الگوریتم اینستاگرام 2021

الگوریتم اینستاگرام 2021

با توجه به اینکه فعالیت های آنلاین روز به روز در حال افزایش است، رسانه های اجتماعی از جمله اینستاگرام روز به روز تغییر می کنند و الگوریتم های آن به روز رسانی می شود. در این مقاله سعی بر این است تغییرات الگوریتم اینستاگرام 2021 مورد بررسی قرار بگیرد.

یکی از مواردی که حتما می بایست مورد بررسی قرار بگیرد در زمینه تغییرات الگوریتم اینستاگرام 2021 در مورد صفحات کسب و کار یا (Business Page) ها است. بنابراین بگذارید مستقیما وارد این مبحث بشویم.

الگوریتم اینستاگرام به صورت کلی؛

چند سال گذشته، اینستاگرام یکسری از کلمات کلیدی را بیان کرد که به طور کلی در الگوریتم اینستاگرام تاثیرگذار هستند. آنها عبارت بودند از؛ علاقمندی، روابط، سر وقت بودن، فراوانی، دنبال کنندگان و استفاده.

موفقیت اینستاگرام

اگر بخواهیم درباره مهمترین هایی که می توانند محتوای اشتراک گذاری شده ما را تحت تاثیر قرار دهند آنها شامل؛

روابط:

یکی از عواملی که اینستاگرام بیش از هر مسئله ای مهم تلقی می کند روابط است که ما با دنبال کنندگان خود داریم. اینستاگرام نیازمند این است تا بتواند یک رابطه معناداری بین ما و دنبال کنندگان ما ببیند. برای مثال تا چه اندازه دنبال کنندگان؛

  • برای ما کامنت می گذارند،
  • چطور ما به نظرات آنها پاسخ می دهیم،
  • چقدر دنبال کنندگان پست های مربوط به ما را اشتراک گذاری می کنند،
  • تا چه اندازه دنبال کنندگان با استوری های ما درگیر می شوند.

علاقمندی:

این علاقمندی تنها مربوط به درگیر بودن است. هر چقدر مخاطبان با پست های ما درگیر باشند، پست های ما در فیدها بیشتر به نمایش در خواهد آمد. البته این موضوع بسیار تحت تاثیر کیفیت محتوایی است که ما با آنها به اشتراک می گذاریم. برای مثال در الگوریتم اینستاگرام 2021 شما هر چقدر بیشتر ویدئو تولید کنید بیشتر دیده می شوید! چون کاربران به صورت کلی با ویدئو بیشتر درگیر می شوند تا عکس و سایر محتوای نوشتاری. بنابراین بیش از هر زمانی به محتوای ویدئویی توجه کنید.

سر وقت بودن:

همانطور که شما هم حدس می زنید، به میزان فراوانی و سر وقت بودن بستگی دارد. زمانی شما باید محتوای خود را به اشتراک بگذارید که کابران شما آنلاین هستند. همین شانس بیشتر دیده شدن شما را افزایش می دهد.

همچنین، آنهایی که زمان بیشتری را در رسانه های اجتماعی می گذرانند احتمال بیشتری دارد که پست های قبلی شما را هم ببینند. هر چقدر شما زمان کمتری را در اینستاگرام بگذرانید، اینستاگرام به صورتی بهینه جدیدترین پست ها را به شما نشان می دهد.

چگونه در الگوریتم اینستاگرام 2021 بهتر ظاهر شویم

بهتر ظاهر شدن در اینستاگرام

  • برای رشد حساب کاربری خود به دنبال افرادی باشید که شما را دنبال کنند.

آنها افرادی هستند که به محصول یا خدمت شما علاقمند هستند و همین امر باعث می شود شما رشد کنید و هر چه بیشتر آنها برای شما زمان اختصاص بدهند نرخ درگیری بالاتر می رود و صفحه شما بیشتر رشد می کند.

  • دنبال کنندگان خود را درگیر کنید.

شما می توانید با پرسیدن سوالات جذاب، نوشتن کپشن هایی که بتواند مخاطبان شما را درگیر کند و نظرات بیشتری بر روی پست های شما ظاهر شود بازدید های خود را افزایش دهید و صفحه خود را به رشد مناسب برسانید.

چطور در الگوریتم اینستاگرام 2021 عمل کنیم

در سال 2021 اینستاگرام برای نظرات ارزش بیشتری نسبت به لایک ها قائل شده است. شما هر چقدر نظرات بیشتری را زیر پست های خود داشته باشید رتبه بالاتری در اینستاگرام خواهید داشت.

شما می بایست با مخاطبان خود سخن بگویید و در مورد علاقمندی ها و موضوعاتی که آنها نیاز دارند بیشتر صحبت کنید، الگوریتم اینستاگرام 2021 این درگیری را ببیند تشخیص می دهد شما محتوای ارزشمندی تولید می کنید و عملکرد بهتری نسبت به سایرین دارید.

نکته

  • سعی کنید کامنت های اسپمی بر روی اکانت های دیگران نگذارید.

الگوریتم های جدید اینستاگرام این را تشخیص می دهد که شما پیام اسپمی می فرستید. بنابراین شما را کمتر در معرض دید مخاطب قرار می دهد.

حال برویم سراغ فعالیت های کلیدی؛

اینستاگرام 2021

داستان بگویید.

اینستاگرام دیگر از یک پلتفرم اشتراک گذاری عکس عبور کرده است و به سمت یک پلتفرم اشتراک گذاری تجربه و سریال داستانی پیش می رود. به همین دلیل است که شما می بایست با الگو گرفتن از بلاگرهای حرفه ای که داستان سرایی می کنند و تجربیات خود را به اشتراک می گذارند تا با مخاطب درگیر شود. همین رویه را دنبال کنید تا مخاطب شما انتظار بکشد در یک زمان مشخص محتوای شما را در اینستاگرام ببیند.

روی کپشن نویسی به خوبی کار کنید. شما از همین طرایق می توانید تعداد کامنت های خود را افزایش دهید. از طرفی می توانید توجه مخاطب را بیشتر جلب کنید تا وی با پست های شما بیشتر درگیر شود.

هشتگ های کمتر و هدفمندتر استفاده کنید.

با تعداد بسیار زیاد پست ها اعم از تصویر و ویدئو شما در یک بازار بسیار شلوغ در حال فعالیت هستید. بخصوص اگر بخواهید از چندین هشتگ با تعداد بسیار زیاد استفاده کنید با وجود میلیون ها پست که در زور اشتراک گذاری می شود.

همین امر باعث می شود تا شما از هشتگ ها خیلی محبوب که تعداد بسیار زیادی اشتراک گذاری می شوند فاصله بگیرید و خیلی خیلی هدفمندتر رفتار کنید. سراغ هشتگ ها خاص تر و هدفمند تر بروید تا بتوانید بیشتر نتیجه بگیرید.

به جای سخت کار کردن هوشمندانه کار کنید!

مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید.

در اینستاگرام میلیون ها مخاطب با سلیقه ها و نیازهای مختلف فعالیت می کنند. شما می بایست بین این خیل عظیم مخاطب سعی کنید آنها را شناسایی کنید که مخاطبان اصلی شما هستند. به این منظور سعی کنید به این سوالات پاسخ دهید؛

  • آنها چه افرادی هستند؟
  • چه چیزهایی مورد علاقه آنها است؟
  • چه گروه سنی هستند؟
  • فعالیت های آنها بیشتر مربوط به چه حوزه هایی است؟

پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند درک بهتر و عمیق تری نسبت به مخاطبان خود داشته باشید. با شناسایی مناسب مخاطبان هدف سعی کنید محتوایی متناسب با نیازهای آنها تولید کنید تا بتوانید درصد موفقیت خود را بیش از هر زمانی افزایش دهید. همین به شما برای عملکرد بهتر در الگوریتم اینستاگرام 2021 کمک خواهد کرد.

نویسنده: دکتر پدرام بهیار

مشاوره کسب و کار بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *