بهترین ابزارهای بررسی سئو برای وب سایت شما

بررسی سئو

بهترین ابزارهای سئو برای بررسی وب سایت شما

بررسی سئو وقت و منابع زیادی را طلب می کند. اما ارزش آن را دارد که مطمئن شوید سایت شما از سلامت و عملکرد مطلوبی برخوردار است.

ابزارهای بررسی سئو بسیاری در بازار وجود دارد که می تواند حسابرسی سئو شما را بسیار آسان کند. در این مقاله، ما بهترین ابزارهای بررسی سئو را به اشتراک می گذاریم.

بررسی سئو، ارزیابی محتوای سایت شما، ساختار سایت و عوامل خارج از صفحه است که بر رتبه بندی موتور جستجو در وب سایت شما تأثیر می گذارد.

خوشبختانه، شما مجبور نیستید زمان بسیار زیادی را صرف این موضوع کنید که

  • چه چیزی در سایت شما کارایی دارد
  • و در چه مواردی جایی برای پیشرفت وجود دارد.

ابزارهای بررسی سئو موجود در این لیست به شما کمک می کند تا

  • سایت خود را به دقت بررسی کنید
  • و مطمئن شوید همه کارها برای رتبه بندی و دیده شدن سایت شما به خوبی انجام می شود.

بهترین ابزارهای بررسی سئو

آیا می دانید گوگل 500 تا 600  بار در سال الگوریتم های جستجوی خود را تغییر می دهد؟ اگر سئو سایت شما به روز نباشد، این امر می تواند باعث شود تا سایت شما در پاسخ به این تغییرات کارایی مناسبی نداشته باشد.

گوگل خودسرانه این تغییرات را اعمال نمی کند. همانطور که مردم می فهمند چگونه این الگوریتم ها تغییر می کنند، کیفیت نتایج جستجو نیز به طور چشمگیری افت می کند.

با تغییر در الگوریتم، گوگل می تواند به این مسئله رسیدگی کرده و نتایج بررسی را با کیفیت و مناسب نگه دارد.

چندین ابزار بررسی سئو رایگان و پولی وجود دارد که می تواند به شما در درک سایت و نحوه مشاهده آن توسط گوگل کمک کند.

در ادامه لیستی از بهترین ابزار های بررسی سئو که می توانید برای بالا بردن رتبه و جذب بازدید بیشتر به سایت خود استفاده کنید، معرفی شده است.

کنسول جستجوی گوگل

  1. کنسول جستجوی گوگل (Google Search Console)

کنسول جستجوی گوگل یک ابزار بررسی رایگان SEO است که برای مبتدیان مناسب است. این ابزار به شما اطلاعات کاملی در مورد سرعت بارگذاری صفحه، صفحات فهرست شده، پیوندهای خراب، نشانه گذاری HTML و موارد دیگر می دهد.

می توانید با استفاده از کنسول جستجوی گوگل نمای کلی از عملکرد سایت خود را از جمله کلیک، نرخ تاثیر (Impression)، میانگین نرخ کلیک و موقعیت در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) دریافت کنید. همچنین جزئیاتی درباره مکان هایی در سایت شما که خطا دارند یا عملکرد مطابق انتظار را ندارند، در اختیار شما قرار می دهد.

قیمت کنسول جستجوی گوگل:

رایگان!

بررسی سئو

 

  1. SEMrush

SEMrush ابزاری کامل برای بررسی سئو است که دارای داشبوردی دقیق است و می تواند عملکرد سایت یا صفحات مجزای سایت شما را نشان دهد. این مجموعه چندین ابزار برای سئو، تبلیغات، رسانه های اجتماعی، بازاریابی محتوا و تحقیقات رقبا دارد.

SEMrush برای 100 صفحه از وب سایت شما یک بررسی سایت رایگان ارائه می دهد. هنگامی که شما از طریق پلتفرم، آنالیز سایت را انجام می دهید، یک بررسی سئو فنی جامع دریافت می کنید که به شما کمک می کند مشکلات موجود در سایت را پیدا کرده و رتبه بندی گوگل خود را بهبود بخشید.

قیمت SEMrush:

بررسی سایت توسط SEMrush تا 100 صفحه به صورت رایگان در دسترس است. اما برای استفاده بیشتر از مزایای SEMrush، شما به یک حساب کاربری نیاز خواهید داشت. در این صورت قیمت آن از 83.28 دلار در ماه شروع می شود (البته وقتی صورتحساب به صورت سالانه دریافت می شود).

بررسی سئو

  1. Ahrefs

ابزار بررسی سایت Ahrefs می تواند بیش از 110 مورد فنی را از خطاهای مهم تا “ممکن است بخواهید این مشکل را برطرف کنید” به شما نشان دهد. این ابزار همه مواردی را که ممکن است به رتبه بندی شما آسیب برساند شناسایی می کند، مواردی از جمله فایل های CSS یا جاوا اسکریپت بد، هدایت مجدد (redirect)، لینکهای خراب و موارد دیگر.

بررسی سایت Ahrefs کاملاً مبتنی بر فضای ابرگونه است. این بدان معناست که فایلی برای نصب وجود ندارد و شما می توانید در هر زمان و مکان به داده های خود دسترسی پیدا کنید. به علاوه، می توانید برنامه خزیدن (Crawls) خود را به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه برنامه ریزی کنید.

قیمت گذاری Ahrefs:

قیمت Ahrefs از 82 دلار در ماه شروع می شود (البته وقتی سالانه صورتحساب دریافت می شود).

  1. Screaming Frog

این ابزار برای بررسی سئو ساخته شده است. این برنامه با خزیدن به هر وب سایتی به بررسی URL هایی برای سئو مشکلات رایج ایجاد می کند، می پردازد. این یک فرآیند ساده و سریع است و حتی برای وب سایت های بزرگ نیز کاربرد دارد.

این ابزار کاملا بصری است و از کاربری آسان برخوردار است. بعلاوه، در صورت نیاز به تجزیه و تحلیل بیشتر، می توانید داده های خود را به صورت فایل اکسل خروجی بگیرید.

قیمت Screaming Frog:

Screaming Frog یک نسخه رایگان با ویژگی های محدود تا 500 صفحه دارد. نسخه پولی آن 181.27 دلار در سال است.

HubSpot’s Website Grader

 

5. HubSpot’s Website Grader

HubSpot’s Website Grader ابزاری تحت وب است که خلاصه ای از سلامتی سایت شما را ارائه می دهد. بر اساس عملکرد، بهینه سازی موبایل، سئو و امنیت سایت شما را رتبه بندی می کند.

Website Grader کمی پیچیده است زیرا در حالی که رتبه سایت و ایده هایی را در اختیار شما قرار می دهد که به شما کمک می کند رتبه خود را بهبود ببخشید، رفع مشکلات در کل به شما بستگی دارد.

قیمت Website Grader:

رایگان!

بررسی سئو

6. Woorank

Woorank تجزیه و تحلیل عمیقی از سایت را برای کمک به شما در یافتن فرصت های بهینه سازی و پیشرفت ارائه می دهد. این تجزیه و تحلیل، عملکرد رسانه های اجتماعی، قابلیت استفاده، سئو موجود و موارد دیگر را در نظر می گیرد.

گزارش های Woorank شامل چک لیست بازاریابی، سئو، موبایل، قابلیت استفاده، فناوری ها، رتبه اجتماعی و محلی و بازدیدکنندگان است.

قیمت Woorank:

قیمت Woorank از 39.17 دلار در ماه شروع می شود (وقتی سالانه صورتحساب دریافت می شود).

بررسی سئو

7. Seomater

Seomater یک ابزار بررسی آنلاین سئو است که وب سایت شما را جستجو می کند و تجزیه و تحلیل جامعی را در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید از طریق این ابزار یک فایل پی دی اف (PDF) بارگیری کنید که امتیازات، مشکلات و کارهایی را که می توانید برای ارتقا سئو سایت در صفحه و خارج از صفحه انجام دهید، ارائه می دهد.

Seomater دارای هشدارهای نظارت بر سئو است که می تواند خزیدن برنامه ریزی شده روی سایت شما را انجام دهد، بنابراین شما می توانید تغییرات را ردیابی کنید.

بعلاوه، با استفاده از ابزار مقایسه دامنه Seomater می توانید ببینید که سایت شما در برابر یک رقیب در چه رتبه ای قرار می گیرد.

قیمت Seomater:

Seomater طرحی را برای پرداخت به شما ارائه می دهد که به شما تجزیه و تحلیل و گزارش هایی با قیمت 5 دلار (حداکثر 100 URL) می دهد و برنامه های پرداختی آن از 19 دلار در ماه شروع می شود.

بررسی سئو

8. MySiteAuditor

MySiteAuditor برای آژانس های بزرگتر سئو بهترین گزینه است. می توانید از آن برای به کارگیری یک ابزار حسابرسی رایگان SEO در وب سایت خود استفاده کنید تا منجر به جذب مشتری و فروش بیشتر شود.

شما می توانید تعداد نامحدودی گزارش بررسی سئو را از داشبورد یا فرم های آنالیز تعبیه شده در وب سایت خود ایجاد کنید. تولید و گزارش بیش از 50 سیگنال سئو بیش از 15 ثانیه طول می کشد.

قیمت گذاری MySiteAuditor:

قیمت MySiteAuditor از 39 دلار در ماه شروع می شود.

بررسی سئو

9. Serpstat

ابزار بررسی سایت Serpstat به شما کمک می کند تا سئو فنی را ارزیابی و بهبود ببخشید. این یک ابزار عالی برای کسانی است که تجربه کار در زمینه سئو دارند، اما کسانی که تجربه SEO ندارند نیز می توانند مزایای زیادی از این ابزار دریافت کنند.

خطاهای مربوط به پارامترهای سرور، سرعت بارگذاری، پیوندها، تغییر مسیرها، متا تگ ها، عناوین، نمایه سازی و HTTP را پیدا می کند. می توانید گزارش را در قالب فایل اکسل یا PDF دریافت کنید.

Serpstat در مورد مشکلات موجود در سئو سایت، جایی که این مشکلات در سایت شما وجود دارد، و توصیه هایی در مورد چگونگی رفع مشکلات برای بهبود رتبه بندی جستجو به شما نشان می دهد.

قیمت Serpstat:

قیمت Serpstat از 55 دلار در ماه شروع می شود (وقتی صورتحساب سالانه دریافت می شود).

بررسی سئو

 

  1. Moz

Moz ابزارها و منابع لازم را برای یافتن مشکلات سئو در سایت، ردیابی رشد، بهینه سازی و ایجاد گزارشات به شما ارائه می دهد. این ابزار حداکثر 3000 لینک را تجزیه و تحلیل می کند و گزارش ایمیلی را به شما ارائه می دهد که داده های هر صفحه را نشان می دهد.

Moz هر مسئله و تأثیر احتمالی آن را در سئو سایت شما توضیح می دهد و به شما می گوید که چگونه آن را برطرف کنید. به علاوه، می توانید موضوعاتی را که می خواهید نادیده بگیرید پرچم گذاری کنید، مشکلات را به عنوان برطرف شد، علامت گذاری کنید و برای بررسی پیشرفت خود دوباره خزیدن به سایت را انجام دهید.

قیمت گذاری Moz:

قیمت گذاری Moz از 79 دلار در ماه شروع می شود (وقتی صورتحساب سالانه دریافت می شود).

بررسی سئو

  1. DeepCrawl

DeepCrawl به شما گزارش های دقیق در مورد میلیون ها صفحه می دهد. اگر پروژه های بزرگ بازاریابی را اجرا می کنید، این یک ابزار عالی بررسی سئو است که در اختیار شماست. همچنین می توانید گزارشاتی درباره محتوای رقبا، رسانه های اجتماعی و ساختار سایت خود دریافت کنید.

با DeepCrawl می توانید کارهای خزنده خود را برنامه ریزی و سفارشی سازی کنید. این به معنی تنظیم متریک هایی برای زمان بارگذاری، پیوندها، محتوا و موارد دیگر است. اگر عضوی از یک تیم باشید، می توانید به دیگران وظایفی اختصاص دهید، بلیط پشتیبانی ایجاد کنید و عملکرد وب سایت خود را با گذشت زمان پیگیری کنید.

قیمت گذاری DeepCrawl:

قیمت DeepCrawl از 140 دلار در سال شروع می شود.

بررسی سئو

12. GTmetrix

GTmetrix ابزاری مناسب برای سئو به منظور بررسی سرعت بارگذاری صفحه است. می توانید از آن برای تجزیه و تحلیل صفحه خود با Google PageSpeed ​​و Yahoo! تنظیمات YSlow، زمان بارگیری صفحه، اندازه کل صفحه و تعداد کل درخواست ها را دریافت کنید.

بعلاوه ، GTmetrix به شما توصیه می کند که چگونه مشکلات سایت خود را برطرف کنید.

قیمت گذاری GTmetrix:

GTmetrix دارای ویژگی های محدود رایگان در دسترس است. اما بخش پولی آن از 14.95 دلار در ماه شروع می شود.

بررسی سئو

13. Found’s SEO Audit Tool

Found’s SEO Audit Tool یک ابزار آنلاین رایگان است که می توانید با استفاده از آن مشکلات رایج سئو را در یک وب سایت شناسایی کنید. بعلاوه، اگر می خواهید اطلاعات و توصیه های بیشتری کسب کنید، این ابزار یک تیم تحلیلگر سئو دارد.

این ابزار بررسی سئو به شما کمک می کند تا مسائل فنی سئو مربوط به محتوا، ایجاد پیوند، متاداده، متعارف سازی و موارد دیگر را حل کنید. شما فقط URL خود را وارد کرده و سئو سایت خود را بازبینی می کنید.

قیمت Found :

Found’s SEO Audit Tool رایگان می باشد.

بررسی سئو

14. Varvy’s SEO Overview Tool

Varvy ابزاری برای بررسی سئو است که به شما اطلاعاتی در مورد قدرت دامنه، سئوی تصاویر، پیوندها، سئو فنی، سرعت صفحه و موارد دیگر را می دهد.

این ابزار در کمتر از یک دقیقه با نمادهایی قابل فهم که به شما نشان می دهند سایت شما در کجا می تواند پیشرفت کند گزارشی جامع ارائه می دهد.

قیمت Varvy:

ابزار حسابرسی SEO Varvy رایگان است.

بررسی سئو

15. Site Analyzer

Site Analyzer گزارشی بر اساس 50 سیگنال رتبه بندی سئو به شما ارائه می دهد که به شما کمک می کند مشکلات را پیدا کرده و آنها را برطرف کنید.

این ابزار بهینه ساز کامل سئو به شما امکان می دهد از طریق خزیدن، ردیابی رتبه، بک لینک، محتوا، معیارهای جستجوگرها و موارد دیگر، اطلاعات دقیقی در مورد سایت خود به دست آورید.

قیمت سایت تحلیلگر سایت:

Site Analyzer یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه ارائه می دهد. بعد از این دوره از 29 دلار در ماه شروع می شود (وقتی صورتحساب سالانه دریافت می شود).

بررسی سئو

16. بررسی سایت الکسا

ابزار بررسی سایت الکسا به شما کمک می کند تا موارد فنی را که مانع از رتبه بندی شما می شود، پیدا و رفع کنید. این ابزار کل سایت شما را اسکن می کند و نحوه افزایش و بهبود قابلیت جستجو را به شما نشان می دهد.

برای کشف مشکلاتی که شما را از داشتن ترافیک بیشتر در جستجو باز می دارد، می توانید یک بررسی فنی ساده و سریع انجام دهید. سپس، مشکلات را با دستورالعمل های روشن و آسان دنبال کنید. و، شما می توانید با بررسی های مکرر مطمئن شوید که تلاش های شما به ثمر رسیده است.

قیمت الکسا:

بخش بازاریابی الکسا جایی است که شما می توانید ابزارهای بررسی سئو را پیدا کنید. قیمت آن از 149 دلار در ماه (دوره آزمایشی 14 روزه) شروع می شود.

برای تقویت رتبه بندی سایت خود، بهترین ابزار بررسی سئو را انتخاب کنید

گوگل و سایر موتورهای جستجو، اطلاعات زیادی درباره سایت شما دارند و از آنها برای تصمیم گیری در مورد رتبه بندی شما در نتایج موتور جستجو استفاده می کنند. چرا نباید به آن اطلاعات نیز دسترسی داشته باشید؟

استفاده از یک یا چند مورد از بهترین ابزارهای بررسی سئو که در این لیست وجود دارد، به شما کمک می کند مسائلی را که مانع از رتبه بندی شما می شوند، برطرف کنید. به علاوه، شما در مورد چگونگی بهینه سازی سایت خود برای متمایز شدن از رقبای خود، اطلاعاتی کسب خواهید کرد.

با استفاده از بهترین روش های بررسی سئو و جمع آوری تمام آنچه این ابزارها پیشنهاد می کنند، می توانید، شانس خود را برای رتبه بندی برای جستجوهای مناسب افزایش می دهید.

شما همچنین می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و برون سپاری خدمات سئو سایت خود با متخصصین بلوباکس در این زمینه همراه باشید.

گردآورنده: مهندس زهرا ترابی – تیم محتوا بلوباکس

منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *