گزیده ای از استراتژی های فروش که توسط کارآفرینان موفق توصیه می شود!

گزیده ای از استراتژی های فروش که توسط کارآفرینان موفق توصیه می شود

گزیده ای از استراتژی های فروش که توسط کارآفرینان موفق توصیه می شود


گزیده ای از استراتژی های فروش که توسط کارآفرینان موفق توصیه می شود

عدم وجود استراتژی مطلوب برای فروش باعث شکست کسب و کار می­شود. از این رو کارآفرینان و صاحبان کسب و کار، موفقیت خود را همواره مدیون استراتژی های موثر فروش خود می­دانند. در ادامه به توضیح تعدادی از این استراتژی ها می­پردازیم.

1- با بخش کوچکی از بازار شروع کنید.

شما می­توانید به جای فعالیت در بازارهای بزرگ با هدف گذاری بر روی بخش کوچک و مشخصی از بازار با نیازها و دغدغه های یکسان، تاثیرگذاری فروش خود را به شدت افزایش دهید. به عنوان مثال، اگر شما خواهان فروش محصولات غذایی هستید، انتخاب یک بازار کوچک میتواند به معنای شروع با سازمان ها و مدارس محله شما باشد. نگران نباشید که هدف قرار دادن یک گروه خاص، توانایی شما را محدود می­کند زیرا این نوع هدف گذاری یک تصمیم بلند مدت شناخته می­شود. توجه داشته باشید که اگر شکست بخورید، این شکست بلند مدت نخواهد بود و می­تواند زمینه ای برای درس گرفتن از اشتباهات باشد.

گزیده ای از استراتژی های فروش که توسط کارآفرینان موفق توصیه می شود

2- منعطف باشید.

این یک امر طبیعی است که در طول مکالمات فروش خود با چالش های جدید و خواسته های منحصر به فردی رو به رو شوید، زیرا هر شرکتی که شما با آن کار میکنید ساختار و اهداف متفاوتی دارد. گفتن جملاتی مانند “این ممکن نیست” کاربردی نمی­باشد، استراتژی فروش شما باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا با چالش های جدید منطبق شوید.

مشتری ها نه نسبت به فروشنده، بلکه اصولا نسبت به خودشان بی اعتماد هستند. بیشتر فروشندگان فکر می­کنند، فروش به معنای به دست آوردن اعتماد است اما در حقیقت فروش به معنی ایجاد اعتماد کافی در مشتری نسبت به خودش است تا بتواند اقدام موثری انجام دهد. این فرایند اصولا نیازمند انعطاف پذیری بالایی می­باشد. در نتیجه انعطاف پذیری لازمه یک استراتژی موفق است.

گزیده ای از استراتژی های فروش که توسط کارآفرینان موفق توصیه می شود

 

3- با افراد تصمیم گیرنده ارتباط برقرار کنید.

اصولا افراد به داشتن مکالماتی با مدیران سطح پایین که در نهایت قادر نخواهند بود پیشنهادشان را به مرحله اجرا درآورند، تمایلی ندارند. به  همین منظور ویژگی های اصلی شرکت خود را لیست کنید و تعیین کنید چگونه می­توان به بهترین نحو با افراد تصمیم گیرنده مرتبط شوید. تلاش کنید مفاهیمی فراتر از یک توصیه خرید به مشتریان ارائه دهید و ارزش هایی را برای مشتری خلق کنید. زیرا افرادی که به اندازه کافی تجربه کاری و دانش دارند تا به تصمیم گیرنده نهایی تبدیل شوند، میتوانند استراتژی ها و مزیت های خدمات شما را ارزیابی کنند و نسبت به آن مشتری شما شوند.

گزیده ای از استراتژی های فروش که توسط کارآفرینان موفق توصیه می شود

 

4- پیگیری کنید تا جواب قطعی به دست آورید.

پیگیری، ستون اصلی و لازم برای هر استراتژی موثر است. نکته پیگیری تا گرفتن نتیجه قطعی در این است که هیچ احتمالی باقی نمی­گذارد. در دنیای کسب و کارهای جدید، احتمالات میتواند تجارت شما را از بین ببرد از این رو باید تلاش کنید تا در هر کاری به نتایج کاملا واضح برسید. زمانی که شما یک ارتباط برقرار میکنید و بدون گرفتن جواب واضح آن را ترک میکنید، مشتری شما میبایست به لیست افرادی که باید دوباره به آنها مراجعه کنید اضافه ­شود. این نکته را به یاد داشته باشید که برای افزایش فروش، هرگز نباید از مشتریان خود دست بکشید.

گزیده ای از استراتژی های فروش که توسط کارآفرینان موفق توصیه می شود

5- ریسک ها و فرصت ها را دریابید.

بسیاری از فروشندگان تمایل دارند که اکثر مکالمات خود را بر روی فرصت ها، مزایا و نتایج شگفت انگیز متمرکز کنند. سعی کنید به جای ارائه خدمات خود به عنوان تنها راه حل ممکن، با مشتریان خود صادق باشید و در مورد ریسک های مرتبط با کسب و کار خودتان با آنها صحبت کنید. در حقیقت در هر کسب و کاری، ریسک هایی وجود دارد بنابراین چرا واقعیتی را ترسیم کنید که با روند کاری شما منطبق نیست و شما را برای شکست آماده میکند؟ در عوض استراتژی خود را بر روی شناسایی ریسک های خدمات خود متمرکزکنید که باعث تسلط همه جانبه بر روی فعالیتتان می­شود.

 

6- تردید را در مشتریان خود برطرف کنید.

هنگام مذاکره برای فروش محصول و یا خدمات خود ممکن است احساس کنید که مشتریان مردد هستند که آیا این محصول برای آنها کاربردی دارد یا خیر. به جای تاکید بر فروش محصول خود، فرصت را برای برطرف کردن تردید آنها غنیمت شمارید. به آنها توضیح دهید که چگونه محصول شما خواسته هایشان را برآورده می­کند. با این حال بهتر است از جملاتی مانند “آیا متوجه شدین؟” و یا “آیا این توضیحات برای شما ملموس است؟” استفاده نکنید؛ زیرا بیشتر افراد برای اجتناب از قضاوت منفی دیگران تمایلی به دادن پاسخ صادقانه ندارند.

در عوض زمانی که شما متوجه یک واکنش سوال برانگیز از مشتریان خود شدید، با گفتن “من فکر میکنم مطلب ذکر شده شاید کاملا واضح نبوده است، آیا می­خواهید این موضوع را بیشتر توضیح دهم؟” به آنها اطمینان خاطر دهید. در ادامه توضیحات مفصل تری از اینکه چگونه خدمات شما به آنها کمک خواهد کرد، ارائه دهید و این دیدگاه را در استراتژی فروش خود در پیش بگیرید.

گزیده ای از استراتژی های فروش که توسط کارآفرینان موفق توصیه می شود

گردآورنده: مهندس زهرا ترابی

1 Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *