صفحات اینستاگرامی موفق که بیشترین تعداد دنبال کننده را دارند

صفحات اینستاگرامی موفق

زمانی که اینستاگرام فعالیت خود را شروع کرد، تصور می شد تنها برای سرگرمی است، و یک رسانه اجتماعی تصویری جذاب است. امروزه، این پلتفرم به یکی از محبوب ترین ها جهت ایجاد محتوا و تاثیرگذاری برندها تبدیل شده است. با نگاهی به صفحات اینستاگرامی موفق می توان به این مهم پی برد.

در حقیقت، بر اساس پژوهش های انجام شده توسط سوشال اسپروت، 80 درصد از کاربران اینستاگرام دنبال کننده یک برند هستند، و یکی از سه استورهایی که بیشترین تعداد بازدید را داشته است توسط حساب کاربری کسب و کار پست شده بود.

جالب است که بدانید همزمان با پیشرفت و افزایش حساب های کسب و کار در اینستاگرام بازاریابی اینفلوئنسری هم رشد قابل توجهی داشته است. برای مثال؛ 93% از کمپین های بازاریابی اینفلوئنسری تنها در پلتفرم اینستاگرام شکل گرفته است! باز هم این تاکیدی است تا بتوانیم از صفحات اینستاگرامی موفق الکو برداری کنیم.

با به روز رسانی هایی که در اینستاگرام انجام شد از جمله؛

  • قابلیت ویدئو،
  • استوری،
  • IGTV
  • لایو،

1 میلیارد کاربر فعال در روز حداقل یک ساعت را در این رسانه اجتماعی می گذرانند.

محبوبیت اینستاگرام تا جایی افزایش پیدا کرده است که بیشتر برندها در صدد برقراری یک ارتباط احساسی با حجم عظیمی از مخاطب هستند. برخی از برندها چنان در جنبه های بصری و محتوا با کیفیت و جذاب خوب عمل کرده اند که میلیون های فالوور را به خود جذب کرده اند.

برای اینکه ما کسب و کارها بتوانیم یک الگوی خوب داشته باشیم در این مقاله تعدادی از پر مخاطب ترین صفحات اینستاگرامی موفق را مورد بررسی قرار می دهیم.

  1. اینستاگرام

صفحه اینستاگرام

تعداد فالوورها: 303 میلیون

صفحه اینستاگرام یکی از محبوب ترین صفحات اینستاگرامی موفق و یکی از بهترین مثال ها برای برندها است تا بتوانند به معنای واقعی با مخاطبان خود به بهترین وجه درگیر شوند. این کار تنها با بررسی و باز نشر مجدد جذاب ترین محتوای کاربران در صفحه اینستاگرام انجام شده است. اینستاگرام به دنبال کنندگان خود خلاق ترین و بهترین محتوا را نشان می دهد.

این می تواند برای برندها الهام بخش باشد که اینستاگرام برای محتوای تولید شده توسط کاربران خود اهمیت قائل می شود و آنها را به اشتراک می گذارد.

اینستاگرام دیگر فعالیت هایی که انجام می دهد؛ در فعالیت های استوری و IGTV از؛

  • هنرمندان،
  • حیات وحش،
  • سایر فرهنگ ها مرتبط،

 استفاده می کند.

اینستاگرام با پست کردن محتوای اصلی هایلایت شده در اپیزودهای مختلف توانسته است هم تنوع و هم خلاقیت و زیبایی و سرگرمی را برای کاربران به همراه داشته باشد.

  1. نشنال جئوگرافی (National Geographic)

صفحه اینستاگرام نشنال جئوگرافی

نشنال جئوگرافی بهترین عکاسان جهان را در اختیار دارد، و آن را به یکی از محبوب ترین صفحات اینستاگرامی موفق تبدیل کرده است. بنابراین پست های اینستاگرامی این صفحه در زمینه های مختلفی از جمله؛

  • مناظر،
  • مناظر شهری،
  • نمایش جزئیات،

و بسیاری موارد دیگر که همواره تحسین بر انگیز هستند. اما جالب است بدانید تنها دلیلی که بالای صد میلیون مخاطب جذب این حساب اینستاگرامی شده اند تنها تصاویر جذاب نیست.

این حساب کاربری یکی از پر سابقه ترین مجلات است که در زمینه مطبوعات و بخصوص داستان سرایی یکی از بهترین ها است. شما در هر پست می توانید یک کپشن جذاب و داستانی بخوانید که در مورد محتوای پست شده چه ویدئو باشد یا تصویر توضیحات جذاب و خیره کننده ای دارد.

نشنال جئوگرافی از سایر امکانات اینستاگرام هم بهترین استفاده را دارد؛

  • استوری،
  • IGTV،

باعث می شود ترافیک مقالات و بازدید وب سایت آن به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

این یک درس بزرگ برای بازاریابی اینستاگرام است. شما می توانید با خلق محتوا و ایجاد جنبه های بصری و توضیحات داستانی بتوانید کاربران را به خودتان جذب کنید و با استوری ها و پست های خود کلیک وب سایت خود را افزایش بدهید و بتوانید ترافیک بیشتری برای وب سایت خود داشته باشید.

  1. نایک

تعداد دنبال کنندگان 88.5 میلیون

در صنعت تبلیغات، نایک یکی دیگر از صفحات اینستاگرامی موفق است. بخصوص در زمینه های انگیزشی و الهام گرفتن از ورزشکاران برای اینکه با تمام پتانسیل موجود بتوانند به اهداف خود برسند.

در اینستاگرام، برندهای نمادین اغلب از این محتوا الگو می گیرند. به این صورت که؛

  • فیلم های کوتاه تولید می کنند،
  • مستند می سازند،
  • از ویدئوها و تصاویر انگیزشی استفاده می کنند.

جالب است بدانید نایک حتی برای دنبال کنندگان خود از اخبارهای روز و سریع جهان نیز محتوا تولید می کند و سعی می کند از علاقمندی و تمایلات کاربران خود به صورتی عمقی اطلاع کسب کند.

  1. رئال مادرید

اینستاگرام رئال م

تعداد دنبال کنندگان 72.6 میلیون

بدون شک رئال مادرید یکی از محبوب ترین تیم های فوتبال جهان است. به همین دلیل بیشتر محتوای اینستاگرام این تیم به هوادارن بیشمار فوتبال، نکات خبری و نقل و انتقالات مالی اختصاص دارد. به همین دلیل یکی از صفحات اینستاگرامی موفق محسوب می شود.

اما استراتژی که تیم رئال مادرید در اینستاگرام خود استفاده می کند تنها محدود به نقل و انتقالات و اخبار نمی شود. بلکه این تیم توانسته است با درگیر کردن هواداران و دنبال کنندگان خود در محیط آنلاین با موضوعات داخلی باشگاه چند برابر بیش از هر باشگاه محبوب فوتبالی دنبال کننده داشته باشد.

رئال مادرید توانسته با از میان برداشتن موانع ارتباطی بین طرفداران و بازیکان تیم، این حس را به دنبال کنندگان بدهد که آنها یک ارتباط شخصی با اعضای تیم دارند و در جزئیات علایق، خواسته ها، حتی خصوصیات فردی بازیکان تیم هستند. همین توانسته است یک حس ارتباطی و درگیری بالا بین دنبال کنندگان و صفحه اینستاگرامی این تیم ایجاد کند.

  1. بارسلونا

اینستاگرام بارسلونا

تعداد دنبال کنندگان 71.1 میلیون

مثل رئال مادرید، باشگاه بارسلونا با عکس های به روز ورزشی، مطالب جذاب برای شروع فصل، اطلاعات مناسب درباره بازیکنان باشگاه، و سایر مطالب محتوای جذابی تولید کند.

باشگاه بارسلونا توانسته است با مجموعه ای از محتوا؛

  • ویدئوها،
  • تصاویر،
  • تگ کردن ها،
  • استفاده از هشتگ،
  • اموجی های جذاب،
  • کپشن های عالی

مخاطبان را با خود درگیر کند.

در حین برگزاری بازی یا سایر رویدادها، شما می توانید ببینید که بارسلونا با استوری های متنوع که شامل ویدئوهای جذاب است مخاطبان را جذب می کند.

آنها حتی از استوری های طرفداران خود استفاده می کنند تا بتوانند محتوای جذاب تر و تازه تری را در اختیار بقیه بگذارند.

  1. شنل

اینستاگرام شنل

تعداد دنبال کنندگان 34.9 میلیون

مرور خاطرات و نوستالوژی ها اغلب یکی از بهترین راه های موفقیت برای رسانه های اجتماعی است. چه کسی است که علاقمند به نوستالوژی های هفتگی نیست. استفاده از محتواهای ویدئویی و تصاویر آرشیوی یکی از بهترین راه ها برای جذب مخاطبان و درگیر کردن آنها است. شنل توانسته است با استفاده از هشتگ ها و محتوای با کیفیت و نوستالوژیک خودش گام بلندی در این زمینه بردارد.

این برند بسیار ارزشمند و قدیمی محتواهای قدیمی کوکو شنل را بعضی اوقات در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک می گذارد که در مورد سبک زندگی و فعالیت های امپراطور مد در گذشته است. همین یکی از مهمترین دلایل محبوبیت این صفحه بین صفحات اینستاگرامی موفق محسوب می شود.

به همین دلیل یکی از قوی ترین راه های برای جذب مخاطب و همچنین نشان دادن سابقه ارزشمند این برند می تواند برای دنبال کنندگان جذاب باشد و میزان مشارکت را به میزان قابل توجهی افزایش بدهد.

نویسنده: دکتر پدرام بهیار

مشاوره کسب و کار بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *