چگونه یک کسب و کار آنلاین موفق ایجاد کنیم

کسب و کار آنلاین

چگونه یک کسب و کار آنلاین موفق ایجاد کنیم

امروزه کسب و کار ها همگی به سمت آنلاین شدن در حال حرکت هستند. برای کسب و کار آنلاین نقطه آغاز شما یک ایده اولیه است، این ایده می تواند کاملا جدید و نو باشد، یا می تواند بر اساس نمونه ای مشابه اما همراه با تغییراتی در حهت رفع یک نیاز باشد، یا اینکه کاملا یک کپی برداری از کسب و کارهای موجود داخلی یا خارجی باشد.

ایده

در مورد ایده های کاملا جدید و نو شما ریسک های زیادی را متحمل می شوید، ولی در صورت توفیق شما می توانید به خود افتخار کنید که اولین نفر بوده اید و امتیازات پیشرو (First Mover) را از آن خود خواهید کرد! در مورد ایده های موجود همراه با تغییراتی که شما با توجه به دید خود ایجاد می کنید ریسک شما کمتر است ولی همچنان باید در نظر داشته باشید این تغییرات آنقدر ارزشمند تا بتوانند خلا بازار را در محیط رقابتی سخت آنلاین پوشش دهند. در مورد پایانی که کپی ایده ها است شما کمترین ریسک را خواهید داشت ولی در عوض سهم شما از بازار نیز آنچنان چشم گیر نخواهد بود! (کسب و کار آنلاین)

پس از ایده پردازی اولیه سعی کنید ایده خود را محک بزنید و به خوبی از آن بررسی کنید تا اینکه بعد در حین پیاده سازی دچار مشکل نشوید. به یاد داشته باشید محک های اولیه باعث می شوند شما بتوانید ایرادات جزئی و بعضا اساسی را با کمترین هزینه ای رفع کنید.

سرعت عمل

مرحله بعدی این است که به سرعت وارد عمل شوید و انعطاف داشته باشید.

  • در محیط آنلاین سرعت حرف اول را می زند.
  • البته این سرعت نباید باعث شود کیفیت کار شما پایین بیاید.

دلیل نیاز به سرعت در کسب و کارهای آنلاین این است که هر لحظه ممکن است؛

  • رقیبی جدید ایده شما را پیاده سازی کند.
  • در صورت پیدا شدن رقیب یا احساس به تغییر در کسب و کار آنلاین بایستی انعطاف پذیر باشید.
  • زیرا در محیط آنلاین پیدا شدن رقبای جدید و نیاز به تغییر در کسب و کار چیز جدیدی نیست!

پیاده سازی

در مرحله پیاده سازی کردن اگر در هر زمینه ای اعم از بازاریابی در محیط آنلاین، آشنایی به سئو و طراحی سایت یا اپلیکیشن،…. آشنایی ندارید حتما بایستی از یک متخصص کمک بگیرید.

  • اگر می توانید هزینه آن را تقبل کنید سعی کنید بهترین ها را به استخدام در آورید.
  • اگر نه سعی کنید از شرکت هایی که در این زمینه مشاوره می دهند استفاده کنید.
  • نگران هزینه ها در این مرحله نباشید.
  • زیرا تجربه نشان داده استفاده نکردن از متخصصین بسیار پر هزینه تر از استفاده کردن آنها است!

برنامه ریزی

حتما سعی کنید برای فعالیت کسب و کار آنلاین خود یک برنامه ریزی مناسب که شامل تعیین زمان و گستره پروژه شما است داشته باشید. این برنامه به شما کمک می کنید با یک نقشه راه مناسب پیش بروید و از تله های زمان و هزینه به سلامت عبور کنید.

  • حتما سعی کنید از قاعده 80/20 به خوبی استفاده کنید.
  • این قاعده به شما کمک می کنید با انجام فعالیت کمتر به بیشترین نتیجه مطلوب برسید.

مورد بعدی استفاده از فعالیت های همزمان و موازی است. در کسب و کارهای آنلاین بخصوص در زمان راه اندازه شما بایستی کارهای بسیار زیادی را انجام دهید. این کارها اگر به صورت سری انجام شود می توانند زمان بسیار زیادی را از شروع کسب و کار آنلاین شما به خود اختصاص دهد، به همین دلیل تا جایی که امکان دارد سعی کنید فعالیت های آغازین خود را همزمان و موازی انجام دهید.

نویسنده: دکتر پدرام بهیار

مشاوره کسب و کار بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *