تبلیغات OTT

تبلیغات OTT

تبلیغات OTT


تبلیغات OTT چیست و چگونه کار می کند؟

نحوه تماشای تلویزیون در دهه گذشته به طور اساسی تغییر کرده است. برخی می گویند دوران تلویزیون تمام شده است. با این وجود، آنچه که اکنون با آن مواجه هستیم پایان تلویزیون نیست بلکه تغییر در عادت های مشاهده آن است.

  • در دهه 1950 و 1960، خانواده ها بعد از صرف شام در اطراف تلویزیون های خود جمع می شدند و به تماشای برنامه های محبوب خود می پرداختند.
  • یک دهه بعد در دهه 1970، وقتی اشتراک ماهیانه به وجود آمد، پخش خطی با کابل جایگزین شد
  • و خیلی زمانی نگذشت که وسایل اینترنتی و تلفن ها پدیدار شدند. این جایی است که تبلیغات OTT به روی صحنه آمد.

بینندگان تمام محتوای پخش شده در تلویزیون را در مکان ها و روش های جدید تماشا می کنند، زیرا اکنون به اینترنت وصل شده اند. این امر باعث به وجود آمدن اصطلاحی به نام “تلویزیون پیشرفته” شد. همه روش های پخش جدید شامل

  • تلویزیون متصل (Connected TV)
  • تلویزیون آدرس پذیر (Addressable TV)
  • و (Overt the top  (OTT می باشد.

این مفاهیم غالباً به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما با یکدیگر تفاوت هایی دارند:

تلویزیون متصل

کلمه “متصل” به اتصال اینترنتی اطلاق می شود و این اصطلاح را می توان برای هر تلویزیون که با هر وسیله به وب متصل است، به کار برد. تلویزیون متصل همچنین توسط

  • کنسول های بازی،
  • پلی استیشن،
  • ایکس باکس،
  • سرویس های پخش آنلاین تلویزیون
  • و ارائه دهندگان کابل فعال شده است.

تلویزیون آدرس پذیر

این روش محتوای خاصی را به مخاطب خاص ارائه می دهد. آن را به عنوان محتوایی که بر روی آن آدرس مخاطب خاص درج شده است، در نظر بگیرید.

تلویزیون آدرس پذیر با همان فن آوری های تلویزیون متصل شده فعال می شود.

تبلیغات OTT

Over the Top (OTT)  

این روش به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد تا مطالبی را به افرادی که نمی خواهند هزینه کابل را بپردازند، ارائه دهند.

  • این شکل از تعامل در حال حاضر تقاضای زیادی دارد
  • و مزایای بسیاری برای تبلیغ کنندگان و بینندگان به طور یکسان به وجود می آورد.

تبلیغات OTT چیست؟

قبل از اینکه به جزئیات بپردازیم، مهم است که یک تعریف از تبلیغات OTT بدست آوریم.

تبلیغات OTT یک محتوای جداگانه است که هنگام تماشای برنامه تلویزیونی، به بینندگان تلویزیون ارائه می شود. بنابراین، تبلیغات OTT یک آگهی هدفمند در تلویزیون های متصل به اینترنت است که توسط فناوری برنامه نویسی فعال شده به وجود آمده اند.

با استفاده از OTT، تبلیغ کنندگان می توانند مخاطبان خود را گسترش دهند؛ مخاطبانی که قبلاً فقط در تلویزیون سنتی وجود داشتند. در حقیقت، برخی از کارشناسان پیش بینی می کنند که پول حاصل از تبلیغات OTT از 45 تا 60 درصد افزایش می یابد. بنابراین، اگر پیشگام تبلیغاتی هستید، در آینده نزدیک مزایای بزرگی را از این طریق کسب خواهید کرد.

چگونه تبلیغات OTT ارائه می شوند؟

روش ارائه به پلتفرم های تلویزیون اینترنتی و نحوه تعامل آنها با دستگاه های OTT بستگی دارد.

به عنوان مثال، این امر می تواند از طریق الگوی ارائه خدمات تبلیغاتی ویدیویی (VAST) باشد. درج آگهی می تواند از طریق سرور (SSA) یا سمت مشتری (CSAI) انجام شود. کل فرایند چیزی شبیه به این است:

  1. در ابتدا، مخاطب OTT ایجاد می شود. ترکیب این مخاطب براساس داده های بدست آمده از پلتفرم ها خواهد بود. در برخی موارد، این داده ها را می توان افزایش داد تا اطلاعات دیگری راجع به خانواده ها در اختیار شما قرار گیرد.
  2. راه اندازی کمپین. این پلتفرم مخاطبان را به یک لیست مشترکان تلویزیون در تمام پلتفرم های OTT وصل می کند.
  3. تبلیغات از طریق پلتفرم های OTT به مخاطب منتقل می شود. از برچسب های مختلفی استفاده می شود تا چگونگی نشان دادن یک تبلیغ خاص به بیننده را بیان کند. در این مرحله، تمام اطلاعات توسط عوامل پخش کننده دریافت و پردازش می شود.
  4. مرحله آخر شامل ارسال پلتفرم براي ارسال گزارش به آگهي دهنده است كه شامل انواع آمار و معيارهاي مربوط به اين آگهي است. این امر براي تعيين موفقيت يا عدم موفقيت در تبليغات كليدي می باشد.

تبلیغات OTT

چرا  امروزه OTT محبوب است و چگونه می تواند روی تبلیغات OTT تأثیر بگذارد؟

یکی از دلایلی که OTT رو به افزایش است، این است که تعداد زیادی از مشتریان پرداختی تلویزیون ناراضی می باشند.

در حالی که دلایل زیادی وجود دارد که مردم از ارائه دهنده شبکه کابل یا دیش راضی نیستند، اما به تدریج گزینه هایی بیشتری در دسترس مشتریانی قرار می گیرد که می خواهند از شر تلویزیون سنتی خلاص شوند. OTT می تواند انواع مختلفی از گزینه های پرداخت و مشاهده را برای آنها فراهم کند که به بینندگان این امکان را می دهد تا خود را از محدودیت قراردادهایی که ارائه دهندگان کابل ایجاد می کردند، آزاد کنند. در پایان، ارائه دهندگان تلویزیون پولی به اندازه کافی چابک نیستند تا با خواسته های کاربر سازگار شوند.

برای مصرف کننده، یکی از بزرگترین مزایای OTT، امکان جابجایی محتوای بسیاری از دستگاه ها است. بسیاری از اپلیکیشن های OTT به شما امکان می دهند در صورت داشتن یک برنامه از کامپیوتر، تبلت، تلویزیون هوشمند و حتی کنسول بازی خود لذت ببرید.

مطالعات زیادی انجام شده است برای تعیین اینکه

  • بیننده ها کدام یک از این دستگاه ها را ترجیح می دهند که استفاده کنند
  • و تعیین کنند که کدام نوع (های) محتوا برای کدام دستگاه ها مناسب تر است

نکته این است که کاربر از نظر محتوا و پلتفرم با یک انتخاب به ظاهر نامحدود مواجه می شود.

از نظر تبلیغ کنندگان، بزرگترین فایده این است که افرادی که در پلتفرم های OTT مشغول تماشای محتوا هستند، نمی توانند

  • از تماشای تبلیغات صرف نظر کنند،
  • یک پنجره را ببندند
  • نوعی مسدود کننده تبلیغاتی
  • یا هر نوع محافظ دیگری را نصب کنند.

جالب توجه اینکه آمار هایی مانند نرخ کلیک وقتی صحبت از OTT می شود کاملاً بی ربط هستند زیرا

  • کلیک روی صفحه تلویزیون امکان پذیر نیست
  • و تعامل با یک تبلیغ امری نادر است.

نرخ تکمیل ویدیو در پلتفرم های OTT بسیار زیاد است و نمی توان با تعداد بسیار پایین تبلیغات درون مرورگر مقایسه کرد.

ما قبلاً محبوبیت OTT را بررسی کرده ایم، اما خود تبلیغات چه طور؟

طبق تحقیقات TDG، طول کلی تبلیغات در هر نیم ساعت تماشای OTT در ایالات متحده بین سال های 2014 تا 2022 60٪ افزایش خواهد یافت. در حال حاضر، میانگین طول 3.2 دقیقه است و به 5.1 دقیقه می رسد.

در حال حاضر، مقدار زیادی پول درمورد محتویات درخواستی هزینه می شود، اما جالب اینکه دستگاه های اشتراک OTT مسئول این جریان درآمدی هستند.

مزایای تبلیغات OTT

OTT برای همه افراد درگیر در آن سودمند است.

  • مصرف کنندگان آن را دوست دارند زیرا دیگر نیازی به پرداخت هزینه تلویزیونی ندارند که از نظر محتوا و راحتی محدود باشد.
  • تبلیغ کنندگان آن را دوست دارند زیرا پتانسیل زیاد درآمدزایی دارد.

علاوه بر این OTT دارای مزیت های زیر است:

  • هدف گذاری، OTT تبلیغات کوتاه تر اما مرتبط تر را ایجاد می کند زیرا می داند مخاطب از نظر جغرافیایی در کجا قرار دارد. پلتفرم OTT می تواند مخاطبان را برای آمار گیری های بهتر به بخش های مختلف تقسیم کند و می تواند به شما بگوید بیننده ها از کدام دستگاه برای دسترسی به مطالب شما استفاده می کنند.
  • درج آگهی پویا، به شما امکان می دهد خلاقیت های تبلیغاتی را با محتوای خطی، زنده یا ویدئویی در صورت تقاضا جایگزین کنید.
  • تجزیه و تحلیل پیشرفته، با تمام داده های به دست آمده در مورد مخاطبان خود، می توانید از آن استفاده کنید تا دریابید که کدام تبلیغات برای شما کارآمد است و کدام یک برای بهینه سازی تبلیغات آینده با بینش هایی که به دست آورده اید مناسب نیست.

تبلیغات OTT

چالش های تبلیغات OTT

همانطور که پیشتر فهمیدیم، OTT می تواند به شما پیشنهاداتی دهد که تبلیغات معمولی تلویزیون نمی تواند به شما پیشنهاد دهد. با این وجود، هنوز مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود تا در نهایت اعلام کنیم که تبلیغات OTT یک رسانه تبلیغاتی عالی است:

مدیریت و اندازه گیری

در حال حاضر، اگر تبلیغ کنندگان می خواهند محتوای OTT ایجاد کنند، آنها فقط می توانند آنها را از طریق ارائه دهنده های کابل یا پلتفرم های OTT ارائه کنند.

در صورت انتخاب ارائه دهنده کابل، هیچ فرصتی برای مدیریت آگهی در زمان واقعی و همچنین فرصتی برای اندازه گیری معیارهای عملکرد وجود نخواهد داشت.

در پلتفرم های OTT، اندازه گیری میزان تعامل و واکنش کاربران دشوار است زیرا تبلیغات OTT با کلیک اندازه گیری نمی شود.

مقررات

تبلیغات OTT شبیه غرب وحشی است، یعنی هیچ قاعده و مقرراتی وجود ندارد که حاکی از کیفیت آن باشد. پیشگیری از کلاهبرداری در اینجا بسیار مهم است.

در حالی که این تبلیغات مانند کامپیوتر ها آسیب پذیر نیستند، تقلب در تبلیغات ممکن است راه خود را به OTT پیدا کند و در صورت عدم وجود مقررات حفاظتی می تواند مشکلات قابل توجهی را به وجود آورد. این عوامل مواردی مانند شناسایی ترافیک نامعتبر، شیوه نامگذاری استاندارد و بسیاری از قرارداد های دیگر را شامل می شود.

عملکرد

بسیاری از دستگاه های OTT عملکردی مشابه مرورگرهای وب ندارند. به عنوان مثال، اگر یک تبلیغ را در یک مرورگر اینترنتی پخش کنید، می توانید انواع اطلاعات را از پیکسل ردیابی یا کوکی دریافت کنید که با توجه به نرخ تبدیل یک منبع خاص، به شما بینش می دهد. اکنون این امر در برخی از دستگاه های OTT امکان پذیر نیست. الگوی ارائه تبلیغات ویدیویی (VPAID) به منظور ارتقاء تجربیات تبلیغ و ارائه بینش عملکرد آگهی معرفی شده است. ما باید در اینجا اشاره کنیم که به دلیل محدودیت پلتفرم های OTT، اغلب شما نمی توانید واحدهای تبلیغاتی قابل اجرا را پیاده سازی کنید.

سخن پایانی

شما به عنوان یک بیزینس من، می خواهید با تغییرات موجود در سراسر جهان سازگار باشید. بخش تبلیغات در حال حاضر تحت یک انقلاب جدی قرار گرفته است که دنیای کسب و کار را به میزان قابل توجهی تغییر داده است. تبلیغات OTT به آرامی جایگاه تبلیغات تلویزیونی سنتی را به دست می گیرد. تا سال 2022، پیش بینی می شود که پلتفرم های OTT در مجموع 197.7 میلیون مشترک ماهانه جمع آوری کنند. علاوه بر مخاطبان گسترده، پلتفرم های OTT مزایای دیگری مانند موارد زیر را دارد:

  • تحلیل قدرتمند
  • هدف گذاری قوی
  • بودجه ریزی انعطاف پذیر
  • خلاقیت با کیفیت

هنوز نقص هایی وجود دارد که باید بر روی پلتفرم های OTT برطرف شوند، اما شکی نیست که این نوع تبلیغات اتفاق بزرگ بعدی می باشند!

گردآورنده: مهندس زهرا ترابی – تیم محتوا بلوباکس

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *