5 ترفند تولید محتوای اینستاگرام برندهای مطرح

تولید محتوا

روزانه بیش از 95 میلیون تصویر با 1 بیلیون حساب کاربری فعال اینستاگرام به اشتراک گذاشته میشود. به طور کل علاقه ی افراد تغییر کرده است و از محتوای نوشتاری به سمت تصویری کشیده شده اند. پرسشی که مطرح است این است که شما چطور میتوانید از این قضیه به نحو احسن استفاده کنید و استراتژی مناسب برای تولید محتوای اینستاگرام داشته باشید؟

برای شرح این موضوع، برندهای پویا و موثر اینستاگرام را بررسی کرده ایم تا برخی از روشهای موفقیت در این حوزه را بیابیم.

  1. تجربه ای را به اشتراک بگذارید
  2. مخاطبان خود را بشناسید
  3. محتوای خلاقانه تولید کنید
  4. احساسات مخاطب را درگیر کنید
  5. داستان  پردازی کنید
  1. تجربه ای را به اشتراک بگذارید

روزانه میلیونها کاربر ساعات زیادی را در اینستاگرام و دیدن تصاویر میگذرانند. این کاربران در اکثر مواقع به دنبال تصاویر سرگرم کننده ای هستند که سودمندی ای نیز داشته باشد.

Meller برند بین المللی عینک آفتابی است که مثال خوبی از این موضوع میتواند باشد. این برند با اهمیت دادن به تعامل موثر با مخاطبان آنلاین و جذب آنان از طریق محتوای بصری جذاب، توانسته است جایگاه خوبی میان رقبا بدست آورد.

یکی از بهترین برندهایی که در اینستاگرام به خوبی فعالیت میکند، برند GoPro است. یک نگاه اجمالی به صفحه ی این برند، به خوبی مشخص میکند که چرا بیش از ۱۷ میلیون دنبال کننده دارد. این صفحه از حس زیبایی شناختی فوق العاده ای برخوردار است. صفحه ی GoPro به شما این امکان را میدهد تا از کوه های کلیمانجارو بالا روید، سقوط آزاد را در سوئیس تجربه کنید و یا سوار بر بزرگترین موج های هاوایی شوید.

 

استراتژی تولید محتوای GoPro یکی از بهترین مثال ها برای ارجح دانستن انتقال تجربه و حس خوب بر نشان دادن کالاهای خود است. این برند به جای انتشار تصاویر از دوربین های خود، ترجیح داده است تصاویر نابی که دوربین های این برند ثبت کرده اند را منتشر کند.

۲. مخاطب خود را بشناسید

مهم نیست تلاش شما چقدر زیاد باشد! مسئله این است که نمیتوانید توجه همه را به خود جلب کنید. به جای اینکه بخواهید کل دنیا را تصاحب کنید، تمرکز خود را بر جذب مخاطبان اصلی بگذارید که علاقه‌مند به برند شما هستند. از این طریق مخاطبان عادی شما به مشتریان دائمی تان تبدیل خواهند شد. شناخت و درک مخاطب، یکی از فاکتورهای ضروری برای بازاریابی هر برند است‌. هرگاه بدانید که مخاطب شما به چه چیزی نیاز دارد، آنگاه کار فروش سخت نخواهد بود.

پس از آنکه مخاطب را به خوبی شناختید، برندتان را متناسب با آنها شکل دهید. در مرحله ی بعد لازم است ثبات و نظم خود را حفظ کنید. چرا که باید تصویر برند ثابتی داشته باشید و در ذهن مخاطب تغییر نکنید. در این صورت حس اعتماد و اطمینان بین شما و مشتریان بیشتر خواهد شد.

۳. محتوای خلاقانه تولید کنید

در همه جا جوانان پر استعدادی وجود دارند که ایده های خلاقانه‌ی بسیاری دارند و منتظر عرصه ای برای ظهور و رشد هستند.

استخدام یک فرد مستعد محلی، بهترین راه برای کشف محتواهای خلاقانه و به روز است. چرا که این فرد از دل جامعه ی نزدیک شما بیرون آمده است.

یکی دیگر از روش های تولید محتوا که میتواند مخاطب شما را درگیر کند، مسابقه برگزار کردن است. به دنبال کنندگان خود پیشنهاد دهید که محتوای صفحه تان را با دیگران به اشتراک بگذارند و در ازای آن به قید قرعه، محصولات خود را جایزه دهید.

یا اینکه عکسی را منتشر کنید و از مخاطبان بخواهید کسی را تگ کنند. این کار علاوه بر اینکه نرخ تعامل صفحه تان را زیاد میکند، باعث شناساندن هر چه بیشتر برند شما به مخاطبان دیگر میشود. برای تولید محتوای اینستاگرام باید هوشمندانه عمل کنید.

۴. احساسات مخاطب را درگیر کنید

این که پست شما حیرت انگیز و سرگرم کننده باشد، خوب است اما کافی نیست‌. در عوض عکس و فیلمی که احساس مخاطب را درگیر کند، میتواند به اندازه کافی موفقیت آمیز باشد.

برند کفش Toms با تکیه بر یک امر خیرخواهانه توانسته است محبوبیت پیدا کند. آنها به ازای هر جفت کفشی که میفروشند، یک جفت کفش به کودکان کشورهای در حال توسعه اهدا میکنند.

این کمپانی با تحریک حس خیرخواهی مردم، فروش بیشتری را برای خود به ارمغان آورده است. در صورت انتشار تصویری که احساسات مخاطب را درگیر کند، نشان خواهید داد که فراتر از یک بیزینس عمل میکنید.

صفحه ی اینستاگرام Toms چهره های خندان این کودکان را منتشر میکند. وقتی که مخاطب واضح و شفاف میبیند از خریدی که میکند چه سود و منفعتی به دیگران میرسد، اشتیاق بیشتری برای خرید نشان میدهند. درک کردید که استراتژی این برند برای تولید محتوای اینستاگرام چقدر هوشمندانه بوده است؟

۵. داستان پردازی کنید

برای تولید محتوای اینستاگرام، تعریف کردن داستان، منوط به جذاب بودن آن میتواند بهترین راه برای رسیدن به هدف باشد. در عین حال در حافظه ی مخاطبان نیز ماندگار خواهد بود.

پیش از آنکه دایره ی مخاطبانتان را گسترش دهید، اطمینان حاصل کنید که مخاطبین کنونی را به خوبی با خود همراه کرده اید. پیرامون چشم اندازی که از محتوای خود دارید، یک چارچوب داستانی بسازید. آن وقت خواهید دید که برند شما متمایز از سایر اکانت های اینستاگرام خواهد بود.

LEGO  نیز همین کار را کرده است. به این طریق که رابطه ی بین والدین و فرزندانشان را به نمایش میگذارد. با نشان دادن این داستان‌های واقعی، LEGO به مشتریانش این امکان را میدهد تا دریابند این محصول تا چه اندازه میتواند همراه تک تک لحظه های خانواده باشد. همراه آنان رشد کند و رابطه ای قوی بین آنان بسازد.

خلاصه

امروزه روز تعداد برندها و بیزینس های فعال در اینستاگرام به شدت در حال زیاد شدن است. تمایز یکی از عواملی است که میتواند به موفقیت و دیده شدن یک برند کمک کند. برخی از عواملی که در این زمینه و تولید محتوای اینستاگرام می‌تواند اثرگذار باشد را ذکر کردیم.

منبع: hi.photoslurp.com

گردآورنده:  فاطمه سرلک – تیم محتوانویسی بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *