دلایل نیاز کسب و کار ها به وب سایت

وب سایت کسب و کار

وب سایت کسب و کار


دلایل نیاز کسب و کار ها به وب سایت

در این نوشتار به ادامه توضیح دلایل نیاز کسب و کار ها به وب سایت می پردازیم،

 

برای مطالعه موارد قبلی به مقاله “چرا کسب و کارها به وب سایت نیاز دارند؟” مراجعه کنید.

12. وب سایت، اعتبار کسب و کار شما را می سازد

شما می توانید از طریق وب سایت اطلاعات مربوط به کسب و کار خود را به مشتریان ارائه دهید.

اینها تنها اطلاعات موجود در مورد شرکت شما نیست، بلکه سایر اطلاعات مربوط به بازاریابی و همچنین اثبات خود به عنوان یک کسب و کار قابل اعتماد نیز می باشد.

وب سایت شما به مشتریان نشان می دهد که هدف شما تجارت واقعی است.

اگر وب سایت ندارید، مشتریان بالقوه شما می توانند فکر کنند که پیشرفت تکنولوژی را دنبال نمی کنید (حتی اگر در واقعیت اینگونه نباشید) یا از آن بدتر، آنها فکر می کنند شما در شرایط سخت مالی قرار دارید که نمی توانید هزینه های مربوط به ساخت وب سایت را برآورد کنید.

اینها مواردی هستند که شما نمی خواهید مشتریان بالقوه در مورد کسب و کار شما فکر کنند.

سالها پیش مهم بود که کسب و کار شما آدرس فیزیکی واقعی داشته باشد. اما امروزه مهم است که شما یک وب سایت و آدرس اینترنتی داشته باشید.

اگر تجارت شما وب سایت نداشته باشد، می تواند برای مشتریان احتمالی شما مشکوک به نظر برسد.

13. می توانید پشتیبانی مشتری خود را ارتقا دهید

شما می توانید نحوه کمک به مشتریان خود را نیز بهبود ببخشید. می توانید گفت و گوی آنلاین داشته باشید، بنابراین مشتریانی که در وب سایت شما هستند می توانند بلافاصله با شما صحبت کنند. همچنین پاسخگویی به سؤالات مشتریان از طریق وب سایت، باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما خواهد شد.

همچنین صفحه ای برای سؤالات متداول در وب سایت خود در نظر بگیرید. شما صنعت خود را بهتر از هر کسی می شناسید. پس چرا نمی خواهید به سؤالات متداول در وب سایت خود پاسخ دهید؟

اگر شما خدمات می فروشید، شاید بتوانید یک سیستم فروش بلیط را راه اندازی کنید. این به شما کمک می کند تا درخواست ها را سازماندهی کرده و مشتری خود را راضی نگه دارید.

پس وب سایت می تواند نقش بزرگی در کسب و کار شما داشته باشد، زیرا می تواند به شما در ارائه بهترین خدمات به مشتریان کمک کند.

پشتیبانی مشتری

14. در وقت صرفه جویی خواهید کرد

با توجه به اینکه کسب و کار شما در حال فروش خدمات یا محصولات می باشد، وب سایت شما می تواند به بسیاری از سؤالات مشتریان پاسخ دهد.

پاسخ دادن به سؤالات از طریق تلفن یا ایمیل، در برنامه شلوغ شما زمان زیادی نیاز دارد. اما وب سایت شما معمولاً اولین گزینه تماس با مشتریان است. اگر بتوانید قبل از تماس آنها، سوالاتشان را در وب سایت پاسخ دهید، لطف بزرگی در حق خودتان و مشتریان خواهید کرد.

بهترین کار همانطور که در بالا گفته شد، خلق ارزش برای مشتری می باشد. زمانی که از این طریق صرفه جویی می کنید، می تواند زمانی باشد که در رشد و توسعه کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید.

پول

15. می تواند برای شما پول پس انداز کند

شما می توانید به جای چاپ کردن مطالب بازاریابی و کسب و کار خود، آنها را از طریق وب سایت نشر دهید و در هزینه ها صرفه جویی کنید.

آیا می خواهید کوپن های تخفیف ارائه دهید؟ مشکلی نیست، می توانید این تخفیف را در قالب PDF در وب سایت خود ارائه دهید. و مشتریان جدید را در این فرآیند جذب کنید.

آیا قصد تهیه کاتالوگ جدیدی را دارید؟ می توانید آن را در وب سایت خود نشر دهید و به بازدید کنندگان خود اجازه دهید کاتالوگ را با فرمت PDF دانلود کنند.

همچنین، با ایجاد یک کمپین بازاریابی مناسب در وب سایت، می توانید نگاه مخاطبان را به پیشنهادات خود معطوف کنید. در صورت ساختن لیست مشتریان در وب سایت، این فرصت را دارید که در هزینه فلایرها، بروشورها و پیشنهادات خود صرفه جویی کنید.

16. یک وب سایت می تواند به شما در اهداف تجاری کمک کند

وب سایت کسب و کار شما نمی تواند بدون محتوایی که به بازدید کنندگان شما آموزش و آگاهی دهد، کارایی داشته باشد. محتوا همچنین به شما در رتبه بندی بهتر کمک می کند. البته این محتوا باید کیفیت و ارزش داشته باشد.

اما وقتی که شما در حال نوشتن مطالب هستید، می فهمید کارهای بسیاری وجود دارد که می توانند بهتر یا متفاوت انجام شوند. این به شما در تجدید نظر در کار تان کمک می کند و باعث اصلاح برخی موارد می شود. پس خود را به عنوان هدف جدید قرار دهید و کسب و کار خود را به روشی بهتر سازمان دهی کنید.

رقابت

17. با شرکت های بزرگ رقابت کنید

شما ممکن است فکر کنید که من نمی توانم با شرکت های بزرگ رقابت کنم، زیرا که آنها منابع نامحدودی دارند. ممکن است آنها منابع بزرگی داشته باشند، اما مردم همیشه به آن ها نگاه نمی کنند. با داشتن یک وب سایت با طراحی خوب که با یک استراتژی مناسب پشتیبانی می شود، می توانید با افراد بزرگ رقابت کنید.

وب سایت شما می تواند به سؤالاتی پاسخ دهد که وب سایت شرکتهای بزرگ از آنها غافل شده اند، زیرا که آنها به دلیل بزرگ و معروف شدنشان برای پاسخ به این سوالات وقت نمی گذارند.

مهم است که وب سایت شما برای مشتریان ایده آل شما ساخته شود. بنابراین مستقیماً به آنها رسیدگی کنید زیرا که از این طریق بازدید کنندگان می توانند با محتوای شما در ارتباط باشند.

18. ایمیل مشاغل (info@website.com)

ایجاد ایمیل با سایر روش ها نیز صورت می پذیرد اما معمولاً به داشتن یک وب سایت مرتبط است.

شما معمولاً وقتی قصد ایجاد یک وب سایت دارید، دامنه خریداری می کنید. و از نام این دامنه می توانید در آدرس ایمیل خود استفاده کنید.

این یک جنبه مهم از کسب و کار است که بسیاری از مردم از آن غفلت می کنند. دلیل این امر این است که آنها اعتقاد ندارند که داشتن ایمیل می تواند نقش مهمی در کسب و کار ایفا کند.

اما می توانم به شما اطمینان دهم که این امر مهم است. چرا؟ زیرا اگر از حساب Gmail استفاده کنید، غیر حرفه ای به نظر می رسد. همچنین با استفاده از این موضوع، مشتریان ایمیل شما را آسانتر به خاطر خواهند آورد.

19. وب سایت به شما فرصت دیگری برای جمع آوری داده درباره بازدید کنندگان و ایجاد مشتریان جدید می دهد

این اطلاعات معمولاً درباره این است که بازدید کنندگان شما از چه صفحاتی بازدید می کنند و یا از کدام کشور هستند. هیچ چیز شخصی نباید با تجزیه و تحلیل جمع آوری شود.

البته، شما می توانید ایمیل بازدیدکنندگان را نیز جمع آوری کنید. این به شما کمک می کند که مشتری های جدیدی بدست آورید.

اگر می خواهید بازدید کنندگان در وب سایت شما اشتراک ایجاد کرده و ایمیل خود را وارد کنند، باید یک ارزش برای آنها خلق کنید. به طور مثال، شاید شما بتوانید یک کتاب الکترونیکی، یا تخفیف و یا مشاوره رایگان ارائه دهید.

همچنین می توانید متوجه شوید که بازدید کنندگان شما از چه طریق از وب سایت شما بازدید کرده اند. مثلا، آیا از تبلیغ گوگل ادوردز (AdWords) است یا از موتور جستجو است. به این ترتیب می توانید متوجه شوید چه چیزی برای شما بهتر عمل می کند و در کجا باید پیشرفت داشته باشید.

همچنین با داده های جمع آوری شده می توانید بینش و درک بهتری نسبت به مخاطب خود داشته باشید. بدین ترتیب این فرصت برای شما فراهم می شود تا در مورد بازاریابی و فروش خود تصمیمات بهتری بگیرید. از این رو، فعالیت شما می تواند شخصی تر شده و به مخاطبان هدفمند تری برسید.

این بدان معناست که مشتریان بیشتری به کسب و کار شما جذب می شوند. همچنین این موضوع نشان دهنده این است که وب سایت شما نتایج قابل اندازه گیری و مهمی برای شما ایجاد می کند.

وب سایت تجاری

20. وب سایت در انجام وعده های تجاری به شما کمک می کند

نکته این است که بسیاری از صاحبان مشاغل و مدیران فراموش می کنند که وب سایت در راستای توسعه کسب و کار آنها می باشد. این بدان معناست که شما می توانید در هنگام تعامل یا انجام کار، یک تجربه منحصر به فرد برای مشتریان خود ایجاد کنید.

با داشتن یک وب سایت حرفه ای که منعکس کننده ارزش های تجاری شماست، می توانید منحصر به فرد بودن خود را نشان دهید. این چیزی است که باعث می شود شرکت شما نسبت به رقبایتان تمییز داده شود.

21. ایجاد مزایای webrooming برای کسب و کار شما

ابتدا، ببینیم “webrooming”  به چه معناست؟

این پدیده ای است که در دوران مدرن رخ می دهد، جایی که مشتریان به صورت آنلاین در باره یک محصول تحقیق می کنند و سپس آن را در فروشگاه خریداری می کنند.

در صورت داشتن یک وب سایت که اطلاعات مفیدی از محصولاتی که در فروشگاه خود می فروشید، به بازدید کنندگان ارائه می دهد؛ می توانید از این پدیده استفاده کنید.

به عنوان مثال، شما فروشگاه کاشی و سرامیک دارید. و یک کاتالوگ خوب به همراه کلیه اطلاعات مهم در وب سایت خود قرار داده اید. مانند رنگ ها ، اندازه و …

مشتریان بالقوه بعد از کسب اطلاعات لازم و کافی موجود در وب سایت، تمایل بیشتری برای خرید دارند. از این رو شما به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا می کنید.

به این ترتیب Webrooming یک تاکتیک خوب برای فروشگاه ها به منظور فروش بیشتر می باشد.

وب رومینگ

22. فروش اینترنتی در حال رشد است

گزارشی از eMarketer نشان می دهد که فروش آنلاین در حال رشد است و این روند به رشد خود ادامه خواهد داد.

درصد خرده فروشی آنلاین نسبت به کل خرده فروشی سالانه در حال افزایش است. امروزه بیشتر مردم به صورت آنلاین خرید می کنند زیرا انتخابی ارزان تر و راحت تر می باشد.

البته، نباید فکر کنید که فروشگاه ها در حال از بین رفتن هستند، زیرا در حقیقت اینگونه نیست.

اما اگر فروشگاه داشته باشید، می توانید با اضافه کردن فروش آنلاین، درآمد خود را افزایش دهید. نه تنها به این دلیل که شما به صورت آنلاین بیشتر فروش خواهید کرد، بلکه به این دلیل که با کمک اطلاعات موجود در وب سایت خود، میزان فروش در فروشگاه خود را نیز افزایش می دهید (تاثیر webrooming را به یاد داشته باشید).

23. یک منبع اطلاعاتی برای کارمندان خود ایجاد کنید

تا این مرحله، بیشتر به تاثیر وب سایت بر روی مشتری تمرکز کرده ایم. اما مسئله این است که شما از این طریق می توانید به کارمندان خود نیز کمک کنید.

شما می توانید سایتی را در زیر دامنه خود ایجاد کنید که فقط برای کارمندان شما قابل مشاهده باشد. سپس فیلم ها و مطالب آموزشی و منابع دیگری را که می تواند به آنها در بهبود کارشان کمک کند، در این سایت بارگذاری کنید. به این ترتیب، کارکنان شما احساس رضایت و قدردانی بیشتری می کنند؛ و این موضوع می تواند به شما در ایجاد یک کسب و کار مبتنی بر رضایت کارمندان کمک کند.

کارکنان هزینه ای برای شما نیستند، بلکه آنها سرمایه گذاری های شما هستند. با آنها به درستی رفتار کنید و در عوض بهترین نتیجه را دریافت خواهید کرد.

24. ایده های جدید خود را با سهولت آزمایش کنید

وب سایت کسب و کار شما با کمک سامانه مدیریت محتوا (CMS) توسعه داده می شود و می توانید ایده های جدیدی را در عرض چند ثانیه منتشر کنید.

این بدان معناست که می توانید ایده های جدید را آزمایش کنید. و بازدید کنندگان می توانند به شما بگویند که این ایده، کارایی دارد یا خیر. به این ترتیب تا زمانی که محتوا و ایده ای خوب و راضی کننده نباشد، آن را برای یک کمپین چاپ نمی کنید.

نیازی به هدر دادن پول نیست. شما می توانید ایده های خود را با افراد واقعی آزمایش کنید، که احتمالاً مشتریان بالقوه شما هستند.

همچنین می توانید به راحتی امتحان کنید که آیا برخی از محصولات برای بازار هدف شما مناسب است یا خیر. و یا این که چه چیزی برای مخاطب هدف شما بهترین کاربری را دارد و برعکس.

25. رقبای شما دارای وب سایت هستند

اگر احتیاط نکنید، رقبای شما می توانند بر شما پیشی بگیرند. و اگر هنوز شک دارید که چرا مشاغل به یک وب سایت احتیاج دارند، این مورد به شما کمک می کند که متوجه شوید به یک وب سایت نیاز دارید.

مشتریان این روزها در حال تحقیق در مورد خرید اینترنتی هستند. این معمولاً نقطه شروع تصمیم به خرید است. همانطور که در ابتدای این متن توضیح دادیم، اکثر خریداران ترجیح می دهند از شرکتی که حضور آنلاین دارد، خریداری کنند.

اگر شما آنلاین نیستید، از فناوری پیروی نمی کنید و در حال عقب ماندن از رقبای خود، که در محیط آنلاین حضور دارند، هستید. شما با این کار به مشتریان بالقوه خود بهانه ای برای خرید از رقبایتان می دهید.

نتیجه گیری:

امروزه کسب و کار ها نیاز دارند که در محیط آنلاین حضور داشته باشند و دارای وب سایت باشند. اما اگر این وب سایت حرفه ای نباشد یا از طراحی خوبی برخوردار نباشد، داشتن یک وب سایت کافی نیست.

وب سایت شما باید برند شما را معرفی کند و بازتابی از ارزشهای شما باشد. شما باید داستان برند خود را بگویید و به بازدید کنندگان این امکان را دهید که از شروع تا پایان مراحل خرید را در این محیط انجام دهند.

وب سایت باید برای نیازهای مشتری (یا مشتریان) ایده آل شما طراحی شود. اما همانطور که گفته شد، این فقط مربوط به صفحات و طراحی وب سایت شما نیست، بلکه باید به پست ها و تولید محتوای مناسب نیز اهمیت دهید. این عوامل باید برند شما را به مشتریان بالقوه نزدیک کند. همچنین، وب سایت طراحی شده باید با یک استراتژی همراه باشد تا بتواند از فعالیت های بازاریابی شما پشتیبانی کند.

گردآورنده: مهندس زهرا ترابی – تیم محتوی بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *