برندسازی و اهمیت آن

برندساری

برندساری


برندسازی و اهمیت آن

برندسازی برای شرکت شما و مشتریان شما مهم است، زیرا همه اطلاعاتی را که باید در مورد شما بدانند و حتی اینکه چه حسی باید نسبت به شرکت شما داشته باشند را در اختیار همه افراد قرار می دهد. این پیوندی است که شرکت شما را به مصرف کننده شما و تمام راههای مختلف مرتبط می کند.

برندسازی مجموع تجربه مشتری، شخصیت کسب و کار شما و ارزشهای شرکت شما است و با مخاطب شما با صدای بلند صحبت می کند که شما چه کسی هستید.

برندساری

برندسازی چیست؟

ممکن است فکر کنید که برندسازی صرفاً ترکیبی از رنگ ها، فونت ها و شاید لوگو یا شعار شما باشد. با این حال، اینها فقط برخی از عناصر اصلی برند می باشد، زیرا تعریف برند بسیار فراتر از این موارد است.

برندسازی مربوط به تجربه مشتری می باشد، از لوگو و رنگ کسب و کار شما گرفته تا محتوای وب سایت و رسانه های اجتماعی، تبلیغات و ارتباطات، حضور فیزیکی و آنلاین، بسته بندی محصولات و خدمات مشتریان و حتی ویژگی های احساسی مانند اینکه شما یک برند لوکس هستید و یا یک برند معمولی، را شامل می شود.

برندسازی برای شرکت شما و مشتریان مهم است زیرا نقش آن در دنیای امروز فراتر از تمایز یک محصول از کالاهای دیگر می باشد. بنابراین، هر شرکتی فارغ از اندازه آن، قطعاً باید برنامه ای را برای ایجاد تجربه مناسب برای مشتریان خود داشته باشد.

این نکته را در نظر داشته باشید که:

محصولات دارای چرخه عمر هستند و ما هر روز شاهد آن هستیم که چگونه محصولات به وجود می آیند و از بین می روند. با این حال، برند ها از محصولات برتر هستند و در مورد کیفیت، اعتبار ، تجربه و وضعیت صحبت می کنند. در اقتصاد امروز برند ها با ارزش تر از محصولات می باشند، به همین دلیل بسیاری از شرکت ها تلاش زیادی برای برندسازی خود انجام می دهند.

بنابراین، چرا برندسازی برای شرکت شما اهمیت دارد؟

اکنون که می دانید برندسازی چیست، به چرایی مهم بودن این موضوع می پردازیم. در اینجا تعدادی از دلایل ضروری بودن برندسازی برای شرکت شما آورده شده است:

هویت

1- هویت شما است

همانطور که قبلاً گفتیم، برند سازی همه چیز را در مورد شما بیان می کند. نام، لوگو، رنگ ها، حضور آنلاین و آفلاین شما را به یکدیگر پیوند می دهد و همه را با هم جمع می کند. همچنین برندسازی به مخاطبان شما می گوید که هنگام خرید از شما چه انتظاری باید داشته باشند.

همچنین، وقتی همه کارها را به درستی انجام دهید، مردم به راحتی می توانند شما را در بین شرکت ها یا محصولات دیگر تشخیص دهند و اگر آنچه را که وعده داده اید به آنها تحویل دهید، شما را به دیگران ترجیح خواهند داد.

برندسازی

2- فراتر از یک معامله برای خرید است

برندسازی بعد از خرید تأثیر بیشتری نسبت به قبل از معامله دارد. برند ها هنگام استفاده از محصول با افراد پیوند برقرار می کنند؛ بنابراین، تجربه آنها باید با خاطرات و احساسات خوب همراه شود.

اگر درست عمل کردید و به قول خود وفادار بودید، شانس بیشتری برای به دست آوردن مشتریان وفادار خواهید داشت زیرا آنها به شما اعتماد می کنند.

توصیه به دیگران

3- باعث معرفی شما به دیگران می شود

یک برند قوی می تواند باعث معرفی شما به دیگران شود زیرا افراد در مورد برند های مورد علاقه خود با دیگران صحبت می کنند. بنابراین، مشتریان جدید می توانند از طریق توصیه مشتریان فعلی شما و یا بازاریابی شفاهی به کسب و کار شما جذب شوند. این همان جایی است که تلاش های شما برای برندسازی شروع به بازدهی و به ثمر نشستن می کند.

اگر تصویر و احساس خوبی از شرکت شما در ذهن مشتری نقش ببندد، می توانید بگویید که آیا یک برند قوی دارید یا خیر. وقتی مردم به شما فکر می کنند و همه چیز مربوط به شما را دوست دارند این همان چیزی است که ما از آن به عنوان در ذهن و قلب مشتری بودن، یاد می کنیم.

اعتمادسازی

4- اعتماد سازی می کند

خوب، اکنون شما هویت روشنی دارید، به مشتریان خود تجربیات عالی ارائه می کنید و آنها در همه جا در مورد شما صحبت می کنند. آیا می دانید در مرحله بعد چه می شود؟ اعتماد سازی شکل می گیرد.

هرچه مخاطبان، شما را بهتر بشناسند و بارها و بارها از شما خرید کنند، اعتماد بیشتری به شما خواهند کرد. بنابراین، به ساختن صلاحیت وشایستگی بزرگی که درحوزه خود دارید ادامه دهید و اطمینان حاصل کنید که یک تجربه عالی به مشتری ارائه می دهید، چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین. این تلاش ها باعث می شود تا مشتریان شما عاشق شما باشند و برای خرید بیشتر به سمت شما بازگردند.

برندسازی

5- ارزش و سهم بازار را افزایش می دهد

به این ارزش برند گفته می شود، زیرا برند شما به تنهایی دارای ارزش است. ارزش برند، ارزش افزایش یافته یک محصول است فقط به این دلیل که با یک برند خاص همراه است.

اما نه تنها این امکان را به شما می دهد تا قیمت بیشتری برای محصولات خود در نظر بگیرید، بلکه داشتن یک برند قدرتمند به اندازه درآمد و فروش، ارزشمند می باشد. بنابراین، اگر یک برند قوی دارید، ارزش بیشتری را نسبت به محل، تجهیزات و محصولات خود دارید!

برندسازی

برند شما باید چه کاری را انجام دهد؟

اکنون که می دانیم برندسازی واقعاً چیست و چرا برای شرکت ها مهم است، به توضیح در مورد رسالت برند شما می پردازیم.

علاوه بر تمام مزایایی که قبلاً در مورد آنها صحبت کردیم، ماموریت برند شما این است که باعث شود مخاطبان، شما را به عنوان رهبری ببینند که به مشکلات آنها رسیدگی می کند و آنها را بهتر از دیگران حل می کند.

همچنین باید این اهداف را انجام دهد:

  • پیام واضحی راجع به اینکه شما که هستید و چه چیزی ارائه می دهید، ارسال کند
  • اعتبار شما را در حوزه خودتان مجددا تأیید کند
  • با مشتریان شما ارتباط عاطفی برقرار کند
  • باعث ایجاد حسن نیت و وفاداری در کارمندان، مشتریان و شرکای شما بشود
  • مشتریان بالقوه را برای خرید ترغیب کند
  • شما را از رقبایتان متمایز کند
  • به تجارت شما کمک کند تا به راحتی در افق های جدید گسترش یابد

نتیجه گیری:

امروزه برای شرکت ها و مشتریان، برندسازی از اهمیت بیشتری برخوردار است. با این حال، یک برند خوب و موفق، نتیجه برنامه ریزی دقیق، توسعه و رشد است، زیرا این امر یک شبه اتفاق نمی افتد.

شما همچنین به برندسازی برای نفوذ در کل شرکت خود نیاز دارید. وقتی کل سازمان شما در مورد آنچه که برند شما باید ارائه دهد، اطلاع دارند، همه آنها می توانند با هم همکاری کنند تا این امر تحقق یابد. مطمئناً این یک وفاداری قوی نسبت به برند را در بین افراد شما و مشتریان شما ایجاد خواهد کرد.

برند شما هویت شماست و همان چیزی است که به مشتریان خود وعده می دهید. امیدواریم برند شما شادی، تجربیات عالی و تاثیرات ماندگار را به مشتریان شما ارائه دهد.

اگر در زمینه برندسازی نیاز به مشاوره دارید، با مشاورین بلوباکس در تماس باشید.

گرداورنده: مهندس زهرا ترابی – تیم محتوا بلوباکس

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *