روش‌های متحول کردن فروش مبلمان

روش‌های متحول کردن فروش مبلمان

بازاریابی، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی مبلمان، فروش مبلمان، کمپین فروش، دکتر پدرام بهیار


روش‌های متحول کردن فروش مبلمان

بازاریابی مبلمان برای یک کسب‌وکار آنلاین امری بسیار حساس و خطیر است. بخصوص برای کسب کاری که مأموریتش ایجاد راحتی بیشتر برای منازل است. آمارها درزمینه درصد موفقیت کسب‌وکارهای فروش مبلمان آنلاین نشان می‌دهد؛ 20 درصد از کسب‌وکارهای کوچکی که تازه شروع به کار می‌کنند در یک سال اول محو می‌شوند و تنها 50 درصد از شرکت‌ها می‌توانند سالگرد 5 سالگی تأسیس خود را جشن بگیرند.

دلایل بسیاری برای عدم موفقیت وجود دارد، اما بازاریابی ضعیف در تمامی آن‌ها به چشم می‌خورد. برنامه بازاریابی برای کسب‌وکار فروش مبلمان بایستی واقع‌بینانه، هدفمند و بر اساس تحقیقات بازار باشد. بعلاوه، ضروری است که شما سرگرمی‌ها و سبک زندگی مخاطبان خود را به‌خوبی بشناسید و بر اساس آن‌ها استراتژی بازاریابی خود را پایه‌گذاری نمایید.

برای تصمیم‌گیری صحیح در این زمینه بایستی به چند موردتوجه ویژه‌ای داشته باشید؛

  • هدف شما نباید صرفاً این باشد که همه همان لحظه اول از شما خرید کنند، بلکه همین موضوع که شما در نظر مخاطب خود جلوه کنید و آگاهی از برند خود را افزایش دهید می‌توان گفت موفق شده‌اید.

  • خریداران فعال همیشه حد وسط هستند. آن‌ها دنبال بهترین پیشنهادها هستند، حیاتی است که اطلاعات موردنیاز آن‌ها را برایشان فراهم نمایید.

  • در پایان، خریداران تصمیم خواهند گرفت که از شما خرید کنند یا خیر.

در همین ارتباط کارهایی که بایستی برای جذب هر چه بیشتر مشتری به سمت وب‌سایت انجام داد توضیح داده خواهد شد:

روش‌های متحول کردن فروش مبلمان

1-وب‌سایتی سرگرم‌کننده و منحصربه‌فرد را در این زمینه طراحی نمایید

هر استراتژی بازاریابی را که شما به‌عنوان فروشنده آنلاین مبلمان مدنظر داشته باشید، وب‌سایت در آن بیشترین نقش را ایفا می‌نماید، چراکه از طریق وب‌سایت است که مشتری شما خرید انجام می‌دهد.

حالا بایستی ببینم از چه طریقی مشتری بایستی به سمت وب‌سایت شما هدایت شود، موتورهای جستجو یکی از بهترین ابزارها هستند. موتورهای جستجو ابزارهایی هستند که مشتریان را به سمت وب‌سایت شما هدایت می‌کنند. در همین ارتباط مشتریان را می‌توان به سه دسته تقسیم نمود؛ مشتاقان تغییر دکوراسیون، این دسته از مشتریان دائماً دنبال محصولات جدید و متنوع می‌گردد تا بتوانند با آن به دکوراسیون دلخواه خود برسند. دسته دوم افرادی هستند که به دنبال پیشنهاد‌ها و اطلاعات مناسبی هستند تا بتوانند انتخاب صحیحی انجام دهند. دسته سوم افرادی هستند که نیاز ضروری به خرید مبلمان دارند که خریداران واقعی و حقیقی هستند.

آنالیز وب

آنالیز وب کمک می‌کند رفتار مشتری جهت بهبود کیفیت وب‌سایت ره‌گیری شود. به‌طورکلی، وب‌سایت نیاز دارد به دو صورت پالایش و به‌روزرسانی شود.

اول، باید بهبود و توسعه مستمر باشد. بنابراین استفاده از گوگل آنالتیکز کمک می‌کند بدانیم کدام صفحات محبوبیت بیشتری دارند و کدام بخش‌های وب‌سایت می‌تواند توجه بیشتری را به خود اختصاص دهد. از این طریق، یک بازاریاب می‌تواند با بهبود این بخش‌ها، صفحات و عناصر محتوایی وب‌سایت را برای جذابیت بیشتر به‌روزرسانی نماید.

دوم، برخی از صفحات هستند که باعث می‌شوند مخاطب با رجوع به آن‌ها وب‌سایت را ترک کند. به همین دلیل بایستی آن‌ها شناسایی و اصلاح شوند.

استفاده از تصاویر مناسب و باکیفیت

در بازاریابی اینترنتی فروش مبلمان، تصاویر پرچم‌دار محتوا هستند بنابراین بایستی با بهترین کیفیت آماده شوند. بخصوص ایجاد کردن یک تصویر یا ویدئوی سه‌بعدی (3D) باکیفیت بالا می‌تواند به‌شدت تأثیرگذار باشد.

طراحی تطبیقی وب‌سایت

برای به حداکثر رساندن مخاطب، وب‌سایت بایستی تطبیق‌پذیر باشد. تعداد کاربرانی که از طریق موبایل خود خرید انجام می‌دهند روزبه‌روز در حال افزایش است. بنابراین ایجاد وب‌سایتی که بتواند محتوای مناسب را هم در صفحه اندازه کوچک و هم در صفحات بزرگ‌تر به‌خوبی نمایش بدهد درفروش تأثیر بسزایی خواهد داشت.

روش‌های متحول کردن فروش مبلمان

2-به‌منظور افزایش درگیری مخاطب بایستی به سمت اجتماعی شدن پیش رفت

کیفیت محتوایی که کاربر-پسند باشد راز جلب‌توجه مشتری و درگیری آن‌ها در ارتباط با برند است.  به همین منظور، بایستی از ویدئوها، اینفوگرافی ها و تصاویری که محتوای آن منعکس‌کننده مزیت‌های محصول و ایجاد سرگرمی است، استفاده حداکثری نمود. البته بایستی برای تکمیل فرآیند از محتوای نوشتاری مناسب و چشم‌نواز نیز به‌درستی استفاده کرد.

برای جلب‌توجه و ایجاد علاقه، فروشندگان مبلمان و تولیدکنندگان می‌توانند از قدرت بازاریابی موقعیتی استفاده کنند. شرکت می‌تواند برای استفاده حداکثری از این روش از تعطیلات، مناسبت‌ها، ترندهای جهانی و محلی به‌خوبی بهره‌مند گردد. شبکه‌های اجتماعی بهترین مکان‌ها و انعطاف‌پذیرترین ابزارها برای این روش هستند. یک پست که در زمان و مکان مناسب منتشر شود فرصت وایرال شدن و جذب هزاران مخاطب را دارد. همچون صنعت فیلم‌سازی که بازیگران نقش اصلی را بر عهده‌دارند: در این بخش از صنعت، فعالیت متخصصینی که ایده‌های فراوانی برای بازاریابی مبلمان دارند و مخاطب را به‌درستی درک می‌کنند می‌توانند معجزه کنند.

بنابراین پست‌هایی که ترویجی باشند و درگیری ایجاد کنند باید دارای تصاویری بی‌عیب و نقص باشند. تصاویر جلب‌توجه می‌کنند، محصولات را به نمایش می‌گذارند و باعث می‌شوند مخاطبان به سمت خرید آنلاین تشویق شوند.

روش‌های متحول کردن فروش مبلمان

3-از خدمات تبلیغاتی شارژی استفاده کنید

خدمات شارژی ازجمله خدمات ارائه‌شده توسط گوگل ادوردز می‌تواند کسانی که به صورتی واقعی به دنبال خرید مبلمان هستند را به سمت شما هدایت نماید. جستجو کنندگان اینترنتی اغلب به دنبال محصول هستند که از طریق آنلاین خریداری کنند، بنابراین جذب این افراد می‌تواند برای شما سودمند باشد. مثلاً ظاهر شدن وب‌سایت شما در بالای جستجوی کلمات کلیدی به‌وسیله گوگل ادز.

تبلیغاتی را به نمایش بگذارید که بتوانند حداکثر سود را از مخاطبان هدف دریافت کنند. مخاطبان با توجه به موقعیت، سن، جنسیت، علاقه و ترجیحات بخش‌بندی می‌شوند.  بنابراین انتخاب گزینه مناسب و اجتناب از هزینه اضافی نکات کلیدی هستند که بایستی رعایت شوند.

کانال‌های بازاریابی سنتی ازجمله؛ تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات محیطی و تبلیغات پرینتی می‌تواند شمارا به تعداد زیادی از مخاطبان برساند. برای همین منظور باوجود هزینه بالایی که این تبلیغات دارند نمی‌توان از تأثیرات آن چشم‌پوشی نمود. بنابراین بایستی به صورتی کاملاً هدفمند و مؤثر از آن‌ها استفاده نمود.

روش‌های متحول کردن فروش مبلمان

تقویت بازاریابی مبلمان خود را با عناصر جذاب فروش فراموش نکنید

یکی از قدیمی‌ترین و مؤثرترین ابزارهای جذب مشتری ارائه کوپن‌های تخفیف است. این کوپن‌ها از قرن نوزدهم تا الآن به‌خوبی جواب داده‌اند. آن‌ها هنوز هم به‌خوبی کار می‌کنند بخصوص اگر همراه امتیاز، تخفیف، حمل رایگان و مواردی ازاین‌دست باشند.

دیگر عاملی که می‌تواند در این مورد جذاب باشد استفاده از حراج‌هایی است که اعلام کند تنها تعداد محدودی از یک آیتم بخصوص باقی‌مانده است و این آیتم‌ها باقیمت ویژه عرضه می‌شوند. همین موضوع باعث می‌شود مخاطب ترغیب شود و جذابیت ویژه‌ای برای وی حاصل گردد.

دیگر عنصری که می‌تواند به‌شدت جذاب باشد ویدئوها هستند. یک صاحب کسب‌وکار مبلمان می‌تواند با آپلود کردن یک ویدئوی ارزشمند و باکیفیت در یوتیوب یا آپارات مخاطبان بسیاری را جذب کند. بخصوص در محیط اینستاگرام برای جذب مخاطب استفاده از تصاویر، ویدئوها، ارائه پیشنهاد‌ها حراجی می‌تواند بسیار مفید و مؤثر باشد.

یک کاتالوگ جذاب در قالب فرمت PDF دیگر عنصری است که می‌تواند بسیار جذاب باشد. این کمک می‌کند مخاطبان صفحه محصولات وب‌سایت را بازدید کنند و در مورد آیتم‌ها اطلاعات بیشتری کسب نمایند. بنابراین کیفیت عکس‌ها، فراهم کردن محتوای ارزشمند برای آن‌ها می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

روش‌های متحول کردن فروش مبلمان

5-کمپین ایمیلی را فراموش نکنید

استفاده از کمپین‌های ایمیلی در بازاریابی مبلمان بسیار حیاتی است. ارسال خبرنامه‌ها باعث می‌شود یک رابطه طولانی‌مدت با مخاطب ایجاد کرده و اعتمادسازی نمایید. معرفی محصولات جدید، ارائه تخفیف‌ها، مشاوره‌های مناسب و سودمند به مخاطب می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

بازاریابی ایمیلی به شما یک کنترل کامل برای کمپین می‌دهد. چراکه شما می‌توانید با شناسایی نیازهای مخاطبان خود و ارائه محصولات مناسب با نیازها از طریق ایمیل یک تأثیرگذاری ویژه‌بر وی داشته باشید.

گردآورنده: دکتر پدرام بهیار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *