افزونه های ضروری برای وردپرس کدامند؟


با توجه به شیوع ویروس پاندمیک کرونا، کسب و کارها هر چه بیشتر رو به آنلاین شدن آورده اند و هر روز بر تعداد وبسایت ها افزوده میشود. این بدان معنا است که عرصه ی رقابت در این حوزه تنگ تر شده و هر وبسایتی نیاز دارد بهترین خدمات را ارائه دهد. اگر وبسایت شما وردپرسی است، باید با افزونه های ضروری برای وردپرس آشنا باشید. این افزونه ها کمک میکنند تا بهترین خدمات را به کاربران ارائه دهید. در این مقاله برخی از مهمترین افزونه های مورد نیاز را معرفی خواهیم کرد.

افزونه ی وردپرس چیست؟

یکی از ویژگی های جالب سیستم مدیریت محتوای وردپرس، این است که در زمان کوتاه و بدون نیاز به دانش برنامه نویسی خاص میتوانید تغییرات مورد نیاز را به سایت اعمال کنید. آن را شخصی سازی کنید و ارتقا دهید. این امر از طریق افزونه یا همان پلاگین های وردپرس امکان پذیر است‌.

افزونه های وردپرس توابعی از پیش نوشته در زبان php هستند که مجموعه ای از ویژگی ها و امکانات خاص را به سایت وردپرسی شما اضافه می‌کنند. برخی از این افزونه ها رایگان و برخی غیر رایگان هستند. چه بخواهید نسخه ی رایگان را استفاده کنید و چه بخواهید از نسخه های غیر رایگان استفاده کنید، باید با شناخت و دانش کافی افزونه ها را انتخاب کنید. چرا که این افزونه ها باید متناسب با ماهیت و کاربرد وبسایت شما باشد. برخی از این افزونه ها حتما و اکیدا مورد نیاز کسب و کار ها هستند  که در این مقاله به شرح آنها خواهیم پرداخت.

انواع افزونه های وردپرس

فرض کنید برای سایت تازه تاسیس خود قصد دارید افزونه انتخاب کنید. با توجه به اینکه برای هر نیاز، صدها افزونه ی مختلف وجود دارد، انتخاب یک افزونه از میان آن ها کمی دشوار به نظر میرسد. دقت کنید که افزونه ی انتخابی، سئو سایت شما را دچار مشکل نکند. همچنین پشتیبانی قوی نیز داشته باشد. اگر مجموعه ی افزونه های شما کامل و کاربردی باشد، به ارتقا و پیشرفت سایت شما بسیار کمک خواهد کرد. در ادامه برخی از این افزونه های ضروری برای وردپرس و کاربردشان را شرح خواهیم داد تا بتوانید متناسب با نیازتان آنها را انتخاب کنید.

۱. یواست سئو (YOAST SEO)

افزونه ی یواستبی اغراق پرکاربردترین و محبوب ترین افزونه ی وردپرس yoast seo  محسوب میشود. این افزونه با بیش از ۶ میلیون نصب فعال، به بهینه سازی و بهبود رتبه وبسایت کمک میکند. اگر به دنبال ارتقای رتبه ی خود در گوگل هستید، باقی افزونه ها را کنار بگذارید. یواست سئو آنقدر کامل است که دیگر نیازی به باقی پلاگین ها نخواهید داشت. از نکات قوت این افزونه این است که در عین جامع و کامل بودن، کاربری ساده ای دارد. یعنی حتی برای مبتدیان نیز به راحتی قابل استفاده است. مانند بسیاری از افزونه های دیگر، این افزونه نیز دارای دو نسخه ی پریمیوم و رایگان است. از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این افزونه:

  • ریدایرکت (مشکل ارور های ۴۰۴ شما را حل می‌کند)
  • امکان افزودن برچسب های متا و متاتگ
  • وارد کردن کلمات کلیدی
  • ایجاد نقشه ی سایت
  • پیش نمایش پست ها
  • اتصال به گوگل سرچ کنسول
  • تجزیه و تحلیل خوانایی

۲. ووکامرس (WooCommerce)

افزونه ی ووکامرسافزونه های بسیار زیادی برای فروشگاهی کردن یک‌ وبسایت وجود دارد. پرطرفدارترین و کاملترین این افزونه ها، ووکامرس است که بیش از ۵ میلیون نصب فعال دارد. پشتیبانی آن از زبان فارسی باعث شده است کاربران ایرانی به سهولت از آن استفاده کنند. همچنین کار با آن به قدری ساده است که میتوانید با حداقل دانش و تجریه در زمینه طراحی سایت، با آن کار‌ کنید و یک وبسایت فروشگاهی بسازید. از دیگر ویژگی های این افزونه:

  • شخصی سازی صفحات محصول
  • مشخص کردن نحوه ی پرداخت
  • ویرایش و تغییر محصول
  • تعریف و ایجاد محصول

۳. WP form

هر سایتی چه فروشگاهی و چه غیر فروشگاهی، به قسمتی به نام تماس با ما نیاز دارد. وجود آن باعث میگردد کاربران یا مشتریان بیشتر و راحت تر به شما اعتماد کنند. اضافه کردن این آیتم به وبسایت از طریق افزونه ی WP form امکان پذیر است. برای ساختن فرم های مختلف و مورد نیازتان در وردپرس میتوانید از این افزونه که بیش از ۳ میلیون نسخه فعال دارد استفاده کنید. از دیگر ویژگی های قابل توجه این افزونه:

  • راحتی در استفاده و ساخت فرم مورد نیاز در کمترین زمان ممکن
  • امکان ساخت فرم اشتراک ایمیل
  • امکان ساخت فرم پرداخت
  • امکان ساخت فرم سفارش آنلاین

این افزونه نیز مانند افزونه های دیگر دارای دو نسخه ی رایگان و پریمیوم است.

۴. Akismet

در برخی از وبسایت ها (خصوصا وبسایت های فروشگاهی) امکان اشتراک گذاری کامنت وجود دارد. هر کامنت در ابتدا توسط مدیر وبسایت اجازه ی نمایش دادن میگیرد و سپس در سایت برای همگان قابل نمایش است. افزونه ی Akismet با بیش از ۵ میلیون نصب فعال از بهترین افزونه های ضروری برای وردپرس است که میتواند کامنت های اسپم را شناسایی کند. با توجه به کدهای از پیش نوشته شده توانایی شناسایی کامنت های شبیه اسپم را دارد و آنها را فیلتر میکند. فقط کافی است این افزونه را نصب کنید و باقی کار توسط خود این افزونه انجام می‌شود. بنابراین راحت ترین افزونه  ای است که با آن کار میکنید.

این افزونه در ظاهر رایگان است اما برای استفاده از آن باید کلید API را از خود وبسایت Aksimet خریداری کنید. این کلید برای سایت های شخصی رایگان و برای سایت های کسب و کاری، غیر رایگان است.

۵. افزونه های چت آنلاین

افزونه های چت آنلاین برای تمام وبسایت هایی که نیاز دارند با کاربر در تعامل باشند ضروری است. این افزونه ها امکان گفت‌وگو و در اصطلاح چت با کاربر را فراهم میکند. در مقاله ی “بهترین افزونه های چت آنلاین برای وردپرس کدامند؟” برخی از این افزونه های کاربردی در ایران را ذکر‌ کرده ایم. با خواندن آن مقاله توضیحات تفضیلی را دریابید.

 

گردآورنده: فاطمه سرلک – تیم محتوانویسی بلوباکس

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *