کمپین‌های بازاریابی چیست؟

کمپین‌های بازاریابی چیست؟


کمپین‌های بازاریابی چیست؟

کمپین بازاریابی فرآیندی است که در مسیر آن محصول و یا خدمتی از طریق اشکال گوناگون رسانه (پروموت شده) مورد ترویج قرار می‌گیرد. این رسانه‌ها می‌تواند شامل مواردی ازجمله تلویزیون، رادیو، رسانه‌های چاپی، و آنلاین باشد. می‌توان گفت؛ همه کسب‌وکارها برای اطلاع‌رسانی به مردم درزمینهٔ ارائه محصول و خدمت به کمپین‌های بازاریابی نیازمندند، به همین جهت مبالغ هنگفتی را هزینه این کمپین‌های بازاریابی می‌کنند.

 

کمپین دیجیتال مارکتینگ چیست؟

همان‌طور که از اسم آن مشخص است در کمپین‌های دیجیتال به‌جای استفاده از رسانه‌های سنتی از رسانه‌های دیجیتال برای ترویج (پروموت) محصول و یا خدمت استفاده می‌شود. می‌توان گفت؛ کانال ارتباطی دیجیتال مارکتینگ بسیار متنوع هستند ازجمله؛ پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، ایمیل، تبلیغات بنری در سایت‌های پربازدید، استفاده از اینفلوئنسرها، و غیره. دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا بتوانید برندتان را به بازار هدف تعیین‌شده با استفاده از پلتفرم‌های تعریف‌شده اجتماعی منتقل کنید. در چنین شرایطی یک کمپین دیجیتال مارکتینگ می‌تواند یکی از برترین ابزارهای بازاریابی در قرن حاضر باشد.

تفاوت کمپین‌های تبلیغاتی با کمپین‌های بازاریابی

تبلیغات یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی محسوب می‌شود. این فرآیندی است که شامل فرم‌های مختلف رسانه‌ای ازجمله؛ تلویزیون، رادیو، مجلات، بیلبوردها، رسانه‌های اجتماعی، و غیره می‌شود که برای ترویج یک محصول یا خدمت به شیوه‌ای یک‌طرفه است.

یک کمپین بازاریابی از همه طیف‌ها و منابع موجود جهت دسترسی به مخاطبان و ایجاد آگاهی از برند استفاده می‌کند. برای مثال، آدیداس زمانی که یک محصول جدید به بازار عرضه می‌کند، کمپین تبلیغات یکی از بخش‌های کمپین بازاریابی آن محسوب می‌شود که می‌تواند شامل موارد دیگری ازجمله؛ قیمت‌گذاری، جایگاه‌یابی، استفاده از تبلیغات موتورهای جستجو برای معرفی محصول.

گردآورنده: دکتر پدرام بهیار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *