داستان برند تسلا

تسلا

برند تسلا در سال 2003 توسط گروهی از مهندسان جوان و پر اشتیاق تاسیس شد. عمده فعالیت شرکت تسلا؛

شرکت تسلا همچنین تولیدکننده؛

شرکت تسلا موتورز در سال ۲۰۰۳ توسط ابرهارد جفری استریل و مارک تارپنینگ تأسیس شد. ایلان ماسک هم‌اکنون به‌عنوان مدیر عامل اجرایی و رئیس هیئت مدیره تسلا موتورز فعالیت می‌کند. سهام تسلا در بازار بورس نزدک معامله می‌شود.

تمایز تسلا نسبت به رقبا

هدف اصلی تسلا تجاری‌سازی خودروی برقی بود. برند تسلا بر خلاف سایر شرکت های بزرگ خودرو سازی جهان که در زمینه تولید خودروهای برقی فعالیت می کنند، با ریسک بالا کار خود را با تولید ماشین اسپرت لوکس آغاز کرد و سپس به سمت تولید ماشین‌هایی همچون سدان و خودروی کامپکت ارزان قیمت رفت.

تسلا معتقد است هر چه سریعتر جهان از اتكا به سوخت های فسیلی متوقف شود و به سمت آینده ای با انتشارگازهای آلاینده در حد صفر پیش برود، بهتر می شود.

محصولات تسلا

  • رودستر که در سال 2008 راه اندازی شد، از فناوری باتری و پیشرانه برقی تسال رونمایی کرد.

این اولین قدم تسلا در زمینه سدان تمام برقی جهان بود. مدل S که به بهترین خودروی کلاس خود در هر طبقه تبدیل شده است. با ترکیب؛

  • ایمنی و کارایی،

بهترین محصول خودروی تمام برقی جهان در قرن 21 را با طولانی ترین برد حرکتی که تا آن زمان خودرویی برقی توانسته بود طی کند توسط برند تسلا طراحی شد. ویژگی های این خودرو واقعا خاص بود از جمله؛

  • شتاب 2.28 را در 60 مایل به نام خود ثبت کرد.

در سال 2015 ، تسلا خط تولید خود را با X Model باز هم توسعه داد زیرا خودرویی؛  

  • ایمن تر،
  • سریعترو
  • تواناتر را تولید نمود.

این خودرو ساز توانست رتبه های ایمنی 5 ستاره در هر دسته بندی را از اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها به دست آورد.

در همین راستا برند تسلا با تکمیل “برنامه اصلی مخفی” در سال 2016، مدل 3 را معرفی کرد. این مدل یک وسیله نقلیه الکتریکی کم حجم و کم مصرف بود که تولید آن در سال2017  آغاز شد.

کامیون تسلا

قدم بعدی برای تسلا معرفی ایمن ترین و راحت ترین کامیونی بود که تا به حال معرفی شده بود. کامیون تولید شده باعث شد حداقل 20 میلیون دلار در مصرف سوخت صرفه جویی شود.

در سال 2019 ، تسال از مدل Y ، یک SUV با اندازه متوسط ، با صندلی های حداکثر هفت نفره و Cybertruck  که در بسیاری از زمینه ها از جمله عملکرد و راحتی از بسیاری از خودروهای معمولی و اسپرت عملکرد بهتری داشت.

ویژگی های تولید خودروی تسلا

 وسایل نقلیه تسلا در؛

  • Fremont ، کالیفرنیا،
  • و factory Gig شانگهای تولید می شود.

تسلا برای رسیدن به هدف ایمن ترین کارخانه در جهان، رویکردی فعالانه در زمینه ایمنی اتخاذ کرده است و کارمندان تولیدی را ملزم به مشارکت در یک برنامه آموزشی چند روزه می کند تا قبل از اینکه وارد زمین کارخانه شوند.

در همین مسیر تسلا به آموزش روزمره و افزایش کارایی روزانه ادامه می دهد تا بتواند به سرعت پیشرفت خود بیفزاید. این مسئله باعث می شود حجم تولید تسلا بالا برود و با بالا رفتن این حجم تولید کیفیت عملکرد تسلا به هیچ وجه کاهش پیدا نکند.

برند تسلا در صدد است تا بتواند به یک اکو سیستم پایدار دست یابد. این برند توانسته به تولید محصولاتی از جمله؛

  • Powerwall،
  • Powerpack،
  • و Roof Solar دست یابد.

این محصولات توانست طیف وسیعی از صاحبان خانه ها، مشاغل و بسیاری دیگر را قادر بسازد تا تولید، ذخیره و مصرف انرژی تجدید پذیر را مدیریت کنند.

تسلا توانسته با گام نهادن در زمینه ایجاد یک اکوسیستم پایدار در زمینه های تولید انرژی، باطری های مقرون به صرف و اتومبیل هایی با عملکرد بالا محصولاتی در دسترس و مقرون به صرفه تر را برای بیشتر مردم تولید کند و درنهایت با سرعت بخشیدن به حمل و نقل پایدار، تولید انرژی پاک را تسریع کند.

روندی که یاد شد از جمله؛ اتومبیل های برقی، باتری ها و تولید و ذخیره انرژی تجدید پدیر قبلا هم وجود داشتند. اما با هم در غالب یک اکو سیستم ترکیب نشده بودند. این ترکیب شدن باعث شده است تا قدرتمند تر شوند.

بازاریابی تسلا موتورز

برند تسلا برای تبلیغات از ابزارهای آنلاین به عنوان یک شبکه ارتباطی قوی استفاده می کند. از طرفی نقطه قوت تسلا وب سایت شرکت است که توانسته با ویژگی های منحصر به فردی که دارد؛

  • اطلاعات مناسبی را درباره محصولات فراهم نماید.
  • ارتباط بصری مناسبی با مشتری برقرار کند.
  • سهولت در استفاده بسیار مناسبی را در اختیار کاربران قرار دهد.

استفاده از سایر ابزارهای آنلاین از جمله؛ رسانه های اجتماعی، بازاریابی محتوا، بازاریابی ویروسی از جمله مواردی است که در موفقیت بازاریابی تسلا بیشترین تاثیرگذاری را داشته اند.

انتظارات مشتریان از تسلا

امروزه مشتریان در انتظار محصولات و خدمات جدید و نوآورانه هستند. تا نیازهای کنونی آنان برآورده شود. در صنعت خودروسازی، برند تسلا بیشترین تمرکز را بر روی فراهم آوردن؛

  • راه حل های فناورانه
  • پایدار و
  • نوآورانه، داشته است.

از طرفی فراهم آوردن شیوه های جدیدی برای حمل و نقل، چالش های آینده برند تسلا است. این موارد مهمترین و تاثیرگذارترین تبلیغات بازاریابی هستند که مخاطبان آنها برای بازاریابی نیاز دارند. زیرا برای شرکت برند قوی ایجاد می کنند.

رقبا تسلا

برند تسلا در بین خودروسازان سنتی مانند فورد و هوندا رقبای زیادی دارد. تسلا با تمرکز روی وسایل نقلیه برقی باکیفیت و پریمیوم (EV) موفق شده است، تمایز را به وجود بیاورد. با این حال، رقابت روز به روز در حال افزایش است. بزرگترین رقبای تسلا خودروسازانی مثل؛

و فولکس واگن هستند.

مزیت های رقابتی تسلا

از آنجا که همه این رقبا شروع به وارد شدن در بازار وسایل نقلیه الکتریکی می کنند. باید بررسی کنیم آیا تسلا مزیت رقابتی دارد و آیا می تواند سلطه خود را در صنعت حفظ کند.

اولین مزیت حرکت: تسال در صنعت EV بسیار با تجربه تر از رقبای خود بوده است. و از شبکه شارژ بسیار گسترده تر نسبت به رقبا برخوردار است.

رانندگی خودکار: استفاده فناوری های پیشرفته و قرار گرفتن در صف اولین ها توانسته تسلا را رتبه نخست قرار دهد.

نویسنده: دکتر پدرام بهیار

مشاوره کسب و کار بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *