چگونه برای یک سالن زیبایی برنامه بازاریابی تدوین کنیم

چگونه برای یک سالن زیبایی برنامه بازاریابی تدوین کنیم

چگونه برای یک سالن زیبایی برنامه بازاریابی تدوین کنیم


چگونه برای یک سالن زیبایی برنامه بازاریابی تدوین کنیم

اگر شما برای سالن زیبایی خود مشغول تهیه برنامه بازاریابی هستید این مطلب را دنبال کنید.

اگر تنها چند ساعت برای برنامه بازاریابی خود وقت بگذارید می توانید تاثیرات شگرف آن را در کسب و کار مشاهده کنید. تنها به این فکر کنید که از طریق این برنامه بازاریابی بتوانید مشتریان جدید جذب کرده و نرخ رجوع مشتریان قدیمی خود را افزایش دهید.

اگر می خواهید بدانید باید از کجا شروع کنید، با بلوباکس همراه باشید؛

  • اولا سعی کنید در شروع کارتان درگیر جزئیات نشوید. ابتدا اولویت بندی دقیق داشته باشید و به مسائل کلی بپردازید

  • ثانیا سعی کنید به یک تصویر بزرگ تر از کسب و کار بنگرید. برای مثال دستاوردهایی که قرار است به آنها برسید و جایگاهی که قرار است آن را کسب کنید را مورد توجه ویژه قرار دهید

  • در نهایت تصمیم بگیرید با چه ابزاری و به چه صورت اهدافتان محقق خواهد شد برای مثال برنامه دیجیتال مارکتینگ را تعیین کنید.

چگونه برای یک سالن زیبایی برنامه بازاریابی تدوین کنیم

مرحله اول برنامه بازاریابی سالن زیبایی: کسب و کار خود را به دقت ارزیابی کنید

اگر شما به شدت مشتاق هستید برنامه بازاریابی جدید خود را برای سال جدید تدوین نمایید، می توان گفت انگیزه شما عالی است. اما باید هدفتان از این برنامه کسب سود حداکثری برای کسب و کارتان باشد. بنابراین توصیه این است که کمی به عقب برگردید و ببینید در سال گذشته چه برنامه هایی موفقیت آمیز بود و کدامیک با شکست مواجه شده است. با توجه به تجربه سال قبل برنامه سال جدید را طراحی کنید.

باز هم تاکید می شود که تجربیات قبلی را حتما استفاده کنید و این موضوع را به صورت جدی پیگیری نمایید.

در همین ارتباط بایستی به سولات ذیل بتوانید پاسخ دهید؛

  1. آیا وب سایت سالن زیبایی شما باعث ناامیدی شما شده است؟ وب سایت شما در مقایسه با رقبای شما در چه جایگاهی قرار دارد؟ آیا از گرافیک، عکس ها و افکت های مناسب استفاده می کنید یا اینکه وب سایت شما در این زمینه بسیار ابتدایی است و نیاز به بازنگری ویژه دارد؟ آیا در موتور جستجوی گوگل رتبه شما جایگاه مناسبی را دارد یا مشتریان به سختی شما را پیدا می کنند؟

  2. آیا شما از همه کانال ها و ابزارهای بازاریابی به خوبی استفاده می کنید یا تنها به یک مورد جزئی اکتفا کرده اید؟ فقط برای اطلاع بایستی گوش زد کنیم اگر اینچنین است شما نیاز به یک بازنگری ویژه در فعالیت های بازاریابی خود دارید و بایستی آن را اصلاح کنید.

  3. آیا شما دیتا بیس ایمیلی خود را در مدت 12 ماه ارتقاء داده اید؟ این مرکز داده ها می تواند برای شما بسیار ارزشمند باشد. زیرا شما صاحب آن هستید و کنترل آن دست شما است و این ارزشمند است.

  4. آیا شما برای بازاریابی سالن از سیستم رزرو استفاده می کنید؟ آیا باشگاه مشتریان برای سالن خود ایجاد کرده اید؟ آیا همه این موارد را تیم شما کنترل و نظارت می کنند؟

چگونه برای یک سالن زیبایی برنامه بازاریابی تدوین کنیم

مرحله دوم برنامه بازاریابی سالن های زیبایی: هدف گذاری موثر

برای هدف گذاری موثر بایستی چشمان خود را ببندید و تنها به روی یک تصویر تمرکز کنید شما می خواهید خروجی کسب و کارتان پس از ارائه خدمات به مشتری با چه آهنگ و حسی در ذهن وی تداعی شود.

فکر کنید؛

  • وب سایت رویایی من برای سالن زیبایی بایستی به چه صورتی طراحی شود؟

  • چند مشتری جدید در ماه بایستی به سالن من وارد شوند؟

  • چگونه باید تلاش کنم تا خدمات بیشتری را به مشتریان خود ارائه دهم؟

  • با چه درصدی از مشتری و خدماتی که به آنها ارائه می دهم می توانم سهم بازار بیشتری داشته باشم؟

اکنون به این تمرکز کنید که چه کارهایی برای رسیدن به اهداف تعیین شده خود بایستی انجام دهید. برای مثال؛

  • امسال باید یک وب سایت جدید برای سالن زیبایی خود طراحی کنید

  • از ابزارهای بازاریابی بیشتری برای کسب و کار خود استفاده کنید

  • کلاس های آموزشی برای پرسنل دایر کنید

  • شاید نیاز داشته باشید یک کمپین بازاریابی برای سالن راه اندازی نمایید

  • حتی شاید نیاز به تغییر برند داشته باشید

چگونه برای یک سالن زیبایی برنامه بازاریابی تدوین کنیم

مرحله سوم برنامه بازاریابی سالن زیبایی: استراتژی کسب و کار

برای استراتژی کسب وکار خود بایستی تمرکز ویژه ای بر عناصر تشکیل دهنده کسب و کار خود داشته باشید.

برای مثال؛

  1. استراتژی برندینگ شما: تدوین یک استراتژی مناسب برندینگ برای سالن زیبایی، این قابلیت را دارد که شما را به طور کامل از رقبا محلی دور کند و یک وجهه خاص و با شکوه به شما بدهد.

اگر شما به خوبی این استراتژی را پیاده سازی کنید به راحتی می توانید برای ارائه خدمات هزینه بیشتری از مشتریان دریافت نمایید، که آنها هم با میل و رغبت پرداخت خواهند کرد، همچنین می توانید مشتریان جدید جذب کنید و مشتریان سابق خود را وفادار نمایید.

  1. استراتژی خدمات سالن زیبایی شما: آیا شما خدماتی از جمله اکستنشن و خدمات خاص مرتبط دیگر یا آرایشی زیبایی با ارزش ارائه می دهید؟

این خدمات شما چه ارزش های ویژه ای را ارائه می دهد که رقبا شما نمی توانند ارائه دهند؟

  1. استراتژی قیمت گذاری شما: آیا شما استراتژی خاصی برای تخفیف دادن دارید یا خدمات شما به صورت خاص و قیمت هایی بسیار بالا ارائه می شوند؟ آیا شما از سیستم تخفیف دهی مناسب استفاده می کنید؟

4. استراتژی ترویجی شما: این استراتژی را بیشتر افراد به عنوان بازاریابی می شناسند. رویکرد شما اینجا استفاده از ابزارهای بازاریابی از جمله؛ تبلیغات، اینترنت، رسانه، استفاده از موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی، مشارکت های محلی، بلاگینگ به صورت توامان است.

مرحله چهارم برنامه بازاریابی سالن های زیبایی: بودجه و منابع

بر اساس بودجه کلی خود تصمیم گیری کنید. اگر هدف شما 6% یا 10% از سهم بازار باشد، شما چه میزان سرمایه گذاری بایستی بر روی بازاریابی و فعالیت های خود داشته باشید؟

هزینه برای بازاریابی بایستی به عنوان یک سرمایه گذاری بر روی کسب و کار دیده شود. برای مثال هزینه در زمینه تدوین برنامه بازاریابی و استفاده از ابزارهای بازاریابی مناسب و فعالیت در آن به صورت صحیح نه تنها می تواند مشتریان جدیدی برای شما به ارمغان آورد بلکه باعث وفاداری بیشتر مشتریان کسب و کار نیز خواهد شد.

گردآورنده: دکتر پدرام بهیار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *