عملکرد اینستاگرامی بهتر

عملکرد اینستاگرامی بهتر

با توجه به 40 میلیون کاربر فعال ایرانی در اینستاگرام دیگر نیازی نیست به اهمیت داشتن عملکر اینستاگرامی بهتر اشاره کنیم. امروزه همه به دنبال این هستند بتوانند در محیط آنلاین عملکرد اینستاگرامی بهتری داشته باشند.

امروزه با توجه به تغییرات الگوریتم اینستاگرام به روز بودن و همسویی با تغییرات می تواند کلید موفقیت در این رسانه اجتماعی پر کاربر باشد. اگر به دنبال عملکرد اینستاگرامی بهتر هستید به ادامه مطالب توجه کنید.

  1. به زمان پست گذاری دقت کنید.

زمان پست گذاری اینستاگرام

یکی از مواردی که می تواند عملکرد اینستاگرامی بهتری را رقم بزند توجه به زمان پست گذاری است. یک امر خیلی واضح و مهم است و آن این است که شما زمان بهینه را برای پست گذاری های خود به دست بیاورید.

اگر شما حساب بیزنس اینستاگرامی دارید که کار برایتان خیلی راحت است. به راحتی با کیلیک بر روی insight و رفتن روی گزینه مخاطبان تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را اعم از؛

  • جنسیت مخاطب،
  • گروه سنی،
  • شهر،
  • ساعت های فعالیت،
  • روزهای فعالیت،

را بر روی مخاطبان خواهید داشت. با رجوع به این صفحه و دقت در اطلاعاتی که وجود دارد شما می توانید زمان بهینه را به دست آورید و روز هفته مناسب را انتخاب نمایید. از این طریق شما خواهید توانست بیشترین اثر گذاری و دسترسی به مخاطب را در زمان های اولیه پست گذاری که بسیار حائز اهمیت است را از دست ندهید.

  1. ویدئو را امتحان کنید.

عملکرد بهتر اینستاگرامی

امروزه با توجه به الگوریتم های جدید اینستاگرام هر چقدر در پست ها ویدئو بیشتری استفاده کنید. نرخ تعامل و درگیری بیشتری خواهید داشت. شاید برای شما جالب باشد مطالعات نشان داده است؛

  • عکس ها به طور معمول نرخ لایک بالاتری از ویدئو دارند
  • اما ویدئوها نرخ کامنت و اشتراک گذاری بالاتری دارند!

الگوریتم های جدید اینستاگرام هم پست هایی را بیشتر وایرال می کند که نرخ تعامل و درگیری بالاتری داشته باشند. بنابراین استفاده از ویدئو باعث خواهد شد شما به نرخ تعامل بالاتر و درگیری بیشتری برسید.

جالب است بدانید تحقیقات نشان داده است به طور معمول ویدئوها دو برابر تصاویر کامنت دریافت می کنند بنابراین استفاده از ویدئوهای بیشتر را فراموش نکنید.

  1. میزبان یک مناظره باشید یا کاربران را با پرسیدن سوال درگیر کنید.

سوال پرسیدن یا درخواست کردن از دنبال کنندگان برای انجام یک عمل باعث می شود دنبال کنندگان شما تعامل بیشتری با شما برقرار کنند. تحقیقات نشان داده است اگر شما بتوانید مناظره داسته باشید و دنبال کنندگان خود را به آن دعوت کنید نرخ تعامل و درگیری به مراتب بالاتری خواهید داشت.

بگذارید در مورد برخی از Call to Action یا درخواست برای تعامل صحبت کنیم؛

  • از مخاطبان خود بخواهید از ایموجی های مورد علاقه شما استفاده کنند.
  • از مخاطبان خود بخواهید دوستانشان را زیر پست های شما تگ کنند.
  • از مخاطبان بخواهید درباره فیلمی که آخر هفته دیده اند اظهار نظر کنند.
  • از مخاطبان بخواهید بهترین کتانی که خوانده اند را معرفی کنند.

چالش هایی از این دست می تواند به جذب مخاطب و درگیر کردن آنها کمک کند. بنابراین به خاطر داشته باشید کامنت های بیشتر زیر پست های شما نشان دهنده نرخ بالاتری از تعامل است. بنابراین شما با سوال و جواب می توانید به نرخ درگیری و تعامل بالاتری دست پیدا کنید.

  1. محتوای تولید شده توسط کاربران را منتشر کنید.

عملکرد بهتر اینستاگرامی کاربران

اینکه شما بتوانید محتوای تولید شده توسط سایر کاربران را منتشر کنید خواهید توانست تعامل بالاتر و عملکرد اینستاگرامی بهتری داشته باشید. از زمانی که الگوریتم جدید اینستاگرام آغاز به کار کرده است. به دنبال این مسئله است ببیند ارتباطات و تعاملات کاربران چقدر است. هرچقدر این نرخ تعامل بالاتر باشد و اشتراک گذاری بیشتری در پست ها وجود داشته باشد نشان دهنده ارتباطات قوی تر و نرخ درگیری بیشتر است.

علاوه بر این موارد که گفته شد، بررسی ها نشان می دهد محتوایی که توسط کاربران تولید می شود؛

  • 35 درصد خاطره انگیز تر است،
  • 50 درصد قابل اعتماد تر از سایر محتوا ها است.

همین آمارها نشان می دهد محتوای تولید شده توسط کاربران از چه ارزش و اهمیت زیادی برخوردار است.

  1. از استوری های اینستاگرام قافل نشوید

استفاده از استوری های اینستاگرامی باعث می شود پست های شما بیشتر دیده شود و فرصت بهتری در برقراری تعامل با مخاطبان خود داشته باشید. اینکه شما بتوانید از امکانات اینستاگرام استفاده حداکثری داشته باشید باعث می شود نرخ تعامل بالاتری برقرار کنید.

استفاده از استوری ها این امکان را به شما می دهد شما در بالای فید مخاطبان خود باشید. و توجه افراد را به خود جلب کنید. از طرفی زمانی که کاربران استوری های شما را ببینند و با شما تعامل برقرار کنند در دیده شدن بیشتر پست ها و تعاملات به شما کمک شایانی خواهد نمود.

در استوری ها می توانید مخاطبان خود را درگیر کنید و از آنها؛

سوالات باز،

سوالات چند گزینه ای،

رای گیری،

و بسیاری موارد دیگر داشته باشید تا نرخ تعامل خود را بالاتر ببرید و عملکرد اینستاگرامی بهتری داشته باشید.

  1. از لایو اینستاگرامی استفاده کنید.

زمانی که شما از لایو استفاده می کنید به صورت خودکار وارد اولین فید در صفحه اینستاگرام می شوید. از طرفی نوتیفیکشن شما برای همه دنبال کنندگان ارسال می شود. همین امر باعث می شود شما بیشتر دیده شوید و تعامل بیشتری با مخاطب هدف خود برقرار نمایید.

جالب است بدانید شما هر چقدر از ابزارهای موجود در اینستاگرام به صورت بهینه استفاده کنید نتیجه بهتر و بیشتری در تعاملات خود خواهید داشت. ابزار لایو اینستاگرام یکی از همین موارد است.

شما با لایو رفتن؛

  • بیشتر در معرض دید مخاطب قرار خواهید گرفت،
  • لوگو و برند شما بیشتر دیده خواهد شد،
  • تعامل بالاتری با مخاطبان خود خواهید داشت،
  • اعتماد مخاطبان خود بیش از پیش جذب خواهید نمود.

نتیجه گیری

اینستاگرام مهمترین هدفی که دنبال می کند این است که بتواند پلتفرمی را داشته باشد تا کاربران بیشتری به خود جلب کند. هرچقدر تعداد کاربران بیشتری در این رسانه اجتماعی فعال باشند اینستاگرام پلتفرم قدرتمند تری خواهد بود. به همین دلیل کاربرانی در اینستاگرام موفق خواهد بود که بتوانند برای مخاطبان خود محتوای سرگرم کننده، آموزشی و متناسب با نیاز آنها فراهم نمایند.

نویسنده: دکتر پدرام بهیار

مشاوره کسب و کار بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *