دیجیتال مارکتینگ در صنعت جواهر

دیجیتال مارکتینگ در صنعت جواهر

دیجیتال مارکتینگ در صنعت جواهر

بررسی روند کسب و کارهای فعال در صنایع مختلف نشان می دهد، تا چه اندازه فعالیت در محیط آنلاین لازم و ضروری است. صنعت جواهر نیز از این امر مستثنی نیست. امروزه دیجیتال مارکتینگ در صنعت جواهر به یک ضرورت تبدیل شده است. فقط کافی است نگاهی هرچند کوتاه به آمارهای شرکت مشاوره کسب و کار مکنزی داشته باشیم. این آمارها نشان می دهد حضور کسب و کارها در صنعت جواهر در سال 2020 نسبت به سال 2014 چیزی در حدود 200% افزایش داشته است! حال سوالی که مطرح می شود این است که؛

چگونه می توان از همه پتانسیل های موجود برای رشد و توسعه دیجیتال مارکتینگ در صنعت جواهر استفاده نمود؟

شاید به عنوان صاحب یک کسب و کار که در این صنعت فعال است بگویید؛

درصد خرید آنلاین سهم بسیار ناچیزی نسبت به سایر خریدها دارد و اکثرا مشتریان به صورت حضوری خرید می کنند.

شما کاملا درست می گویید. اما یک چیز را مد نظر داشته باشید. مشتریان شما ساعات بسیاری را صرف تحقیق، بررسی و جستجو مدل های جدید، قیمت ها، ترند بازار و بسیاری موارد دیگر در محیط آنلاین می نمایند. اکثر آنها در مرحله بعدی است که پس از جستجوهای مکرری که انجام می دهند وارد محل کسب شما می شوند!

بنابراین نکته کلیدی برای اینکه مشتری از شما خرید کند این است که شما را از طریق موارد ذیل بیابد؛

  1. موتورهای جستجو،
  2. رسانه های اجتماعی،
  3. تبلیغات آنلاین،
  4. معرفی اینفلوئنسرها،
  5. نظرات سایر مشتریان،

و سایر موارد دیگر در محیط آنلاین.

بنابراین امروزه یکی از مهمترین مسائلی که باید صاحبان هر کسب و کاری بخصوص فعالان حوزه جواهر، مد نظر قرار دهند؛ حضور موفق در محیط آنلاین و توجه ویژه و خاص به استراتژی های دیجیتال مارکتینگ در این صنعت است.

حال می بایستی برای حضور آنلاین چه کنیم؛

  1. مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

CRM

شاید شما بپرسید الان که صحبت از دیجیتال مارکتینگ است چرا ابتدا در مورد CRM صحبت می شود؟ جواب ساده است. مهمترین راهنمای کسب و کار شما مشتریان شما هستند.

  • اینکه مشتریان شما بیشتر چه مدلی از محصول شما را خریداری می کنند.
  • بیشترین میزان دریافتی نقدی فروش شما از چه مدل بوده است.
  • بیشترین سود شما از فروش کدام محصولات بوده است.

همه این موارد به شما کمک می کند برای محیط آنلاین بتوانید محتوا سازی مناسب داشته باشید و بتوانید با دید باز و هوشمندانه تر مشتریان بیشتری را جذب نمایید. در نتیجه فروش خود را افزایش دهید.

  1. وب سایت

وب

یکی از مواردی که برای حضور در محیط آنلاین از اهمیت بسزایی برخوردار است وب سایت شما است. زمانی که کسب و کار شما می خواهد وارد محیط آنلاین شود. موارد ذیل حتما لحاظ گردد؛

  • وب سایتی ارزشمند،
  • با محتوایی مناسب مشتریان هدف،
  • سئوی مناسب،
  • محتوایی جذاب و کاربردی،
  • فعال سازی حمایت از مشتریان،
  • متصل و مرتبط با رسانه های اجتماعی،

همچنین بسیاری از موارد دیگر. وب سایت برای هر کسب و کاری حکم وجهه و اعتبار آن کسب و کار در محیط آنلاین است. هر چه شما روی آن هزینه و وقت صرف کنید، در چشم مشتری ارزشمندتر و باشکوه تر جلوه خواهید کرد.

  1. رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی صنعت جواهر

رسانه های اجتماعی یکی از مهمترین پلتفرم ها برای انجام اطلاع رسانی از برند و تبلیغات هدفمند هستند. بخصوص زمانی که شما قادر باشید مشتریان خود را را با محصول خود در این رسانه ها درگیر کنید. حضور در رسانه های اجتماعی نظیر اینستاگرام این نیست که شما یک عکس جذاب و باکیفیت را با کپشن مناسب و جذاب و استفاده از هشتگ های مناسب داشته باشید. بلکه مهم این است که شما به جز موارد مذکور بتوانید محیطی را فراهم آورید که مشتریان شما با محصول درگیر شوند. برای مثال؛

  • زیر پست های شما نظرات خود را به اشتراک بگذارند.
  • با انتشار عکس از محصولات شما، آن را اطلاع رسانی کنند.
  • در مورد مدل های مختلف و نحوه ست کردن آن با بقیه وارد بحث شوند.
  • در مورد اینکه علاقه دارند برای کادوی سالگرد ازدواج، تولد و غیر کدام محصول را داشته باشند. نظر دهند!

زمانی که شما به عنوان صاحب کسب و کار حضور فعال در رسانه های اجتماعی داشته باشید قادر خواهید بود از پلتفرم هایی اینچنین نهایت سود را ببرید.

  1. برخورداری رتبه لازم در موتورهای جستجو (سئو)

سئو در صنعت جواهر

زمانی که شما در محیط آنلاین حضور داشته باشید و فعالیت های خود را گسترش دهید. می توان گفت؛ شما خوب عمل کرده اید.

اما اگر فعالیت های شما در محیط آنلاین دیده نشود چه؟

متاسفانه همه زمان و هزینه صرف شده هیچ سودی نخواهد داشت. پس به این موضوع توجهی ویژه داشته باشید پس از اینکه برنامه ریزی صحیح در محیط آنلاین داشتید بر روی سئو سرمایه گذاری داشته باشید. سئوی محتوا در محیط آنلاین می تواند به صورت داخلی و خارجی باشد.

برای ابتدای فعالیت ها تا جایی که امکان دارد بر سئوی داخلی تمرکز کنید تا بتوانید در محیط آنلاین به یک رتبه مناسب و درخور برسید. پس از رسیدن به رتبه مناسب و کامل کردن سئوی داخلی در مرحله بعدی سعی کنید سرمایه گذاری برای سئوی خارجی داشته باشید.

  1. محتوای مناسب

اولین برخورد، آخرین برخورد است. مشتریان شما در اولین تماس باید بدانند شما چه می فروشید. این یعنی در صفحه اول وب سایت شما کیفیت محتوا تصویری و جذاب حرف اول و آخر را می زند.

  • مشتریان خود را سردرگم نکنید. به آنها نشان دهید دقیقا چه محصولاتی را عرضه می کنید.
  • کیفیت کار خود را در نگاه اول به رخ بکشید. کار شما جواهرات است! فراموش نکنید کیفیت تصاویر ارزش کار شما را نشان می دهد.
  • از عکاسی صنعتی حرفه ای استفاده کنید.
  • ویدئوهای 360 درجه عکس محصول را فراموش نکنید.

علاوه بر موارد یاد شده فوق که در زمینه محتوای تصویری است. حتما از مقالات مرتبط با مد و استایل جواهر در وب سایت خود استفاده کنید. حتما سعی کنید در حیطه تخصصی صنعت خود اخبار و اطلاعات بروز را در سایت خود منعکس کنید. این موارد نه تنها در سئوی سایت شما موثر است. بلکه می تواند باعث شود مشتریان شما در سایت شما مدت زمان بیشتری را سپری کنند و نهایتا ترغیب به خرید شوند.

بنابراین سعی کنید از بهترین محتوا چه تصویری چه نوشتاری استفاده کنید. این موضوع خیلی مهم است.

نتیجه گیری:

برای دیجیتال مارکتینگ در صنعت جواهر، مواردی که در این مقاله مطرح شد از CRM، وب سایت، فعالیت در رسانه های اجتماعی گرفته تا سئوی مناسب و محتوایی با کیفیت، همه زیر ساخت های مورد نیاز هستند. این زیرساخت های مطرح شده برای اجرایی شدن، نیازمند یک استراتژی هدفمند، برنامه ریزی مناسب و زمان و هزینه مناسب هستند.

نکات کلیدی؛

  • برای صنعت جواهر نیز همچون سایر صنایع حضور در محیط آنلاین یک باید محسوب می شود.
  • در زمینه دیجیتال مارکتینگ در صنعت جواهر بایستی متذکر شویم علاوه بر داشتن یک استراتژی هدفمند، شما نیازمند صرف زمان و هزینه هستید.
  • در صورت نیاز به مشاوره، همچنین تهیه برنامه و استراتژی هدفمند بی درنگ به شرکت های با سابقه و متخصص مراجعه نمایید.

در مورد شرکت های مشاوره کسب و کار فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ حتما موارد ذیل را انجام دهید؛

  1. در انتخاب این شرکت ها تا جایی که می توانید وسواس به خرج دهید.
  2. خواسته های خود از این شرکت ها را بر روی کاغذ بیاورید و آنها را مورد بررسی قرار دهید.
  3. آن خواسته هایی که عملی و شدنی هستند را با آن شرکت ها شفاف و صریح بیان کنید.
  4. از هزینه هایی که در این راه انجام می دهید نگران نباشید. هزینه ای که شما صرف دیجیتال مارکتینگ انجام می دهید سرمایه گذاری روی آینده کسب و کار خودتان است.

در پایان توصیه می شود به عنوان یک کسب و کار فعال در صنعت جواهر در اسرع وقت به فکر فعالیت در حوزه آنلاین باشید. مشاوره کسب و کار بلوباکس این افتخار دارد در زمینه تدوین و اجرای استراتژی و برنامه دیجیتال مارکتینگ صنعت جواهر همراه با کسب و کار شما جهت محقق کردن اهداف شما باشد.

نویسنده: دکتر پدرام بهیار

Comments are disabled.