اهمیت بایو در بازاریابی رسانه های اجتماعی سالن های زیبایی

بازاریابی سالن زیبایی

اهمیت بایو در بازاریابی رسانه های اجتماعی سالن های زیبایی

اکثر مردم از دریافت خدمات بد، خسته و ناراضی  هستند و در محیط آنلاین به دنبال سالنی با کیفیت و قیمت مناسب که مورد تایید درصد بالایی از کاربران باشند، هستند. وظیفه شما به عنوان صاحب یک سالن زیبایی این است که در رسانه های اجتماعی به کاربران فرصت دهید تا با شنیدن صدای مشتریان که همان کامنت ها و نظرات آنها در صفحه اینستاگرام شما می باشد، بتوانند سالن شما را با سایر سالن های زیبایی مقایسه و در نهایت تصمیمی درست اتخاذ کنند. بدین ترتیب بازاریابی رسانه های اجتماعی سالن های زیبایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

برای برقراری ارتباط موثر در رسانه های اجتماعی، عناصر بی شماری وجود دارد، به خصوص در مورد خدمات زیبایی مانند سالن و اسپا. مشتریان می خواهند صدای برند شما که همان محتوای تولید شده سالن شما در رسانه های اجتماعی می باشد را به بهترین شکل دریافت کنند. البته محتوایی را که می توانند به آنها اعتماد کنند، عکس هایی از کار شما که از آنها الهام می گیرند، و یا محتوایی که باعث می شود آنها احساس جوانسازی را  درک و حس خوب آن را از طریق عکس و یا ویدئو شما دریافت کنند. در نهایت با یک پیشنهاد شگفت انگیز از سالن شما، خدمات مورد نظر خود را انتخاب و هزینه آن را پرداخت نمایند. در این پست، ما برای صاحبان سالن های زیبایی مجموعه ای از دستورالعمل های کاربردی را برای بازاریابی رسانه های اجتماعی آورده ایم.

بایو اینستاگرام

نکات بازاریابی رسانه های اجتماعی سالن: اینستاگرام

اینستاگرام  با داشتن 40 میلیون اکانت ثبت شده در ایران یکی از بزرگترین رسانه های اجتماعی برای معرفی کسب و کار شما می باشد. اگرچه فیس بوک نامی است که بیشتر در اخبار مشاهده می کنید و تیک تاک در حال ایجاد حواشی زیاد است، اما اینستاگرام برای صاحبان مشاغل فرصت های شغلی غیرقابل انکاری را فراهم می سازد، مخصوصاً برای سالن هایی که از نظر جمعیتی مخاطبانی را در برمی گیرند که به شدت در بیان احساس  شخصی و تجربیات خود و به اشتراک گذاری آنها در فضای آنلاین بسیار مشتاق هستند.

  نوع حساب  کاربری شما

اکانت اینستاگرام شما باید یک پروفایل کاری باشد، نه شخصی. حساب کاری گزینه های مرتبط بیشتری را در مورد کسب و کارتان به شما ارائه می دهد و مشروعیت و در واقع اعتبار  فعالیت شما را بیشتر از یک حساب شخصی در نظر مخاطب جلوه خواهد داد.

هنگامی که یک حساب کاری داشته باشید، اینستاگرام این فرصت را به شما می دهد تا درک بهتری از تجزیه و تحلیل هر  آنچه مشتریان دوست دارند، جستجو می کنند، مدت زمانی که به صفحه کاری شما اختصاص می دهند، درصد مخاطبان شما به تفکیک جنسیت و منطقه جغرافیایی در اختیار شما قرار می دهد. در مراحل بعدی با توجه به این آمار به راحتی می توانید برآورد کنید  چه استراتژی می تواند باعث بهبود و ارتقا کسب و کار شما باشد.

بیوگرافی اینستاگرام

بایو اینستاگرام شما به همان اندازه که کوتاه است، حائز اهمیت می باشد. نوشته بایو، معرفی شما قبل از یک  سخنرانی بزرگ است. همچنین کارت ویزیت آنلاین شما، اولین فرصت برای ایجاد حس خوب می باشد. برای معرفی خود علاوه بر مهارت در نوشتن یک بایو جذاب شما می توانید از گزینه IG می توانید برای معرفی داستان برند خود بدون محدودیت تعداد کلمات، استفاده کنید و تصویری متفاوت از خود را در صفحه کاری خود با مخاطبان به اشتراک بگذارید و بیشتر از گذشته ذهن مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید. داستان برند شما می تواند الهام بخش خیلی از کاربرانی باشد که رویای  کسب و کار شما را دارند.

در اینجا شما یک نمونه از بایو کوتاه، مرتب و قدرتمند با یک شعار تبلیغاتی در خور برند را مشاهده می کنید.

بایو پیج

شما از طریق ارایه یک بایو جذاب می توانید هر آنچه را که به عنوان خدمت یا محصول در صفحه کاری خود ارائه می دهید تا موقعیت مکانی خود را در اختیاران کاربران ارائه دهید.

سالن Blueberry Moon یک رویکرد متفاوت را اتخاذ کرده است  و دنبال کننده هایی را جذب می کند که دارای ارزش های یکسانی هستند. سه موردی که شما از این بیوگرافی یاد می گیرید، عبارتند از: نوع کسب و کار، تعهد آنها به محصولات با کیفیت و زیبایی طبیعی و چگونگی ارتباط کاربران با آنها .

بایو پیج

سالن Trianon نیز با استفاده از ایموجی ها در محتوای بایو خود سعی نموده نقاط قوت برند خود را به کاربر القا و چهره ای دلنشین تر در ذهن مخاطب از خود به جای بگذارد.

نرخ درگیری فالورهای شما

بزرگترین موفقیت برای حساب کاری شما افزایش نرخ درگیری مخاطبان شماست. هرچقدر میزان مشارکت کاربران در صفحه اینستاگرام شما بالاتر رود امکان اینکه فالور های شما به مشتری شما تبدیل شوند، بالاتر خواهد رفت. افزایش نرخ درگیری اینستاگرام از طریق دنبال کنندگان و پست ها یک شبه اتفاق نمی افتد. سالن ها می توانند تعامل خود را از طریق انواع مختلف پست افزایش دهند، از جمله:

  • با به اشتراک گذاشتن تصاویر مربوط به احساس و تجربه مشتریان خود نسبت به خدماتی که دریافت کرده اند
  • با به اشتراک گذاشتن ویدئو های مختلف آموزشی از سبک های مختلف میکاپ
  • با ارائه پست هایی با محتوای نکات مربوط به مراقبت های پوستی
  • با به اشتراک گذاشتن تصاویر قبل و بعد از میکاپ و یا هر نوع از خدمات زیبایی که در سالن خود ارائه می دهید
  • با طراحی مسابقات اینستاگرام مرتبط با ماهیت برند شما

به طور کلی:

ایده های مطرح شده تنها طرح کلی و اولیه هستند که شما بر اساس آنها بایستی راهبرد بازاریابی خود را تدوین کنید. تردیدی وجود ندارد که ترکیبی از ایده های جدید که با نام و نشان شما سازگاری داشته باشند، دریچه نو به سوی کسب و کار شما باز خواهند کرد.

گردآورنده: زهرا بیات (MBA) – تیم محتوا بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *