ویژگی های فروشندگان حرفه ای

ویژگی های فروشندگان حرفه ای

فروش


ویژگی های فروشندگان حرفه ای

به تعداد فروشندگان موجود در هر صنف، “سبکهای مختلف فروش” نیز وجود دارد. با این حال افراد حرفه ای در فروش برخی از صفات خاص را دارا می باشند که به نظر می رسد همکارانشان از این ویژگی ها بهره مند نیستند. ممکن است شما نتوانید سبک کسی را کپی کنید، اما مطمئناً می توانید رویکرد مفهومی افراد حرفه ای را نسبت به کار خود اتخاذ کنید. این روش فرصتی به شما می دهد که مانند “سوپراستار های حوزه فروش” توانایی کسب کنید و بفروشید! در اینجا به توضیح چند ویژگی فروشندگان حرفه ای می پردازیم که می تواند باعث تغییر مثبت در تفکر شما شود و در نتیجه عملکرد شما را بهبود بخشد!

اخلاق کاری قوی تدوین کنید

همه فروشندگان بزرگ ساعات زیادی کار می کنند، حتی بسیار بیشتر از یک فرد معمولی. “زمانی که شما کاری را که انجام می دهید دوست دارید، هرگز یک روز در زندگی کار نمی کنید”. چرا که شغلتان برای شما به عنوان سرگرمی محسوب می شود. هرچه شما بهتر شوید، کارتان را بیشتر دوست خواهید داشت. هرچه بیشتر آن را دوست داشته باشید، شغل شما بی دردسر تر می شود. این بدان معنی است که وقتی تلاش می کنید که بهتر شوید، “اخلاق کاری” شما به طور خودکار بهبود می یابد!

هر روز کمی بیشتر بیاموزید

هر روز کمی بیشتر بیاموزید

آیا تاکنون واژه “کایزن” را شنیده اید؟ این یک اصطلاح ژاپنی است که نشان می دهد شما باید هر روز پیشرفت های کوچکی داشته باشید. راه موفقیت با هزاران سنگ جداگانه هموار شده است که هرکدام مکان خاصی دارند. شما باید تلاش کنید که روزانه در چندین زمینه مورد نظر خود بهبود یابید. این زمینه ها می تواند شامل دانش مربوط به محصول، مهارت فروش، ارئه خدمات به مشتری و کسب اطلاعات بیشتر در مورد رقابت، شرکت و مشتریان شما باشد. دستاوردهای فوق العاده با تمرین و بهبود روزانه کسب می شود!

شما به این شعار نیاز دارید، به من اعتماد کنید

آبراهام لینکلن می تواند به عنوان بهترین مربی فروش در جهان باشد. دلیل این ادعا این است که او مهمترین توصیه ای را که هر فروشنده باید بداند، به ما ارائه داده است. وی گفته است که اگر می خواهید کسی را متقاعد کنید، ابتدا باید آن شخص را به عنوان “دوست” خود بدانید! هدف از فروش فقط فروش کالاها نیست بلکه به دست آوردن نظر مساعد مشتری نیز می باشد. هر فروشنده بزرگی که توسط افراد به عنوان یک مشاور قابل اعتماد در فروش شناخته می شود، کسی است که همواره به قلب مشتری رسوخ کرده و نظر او را جلب کرده است. این راز اصلی چگونگی ایجاد یک پایگاه مشتری است. اگر آنها به شما اعتماد کنند، مطمئناً در صورت نیاز در آینده به شما مراجعه می کنند.

نیمه دوم راه ارتباط با مشتری، مهم تر است

چگونه رابطه معمولی خود را با مشتری نظارت می کنید؟ آیا شما در معاملات زودگذر تخصص دارید یا روابط طولانی مدت می سازید؟ فروش امروز شما به شما خوراک می دهد. با این حال، این فقط “نیمه اول” راه است. هر فرد عاقل در حوزه فروش می داند که خریدهای آینده مشتری غالباً بسیار بزرگتر از امروز خواهد بود و تلاش می کند که “نیمه دوم” راه را بدست آورد. برای انجام این کار شما باید با مشتری خود رابطه مداوم برقرار کنید، این یعنی شناسایی نیازهای آینده و در ارتباط ماندن با آنها. برخی از فروشندگان در این کار تبحر خاصی دارند به صورتی که به دلیل حجم وسیعی از فعالیت های تکراری و مراجعه مشتریان قدیمی، دیگر وقتی برای مشتریان جدید ندارند!

خوب گوش کنید

خوب گوش کنید

این مشتری است که پایان خوبی از قرارداد را برای شما فراهم می کند. یک فروشنده حرفه ای دو نکته بسیار مهم را درک می کند. اول، هرچه بیشتر در مورد نیازهای خاص مشتری، خواسته ها، شرایط و بازه های زمانی مشتری خود آگاه باشید، می توانید در توسعه یک پایان مناسب موثرتر باشید. دوم، آنچه شما را از بستن قراداد در وهله اول منع می کند، اغلب با آنچه مشتری به شما نمی گوید ارتباط دارد! مشتری به ارائه اطلاعات حیاتی به شخصی که ممکن است از آن برای بستن قرارداد استفاده کند، تمایلی ندارد. اگر وضعیت بدین گونه باشد، شما باید کمی بیشتر تحقیق کنید و با دقت به جوابها گوش دهید. نقطه مشترک همه افراد بزرگی که در بستن قرارداد حرفه ای هستند این است که آنها شنوندگان عالی هستند، به خصوص برای آنچه گفته نمی شود!

یک سازمان کوچک مسیری طولانی را طی می کند

اگر اکنون فروشنده حرفه ای هستید، این بدان معنا است که شما به خوبی سازمان یافته اید. این یک ضرورت است که بتوانید یک سیستم پیگیری مؤثر را با مشتریان خود ایجاد کنید و برای هر آنچه مهم است، مکانی خاصی در نظر بگیرید. نا مرتب بودن همیشه به سردرگمی می افزاید و بخش زیادی از وقت با ارزش شما را هدر می دهد. بدون وجود یک سازماندهی دقیق امکان فروش موفق وجود ندارد. از آنجا که ما به طور غریزی می دانیم که این امر واقعیت دارد، دلیل این که موفقیت ما به تأخیر می افتد این است که نظم کافی در کار ما وجود ندارد.

شکست همیشه بخش مهمی از موفقیت است

شکست همیشه بخش مهمی از موفقیت است

توماس ادیسون همیشه هر شکست را به عنوان پله ای برای موفقیت می دانست. توضیحات او این بود که در طی یک شکست او راهکار دیگری را کشف می کند که کارآمد نیست. اگرچه این امر در کار او تاخیر ایجاد می کرد ولی او را به هدف نزدیک تر می کرد. افراد موفق مایل هستند راهکارهای مختلف زیادی را برای بهبود خود امتحان کنند. شکست چیزی نیست که مانع موفقیت شود. با این حال ترس از شکست مانع موفقیت می شود.

افرادی که در زندگی رو به جلو حرکت می کنند، از امتحان کردن تجربه های جدید هراسی ندارند. برعکس، کسانی که می ترسند قدمی جدید در جهت درست بردارند، آنهایی هستند که همیشه درگیر همان راه های قدیمی هستند. اگر مایل به افزایش میزان فروش هستید، باید فراتر از “منطقه راحتی” فعلی خود باشید و راهکار جدیدی را امتحان کنید که شانس خوبی برای بهبود نتایج شما باشد. این همیشه اولین قدمی است که هر فروشنده حرفه ای بر می دارد!

گردآورنده: مهندس زهرا ترابی – تیم محتوا بلوباکس

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *