موشن گرافی

موشن

موشن گرافی یا موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافی در واقع ویدیویی است که پیام و محتوا را به ‌صورت متحرک منتقل می‌کند . واژه موشن Motion در زبان فارسی پویا ترجمه می‌شود و به هر چیزی که دارای حرکت باشد می‌گویند. انتقال محتوا با این روش از مزیت‌های بسیاری برخوردار است.

از جمله اینکه می‌توان محتوا را به‌ صورت تأثیرگذارتر و جذاب‌تر در زمان کوتاه‌تری به مخاطب ارائه داد. موشن‌ گرافی ها می‌توانند به‌صورت آفلاین و آنلاین بر روی کامپیوتر و موبایل در وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهایی که قابلیت نمایش ویدیو را دارند نمایش داده شوند.

 

موشن گرافی

آیا موشن گرافیک می تواند به جای تیزر ویدئویی استفاده شود !!؟

به دلیل این که قدرت انتقال مفاهیم و و میزان جذب مخاطب یک موشن گرافی حرفه ای بسیار ریادتر از یک ویدئو کلیپ است و البته از لحاظ هزینه بسیار مقرون به صرفه است چون دیگر نیازی به دوربین، نورپردازی ، بازیگر و ادوات تخصصی فیلمبرداری نیست و بیشتر فرآیند تولید موشن گرافیک توسط کامپیوترساخته و پرداخته می شود.

امروزه بیشتر کسب و کارها از یک موشن گرافیک برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده می کنند چون نه تنها داشتن یک موشن گرافیک حرفه ای مخاطبان بیشتری را جذب می کند بلکه نرخ درگیری (Engagement Rate) را در وبسایت و صفحات شبکه های اجتماعی افزایش می دهد. البته لازم به ذکر است که استفاده از محتوای ویدئویی اثر مثبتی روی سئو وبسایت دارد.

موشن گرافی

اهمیت تولید محتوا جذاب

امروزه با توجه به افزایش سرعت اینترنت و همچنین افزایش میزان دسترسی مردم به اینترنت در جهان، محتوای تولید شده در فضای مجازی بیش از پیش مورد استقبال مخاطبین قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که وجود گسترش اینترنت و دسترسی آسان آن از طریق موبایل های هوشمند اکثر افرتد به نوعی با اینترنت آشنایی داشته و روزانه میزانی از وقت خود را صرف گشت و گذار در دنیای مجازی می کنند، در نتیجه تبلیغات در فضای آنلاین نه تنها احتمال دیده شدن بیشتر برند شما و ایجاد افزایش آگاهی برند را بالا می برد بلکه به مراتب از تبلیغات فیزیکی ارزانتر است.

هزینه کمتر بازده بیشتر

حال در نظر بگیرید که شما امکان این را دارید که با یک موشن گرافی حرفه ای بازهم هزینه کمتری را نسبت به یک ویدئو کلیپ واقعی می پردازید به همین دلیل می توانید علاوه بر داشتن یک موشن گرافیک معرفی برند، برای هر کدام از محصولات و خدمات خود موشن گرافی جداگانه ای داشته باشید و از این روش جهت جلب توجه مشتریان نسبت مواردی چون: رویداد ها، جشنواره های ویژه فروش، مناسبت ها، اطلاع رسانی های سراسری، ورود محصول یا خدمت جدید به بازار وغیره بیشترین بهره را ببرید.

موشن گرافی

تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک

انیمیشن بیشتر جنبه داستانی دارد و غالبا محتوای خود را از طریق داستان به بیننده منتقل می کند اما موشن گرافیک بیشتر با تکیه بر تصویر و عناصر بصری از جمله فرم، رنگ، بافت و ترکیب بندی و حرکت محتوای خود را ارائه می دهد.

گرچه استفاده از عناصر بصری، موسیقی، صدا و حرکت ، وجه اشتراک انیمیشن و موشن گرافیک هستند اما روایت داستانی معمولا در انیمیشن غالب است.

 

موشن گرافی

انواع محتوای ویدوئی:

ویدئورئال (واقعی)

ویدئوهایی هستند که در آن از فضاهای واقعی فیلم‌برداری می‌شود و اطلاعاتی را گزارش می‌دهد. در ویدئو رئال‌ها از طرح‌های گرافیکی استفاده خاصی نمی‌شود و محوریت اصلی و بار انتقال پیام بر دوش فیلم‌برداری، صدابرداری، صداگذاری و تدوین است.

ویدیو موشن

این دسته از موشن‌ ها، تلفیقی از فیلم‌برداری و گرافیک هستند که عمدتاً این گرافیک‌ ها علاوه بر افزایش جذابیت برای نمایش اطلاعاتی به کار می‌روند که با فیلم‌برداری قابل‌ارائه نیستند.

استاپ موشن

استاپ موشن تکنیکی است که برای ساخت آن از اشیای واقعی عکاسی می‌شود. در این شیوه، اشیا به‌صورت کم و جزئی حرکت داده می‌شوند و از هر حرکت عکاسی می‌شود. سپس تمامی عکس‌ها با استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص، پشت سر هم قرار داده می‌شود تا حس حرکت را القا کند.

موشن‌ گرافیک

موشن‌ گرافیک از دو واژه «موشن» و «گرافیک» ساخته شده و به معنای ساده، گرافیکی است که دارای حرکت است و برای انتقال پیام از قابلیت‌های هر دو استفاده می‌شود. عموماً در آن‌ها از تصاویر واقعی استفاده نمی‌شود و برای طراحی گرافیک آن از نرم‌افزارهای طراحی گرافیک همچون فتوشاپ و ایلاستریتور بهره می‌گیرند.

ارائه محتوا به‌صورت موشن‌ گرافیک، به دلیل وجود حرکت و صدا، جذابیت بیشتری را برای مخاطب به همراه دارد.

اینفو موشن

اینفو موشن ها ویدیوهایی هستند که در آن‌ها از تکنیک اینفوگرافیک برای انتقال محتوا استفاده می‌کنند. در واقع گرافیک و حرکت به گونه‌ای استفاده می‌شود که بتوان از تکنیک‌های اصلیاینفوگرافیک برای نمایش محتوا استفاده کرد.

انیمیشن

انیمیشن‌ها ویدیوهایی هستند که باید دارای کاراکتر خاص و داستان مشخصی باشند و غالباً به لایه‌های زیرین داستانی، روانی، احساسی و فلسفی شخصیت‌ها و پرسوناژها می‌پردازد. بر خلاف موشن‌ گرافیک‌ ها انیمیشن ها کاراکترمحور بوده و نیازمند شخصیت پردازی هستند.

 

موشن گرافی در شبکه های اجتماعی

 

موشن گرافی

 

شاید شما هم موشن‌ ها را در قالب ویدئوهای تبلیغاتی و فیلم های کوتاه در شبکه های اجتماعی زیاد دیده باشید.عموما کاربران شبکه های اجتماعی ضفحاتی را که دارای محتوای جذاب و متفاوت  باشند را دنبال می کنند، و اگر محتوای تولید شده یک محتوای دسته اول و خلاقانه باشد مخاطبین بیشتری بدان جذب شده و چه بسا بر اثر استقبال زیاد محتوای مذکورهمه گیر(Viral) شده وعلاوه بربالا رفتن نرخ درگیری مخاطبان، ترافیک وبسایت را هم بالا ببرد.

ابزارهای ساخت موشن گرافیک ها

 

از ابزارهای ساخت موشن می توان به گزینه های زیر اشاره کرد.

موشن گرافی

همچنین وبسایت هایی وجود دارند که شما می توانید بطور آنلاین از ابزار ها و کارکترهای آماده آنها برای ساخت موشن گرافی خود استفاده کنید ولی ضعف این نوع موشن ها در عدم قابلیت سفارشی سازی کاراکتر ها و موقغیت هاست و این موجب محدود شدن انتخاب و خلاقیت شما در تولید موشن گرافی می شود و احتمال دارد که موشن گرافی شما بسیار شبیه به دیگر رقبا بازار بنظر برسد.

پس اگر می خواهید ویدئو موشن گرافی خاص خود را داشته باشید و بتوانید با امکان طراحی کاراکتر سفارشی و محیطی کاملا متناسب با کسب و کار خود ارتباط بهتری با محاطبین برقرار کنید، اینکار را به بلوباکس بسپارید و در سریعترین زمان ممکن صاحب یک موشن گرافی حرفه ای شوید. پس همین الان موشن گرافی خود را سفارش دهید.

[darna_slider_container navigation=”yes” singleitem=”yes” stoponhover=”yes” items=”1″ itemsdesktop=”1199,1″ itemsdesktopsmall=”979,1″ itemstablet=”768,1″]

[fvplayer id=”7″]

[fvplayer id=”8″]

[fvplayer id=”9″]

[fvplayer id=”10″]

[fvplayer id=”11″]

[fvplayer id=”12″]

[/darna_slider_container]

برای سفارش موشن گرافی کلیک کنید.

گردآورنده: مهندس مانی شفیعی  – تیم محتوا بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *