کسب و کار بلاگری در اینستاگرام

کسب درآمد از بلاگری

در دهه ی اخیر، نقش شبکه های اجتماعی در زندگی ما روندی صعودی داشته است. سابق بر این برای سرگرمی و ارتباط  با دیگران از این شبکه ها استفاده میکردیم. اما امروزه روز این پلتفرمها نقش پر رنگی در زندگی ما دارند به نحوی که برخی از این راه به درآمدهای میلیونی در روز رسیده اند. کسب و کار بلاگری در اینستاگرام یکی از مشاغل پرطرفدار این روزهاست که در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد.

 

چرا اینستاگرام؟

پس از همه گیری ویروس کرونا، بسیاری از کسب و کارها ناچار شدند استراتژی خود را تغییر دهند. برخی از مشاغل مجبور شدند به علت اعمال قرنطینه، کسب و کار خود را تعطیل کنند. برخی متحمل خسارت و هزینه های زیادی شدند که ناچارا کسب و کار خود را تعطیل کردند. کسب و کار سنتی در این دوران هزینه های زیادی را متحمل شد و به همین دلیل محبوبیت شبکه های اجتماعی افزایش یافت. چرا که ساده تر، کم هزینه تر و بدون محدودیت زمان و مکان میتوان یک کسب وکار اینترنتی راه اندازی کرد. اما دلیل سر و صدای اینستاگرام در این نوع از کسب و کارها، چیزی نیست جز اینکه اینستاگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی در ایران است!

 

چرا فعالیت در اینستاگرام مهم است؟

همانطور که پیشتر ذکر شد محبوب ترین شبکه اجتماعی در ایران، اینستاگرام است و کاربران زیادی دارد. میتوانید از پتانسیل بزرگ شبکه های اجتماعی، یعنی بدون مرز بودن آن نهایت استفاده را ببرید. اینستاگرام ماهیانه بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد. بدون پرداخت هیچ هزینه ای میتوانید از وجود این کاربران استفاده کرده و دیده شوید. هر یک از کاربران به طور میانگین نیم ساعت از وقت خود را در اینستاگرام سپری میکند و شما باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کنید.

بلاگر کیست؟

بلاگر یعنی فردی که در خصوص تجربه و زندگی روزمره خود در اینستاگرام می‌نویسد و یا با ارائه ی محتوای تخصصی و مفید به دیگران، توجه افراد را جلب می کند تا او را فالو کنند. پس از آنکه فالوورهای شما به چند هزار نفر رسیدند، از طرق مختلف میتوانید کسب درآمد داشته باشید. بلاگرها انواع مختلفی دارند و طیف گسترده ای را شامل میشود. از بلاگر زیبایی گرفته تا بلاگر کتاب، فعالیت در این زمینه میتواند گسترده باشد. در مقاله ی “بلاگر کیست؟” انواع بلاگرها را به تفضیل توضیح داده ایم.

آیا بلاگری شغل است؟

اگر در این تعریف کسب درآمد را به عنوان شغل در نظر بگیریم، بلاگری یکی از پر طرفدارترین شیوه های کسب درآمد از اینستاگرام است. کسب و کار بلاگری انواع گوناگونی دارد که در مقاله ی “کسب درآمد از بلاگری چگونه است؟” به تفضیل آن را توضیح داده ایم.

همانطور که ذکر شد کسب و کار بلاگری بسیار متداول شده است و تعداد زیادی از افراد در این حوزه فعالیت میکنند. این روزها اینستاگرام نه تنها روشی برای کسب درآمد بلاگرهای معروف است. بلکه شهروندان عادی که تنها کمی دنبال‌کننده‌های آنها بیشتر از بلاگرها است نیز از این طریق کسب درآمد می‌کنند. هرچند درآمد آنها به درآمد بلاگرهای معروف نمی‌رسد اما برای گذران زندگی کافی است و در اکثر مواقع درآمد آنها بیشتر از کارمندان یا کارگران است.

اگر به سابقه ی برخی از بلاگرهای اینستاگرامی نظری بیاندازیم به نتیجه ی جالبی میرسیم. عده ی زیادی از این بلاگرها پیش از ورود به عرصه ی بلاگری، شغل نسبتا مناسبی داشتند. عاملی که آنها را مجاب کرده تا از شغل خود دست بکشند و کسب و کار بلاگری را انتخاب کنند علاوه بر درآمد بیشتر، رسیدن به شهرت نیز بوده است.

کسب درآمد از بلاگریپیدا کردن فعالیت برای بلاگری

شاید یافتن فعالیتی که دیگران کمتر به آن پرداختند و به اصطلاح اشباع نشده باشد، کمی دشوار باشد. اما با کمی خلاقیت و مماست میتوان به ایده های جالبی دست یافت. میتوانید به پیج های خارجی سر بزنید و از آنها ایده بگیرید. برای مثال یکی از موضوعات کمتر پرداخته شده توسط بلاگرها، بلاگر فیلم و سریال است. آنها اصطلاحا فیلم باز هستند و اطلاعات زیاد و دقیقی در این حوزه دارند. فیلم ها و سریال های ایرانی و خارجی ای که دیده اند را به شما معرفی میکنند. خلاصه ای از آن را بدون اسپویل کردن میگویند و در آخر نظر شخصی خود را میگویند که آیا آن فیلم ارزش دیدن دارد یا خیر؟

اما ارزش افزوده ی این کار چیست؟ نکته در عصر ماشینی و سبک زندگی ما نهفته است. امروزه روز به دلیل کمبود وقت و مشغله های زیاد، افراد سعی میکنند از وقت خود به بهینه ترین حالت ممکن استفاده  کنند. به همین سبب برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، به توصیه ی این بلاگرها عمل میکنند تا وقت خود را برای دیدن فیلمی که عملکر ضعیفی داشته است هدر ندهند.

اگر فعالیت مورد علاقه ی شما اشباع شده است و موضوع پرتکراری است، باز هم میتوانید دز این حوزه فعالیت کنید اما این موضوع را در نظر بگیرید که رقیبان سرسختی دارید و باید زمان بیشتری را برای رسیدن به موفقیت صبوری کنید.

 

راه اندازی سایت

در این مقاله و  همچنین در مقالات پیشین از اهمیت فعالیت و کسب و کار بلاگری در اینستاگرام صحبت کردیم. اما نکته ای که نباید ناگفته بماند، اهمیت داشتن وبسایت است. اشتباهی که برخی از افراد انجام میدهند این است که تمام تمرکز خود را بر روی اینستاگرام میگذارند و از باقی کانال های کسب درآمد غافل میمانند. تصور کنید اینستاگرام فیلتر شود و متصل شدن به این پلتفرم سخت تر از پیش شود. تجربه نشان داده است که پلتفرم های شبکه های اجتماعی در ایران پایداری دائمی ندارند و باید همواره به فکر کانال های ارتباطی متنوع بود. بنابراین صرفا به کسب و کار از بلاگری در اینستاگرام اکتفا نکنید و وبسایت خود را راه اندازی کنید. چرا که وبسایت دائمی است و از بین نمیرود. با داشتن وبسایت از طریق موتورهای جستجو نیز بازدیدکننده خواهید داشت.

برای نمونه تیم طراحی سایت بلوباکس با افتخار طراحی وبسایت سرکار خانم ارکیده قرایی، بلاگر محبوب را انجام داده است.

 

گردآورنده : فاطمه سرلک – تیم محتوانویسی بلوباکس

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *