اگر در زمینه برند سازی شخصی فعالیت می‌کنید این پنج نکته را فراموش نکنید!

برند سازی شخصی فعالیت

برند سازی شخصی فعالیت


اگر در زمینه برند سازی شخصی فعالیت می‌کنید این پنج نکته را فراموش نکنید!

برای افراد حرفه‌ای و متخصص که برای دستیابی به اعتبار، اعتماد و شهرت تلاش می‌کنند برند سازی شخصی یک باید است. در همین رابطه استراتژی که شما می‌خواهید از آن استفاده کنید نیازمند پاسخ به سؤالات ذیل است؛

شما واقعاً که هستید،

توانمندی‌های واقعی شما چیست،

شما واقعاً به چه چیزهایی اعتقاددارید،

هسته‌های اصلی ارزش شما از چه چیزهایی تشکیل‌شده است

و در پایان شما چگونه می‌توانید این موارد یادشده را در محیط آنلاین به نمایش بگذارید؟

اگر شما در نقطه شروع برند سازی شخصی خود هستید، شاید برای شروع با مشکلاتی مواجه شوید در این مسیر بلوباکس همراه شما است.

نکته اول) سعی کنید خود را به‌خوبی بشناسید

یکی از مهم‌ترین موارد این است که بتوانید بدون لکنت خودتان، کسب‌وکارتان و حیطه فعالیت خود را توصیف کنید. خود را اسیر اوهام و خیالات نکنید سعی کنید خودتان را به‌طور کامل عرضه کنید. زمانی که توصیف شما شفاف و بدون ابهام باشد، شما می‌توانید مخاطبان خود را به‌راحتی به متقاعد کرده به سمت خود جذب نمایید.

نکته دوم) مخاطب هدف خود را بشناسید

نکته دیگری که در زمینه برند سازی شخصی باید مدنظر قرار دهید این است که مخاطبان خود را به‌خوبی بشناسید و بدانید از کجا می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. اگر شما در این زمینه ابهامی دارید سعی کنید آن را به‌سرعت برطرف کنید تا بتوانید راهبرد خود را بدون دردسر پیش ببرید.

نکته سوم) به این چراها پاسخ مناسب دهید

چرا شما اینجا هستید؟ هدف شما چیست؟ کسب‌وکار شما چگونه می‌تواند مقاصد و اهداف شمارا محقق کند؟ هدف شما از برند سازی شخصی چیست؟ به‌محض اینکه توانستید به‌روشنی به این سؤالات پاسخ دهید آن‌وقت برند شما قابلیت ارائه شدن را دارد و می‌تواند و به صورتی خاص بیان شود.

نکته چهارم) در جستجوی درک دیگران از خود باشید

نکته کلیدی توسعه استراتژی برند سازی شخصی فهم این است که شما قرار نیست یک زندگی‌نامه شخصی بنویسید جهت پروموت (ترویج، ارتقاء) خودتان، بلکه آنچه چیزی که از اهمیت بسزایی برخوردار است این است که سایرین چه درباره شما می‌گویند! از افراد اطراف خود تا جایی که امکان دارد تحقیق کنید. نقاط قوت و ضعف شما چیست، و چه کلماتی می‌توانند شمارا به‌درستی توصیف کند؟ از نتیجه این تحقیق جهت معرفی پروفایل خود در لینکداین استفاده کنید.

نکته پنجم) صادق باشید

مردم غالبا با برند محصول نمی‌خرند، بلکه آن‌ها شخصیت می‌خرند. در مورد هر کاری که انجام می‌دهید صادق باشید، این موضوع باعث می‌شود هسته مخاطب شما چندین برابر شود. به‌عنوان مشتریان بالقوه و مشتریان شما باجان و دل کار می‌کنید و انگیزه فراوان دارید، همین موضوع باعث افزایش وفاداری و افزایش رضایت مشتری شما می‌شود.

گردآورنده: دکتر پدرام بهیار – تیم بلوباکس

2 Comments

  • واقعا عالی بود اگه میتونید در این زمینه مقالات بیشتری منتشر کنید
    مرسی

    • بله حتما در آینده مقالات بیشتر و کامل تر منتشر می کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *