استراتژی های موفق دیجیتال مارکتینگ

استراتژی های موفق دیجیتال مارکتینگ

استراتژی های موفق دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند کسب و کارتان را به صورتی فزآینده ای رشد بدهید. اگر شما بتوانید این استراتژی ها را به درستی اجرا و پیاده سازی کنید یک قدم بزرگ در بازاریابی خود برداشته اید. همچنین می توانید در زمینه آنلاین به توفیقات بسیار زیادی دست پیدا کنید.

استفاده از الگوها و نمونه های موفق می تواند کسب و کارها را در رسیدن به هدفشان  بهتر کمک کند و راه طولانی رسیدن به انتظارات را کوتاه تر کند. به همین جهت استراتژی های موفق دیجیتال مارکتینگ یکی از بهترین ابزارهای رشد کسب و کار است.

حال بگذارید در مورد این استراتژی ها صحبت کنیم؛

  1. بر روی طراحی وب سایت خود سرمایه گذاری کنید.

طراحی مناسب وب سایت

خیلی از اوقات به عنوان صاحب کسب و کار طراحی وب سایت را به عنوان یک تاکتیک بازاریابی نمی بینیم. اما این بر میزان زمان و توجهی که کاربر بر روی سایت شما می گذارد بسیار تاثیرگذار است. وب سایت شما مرکز همه تلاش ها و اهداف شما در دیجیتال مارکتینگ است.

  • اگر صفحه شما نامرتب است،
  • برای مخاطب چندان ساده نیست،
  • جذابیت ندارد،

فرقی نمی کند شما چند ساعت بر روی آن وقت و هزینه صرف می کنید. شما مرتب مشتریان خودتان را از دست می دهید. اگر شما مهارت کافی را جهت طراحی یک وب سایت با کیفیت ندارید اشکالی ندارد. شما می توانید نیرویی را در این زمینه استخدام نمایید یا اینکه آن را برون سپاری کنید. این می تواند یکی از استراتژی های موفق دیجیتال مارکتینگ باشد.

برای وب سایت خود بیش از هر موضوع دیگری وقت بگذارید و سعی کنید هر روز آن را ارتقاء بدهید تا از طریق وب سایت بتوانید موفقیت خود را افزایش بدهید. این وب سایت شما است که قرار است در محیط آنلاین برای شما بفروشد!

  1. برنامه های مشارکتی با سایر کسب و کارها داشته باشید.

با داشتن یک برنامه مشارکتی مرتبط با کسب و کار مخاطبان به شما اعتماد می کنند و شما می توانید اطلاعات خود را با آنها به اشتراک بگذارید و برنامه بازاریابی خود را توسعه بدهید. یک برنامه مشارکت و همکاری بدون هدف برای کسب و کار شما ارزشی به همراه نخواهد داشت. با این حال، اگر شما از این برنامه استفاده کنید، می توانید تلاش های بازاریابی خود را بهبود ببخشید و بدون اینکه زحمت زیادی را متحمل شوید.

همکاری و استفاده از برنامه های مشارکتی با سایر کسب و کارها یکی از استراتژی های موفق دیجیتال مارکتینگ است.

  1. از یک مشاور یا کوچ کمک بگیرید.

اگر شما در زمینه دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی حرفه ای نیستید بهتر است که از یک متخصص کمک بگیرید. شاید صدها مشاور و کوچ در این زمینه فعال باشند که شما می توانید از تخصص آنها استفاده کنید. البته بهتر است که تا جایی که امکان دارد حرفه ای بودن و تخصص آنها را بیازمایید و سپس به آنها اطمینان کنید. بسیاری از اوقات اگر شما به عنوان صاحب کسب و کار تمرکز خود را بر روی کسب و کار خود بگذارید می توانید موفق تر بهتر عمل کنید.

  1. با رسانه های خبری و مطبوعاتی همکاری داشته باشید.

همکاری با مطبوعات برای استراتژی دیجیتال مارکتینگ

شما می توانید با حرفه ای های حوزه رسانه همکاری داشته باشید. اخبار کسب و کار خود را در رسانه ها و مجلات پر تیراژ نشر بدهید. این کمک می کند تا شما به بقیه اطلاع رسانی کنید که حضور دارید و در حال فعالیت هستید. همین کمک می کند تا شما بیشتر دیده شوید. اینکه شما مقالات و اخبار را در رسانه ها منتشر کنید باعث می شود؛

  • حرفه ای تر به نظر برسید و
  • اعتماد سایرین را راحت تر کسب نمایید.

شما حتی می توانید از نویسندگان حرفه ای در این مجلات و نشریات کمک بگیرید و خودتان را حرفه ای تر به قلم آنها معرفی کنید. این می تواند امتیاز بزرگی برای شما محسوب شود.

همکاری با رسانه های و مطبوعات می تواند جز استراتژی های موفق دیجیتال مارکتینگ باشد.

  1. یک وبلاگ داشته باشید.

یکی از روش هایی که می تواند به عنوان یک استراتژی موفق دیجیتال مارکتینگ مورد استفاده کسب و کارها در محیط آنلاین قرار بگیرد. داشتن یک وبلاگ قوی است. داشتن یک وبلاگ به شما کمک می کند بتوانید؛

  • بر روی کلید واژه های مرتبط با کسب و کار خود قوی تر عمل کنید.
  • در زمینه استراتژی موتورهای جستجوی قوی تر عمل کنید.
  • برای مخاطب ارزش آفرینی نمایید.
  • اطلاعات مورد نیاز مخاطب را فراهم نمایید.

همین موارد باعث می شود شما بتوانید از طریق وبلاگ اعتماد سازی نمایید و اعتبار خود را افزایش دهید.

  1. از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید.

بازاریابی ایمی

شما ممکن است بارها استفاده از ایمیل را امتحان کرده باشید. اما به دلیل عدم داشتن یک لیست ایمیلی مناسب و در خور نتوانسته اید موفق عمل کنید. بنابراین خیلی مهم است که شما فعالیتی که در بازاریابی ایمیلی انجام می دهید هدفمند و با برنامه ریزی مناسب باشد. تا جایی که می توانید از لیست های ایمیلی که خودتان به دست آورده اید استفاده کنید. برای دستیابی به آدرس های ایمیلی می توانید؛

  • از طریق وب سایت خود عمل نمایید و
  • مخاطبان بخواهید برای دریافت مقالات شما از طریق ایمیل، آدرس ایمیل خود را بر روی سایت شما قرار دهند. یا
  • در کمپین های بازاریابی که برگزار می کنید حتما آدرس های ایمیلی مخاطبان خود را جمع آوری نمایید.

جمع آوری هدفمند ایمیل و سایر اطلاعات مخاطبان می تواند یکی از استراتژی های موفق دیجیتال مارکتینگ باشد.

  1. تا جایی که می توانید مسابقه برگزار کنید و جایزه بدهید.

مردم عاشق دریافت جایزه هستند. هر زمانی که شما آنها را تشویق به دریافت جایزه کنید و مشوق های مناسب را فراهم نمایید مطمئن باشید به هدف خود خواهید رسید. خیلی از اوقات نیازی نیست جایزه ای بسیار گران قیمت و بزرگ را در نظر بگیرید. شما می توانید از خدمات و محصولات خودتان به عنوان یک جایزه ارزنده استفاده کنید.

البته در جایزه ها وجه نقد را فراموش نکنید. یکی از مواردی است که مخاطب عام را به راحتی به سمت شما متبادر می نماید.

استفاده از همه این موارد یاد شده می تواند شما را در داشتن استراتژی های موفق دیجیتال مارکتینگ کمک کند.

 

نویسنده: دکتر پدرام بهیار

مشاوره کسب و کار بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *