15 از ترفندهای اینستاگرام که باید بدانید


محبوبیت اینستاگرام باورنکردنی است. تنها مشکل پلتفرمی که بیش از 1 میلیارد کاربر فعال دارد این است که مطمئن شوید پست های شما توسط افرادی دیده می شود که به آنچه شما می خواهید بفروشید علاقه مند هستند. با این صحبت مثال سوزن و انبار کاه به ذهن می آید! دیگر روزهای افزودن چند هشتگ تصادفی برای دیده شدن، به پایان رسیده است. دستیابی به مخاطب هدفمند بیشتر به یک علم تبدیل شده است. بنابراین باید استراتژی و دانش آن را داشته باشید. در ادامه چندی از ترفندهای اینستاگرام را خواهیم گفت که به شما در بازاریابی اینستاگرامی کمک خواهد کرد.

1.به وضوح آنچه را که انجام می دهید، بیان کنید

جزو اولین ترفندهای اینستاگرام این است که مخاطب پس از ورود به صفحه شما بداند با چه کسی و چه چیزی طرف است. بنابراین نکات زیر را فراموش نکنید.

  • مشخصات خود را به درستی وارد کنید
  • از یک تصویر پروفایل عالی استفاده کنید
  • یک بیوگرافی خوب بنویسید
  • فراموش نکنید که آدرس وبسایت خود را وارد کنید

2.به پست های خود ظاهری متمایز بدهید

اینستاگرام پلتفرمی بسیار تصویرمحور است. پس بهتر است که از آن به نفع خود استفاده کنید. استفاده از امضای خاص و حفظ سبک عکاسی یکسان و خاص، به پست های شما سبکی ثابت می بخشد که به مخاطبان کمک می کند تا فوراً صفحه ی شما را تشخیص دهند. در صورت امکان، سعی کنید هویت بصری برند خود را با اتخاذ رنگ، فونت و سبک تصویر مشابه در وبسایت خود تکرار کنید. در این صورت در هر یک از کانال های ارتباطی شما ظاهری یکسان خواهید داشت و مخاطب سردرگم نخواهد شد.

3.فعال شوید

لایک کردن تصادفی پست ها به احتمال زیاد شما را به نتایج زیادی نمی رساند. اما اگر به خوبی تحقیقات خود را انجام دهید، می توانید کاری کنید که لایک کردن به خوبی برای کسب و کار شما اثربخش باشد. به خوبی رصد کنید که رقبای شما در اینستاگرام چه کار می کنند. مهمتر از همه ببینید چه کسانی برای رقبای شما کامنت میگذارند. چرا که احتمالاً این افراد بازار هدف شما هستند. بنابراین منطقی است که با آنها ارتباط برقرار کنید و آنها را دنبال کنید. به این ترتیب شروع به جذب مخاطبی می کنید که به طور فعال به آنچه کسب و کار شما ارائه می دهد علاقه مند است.

4.هشتگ ها نشانه های اینستاگرام هستند

یکی دیگر از ترفندهای اینستاگرام، استفاده ی هوشمندانه از هشتگ ها است. هشتگ ها به مخاطبان کمک میکنند تا بین میلیونها پست و محتوای اینستاگرامی، محتوای خاص شما دیده شود. تحقیقات نشان داده است که استفاده از بیش از ده هشتگ خوب است اما نباید در آن افراط کرد. چرا که استفاده ی زیاد از هشتگ باعث میشود اسپم شوید. بنابراین استفاده ی بهینه از این ویژگی کاربردی به نفع ما خواهد بود. نکته ی لازم به ذکر این است که در ابتدا باید مطمئن شوید که هشتگ ها به محتوای شما مرتبط هستند. تجزیه و تحلیل حساب های موفق اینستاگرام، به ویژه رقبایی که دارای کشش زیادی هستند ارزشمند است. نحوه استفاده ی آنها از هشتگ ها را بیاموزید و از کارهایی که برای اهداف خود انجام می دهند تقلید یا اقتباس کنید.

ممکن است به سرعت هشتگ مناسب پیدا نشود. اما اگر بتوانید هشتگ هایی را پیدا کنید که هم محبوب و رایج است و هم مرتبط به کسب و کار شما باشد، به سرعت به مخاطبان مرتبط دسترسی پیدا خواهید کرد.

5.هشتگ ها می توانند به هم ریخته به نظر برسند

قرار دادن هشتگ ها در انتهای پست، همه چیز را مرتب نگه می دارد. بهتر است ظاهر پست خود را تمیز و مرتب نگه دارید و در عوض بلافاصله در اولین کامنت هشتگ های مورد نظر خود را هشتگ گذاری کنید.

6.زندگی را برای خودتان راحت کنید

هشتگ های رایج و مرتبط به کسب و کارتان را در تلفن هوشمند خود ذخیره کنید. (اکثر تلفن های هوشمند دارای یک برنامه برای یادداشت برداری هستند). این کار، تهیه هشتگ و ارسال و برنامه ریزی برای آن را  بسیار آسان مکند.

7.برند خود را هشتگ کنید

فراموش نکنید که نام برند خود را به عنوان یکی از هشتگ ها اضافه کنید و به یاد داشته باشید که از 4-5 هشتگ اصلی که کسب و کار شما را توصیف می کند استفاده کنید و هر بار از آنها استفاده کنید.

8.برای تصاویر و فیلم های خود کپشن بنویسید

با این کار محتوای شما دارای هویت و شخصیت میشود. پست باید مربوط به کسب و کار شما باشد و شما باید راه هایی برای افزودن ارزش به پست های خود بیابید. بنابراین فکر کنید که چه نظری می توانید اضافه کنید که مردم را ترغیب به لایک کردن و بازنشر مجدد کند. اگر فالوررهای شما احساس کنند از دنبال کردن صفحه تان چیز ارزشمندی دریافت میکنند، رشد صفحه شما می تواند به طرز باور نکردنی سریعا اتفاق بیفتد.

9.کنترل کیفیت بسیار اهمیت دارد

مطمئن شوید تصاویر شما شگفت انگیز به نظر می رسند. سختگیرانه نسبت به کار خود رفتار کنید.

  • تصاویر را ویرایش کنید
  • هر چیزی را که ضعیف به نظر می رسد یا بر اثر لرزش دوربین تار شده است کنار بگذارید
  • برای سهولت ارسال همه چیز را ساده نگه دارید و مستقیم از طریق تلفن هوشمند خود عکس بگیرید

10.از طرح بندی و زاویه ها استفاده کنید

قالب تصاویر و پست ها نیز میتوانند از ترفندهای اینستاگرام محسوب شوند. برنامه Instagram Layout (برای iPhone یا Android) برای ایجاد طرح های جذاب بسیار مناسب است. به خصوص اگر می خواهید تصاویر را دنباله ای و رشته ای ارسال کنید. یا این که راهنمای گام به گام چیزی را نشان دهید. همچنین Canva یک ابزار رایگان عالی است که می توانید از آن برای ایجاد استوری های جذاب اینستاگرام خود استفاده کنید.

11.درخواست پاسخ و واکنش داشته باشید

اینستاگرام یک گفت و گوی دو طرفه است. بنابراین از فالوورهای خود بخواهید به پست های شما واکنش نشان دهند. شما نیز باید به همه کامنت ها پاسخ دهید. البته منظور همه ی مشارکت های فعال است.

12.افراد تاثیرگذار در ناحیه ی خود را بیابید

سعی کنید کسانی که در اینستاگرام در حوزه ی کاری شما تأثیر کلیدی دارند بیابید و شرایط همکاری با آنها را برای افزایش فالوورهای اینستاگرام خود بررسی کنید.

13.برای پست های خود برنامه داشته باشید

برای اینستاگرام خود برنامه ریزی داشته باشید. یک برنامه محتوایی سه ماهه برای همه رسانه های اجتماعی خود تنظیم کنید و زمانی را برای ویرایش و بهبود تصاویر، کپشن ها و هشتگ ها اختصاص دهید.

14.عوامل تاثیرگذار بر عملکردتان را پیگیری کنید

برای مثال گوگل آنالایتیکس نشان می دهد که چه میزان ترافیک از اینستاگرام دریافت می کنید. اگر حساب تجاری اینستاگرام دارید، ویژگی اینسایت اینستاگرام گزینه ی خوبی است تا میزان تاثیرگذاری پست ها و استوری های خود را بررسی کنید. باید بتوانید از این ترفندهای اینستاگرام به خوبی بهره ببرید تا به سرعت شاهد رشد پیج خود باشید.

15. با فعالان حوزه ی خود در تعامل باشید

رشد صفحه ی شما در اینستاگرام تا حدی بستگی به این دارد که نشان دهید با جامعه خاص هدف خود در تعامل هستید. همکاران تجاری، سازمان های عضویت مربوطه یا پیج هایی که میخواهید رشد کنند و دیده شوند را تگ کنید.

منبع: marketingdonut.co.uk

گردآوری: فاطمه سرلک – تیم محتوانویسی بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *