نمونه هایی از قیف فروش موفق

قیف فروش موفق

قیف فروش موفق


نمونه هایی از قیف فروش موفق

قیف فروش یکی از روش هایی است که می تواند مشتریان آینده شما را در راه سفر خریدشان (در رسیدن به مسیری که شما می خواهید!) راهنمایی کند. اگر بخواهیم مراحل کلی یک قیف فروش را نام ببریم شامل مراحل اصلی چهارگانه اطلاع رسانی، ایجاد علاقه، تمایل و خرید (AIDA: Awareness, Interest, Desire, Action) است.

برای اطلاع بیشتر مقاله “قیف فروش چیست” را مطالعه نمایید

در زمینه کسب و کارهای آنلاین که از قیف فروش استفاده می کنند مهمترین موضوع این است که بتوانند به این دو سوال پاسخ دهند؛

  1. چگونه به وسیله قیف فروش بتوانیم مشتریان بیشتری را از آن خود کنیم؟
  2. چگونه می توانیم خودمان را از همین الان بهتر کنیم؟

به همین دلیل می خواهیم چند نمونه از مواردی که توانسته اند در محیط آنلاین از قیف فروش بهترین استفاده را ببرند یاد کنیم.

قیف فروش موفق

مورد اول نتفلیکس (Netflix)

نتفلیکس یکی از بزرگترین سایت هایی است که محتواهای ویدئویی از جمله؛ فیلم، سریال، برنامه های تلویزیونی، مستندها، و بسیاری موارد دیگر را به صورت آنلاین به مشتریان عرضه می کند.

آمارهای نتفلیکس نشان می دهد در جولای 2018 این سایت به صورت ماهانه 72.9 میلیون کاربر ثبت نام شده داشته است.

سایت نتفلیکس بسیار ساده است. در هیچ قسمتی از سایت، شما نمی توانید نسخه های گیج کننده پیدا کنید، شما دقیقا می دانید کجا هستید و چه کاری باید انجام دهید. تنها مواردی که شما می توانید در این سایت ببینید این است که پس زمینه سایت تصویری از فیلمی نمایش داده می شود که نیاز است توسط سایت پروموت شود.

با توجه به موارد  یاد شده بگذارید نگاهی به مراحل قیف فروش نتفلیکس بیندازیم

  1. صفحه اصلی (نخست): صفحه اصلی به گونه ای طراحی شده است که کاربر در زمان ورود به راحتی می داند که چگونه نسخه آزمایشی محتوایی را که قصد خرید آن را دارد امتحان کند. همچنین این اطمینان به کاربر داده می شود هر زمانی که بخواهد می تواند از نسخه آزمایشی خارج شود و آن را کنسل کند. حتی نتفلیکس پا را فراتر گذاشته و این اطمینان را به کاربر داده است در صورتی که در یک مدت زمان مشخص از محتوای مورد نظر رضایت نداشت وی به راحتی بتواند پرداخت خود را کنسل کرده پول خود را دریافت نمایند.
  2. صفحه قیمت:  شما از صفحه قیمت به راحتی می توانید بخش پرسش و پاسخ را یافته اطلاعات لازم را در زمینه قیمت کسب نمایید.

قیف فروش موفق

   

قیف فروش موفق

البته لازم به ذکر است به صورت خودرکار نتفلیکس بخش پریمیوم را برای شما انتخاب کرده است که شما می توانید با توجه به نیازتان آن را تغییر دهید.

حال سوال پیش می آید این قیف فروش چگونه کار می کند

شما روش های متنوعی برای پرداخت پیش رو دارید: کارت جایزه، کارت اعتباری و پی پال. می توان گفت تقریبا همه کارت های اعتباری قابل قبول هستند. این پرداخت ها از یک درگاه با امنیت بسیار بالا انجام می شود که کاربر هیچ خطری را احساس نکند.

روش موفقیت نتفلیکس ساده است. آنها با تمام توان خود بر روی مشتریان خود تمرکز کرده اند. سوالات مشتریان را به بهترین روش پاسخ داده اند و تا جایی که توانسته اند ابهامات ذهنی مشتریان را برطرف کرده اند.

چه چیزی باعث می شود نتفلیکس منحصر به فرد باشد

نتفلیکس می تواند بر روی قدرت برندش اتکا کند. هر کسی نتفلیکس را می شناسد.

شما در صورت نیاز به راحتی می توانید از طریق تلفن با آنها ارتباط برقرار کنید. اکثرا شرکت های بر اساس وب از چنین امکانی بهره نمی برند که شماره تماس شبانه روزی در اختیار مشتری قرار دهند. همین موضوع می تواند باعث شود اعتماد مشتری نسبت به آنها افزایش پیدا کند.

قیف فروش موفق

مورد دوم گروپان (Groupon)

گروپان هنوز یکی از شرکت های بزرگ است که می تواند ماهانه میلیون ها مشتری جذب کند.

آنها برای وب سایت خود یک روش جذب ایمیل عالی از طریق پاپ آپ (pop-up) دارند. زمانی که کاربر برای اولین بار به وب سایت مراجعه می کند این پاپ آپ بر روی صفحه نخست ظاهر می شود.

قیف فروش موفق

این استراتژی پاپ آپی را مدت ها است مورد استفاده قرار می دهند. همین روش باعث شده آنها به انبوهی از مخاطبان دسترسی پیدا کنند. حال بگذارید در زمینه قیف فروششان بیشتر صحبت کنیم.

مراحل قیف فروش

  1. ترافیک: از طریق تبلیغات، دایرکت، توصیه ها، مشارکت، لیست های ایمیلی و بسیاری از روش های دیگر آنها توانسته اند ترافیک سایت خود را به صورت قابل توجهی افزایش دهند.
  2. صفحه اصلی: پاپ آپ وب سایت طوری طراحی شده است که زمانی که بر روی صفحه نخست ظاهر می شود کاربر را تشویق می کند آدرس ایمیل خود را وارد نماید. چگونه ممکن است؟ خیلی ساده! آنها با وارد کردن ایمیل برای اولین بار می توانند تا 70% از تخفیف های رستوران، اسپا، خریدهای مختلف، سرگرمی ها و بسیاری موارد دیگر برخوردار گردند.

چرا قیف فروش کار می کند

زمانی که شما یک پیشنهاد عالی را در پروپان می بینید، شما بدون هیچ مشکلی می توانید آن را انتخاب کرده از جزئیات آن اطلاع پیدا کنید و بر روی آن کلیک کنید.

قیف فروش موفق

 

نکته دیگر این است که گروپان توانسته است با پیشنهادات خوبی که ارائه می دهد (با توجه به نیازهای مشتریان و خرید های قبلی که آنها انجام داده اند) مشتریان را مجددا به استفاده از خدمات خود تشویق نماید. البته تمرکز بیشتر آنها بر روی خانم ها است چرا که بیشتر خدماتی که آنها ارائه می دهند مرتبط با خانم ها است.

چه چیزی باعث منحصر به فرد بودن آن می شود

هیچ آزمون و خطایی وجود ندارد. مشتری یا می خواهد یا نه.

نکته مثبت و قابل توجه گروپان این است که آنها توانسته با استفاده از بهترین روش های ممکن لیست ایمیل خود را افزایش دهند و با آن و سایر روش ها تعداد هر چه بیشتری از مشتری به سمت وب سایت خود جذب نمایند و مشتریان موجود خود را حفظ کنند.

نتیجه گیری

با توجه به دو نمونه یاد شده می توان گفت؛ در یک قیف فروش موفق شما بایستی بر روی هر چهار مورد اصلی (AIDA) تمرکز کنید. تا جایی که می توانید در زمینه هر چهار مورد نسبت به رقبا قوی تر عمل کنید. ضعف در هر یک از موارد مساوی با شکست قیف فروش شما است. موفقیت در قیف فروش این است که شما بتواند در یک یا دور مورد از بقیه بهتر عمل کنید و بتوانید این موفقیت را ادامه دهید.

 

نویسنده: دکتر پدرام بهیار

 

Comments are disabled.