نحوه تغییر رفتار مصرف کننده از طریق تبلیغات

تغییر رفتار مصرف کننده

تغییر رفتار مصرف کننده


نحوه تغییر رفتار مصرف کننده از طریق تبلیغات

اساس اصلی تبلیغات، کنترل و هدایت رفتار مصرف کننده به سمت یک محصول یا خدمت می باشد. کاهش میزان فروش، کاهش اشتیاق مشتری به محصولات جدید و تردید وی نسبت به متعهد شدن به برند، دلایلی برای آسیب رساندن به برند شما می باشد. تغییر رفتار مصرف کننده از طریق تبلیغات یکی از روش های اصلاح این موارد است. یک تبلیغ استراتژیک و با محتوای مناسب، اگر به طور مداوم نمایش داده شود و آنچه را که وعده داده است تحقق بخشد، توانایی تغییر در رفتار مصرف کننده را دارد. برای داشتن یک تبلیغ مناسب بایستی موارد ذیل رعایت شود؛

تمرکز بر مشکلات

1. بر روی مشکلات تمرکز داشته باشید.

فروش اغلب به دلیل نیاز به حل مسئله انجام می شود. از تبلیغات لوازم خانگی گرفته تا تصمیم به ترک سیگار، تبلیغات باید به مصرف کننده یادآوری کند که یک مشکل باید برطرف شود.

2. تبلیغات را با توجه به پشتوانه تحقیقاتی ارائه کنید.

تبلیغاتی که پشتوانه مطالعاتی و تحقیقاتی دارند و در آن کارشناسان از یک محصول یا ایده حمایت می کنند، مصرف کننده را به یک نتیجه گیری مطلوب در مورد محصول یا خدمت شما سوق می دهد. مقایسه قیمت گذاری بین محصول شما و محصول رقبا نیز تحقیقاتی را برای مصرف کننده فراهم می کند. علاوه بر این، کمک می کند تا مصرف کننده از مراجعه به رقبای شما خودداری کند.

تبلیغ

3. تخفیف بدهید.

در برخی مواقع، مصرف کنندگان تصمیم به خرید می گیرند. شما مشکلی را خلق کرده اید، راه حلی ارائه داده اید و تحقیقات را برای مصرف کننده به پایان رسانده اید. ارائه تخفیف از طریق کوپن های دارای تاریخ انقضا، هدیه همراه خرید یا روش های دیگر، رفتار مصرف کننده را به نفع شما تغییر می دهد.

4. مشتری را از طریق ارائه خدمات پس از فروش به خود جذب کنید.

ارائه ضمانت نامه و در نظر گرفتن پاداشی برای معرفی شما به دیگران در تبلیغات بعدی، باعث وفاداری مشتری به شما و حفظ مشتری می شود. مشتریان راضی به طور بالقوه کسب و کار شما را به دوستان خود معرفی می کنند و باعث افزایش آگاهی و جذب مشتری جدید می شوند.

تبلیغات مناسب

5. تبلیغات را به صورت استراتژیک در جای مناسب قرار دهید.

برای مثال، تبلیغ برای تعمیرات لوله کشی متعلق به خبرنامه فروشگاه حیوان خانگی نمی باشد. فروشگاه لوازم فلزی، خبرنامه یا مجله انتخاب بسیار بهتری است. تبلیغات خود را در جایی قرار دهید که مشتریان شما آنها را ببینند. به طور مداوم تبلیغ کنید تا شرکت شما توسط خوانندگان شناخته شود، بنابراین وقتی به خدمات یا کالایی نیاز دارند، شرکت شما به ذهن آنها خطور می کند.

گردآورنده: مهندس زهرا ترابی – تیم محتوا بلوباکس

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *