دیجیتال مارکتینگ وکلا و موسسات حقوقی

موسسات حقوقی

موسسات حقوقی


دیجیتال مارکتینگ وکلا و موسسات حقوقی

دیجیتال مارکتینگ وکلا و موسسات حقوقی امروزه به یک باید تبدیل شده است.

مؤسسات حقوقی و وکلا بعضی اوقات در دام این باور افتاده اند که مجموعه مهارت و شهرت آنان به تنهایی کافی است تا بتوانند به صورت مداوم مشتری جذب کنند. ممکن است این درست باشد، اما در بسیاری از موارد، داشتن کسب و کار پررونق برای موسسات حقوقی با حضور آنلاین می تواند بهبود یابد.

بازاریابی حرفه ای می تواند به وکلا و موسسات حقوقی کمک کند تا خود را از بقیه متمایز کنند و مشتریان جدیدی به دست آورند. این امر همچنین می تواند به آنان در افزایش رتبه موتورهای جستجو کمک کند، سایت آنان در اختیار مخاطب هدف قرار گیرد و به سرعت با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنند. اگر وکلا و موسسات حقوقی تصور کنند که به بازاریابی نیاز ندارند، تقریباً می توان تضمین کرد دیجیتال مارکتینگ برای توسعه کسب وکار یک نیاز مبرم است.

در ادامه به ایده های بازاریابی وکلا و موسسات حقوقی پرداخته می شود که به حضور آنلاین آنان کمک می کند و مشتری های بیشتری را برای آنان به همراه خواهد داشت.

1. سرمایه گذاری در SEO

بهینه سازی موتور جستجو (سئو) عملی است که از استراتژی های هدفمند خاص استفاده می کند تا رتبه سایت شما در صفحات نتایج موتور جستجو بالاتر باشد. در این صورت مخاطبان بیشتری به سایت شما مراجعه کرده که احتمال تبدیل شدن آنها به مشتری افزایش می یابد. اگر وقت کافی برای آموختن جنبه فنی این کار را ندارید، یک متخصص سئو استخدام کنید یا آن را برون سپاری نمایید تا به اعتبار سایت شما کمک کند.

اگر تصمیم دارید که خودتان سایت را بهینه کنید، روش های زیر راهنمای مناسبی برای شروع هستند:

  • با ایجاد مطالب عالی و قرار دادن گزینه اشتراک برای خوانندگان، سعی کنید بک لینکهای ارگانیک بیشتری کسب کنید
  • ایجاد پیوند به سایت های با کیفیت بالا متناسب با محتوای خودتان داشته باشید
  • کلمات کلیدی دقیقی را انتخاب کنید و کلمات کلیدی مرتبط را در برچسب های کپی و alt-text تصاویر خود قرار دهید
  • برای ارزیابی سئو هر صفحه سایت از افزونه هایی مانند Yoast استفاده کنید

برای مطالعه بیشتر مقاله “آموزش سئو از پایه” را مطالعه کنید.

سئو

2. ایجاد صفحات تخصصی برای هر سرویس یا خدمت

بسیاری از موسسات حقوقی دارای چندین تخصص هستند و یا خدمات متفاوتی ارائه می دهند.

به عنوان مثال، کسانی که در مسائل حقوقی خانواده تخصص دارند، می توانند خدمات طلاق، توافقات پیش یا پس از ازدواج، برنامه ریزی املاک یا حضانت و بسیار موارد دیگر را ارائه دهند. همه این خدمات تحت مسائل حقوقی خانوادگی یا زناشویی قرار می گیرند، اما آنها تخصص های متمایز و متفاوتی دارند و افرادی که به دنبال این خدمات خاص هستند می خواهند بتوانند به سرعت آنها را پیدا کنند.

برای کسب بهترین نتیجه، هر نوع تخصص را با منوی جداگانه یا در یک گزینه قابل کلیک نشان دهید؛ همان طور که در مثال زیر مشاهده می شود.

 

موسسات حقوقی

 

برای مثال شما دارای وب سایت هستید و خود را به عنوان یک موسسه حقوقی در حوزه خانواده معرفی کرده اید. اگر شخصی که به دنبال گرفتن حضانت است و به سایت شما مراجعه می کند، بلافاصله این خدمت را به عنوان یک گزینه نبیند، احتمالاً سایت شما را ترک خواهد کرد.

به آنها این فرصت را ندهید. برای هر یک از خدمات تخصصی خود، صفحات و بخش های اختصاصی را در سایت خود داشته باشید. زمینه تخصصی و حرفه ای خودتان و چگونگی کمک به افراد را توضیح دهید. این امر نه تنها باعث افزایش تعامل با کاربران و جذب مشتری می شود، بلکه فرصت بیشتری را برای بهینه سازی کلمات کلیدی در هر زمینه تخصصی به شما می دهد.

 

برندسازی

3. تأکید بر برندسازی

تخصص موسسه حقوقی شما می تواند از قانون محیط زیست گرفته تا حقوق تجارت متغیر باشد، اما برند تجاری شما کاملاً مجزا خواهد بود. این غالباً با وظایف شما ارتباط تنگاتنگی دارد، و یکی از بزرگترین ابزارهایی است که شما را از رقبا متمایز می کند.

حال چند نمونه از موسسات حقوقی با برندهای معتبر را بررسی می کنیم.

مثال اول از گروه YLaw است. آنها موضوعی جدی و مهم را انتخاب می کنند و سعی می کنند با ترکیبی از کلمات هوشمندانه و تصاویر با کیفیت، مفاهیم را برای شما با زبانی ساده توضیح دهند.

البته اینکه افراد بخواهند به خوبی متوجه مسائل شوند امری بسیار طبیعی است. به همین دلیل از طریق یک اسلایدر ویژه در صفحه اصلی وب سایت جهت اعتماد سازی و رفع ابهام مخاطبان از سازمان ها و یا وب سایت های مرتبط خبری که از گروه YLAW یادکرده اند، نام برده شده است.

موسسات حقوقی

نمونه دوم درباره موسسه حقوقی Small Law می باشد، که از وکلای مستقل تشکیل شده است. آنها با یکدیگر بسیار همکاری داشته و یک شعار دارند، بدین صورت که بزرگتر همیشه به معنای بهتر نیست و در این مورد یک شرکت کوچک سودمندتر است.

از این رو، از تصاویر، محتوا و طراحی سایت خود استفاده کنید تا آنچه را که شما را متمایز می کند بیان کنید و به مشتریان بالقوه خود نشان دهید که چرا این تفاوت، عامل خوبی است.

4. ارائه محتوای ارزشمند

ایجاد ارزش همیشه خوب است، زیرا باعث می شود افراد به سوی شما بازگردند. همچنین ایجاد محتوای بیشتر نه تنها می تواند اطلاعات بیشتری را که مشتریان شما به دنبال آن هستند ارائه دهد، بلکه می تواند فضای بیشتری را برای شما در رتبه بندی برای کلمات کلیدی و افزایش ترافیک سایت ایجاد کند.

کاربرانی که عبارت “هزینه طلاق چقدر است” را جستجو می کنند، احتمالاً به دنبال وکیل هستند و از این طریق شما می توانید این افراد را به محتوای سایت خود جذب کنید.

محتوای ارزشمند می تواند در اشکال مختلفی ارائه شود. یکی از رایج ترین موارد؛ استفاده از سؤالات متداول است (FAQ) که در یک صفحه مجزا در سایت شما قرار گیرد. این سؤالات متداول می تواند شامل سؤالات و پاسخ هایی باشد که بیشتر افراد تمایل دارند در مورد آن اطلاعات کسب کنند. اگر قادر باشید به طور خلاصه پاسخ ها را بنویسید، حتی می توانید جواب خود را در یک قطعه برجسته (Featured snippet) نشان داده و در نتایج صفحات جستجو بالا بروید.

شما همچنین می توانید برای دستیابی به اهداف خود از بازاریابی محتوا استفاده کنید. وبلاگ نویسی راهی را برای ایجاد محتوا به صورت مداوم برای باقی ماندن در موتورهای جستجو به شما می دهد. همچنین داشتن یک وبلاگ که با برند شما همخوانی داشته باشد، می تواند باعث اعتماد مشتریان و کاربران به شما شود.

5. درج ویدیو برای اعتماد سازی بیشتر

تصاویر می توانند به بهبود برندسازی شما کمک کنند، اما ویدئو تاثیرگذاری بیشتری دارد و می تواند نظر  مشتریان بالقوه را به سوی خود جلب کند.

ویدئو به طور طبیعی جذاب است و داشتن آن در رسانه های اجتماعی و وب سایت شما می تواند برقراری تعامل سریع با مشتریان بالقوه را آسان تر کند. این امر بسیار مهم است، زیرا وکالت جزء حرفه هایی است که اعتماد سازی در آن مشکل است.

ویدئو ها می توانند به شما کمک کنند تا فاصله ایجاد شده بین مخاطبان و خودتان را از بین ببرید. ویدئو ها احساسات را منتقل می کنند و دیدن کسی که در حال صحبت کردن در مورد موضوعی است که برای شما مهم می باشد، می تواند باعث واقعی تر جلوه دادن آن شود. این امر می تواند سرعت برقراری تعاملات را افزایش دهد، بنابراین ممکن است مشتریان هنگام مشاوره زودتر به شما اعتماد کنند.

موسسات حقوقی

 

6. بررسی امتیازات

یک تاکتیک عالی دیگر که می توانید برای ایجاد اعتماد با مشتریان بالقوه استفاده کنید، کسب نقد و بررسی بیشتر از مشتریان است. به موکلین قبلی خود مراجعه کنید و از آنها بخواهید که یک نقد و بررسی از شما و موسسه شما را در گوگل، لینکدین و یا فرم های آنلاین انجام دهند. در صورت لزوم، این بررسی ها را در صفحه نقد و بررسی مشتریان در وب سایت خود منتشر کنید، البته تا زمانی که به حریم خصوصی موکلان تجاوز نکنید.

اگر به اهمیت این نقد و بررسی ها شک دارید، به نتایج زیر نگاه کنید. فقط با استناد به اطلاعات موجود، به نظر شما کدام موسسه حقوقی را ابتدا می خواهید چک کنید یا با آنها تماس بگیرید؟ مطمئنا موسسه حقوقی با دو ستاره در اولویت شما نخواهد بود.

موسسات حقوقی

بررسی ها قدرتمند هستند. مردم خیلی بیشتر به آنچه دیگران درباره شما می گویند اعتماد دارند تا آنچه شما درمورد خودتان بازگو می کنید. با برجسته کردن بررسی های مشتریان، شما از همان ابتدا خود را از رقبایتان متمایز خواهید کرد.

 

7. سرمایه گذاری در تبلیغات به ازای کلیک (PPC)

بازاریابی ارگانیک و ایجاد برند فوق العاده است (و هرگز نباید به هر قیمتی از آن چشم پوشی کرد)، اما بسیاری از اوقات برای قرار گرفتن در رتبه های بالاتر در صفحات موتورهای جستجو، کافی نیستند. به همین دلیل، تبلیغات به ازای کلیک (PPC) یکی از سریع ترین ایده های بازاریابی موسسه حقوقی است که می توانید برای رسیدن به این امر امتحان کنید.

موسسات حقوقی

به طور خاص گوگل ادوردز (Google AdWords) یک بستر عالی برای موسسات حقوقی است. شما می توانید تبلیغاتی ایجاد کنید که به کاربرانی که در جستجوی عبارات خاصی هستند نشان داده شود و به شما امکان می دهد وقتی مشتری بالقوه به طور فعال به دنبال شما هستند، در صدر نتایج جستجو قرار بگیرید.

AdWords بهترین پلتفرم تبلیغات به ازای کلیک برای سرمایه گذاری شرکت های حقوقی است. حتی می توانید با اجرای کمپین هایی با گروه های تبلیغاتی، ایجاد نسخه مناسب و پیشنهادات مربوط به مخاطبان خود نتایج خود را بهبود بخشید.

نتیجه

ترکیبی از برند قوی، بهینه سازی موتورهای جستجو و محتوایی برای اعتماد سازی به موسسه حقوقی شما کمک می کند تا از رقبای خود متمایز شود. از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید تا نه تنها برای سایت خود ترافیک بیشتری بدست آورید بلکه بتوانید موجه تر و قابل اعتماد تر ظاهر شوید و مشتریان بیشتری به دست آورید.

گردآورنده: مهندس زهرا ترابی – تیم محتوا بلوباکس

 

پکیج های مرتبط

Comments are disabled.