نمونه هایی از استراتژی بازاریابی موفق

نمونه هایی از استراتژی بازاریابی موفق

نمونه هایی از استراتژی بازاریابی موفق

اگر شما برای استراتژی بازاریابی خود هنوز تصمیم نگرفته اید، یا اینکه به دنبال یک راهکار مناسب هستید. استفاده از نمونه های استراتژی های بازاریابی موفق می تواند برای شما راهگشا باشد.

نمونه های موفق به شما در زمینه خلاقیت و ایده پردازی کمک شایانی خواهد کرد. در این مقاله سعی بر این است نمونه هایی از عملکرد موفق استراتژی بازاریابی را بیان کرده آن را توضیح دهیم:

  1. اسپوتیفای (Spotify): تجربه ای متفاوت برای کاربر ارائه کرد.

نمونه هایی از استراتژی بازاریابی موفق Spotify

امروزه اسپوتیفای یکی از بهترین ها در زمینه ارائه خدمات مرتبط با دانلود موزیک در دنیا است! اما چگونه یک برند سوئدی به این موفقیت دست پیدا کرد؟

این برند همچون بسیاری دیگر در زمینه سرویس موزیک فعالیت می کند. اما چه چیزی سبب خاص شدن اسپوتیفای شده است؟ تجربه منحصر به فردی که برای کاربر در محیط آنلاین ایجاد کرده است. زیرا به کاربران جهت یافتن محتوای مورد نظر کمک فراوان کرده است.

برای مثال، امکاناتی از جمله؛

  • ژانر،
  • مود یا حالت کاربران،
  • در زمان خواب،
  • حتی در زمان استحمام،

این به کاربران کمک می کند موسیقی مورد علاقه خود را گوش کنند. حتی اسپوتیفای در زمینه هوش مصنوعی نیز فعالیت های بسیار جالبی داشته است. این قابلیت؛ رفتار کاربران، لینک هایی که استفاده می کنند، و بسیاری موارد دیگر را آنالیز می کند و به کاربر پیشنهاد موسیقی مورد علاقه وی را می دهد.

  1. نورد استورم (Nordstrom): استفاده هوشمندانه از بازاریابی مجدد

نمونه هایی از استراتژی بازاریابی موفقnordstrom

یکی از مهمترین مسائلی که در بازاریابی آنلاین وجود دارد این است که؛ حواس مصرف کنندگان به راحتی پرت می شود. بین پنجره های مختلف، سیستم های پیام رسان، حتی دنیای واقعی مزاحمت ها زیاد است.

برای حل کردن این معضل، نورد استورم استراتژی های بازاریابی مجدد بسیار موفقی را استفاده کرده است از جمله؛

  • بازاریابی ایمیلی،
  • کمپین های تبلیغاتی،
  • رسانه های اجتماعی،
  • استفاده از کوکی ها،
  • استفاده از رویدادها

همه این موارد به نورد استورم کمک کرده است. با بازاریابی مجدد و یادآوری مکرر به کاربران بتواند آنها را جذب کرده، آنها را به خریدار و سپس مشتری تبدیل نماید.

  1. گوپرو (GoPro): اعتماد به محتوای تولید شده توسط مخاطب

نمونه هایی از استراتژی بازاریابی موفق GoPro

دوربین های گوپرو را همه می شناسند. این دوربین ها بین ماجراجویان، ورزشکاران، و کسانی که علاقمند به بالارفتن آدرلانین خون خود هستند یکی از بهترین ابزارها است. آنها بهترین لحظات خود را بوسیله این دوربین ها ثبت و ضبط می کنند.

یکی از بهترین روش هایی که گوپرو برای بازاریابی خود استفاده کرده است و بسیار هم موفق بوده است. استفاده از محتوای مخاطبان خود در معرفی کاربردها و کیفیت محصول است. همچنین این برند امکانات ویژه را برای ویرایش ویدئو در اختیار مخاطب قرار داده است که می تواند جذابیت های فوق العاده ای را به محتوای تصویری آنها اضافه نماید. البته گوپرو با قرار دادن لوگوی خود در این برنامه ها توانسته یک اطلاع رسانی فوق العاده ای از برند خود داشته باشد. محتوای اشتراک گذاری شده توسط کاربران در رسانه های اجتماعی وایرال شده و تعداد بسیار زیادی از مخاطبان را به خود جذب کرده است.

  1. سفورا (Sephora): کار بر روی برنامه وفاداری

نمونه هایی از استراتژی بازاریابی موفق Sephora

برند آرایشی سفورا با یک برنامه عالی و مناسب در زمینه وفاداری مخاطب توانسته یکی از بهترین استراتژی های بازاریابی را رقم بزند. حال بگذارید راجع به این برنامه وفاداری سخن بگوییم؛

برند سفورا در برنامه وفاداری خود مشتریان را بر اساس میزان پرداخت به سه گروه تقسیم کرده است؛

  • کسانی که تا کنون برای سفورا هزینه نکرده اند. (Insider)
  • کسانی که تا 350 دلار هزینه کرده اند. (VIB)
  • کسانی که 1000 دلار به بالا هزینه کرده اند. (Rouge)

سفورا برنامه وفاداری خود را طوری تنظیم نمود که بتواند همه مشتریان موجود را به سمت وفاداری بیشتر به برند هدایت کند. که در این زمینه بسیار هم موفق بود به شکل ذیل نگاه کنید.

  1. کوکاکولا: حمایت کننده باشید

نمونه هایی از استراتژی بازاریابی موفق coka cola

بسیاری از برندها هستندکه با رویدادهایی که می تواند به خیریه ها کمک کنند سعی می کنند مسئولیت های اجتماعی خود را به خوبی انجام دهند و در ذهن مخاطب اعتبار خود را افزایش دهند. البته بسیاری از آنها موفق نیستند. کوکاکولا یکی از بهترین مثال ها است در زمینه مشارکت در خیره ها و همایش های انسان دوستانه به منظور کمک و جهانی سازی تصویر برند.

کوکاکولا در برنامه های بسیاری از جوامع محلی شرکت می کند. برای مثال جالب است بدانید کوکاکولا؛

  • 650 عدد تجهیزات آب آشامیدنی برای شهر های مختلف مصر فراهم نموده است.
  • همچنین بسیاری از مدارس را در هند تجهیز کرده است.
  1. تویچ (Twitch): تمرکز بر روی یک بخش کوچک

تویچ یکی از موفق ترین ها در زمینه شبکه های اجتماعی است. بسیاری از مردم به این امر اذعان دارند. اگر بخواهیم دلیل این موفقیت را در یک عبارت بیان کنیم؛

  • تویچ یک مرکز پخش بازی های رایانه ای زنده است.

راز موفقیت تویچ این است که؛ آنها همه افراد را هدف قرار نداده اند. در حقیقت، آنها با حرکت در خلاف جهت و تمرکز بر روی یک بخش خاص با برقراری یک ارتباط دوستانه با کاربران توانسته اند به این موفقیت برسند.

  1. نایک: ارزش های خود را ترویج دهید

نمونه هایی از استراتژی بازاریابی موفق nike

تعداد بسیار اندکی از برندها توانسته اند همچون نایک با شعار تبلیغاتی “فقط انجامش بده” شناخته شوند. برای شروع، این برند با تمرکز بر روی بازاریابی خود و ترویج ارزش های برند از جمله؛ خلاقیت و پیروزی بر سختی ها و مشقت ها، موفق بوده است.

برای قانع کردن مخاطب جهت ارتباط با فرهنگ نایک. نایک تمرکزی بسیار قوی بر روی داستان پردازی داشته است.

  • تبلیغات نایک داستان های انگیزشی بسیار قوی را روایت می کند که احساسات مخاطب را بر می انگیزد.
  • بعلاوه، ارزش های برند تنها در بازاریابی شما ظاهر نمی شوند، بلکه در هر کاری که شما انجام می دهید، خودش را نشان می دهد.
  1. ردبول: خطر کردن.

نمونه هایی از استراتژی بازاریابی موفق redbull

ردبول برندی است که مخاطبان خود را به چالش های متعددی فرا می خواند. این چالش ها در کمپین های بازاریابی ردبول غالبا در راستای غلبه بر محدودیت ها، کارهایی که هرگز انجام نداده اند و مواردی از این دست می شود.

یکی از معروفترین اسپانسرشیپ های ردبول حمایت از مسابقات پرش از ارتفاع است.

  • این نوع مسابقات به دلیل هیجان و مخاطراتی که به دنبال دارد می تواند مخاطبان بسیاری را جلب کند.
  • از لحاظ جنبه های تبلیغاتی مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند.
  • همچنین به راحتی محتوای ویدئویی آن در شبکه های اجتماعی وایرال می شود.

این دقیقا همان چیزی است که ما از آن تحت عنوان استراتژی بازاریابی ریسک یاد می کنیم. حمایت ردبول از همین مسابقات توانسته است برند ربول را به یکی از ارزشمند ترین برند ها تبدیل کند.

نویسنده: دکتر پدرام بهیار

مشاوره کسب و کار بلوباکس

نمونه هایی از استراتژی بازاریابی موفق

Comments are disabled.