تاثیر برند در خرید مجدد

تاثیر برند بر خرید مجدد

هیچ شکی در زمینه تاثیر برند در خرید مجدد وجود ندارد. یکی از مهمترین دغدغه کسب و کارها پس از صرف هزینه و زمان فراوان جهت جذب مشتری، فراهم آوردن امکانی جهت خرید مجدد است.

یکی از موارد حائز اهمیت در امر فروش اطمینان از برند است. برای مثال سوالات ذیل می تواند در این زمینه بسیار راهگشار باشد؛

• آیا مشتریان جدید به سمت ما می آیند؟

• آیا آنها محصول یا خدمت را برای خرید انتخاب می کنند؟

• آیا آنها خرید مجدد خواهند داشت؟

داشتن برند قدرتمند در فروش را به هیچ عنوان نمی توان انکار کرد، بخصوص در زمینه پیشبرد فروش. در این حوزه یکی از مهم ترین دغدغه ها این است که تاثیر برند بر خرید مجدد چگونه است.

برند و برندسازی جلب نظر مخاطب

مشتریان برند ما دارای انتخاب های بسیار زیادی هستند. هنگامی که مشتریان اقدام به مقایسه انتخاب های در دسترس می کنند، در نهایت بهترین گزینه را انتخاب خواهند کرد. گاهی اوقات انتخاب بسیار ساده است. این امر در زمان مواجهه با یک برند بسیار مشهور روی می دهد. در سایر موارد نتیجه نهایی از طریق مشاهده سطح بالاتر خلاقیت و سایر موارد جزئی برندها تعیین می شود. در نهایت برندی که توانایی بهتری در زمینه تمرکز بر روی جزییات داشته باشد، برنده نهایی خواهد بود.

برند سازی هیچ تفاوتی با مسابقه ورزشی ندارد. اگر کیفیت سایت و کمپین بازاریابی ما بسیار نامناسب باشد، مانند حضور در میدان مسابقه بدون هیچگونه آمادگی و تمرین خواهد بود. بدون تردید در چنین مسابقه ای ما از پیش شکست خورده هستیم.

بدون ساخت یک برند جذاب و ماندگار در ذهن مخاطب، موفقیت ما به عواملی از جمله؛

  • روابط شخصی ما مشتریان،
  • کیفیت بالای محصول،
  • تنوع محصول و قیمت پایین بستگی خواهد داشت.

تکرار فرآیند خرید (خرید مجدد)

یکی از مسائل بسیار مهم کسب و کار مربوط به حوزه برندسازی است. یک برند اگر نتواند باعث خرید مجدد مشتریان خود بشود، هیچ مزیتی نخواهد داشت. تمام توانایی یک برند در ترغیب مشتریان به تکرار خریدشان قابل ارزیابی است.

توانایی فروش محصول به مشتریان برای یک بار بسیار عالی است، اما اگر؛

  • مشتریان ما دوباره به سراغ برندمان نیایند، چه؟
  • این امر چه پیامی را برای دیگر مشتریان بالقوه ما مخابره خواهد کرد؟
  • واقعیت دنیای کسب و کار فروش چندباره محصولات از سوی برندهاست. حتی عمل جراحی قلب هم بیش از یک بار امکان انجام دارد، پس چرا حوزه کسب و کار اینگونه نباشد؟

آنچه مشتریان را به سوی برندمان برمی گرداند، نه کمپین های بازاریابی، بلکه؛

  • کیفیت محصول و
  • خدمات ارائه شده است.

این یک واقعیت است که کسب و کارهای موفق برندهای موفق را ایجاد می کنند. ترغیب مخاطب به سوی خرید دوباره از درون یک شرکت شروع می شود. تولید محصولات باکیفیت و خدمات جانبی مطلوب مهم ترین المان در این میان است.

اگر شما محصولی عالی داشته باشید، این امر باید با سایر بخش های باکیفیت همراه باشد. در غیر این صورت مشتریان به تکرار خریدشان فکر نخواهند کرد.

جمع بندی نهایی

برندهای جذاب و ماندگار در ذهن مخاطب دارای یک مجموعه بهم پیوسته هستند:

  • بازاریابی،
  • محصول و
  • سرمایه های انسانی عالی.

امروزه مفهوم برندسازی دارای عوامل چندگانه است. در این میان برای موفقیت باید المان های مختلف برندمان را در سطحی بالا نگه داریم. بدون تردید این امر اصلا ساده نخواهد بود، چراکه میزان زیادی وقت و انرژی را طلب می کند. همچنین نباید هزینه های مالی را نیز از نظر دور داشت.

نکته مهم اما نتیجه چشمگیر و سودمند پیگیری چنین الگویی است. یک برند موفق توانایی مشاهده چند باره مشتریانش را دارد. به این ترتیب طیف وسیعی از مشتریان آنها بدل به مشتریان وفادار خواهند شد. در دنیای کسب و کار مشتریان وفادار ارزش واقعی یک برند قلمداد می شوند. خوشبختانه تمام معیارهای برندسازی قابلیت ارزیابی دقیق را دارا هستند. به این ترتیب دشواری های برندسازی برای ما تا حد زیادی کاسته خواهد شد.

نویسنده: دکتر پدرام بهیار

مشاوره کسب و کار بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *