کمپین های موفق استارباکس در رسانه های اجتماعی

کمپین های موفق

استارباکس یکی از موفق ترین برند ها در رسانه های اجتماعی بوده است. طبق گزارشات به ازای هر یک دلار هزینه ای که استارباکس در سال 2018 برای کمپین های تبلیغاتی خود انجام داده است حدود چهار دلار سود خالص بدست آورده است. در ادامه به چند نمونه از کمپین های موفق استارباکس که باعث درخشش بیش تر این برند در رسانه های اجتماعی شده است می پردازیم:

 

کشف دستور العمل های جدید و انتشار در رسانه های اجتماعی

استارباکس برندی است که دارای مشتریان پرشور و وفادار زیادی در سراسر جهان می باشد. بنابراین عرضه محصولات جدید می تواند شور و اشتیاق زیادی را نسبت به این برند ایجاد کند. استارباکس هرساله اطلاعات جدیدی از محصولات نوآورانه  خود در رسانه های اجتماعی منتشر می کند. و از هواداران خود می خواهد که درباره آن ها نظر بدهند. و یا با دوستان خود این اطلاعات را  به اشتراک بگذارند.

  • ترکیبات جذاب و خوشمزه ،
  • انتخاب نام های جالب توجه،
  •  استفاده درست و به جا از مفهوم بازاریابی شفاهی در شبکه های مجازی

دلایل اصلی موفقیت استارباکس در  کمپین ها مجازی خود می باشد.

 

اسب تک شاخ فراپوچینو  

محصول جدید استارباکس Unicorn Frappuccino در سه آوریل 2017 برای خرید در دسترس قرار گرفت. وبا واکنش و استقبال زیادی از سوی کاربران رسانه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام به همراه داشت. این نوشیدنی معجونی شیرین که حاوی رنگ های جذابی بود در شبکه های اجتماعی طرفداران بسیاری پیدا کرد.

 

استارباکس عمداً به مقدار محدود از این محصول را تولید و برای فروش گذاشت. تعداد زیادی از مشتریان وفادار در این باره پست گذاشتند. در حال حاضر هشتگ #unicornfrappucino فقط در اینستاگرام به بیش از 154،000 تصویر پیوند داده شده است.

 

داستان های استارباکس Starbucks Stories (to be human)

استارباکس Starbucks Stories را در اوایل سال 2019 راه اندازی کرد. وب سایتی که  در زمینه تاثیراجتماعی برند استارباکس در جامعه داستان سرایی می کند.همچنین این محتوا را در کانال های مربوط به رسانه های اجتماعی خود ، از جمله توییتر و اینستاگرام نیز منتشر می کند.

یکی از موثرترین و محبوب ترین انواع محتوایی که در Starbucks Stories یافت می شود ، مجموعه مصور آن #ToBeHuman انسان بودن است. که شامل تصاویر ویدئویی کوتاه اما جذاب است که با صدای کارمندان مختلف استارباکس که داستان های شخصی و نشاط آور دارند ، پوشانده شده است. از آنجا که کانالهای اصلی اجتماعی استارباکس روی محصولات این برند متمرکز شده اند ، Starbucks Stories به آن اجازه می دهد تا بینشی را در مورد افرادی که در فروشگاههای آن کار می کنند ارائه دهد. و از این طریق جنبه انسانی  برند را به خوبی به نمایش می گذارد. در این کانال ها اطلاعاتی درباره

  • کارکنان بلوباکس ،
  • خصوصیات شخصیتی آن ها ،
  • فرایند تهیه محصولات،
  • شیوه خدمت رسانی

و هر اطلاعاتی در باره محیط کارکه می تواند برای مشتریان جالب و جذاب به نظر برسد. این کانال ها فرصت مناسبی را  برای برجسته کردن تعهد واقعی استارباکس در رعایت مسائلی همچون تنوع گرایی  و تساوی حقوق بین زنان و مردان در محیط کار فراهم کرده است.

شخصی سازی فنجان های قهوه

استارباکس در سال 2016 کمپینی به نام Red cup art راه انداخت. ایده اصلی این کمپین شخص سازی محصولات استارباکس برای مشتریان بود. استارباکس در این کمپین از کاربران خواست تا روی فنجان های قرمز قهوه شروع به طراحی کنند و آن را در شبکه های مجازی به اشتراک بگذارند.

استارباکس 13 تا از بهترین طراحی ها را انتخاب کرد و در جشن کریستمس در فروشگاه های خود از آن ها رو نمایی کرد. استارباکس با دعوت از مشتریان خود برای درگیر شدن در فعالیت های بازاریابی فصلی ، اطمینان حاصل کرد که این برند  در حوالی کریسمس نیز همچنان مورد توجه قرار مشتریان خواهد بود.

هدیه به دوستان

یکی از استراتژی هوشمندانه استارباکس در شبکه های اجتماعی کمپین Say it with Starbucks بوده است. این کمپین با ایده هدیه دادن محصولات استارباکس به دوستان در WeChat طراحی شده است.

کاربران می توانند برای دوستان خود در WeChat کوپن قهوه ای را که در هر مکان استارباکس قابل استفاده است ، ارسال کنند. براساس گزارش ها  تقریباً 1.2 میلیون کوپن هدیه در هفت هفته اول پس از راه اندازی “بگو با استارباکس” ارسال شد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *