دلایل موفقیت استارتاپ ها

11 دلیل موفقیت استارتاپ ها

11 دلیل موفقیت استارتاپ ها


دلایل موفقیت استارتاپ ها

استارتاپ ها در واقع سفری به ناشناخته ها هستند. از این رو کارآفرینان باید با پذیرش ابهام، عدم اطمینان و چالش های متعدد سازگار شوند. متاسفانه به طور متوسط از هر 10 استارتاپ 9 تای آنها با شکست رو به رو می­شوند. مابقی که قادر به بقا و موفقیت هستند، مواردی هستند که ویژگی هایی که در ادامه ذکر شده را دارا می­ باشند.

این خصوصیات به طور کلی در کارآفرینان موفق به صورت عمده مشاهده می­ شود به شرح ذیل است؛

1- چشم انداز

یک چشم انداز تعریف شده و کامل، مهارتی است که رهبران شرکتها برای رسیدن به اهداف خود به آن نیاز دارند. این ویژگی اصلی ترین عامل موفقیت کارآفرینان خواهد بود و در زمان های دشوار به عنوان راهنمای آنها می­باشد. یک استارتاپ باید از همان ابتدا چگونگی کسب درآمد و مدل کسب و کار خود را تصور کند تا راه های رسیدن به هدف هموار شود.

11 دلیل موفقیت استارتاپ ها

2- سرعت

انجام سریع کارها یکی از دلایل  موفقیت استارتاپ ها  است که چرا شرکت های نوپا قادر به دستیابی به اهداف و نقاط عطف خود هستند. بین زمانی که یک استارتاپ قادر به راه اندازی به موقع می­باشد و یا هنگامی که بتواند خیلی سریعتر از رقبا عمل کند، تفاوت زیادی وجود دارد. استارتاپ های موفق هرگز روند انجام کارها را به تعویق نمی اندازند و تا زمانی که یک پروژه را به اتمام نرسانند، دست از تلاش برنمی­دارند. موثرترین افراد کسانی هستند که از وقت خود نهایت استفاده را می کنند. علاوه بر سرعت، داشتن افراد آگاه و با تجربه در تیم کاری نیز واقعاً تاثیرگذار است. هرچه سریعتر بتوانید اشتباه کنید، از آنها یاد بگیرید و پیشنهادات خود را بهبود بخشید، کسب و کار موفق تری خواهید داشت.

11 دلیل موفقیت استارتاپ ها

 

3- مدیریت بودجه

یک استارتاپ موفق در مدیریت امور مالی خود بسیار کارآمد است. برای این منظور باید به هر بخشی بودجه ای مخصوص به خود اختصاص داده و از هزینه های غیرضروری اجتناب شود. دانستن هدف و نیاز شرکت بسیار مهم است تا بتوانید براساس آن بودجه ریزی کنید. وقتی منابع محدود هستند و زمان از اهمیت بالایی برخوردار است، شرکت ها باید مهارت انجام کارهای بیشتر را با دارایی کمتر کسب کنند.

11 دلیل موفقیت استارتاپ ها

4- مهارت های اجتماعی

ارتباط موثر با دیگران دلیل دیگری برای موفقیت است. شناختن افراد قدرتمند و بانفوذ تجارت، یک فرصت طلایی برای شما فراهم می­کند تا بتوانید به عنوان اسپانسر و یا سرمایه گذار کسب و کار خود با آنها مشارکت کنید. در واقع استارت آپ های بزرگ یک مدیر عامل برجسته دارند که قادر است توانایی ها و دانش خود را برای هر سازمانی به کار گیرد. از طرف دیگر، رهبران استارتاپ ها باید به مردم انگیزه بدهند و دلیلی برای پیروی از آنها در سفر نامشخص در کسب و کار خود ارائه بدهند.

11 دلیل موفقیت استارتاپ ها

5- نظم و انضباط

نظم و انضباط با خود کنترلی شروع می شود و محصولی از تعیین یک استاندارد فردی قوی است. بدون نظم و انضباط، استارتاپ ها حتی اگر در بهترین شرایط اقتصادی باشند، در کسب و کار موفق نمی شوند. نظم و انضباط شخصی به اخلاق کاری مثبت منجر می شود و این اخلاق کاری منجر به انجام کارها به صورت مؤثر و کارآمد می شود. بسیار مهم است که اعضای تیم با هم هماهنگ شوند و با هم همکاری کنند تا به هدف خود برسند.

6- عزم و اراده

عزم راسخ همیشه برای رسیدن به موفقیت الزامی است. یک استارتاپ موفق همواره بر اهمیت اراده در هنگام راه اندازی کسب و کار تاکید می­کند. همچنین چالش های بسیاری در این راه وجود دارد و تیم استارتاپ برای غلبه بر این چالش ها و جلوگیری از شکست باید عزم راسخ داشته باشد. درست مانند کتاب جیم کالینز “خوب به عالی” که می­گوید اگر افراد مناسب در موقعیت های مناسب قرار داشته باشند، یک استارتاپ می­تواند در نهایت جهت خود را به سمت موفقیت پیدا کند. قاطعیت و پایداری مؤلفه های اصلی تحقق این واقعیت را تشکیل می­دهند.

11 دلیل موفقیت استارتاپ ها

7- سازگاری با تغییرات

بهترین استارتاپ ها همیشه مایل به سازگاری با فناوری های جدید هستند.سازگاری با تغییر می تواند به پیشرفتهای اساسی منجر شود. در سال های اولیه، استارتاپ ها باید بارها و بارها محصول را تکرار کنند تا اینکه بتوانند ایرادات را پیدا کرده و آنها را به درستی دریافت کنند.

11 دلیل موفقیت استارتاپ ها

8- مهارت های جمع آوری کمک های مالی

جریان نقدی و سرمایه پایه و اساس هر کسب و کاری است. این بدان معناست که مشاغل با سرمایه ناکافی با شکست مواجه می­ شوند.استارتاپ های موفق آنهایی هستند که سرمایه کافی برای اجرای فعالیت های تجاری خود را دارند. وظیفه اصلی مدیرعامل هر استارتاپ توانایی جمع آوری سرمایه برای کسب و کار می­باشد.

11 دلیل موفقیت استارتاپ ها

9- ریسک پذیری

موفقیت هر کسب و کار حول ریسک کردن است. از این رو استارتاپ های موفق آماده ریسک کردن هستند. آنها اعتقاد دارند که سودآورترین سرمایه گذاری ها معمولاً به ریسک بالایی احتیاج دارند. با این حال، چنین تصمیماتی باید با دقت کافی انجام پذیرد تا در حد امکان از ضرر و زیان جلوگیری شود و احتمال شکست به حداقل برسد.

11 دلیل موفقیت استارتاپ ها

10- مدیریت زمان

عمر استارتاپ ها معمولا نامعلوم است. بین کارمندان، منابع محدود و انبوهی از کارهایی که باید انجام داد، موفقیت شرکت به بهره وری و کارآیی تیم وابسته است تا کارهای بیشتری را با منابع و زمان کمتر انجام دهند. به یاد داشته باشید که داشتن وظایفی برای انجام دادن هرگز معضل نخواهد بود، بلکه انتخاب دقیق آنچه باید بر روی آن متمرکز شوید و اینکه چه اولویت بندی را انتخاب کنید، چالش شغلی شما خواهد بود.

11 دلیل موفقیت استارتاپ ها

11- اجرا

داشتن ایده فقط برای شروع کار می­باشد. در حالیکه اجرای آن سهم زیادی (حدود 98٪) در تعیین موفقیت هر کسب و کار را تشکیل می­دهد. برای این بخش، تجربه تیم بسیار مهم است زیرا پیشینه آنها به تصمیم گیری و اجرای بهتر کمک می کند.

 

به طور خلاصه، استارت آپ های موفق همیشه به دنبال فرصت هایی هستند تا با فکر کردن به تمام جوانب و دائما زیر سوال بردن وضعیت موجود، کاری بهتر انجام دهند. آنها از اشتباهات خود درس می گیرند و آنها را سریع رفع می کنند تا  ادامه سفر طولانی و چالش برانگیز خود را به سمت موفقیت طی کنند.

گردآورنده: زهرا ترابی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *