اشتباهات رایج در طراحی وب سایت


شاید برایتان جالب باشد که 95 درصد مشتریان از طریق وب سایت شما با کسب و کارتان آشنا می شوند. 80 درصد کاربران وقتی که قصد خرید محصول و یا خدمتی را دارند در ابتدا آن را در فضای آنلاین جستجو می کنند. این آمار اهمیت داشتن وب سایت را به خوبی نشان می دهد. اما از طرفی طراحی وب سایت غیر تخصصی و نامناسب  آثار منفی بیش تری بر کسب و کار شما خواهد داشت. بنابراین

  • ارزش کسب و کارتان را با وب سایت های خسته کننده و بدون زرق و برق پایین نیاورید. چرا که در عصر دیجیتال امروزی وب سایت شما ویترین اصلی کسب و کارتان برای نمایش محصولات و خدمات شماست.

کاربرانی که وارد وب سایت شما می شوند، برای ماندن در وب سایت شما نیاز به دلایل کافی دارند. پس وب سایت شما باید

  • به سرعت پردازش شود،
  • با کم ترین تعداد کلیک ممکن اطلاعات درست و مفیدی به کاربران انتقال دهد،
  • به راحتی از طریق پلتفرم های مختلف دردسترس باشد،
  • محیط امن و لذت بخش برای کاربران فراهم کند

و دریک کلام باید کاملا حرفه ای و تخصصی طراحی شده باشد.

دراین مقاله به هفت نمونه از اشتباهات رایج در طراحی وب سایت  اشاره می کنیم که باید به آن ها دقت کرد.

1-استفاده از طراحان نامعتبر و غیر حرفه ای برای طراحی وب سایت

اگر بدون بررسی اولیه پروژه طراحی سایت خود را به یک فریلنسر بی‌تعهد و یا شرکت طراح وب غیر حرفه ای بسپارید، خیلی زود شاهد اثرات زیان بار آن خواهید بود

  • در اقیانوس قرمز دیجیتالی امروزی اگر در ثانیه‌های اول وب سایت شما نتواند توجه مشتریان را جلب کند، آن‌ها را از دست خواهید داد.

2-طراحی وب سایت های ایستا

وب سایت پس از راه اندازی باید به صورت دوره ای آپدیت شود، گاهی شرکت های طراحی وب سایت به بهانه هزینه کمتر، مشتری را متقاعد می‌کنند که سایت ایستا بخرند. سایت ایستا

 

  • سایتی است که پنل ادمین ندارد و یکبار طراحی می شود و هر گونه تغییر در آن، مستلزم تماس دوباره با خود طراح است.

 

 

اما سایت‌های داینامیک، مدیریت توسط خود مشتری را امکان پذیر کرده است. و امکان تغییرات و به روز رسانی را به صورت نامحدود در اختیار مشتری قرار می دهد.

 

3-خرید هاست قبل از طراحی وب سایت

 

خیلی وقت ها مشتری قبل از انعقاد قرارداد با یک شرکت طراح سایت، ابتدا اقدام به خریداری هاست خود می کند.اما به این نکته توجه نمی کند

  • هاست و سایت کاملا به هم مرتبط و از هم متاثرند.

به عنوان مثال اگر طراح با دات‌نت سایت شما را طراحی کند، سرور لینوکسی به درد او نمی‌خورد. و اگر از وردپرس استفاده کند شاید بهتر باشد به جای سرور ویندوزی روی سرور لینوکسی راه‌اندازی شود.

توصیه می شود سایت و هاست را از یک مجموعه واحد و معتبر خریداری کنید تا هاست شما با نرم‌افزار مدیریت محتوا همخوان شود.

4- استفاده از قالب های نامناسب

در استفاده از قالب ها به خصوص قالب های آماده برای وب سایت خود موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • ارتباط ظاهری بین نشان تجاری (لوگو) و دیگر اجزای وبسایت
  • پیوستگی و ترکیب رنگ‌ها در سرتاسر سایت
  • همخوانی فونت ها

معمولا به دلیل کاهش هزینه‌ها و یا مقرون به صرفه‌تر شدن هزینه پروژه، مشتری متمایل به استفاده از تم‌های آماده و پوسته‌های از پیش طراحی شده می ‌شود. اما باید دقت کرد از  قالب های بسیار بدیهی استفاده نشود زیرا

  • مشتریان به خوبی متوجه تکراری بودن تم شما می‌شوند، زیرا بارها و بارها، مشابه آن را در سایت‌های دیگر دیده‌اند. بنابراین طراحی تم، باید کاملا اختصاصی و متناسب با موضوع سایت مشتری صورت پذیرد.

 

5-طراحی غیر اصولی

وبسایت هایی  که هنوز از طراحی سنگین متحرک و سایه‌دار استفاده می‌کنند، خیلی از زمان خود عقب هستند. بهتر است به جای استفاده از  افکت‌های سه‌ بعدی در جای‌جای طراحی خود در طراحی‌های یک بعدی و تخت، خلاقیت بیش تری به خرج دهید.

6- چندین فراخوانی در یک صفحه

هر صفحه‌ ای روی وبسایت شما باید تنها یک فراخوانی برای عمل کردن داشته باشد. اگر شما تنها یک گزینه برای اقدام به کاربران خود ندهید آن‌ها را سر درگم می کنید. بنابراین آن‌ها مجبورند زمان زیادی برای تصمیم گیری صرف کنند. حتی ممکن است آن‌ها به خاطر این که ببینند این کار زحمت زیادی دارد، صفحه شما را ترک کنند.

 

  • مطمئن شوید که تا حد امکان تعداد فراخوانی‌های مورد نیاز را محدود کرده‌اید. این کار تجربه کاربری مشتریان از وب سایت شما را به صورت بسیار زیادی ارتقا و بهبود می بخشد.

7-تولید محتوا نامناسب و غیر حرفه ای

زمانی که شما در یک زمینه محتوا تولید می‌کنید و آن را در وبسایت‌ خود قرار می‌دهید، در حقیقت دارید خود را به عنوان یک متخصص در آن زمینه معرفی می‌کنید. مخصوصا اگر مطلب شما یک مطلب مفید و جذاب باشد، خواننده به شما احساس اعتماد بیشتری پیدا می‌کند. و از این پس شما را به عنوان یک متخصص در این زمینه می‌شناسد. اما از طرفی تولید محتوا نامناسب و غیر حرفه ای باعث بی اعتمادی شده و ارزش برند شما در پیش مشتری کاهش می دهد.

  • بنابراین برای تولید محتوا وب سایت خود برنامه ریزی کنید و در این راه از متخصصان ماهر استفاده کنید.

طراحی تخصصی وب سایت را جدی بگیرید

 

38 درصد کاربران با ورود به وب سایت شما اگر با طراحی جذابی روبرو نشوند خیلی سریع وب سایت شما را ترک می کنند.یادتان باشد:

  • طراحی کردن وب سایت شبیه به فرایند فروش ماشین به مشتری می باشد.

اگر ماشین کسب و کارتان ظاهر زیبایی نداشته باشد هیچ مشتری حاضر نخواهد شد آن را خریداری کند حتی اگر موتور قدرتمندی داشته باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *