مشاور دیجیتال مارکتینگ

مشاور دیجیتال مارکتینگ

مشاور دیجیتال مارکتینگ


مشاور دیجیتال مارکتینگ

تعریف اصلی یک مشاور دیجیتال مارکتینگ شخصی است که دارای مهارت بسیار و آموزش های ویژه در بازاریابی آنلاین است، که می داند چگونه به روش های صحیح مصرف کنندگان را هدف قرار دهد تا بتواند نتایج مورد نیاز یک کسب و کار را به دست آورد.

تصور اشتباهی در مورد آنچه یک مشاور بازاریابی انجام می دهد وجود دارد. بسیاری از مردم تصور می کنند که آنها با هر جنبه تبلیغاتی سر و کار دراند، اما در واقع این طور نیست.

اگر از قبل ایده هایی برای بازاریابی خود دارید، با یک آژانس تبلیغاتی تماس بگیرید تا این ایده ها را به واقعیت تبدیل کنید.

آنچه یک مشاور بازاریابی انجام می دهد کار با کسب و کار ها است، از شرکت های نوپا گرفته تا شرکت های بزرگ؛ به منظور تعیین چگونگی جذب بهتر مشتری های موجود و مشتری های آینده. یک مشاور بازاریابی از الگوی کسب و کار (Business Model) شرکت استفاده می کند تا پتانسیل بازار را در نظر بگیرد و سپس یک استراتژی بازاریابی ایجاد کند. این امر برای موفقیت برند موثر می باشد و به آنها امکان می دهد که به اهداف خود دست یابند.

آنچه مشاوران بازاریابی باید روی آن متمرکز شوند به کسب و کار و نیازهای آن بستگی دارد.

مشاور دیجیتال مارکتینگ

در ادامه برخی از مسئولیت های مشاوران بازاریابی آورده شده است:

  • پیدا کردن فرصت های جدید برای کسب و کارها تا با مشتریان موجود تعامل برقرار کنند و افراد جدید را جذب کنند.
  • به عنوان مثال، ارزیابی بازاریابی های موجود، مانند رسانه های اجتماعی، سئو و بازاریابی ایمیل را انجام می دهند و از آنها برای ایجاد روش های موثرتر در بازاریابی استفاده می کنند.
  • برندسازی شرکت را بهبود می بخشند تا با مشتریان بهتر ارتباط برقرار کنند.
  • تعامل و ارتباط مشتری را بهبود می بخشند، یک ابزار عالی برای این کار کمپین های رسانه های اجتماعی است که می تواند پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی را درگیر کنند.
  • هماهنگی پلتفرم ها برای محتوا، مانند وبلاگ و صفحات وب سایت. همچنین با استفاده از سئو مطمئن می شوند که این مطالب در گوگل و سایر موتورهای جستجو در رتبه بندی بالایی قرار دارند.
  • مدیریت کمپین های بازاریابی که از طریق ایمیل، رسانه های اجتماعی، بازاریابی موبایل و بازاریابی محلی انجام می شود.
  • برای نظارت بر موفقیت و اطمینان از دستیابی به نتایج بهینه از تجزیه و تحلیل ها استفاده می کنند. حداقل این موارد شامل گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) و کنسول جستجوی گوگل است.

به یاد داشته باشید که:

نقش یک مشاور بازاریابی کاملاً متنوع است، زیرا آنها می توانند در بسیاری از زمینه های مختلف بازاریابی و کسب و کار کمک کنند. آنها به شما پیشنهاد می دهند، برنامه ریزی و تحقیق می کنند تا اطمینان حاصل کنند که یک کسب و کار از بازاریابی آنلاین استفاده می کند تا به بهترین مشتریان خود در پلتفرم های مناسب دست پیدا کند.

مشاور دیجیتال مارکتینگ

چه مهارت هایی برای یک مشاور خوب بازاریابی لازم است؟

درست مثل هر نقش، موارد خاصی وجود دارد که یک مشاور دیجیتال مارکتینگ برای موفقیت باید داشته باشد. یک مشاور دیجیتال مارکتینگ بودن به معنای درک اهمیت اینترنت در بازاریابی و چگونگی استفاده موثر از آن برای بازاریابی یک برند است.

این موضوع در مورد دانستن چگونگی اتصال هر پلتفرم رسانه اجتماعی و کانال دیجیتال به یکدیگر است و اینکه چگونه می توان از این اتصالات برای بازاریابی موثر یک کسب و کار استفاده کرد.

با این حساب، این سؤال باقی می ماند – یک مشاور موفق در بازاریابی به چه مهارت های خاصی نیاز دارد؟

بخش مهمی از مشاور بازاریابی بودن توانایی تجزیه و تحلیل داده ها و استفاده از آنها برای تعیین میزان موفقیت بازاریابی شرکت و توصیه های عملی است. برای آسانتر کردن این موضوع، ترکیبی از مهارت های فنی و خلاقانه برای حل مسئله بسیار ارزشمند است.

همچنین ضروری است که مشاوران دیجیتالی مارکتینگ به اهداف متمرکز باشند. این بدان معناست که نه تنها چگونگی تعیین اهداف قابل دستیابی بلکه چگونگی ارزیابی موفقیت در هنگام تحقق آنها را بدانند. کسب و کارها همیشه به دنبال نتیجه هستند، به همین دلیل است که توانایی تعیین اهداف واقع بینانه بسیار مهم است.

اگر یک مشاور بازاریابی اهداف غیر واقعی تعیین کند، قادر به تحقق آنها نخواهد بود. این باعث می شود که مشتریان از خدمات دریافتی ناراضی باشند. به همین دلیل تنظیم واقع بینانه و مناسب اهداف مهم می باشد.

استراتژی و تاکتیک

نکته مهم

وقتی صحبت از استراتژی و تاکتیک ها می شود، اولین چیزی که یک مشاور بازاریابی باید درک کند این است که این دو یکسان نیستند.

استراتژی، برنامه ریزی برای رسیدن به یک هدف خاص است.

در حالی که تاکتیک ها یک اقدام خاص می باشند که بخشی از استراتژی هستند.

برای اینکه یک مشاور بازاریابی خوب باشید، درک این امر بسیار مهم است.

یک کتاب رنگ آمیزی به افراد بدهید، آنها می توانند بین خطوط (تاکتیک ها) را رنگ کنند.

اما بدون وجود خطوط (استراتژی)، این کار فقط یک آشفتگی بزرگ است.

از دیگر مهارت های کلیدی:

برای اینکه یک مشاور بازاریابی فعال باشید، مهم است که یک شنونده خوب باشید. دلیل این امر بدست آوردن یک بینش مناسب در مورد یک کسب و کار، نیازهای آن و مشکلات آن است. بسیار مهم است که بتوانید به آنچه گفته می شود فراتر از کلمات گوش دهید. یک مشاور خوب در زمینه بازاریابی می داند که گوش دادن و همدلی با مشکلات کسب و کارها یک مهارت حیاتی است.

حتی کسب و کارهایی که رقیب مستقیم شما هستند، تفاوت های منحصر به فردی دارند که تشخیص دادن سریع آنها آسان نیست. تنها با صرف وقت برای درک کامل یک کسب و کار می توان این موضوع را کشف کرد.

بخش مهمی از نقش یک مشاور بازاریابی جمع آوری داده ها، سازماندهی آن داده ها، بیرون کشیدن یک مفهوم و ارائه توصیه هایی برای یک شرکت است که هر حوزه بازاریابی را متعادل می کند و مهمترین حوزه ها را در اولویت قرار می دهد.

و در آخر اینکه، برای موفقیت، یک مشاور بازاریابی باید مهارت های رهبری داشته و در شیوه ای که کار می کند، حرفه ای باشد. وقتی یک مشاور بازاریابی استخدام می شود، سازمان از وی انتظار دارد که اعتماد به نفس داشته باشد و در نحوه کار خود حرفه ای باشد. هیچ کس نمی خواهد با یک مشاور بازاریابی کار کند که در کارش حرفه ای و مطمئن نیست، زیرا این نشان می دهد که از دانش و تجربه کافی برای کار برخوردار نیستند.

مشاور دیجیتال مارکتینگ

چه کسی به کمک یک مشاور دیجیتال مارکتینگ نیاز دارد و چرا؟

در این مورد شکی نیست که مشاوران دیجیتال مارکتینگ می توانند برای برخی از شرکت ها بسیار مفید باشند. اما سؤال این است که چگونه می دانید چه زمان به کمک آنها نیاز دارید و چرا؟

بگذارید با کسی شروع کنیم که به کمک یک مشاور بازاریابی نیاز دارد. این موضوعی است که در بالا به آن پرداخته شده است؛ افرادی که به مشاوران بازاریابی نیاز دارند، صاحبان مشاغل هستند. مشاوران بازاریابی می توانند به کسب و کارها در هر شکل و اندازه، از استارتاپ های کوچک گرفته تا شرکت های بزرگ، کمک کنند. این کار فقط یافتن استراتژی و تاکتیک های مناسب برای نیازهای هر یک از کسب و کارها است.

کسب و کارهایی که می توانند از همکاری با یک مشاور بازاریابی بهره مند شوند شرکت هایی هستند که:

  • می خواهند پایگاه مشتری خود را گسترش دهند.
  • نیاز دارند اهداف بازاریابی قوی و کاملاً مشخص را تعیین کنند.
  • یک برنامه بازاریابی قوی می خواهند که روی اهداف کوتاه مدت و بلند مدت متمرکز باشد.
  • برای بهبود شانس موفقیت به کمک آنالیزهای کلیدی احتیاج دارند.
  • می خواهند روابط با مشتریان فعلی و آینده خود را بهبود ببخشند.
  • می خواهند به بازارهای جدید ورود پیدا کنند تا با مشتریان جدید ارتباط برقرار کنند.
  • می خواهند بفهمند که رقبای آنها به صورت آنلاین چگونه بازاریابی می کنند. (هوش رقابتی)

برای کسب و کارها، کمک یک مشاور دیجیتال مارکتینگ می تواند به آنها اجازه دهد که کار خود را گسترش داده و به بازارهای جدید وارد شوند، موفقیت خود را بهبود بخشند و درآمد خود را افزایش دهند. برای کسب و کارهایی که مهارت و دانش کافی برای رفع نیازهای دیجیتال مارکتینگ خود را ندارند، کار با یک مشاور دیجیتال می تواند به آنها کمک کند تا از داشتن یک استراتژی قوی برای دستیابی به اهداف خود بهره مند شوند.

به یاد داشته باشید که:

اینترنت ابزاری اساسی برای بازاریابی در دنیای امروز است، به همین دلیل مهم است که کسب و کارها درک کنند که چگونه یک مشاور بازاریابی می تواند به آنها کمک کند تا به اهداف خود برسند و کسب و کار خود را به جایی که می خواهند ارتقا دهند.

در دنیای وابسته به اینترنت امروز، بازاریابی آنلاین به ابزاری اساسی برای کسب و کارها تبدیل شده است. به همین دلیل است که نقش مشاوران بازاریابی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با توجه به اینکه بسیاری از صاحبان مشاغل نمی دانند چگونه به طور مؤثر با نیازهای دیجیتال مارکتینگ خود مقابله کنند، مشاوره بازاریابی نقش بسیار مهمی دارد.

دیجیتال مارکتینگ می تواند به یک کسب و کار اجازه دهد تا هم با مشتریان خود به طور موثر تعامل برقرار کند، هم آسان تر به مشتریان جدید دسترسی پیدا کند. از این رو این نوع بازاریابی به یک انتخاب محبوب برای شرکت ها از هر نوع و اندازه تبدیل شده است.

نکته آخر اینکه، یک مشاور دیجیتال مارکتینگ زمان زیادی را به پیشرفت کار اختصاص می دهد. به همین دلیل شما می توانید روی کاری که دوست دارید و در انجام آن عالی هستید متمرکز شوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دیجیتال مارکتینگ با متخصصین بلوباکس در ارتباط باشید.

گردآورنده: مهندس زهرا ترابی – تیم محتوا بلوباکس

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *