رشد فردی در محیط کسب و کار با شیوع کرونا


میزان فروش کسب و کارها با شیوع ویروس کرونا دست‌خوش تغییرات منفی شده است. به ‌طوری ‌که تعداد زیادی از نیروهای انسانی مورد تعدیل قرار گرفتند و یا دچار دورکاری و غیبت موقت شده اند.درچنین شرایطی رشد فردی از طریق ارتقا مهارت های مرتبط با کسب و کار به شما در مدیریت این شرایط بحرانی بسیار کمک خواهد کرد.

در این مقاله چند توصیه مفید برای ارتقا مهارت های فردی در دوران شیوع ویروس کرونا،به شما ارائه می دهیم.

با برندینگ شخصی جایگاه خود را در جامعه ارتقا دهید

برندینگ شخصی، ظاهری از شما است که در آن رزومه، توانایی‌ها و مهارت‌های تخصصی خود را نمایان می‌کنید. علاوه بر مهارت ها ، ویژگی‌های شخصیتی شما نیز می ‌تواند تأثیر بسیاری بر مخاطب شما بگذارد. در این مسیر با تکیه بر نقاط قوت خود سعی  کنید خودتان باشید .هیچ ‌کس نمی‌تواند نقش بازی کند و در این راه موفق باشد. چون غیرطبیعی بودن شما دیر یا زود آشکار می شود.

  • برند شخصی ایده ، لوگو ، وب سایت شما نیست بلکه آبرو و اعتبار شماست.
    و بهترین راه برای کسب اعتبار در این دوران، تولید محتواست.

در دوران کرونا که شبکه های مجازی نقش پررنگ تری در کسب و کار ایفا می کنند. تولید محتوا، نفوذ، اعتبار و اطمینان بیش تری نسبت به قبل برای شما به ارمغان خواهدآورد. این همان دلیلی است که نشان می دهد چرا باید در رسانه های مجازی تولید محتوا کنید.

نکته مهم در برندینگ شخصی

اشتباه رایجی که دربارهی برندینگ شخصی وجود دارد این است که صاحبان برند فکر می کنند آن ها مهم ترین بخش برند هستند.
آن ها زمان زیادی را صرف صحبت کردن در باره ی خودشان و موفقیت های خود می کنند. و فکر می کنند همین موارد برای داشتن یک برند شخصی قوی کافی است.

یادتان باشد

  • برند شما شاید درباره شما باشد ولی به خاطر شما وجود ندارد و هویتی مستقل دارد

 

برای ماندگاری برند شخصی خود نیاز به محتوایی الهام بخش دارید که بتواند با مخاطب هدف خود به خوبی ارتباط برقرار کند.

به این فکر کنید که باچه هدفی و چگونه می خواهید با داستان خود طرز فکر افراد را در رابطه با موضوعی مشخص، تغییر دهید.

ثروت حقیقی در دوران کرونا

امروزه اهمیت زمان و استفاده ‌ی صحیح از آن بر کسی پوشیده نیست. خیلی ها معتقد اند که بزرگ ترین دارایی انسان ها زمان است. اگر از آن دسته از افرادی هستید که صرفا برای کسب درآمد مشخصی زمان ارزشمندتان را بیهوده تلف می کنید.

هیچ وقت فراموش نکنید
  • در کسب و کار، سرمایه مهم ترین دارایی شما نیست، دارایی اصلی شما زمان است.

هدف نهایی  از صرف زمان بدست آوردن پول نیست بلکه  پول ابزاریست در جهت بهبود کیفیت ها.

به عنوان مثال شرکتی که محصولی می خرد تا سرعت کار کارکنان را بالا ببرد.بنابراین به واسطه ‌ی همه‌ گیری کرونا موضوع سرعت و صرفه جویی در زمان اهمیت بیش تری پیدا کرده است. اگر به بهانه یک زمان مناسب تر کار خودتان را به عقب بیاندازید، این تاخیر خسارات جبران ناپذیری در آینده نه چندان دور برای شما به بار خواهد آورد.

هرچه زودتر دست به کار شوید
  • ابزارها و فرایند هایی را شناسایی کنید که بتواند سرعت انجام کارهای تکراری و روتین در کسب وکارتان را بهبود ببخشد و برای شما وقت بیش تری بخرد.

تحت هر شرایطی آموزش پذیر باشید

تاثیر ویروس کرونا بر کسب و کار های کوچک و بزرگ بسیار زیاد بوده است.طبق گزارشات 92 درصد کسب وکار های کوچک در جهان تحت تاثیر ویروس کرونا کاملا دگرگون شده اند. برای آنکه بتوانید برای اتفاقات غیرمنتظره و ناگوار خود را آماده کنید نیاز به آموزش و یادگیری دارید. در زندگی کاری، یادگیری نباید هیچ وقت متوقف شود. شما در هر شغل با هرسطح و جایگاهی که باشید باز هم نیاز به یادگیری دارید چرا که

  • سرعت تغییرات در دنیای امروزی به شدت بالاست و بدون یادگیری روزانه، قطعا از رقبا عقب خواهید افتاد.

 

مهارت های ارتباطی خود را به روز کنید

طبق تحقیقاتی که در کشور کانادا صورت گرفته است، مهارت ارتباطات به عنوان یکی از حیاتی ترین مهارت های لازم در محیط کار  معرفی شده است. اما با همه گیری ویروس کرونا در جهان، شیوه ارتباطات به صورت آنلاین نقش بیش تری در تعاملات اجتماعی کاری ایفا کرده است. ارتباطات و تعاملات انسانی در شبکه‌ های اجتماعی مرزهای قراردادی و عرفی در ارتباطات سنتی را از میان برداشته است. رسانه های اجتماعی شما را قادر می سازد تا با بسیاری از افراد در حوزه تخصصی خود ارتباط برقرار کنید. و حتی بیش تر از یک هفته کاری معمول با آنها به صورت آنلاین ملاقات کرده و به تبادل اطلاعات بپردازید. به طور مثال شما می توانید با مدیرعامل یک شرکت در یک نقطه جغرافیایی بسیار دور از طریق لینکدین ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را از او بپرسید.

البته به این نکته توجه کنید
  • برقراری ارتباط موثر ازطریق هر پلتفرمی نیازمند پیروی از اصول و قواعد خاصی هستند که حتما باید رعایت شوند.

بنابراین سعی کنید مهارت های مربوط به ارتباط آنلاین را در خود تقویت کنید.

 

 

حرف آخر

بسیاری تخمین می‌زنند که با سرعت فعلی ، طی ۱۵ تا ۲۰ سال آینده شکل کسب و کار ها به صورت کامل تغییر خواهد کرد. نباید منتظر فرصت مناسبی بمانید تا شرایط تغییر کند و اوضاع بهتر شود.شما در محیط به شدت متلاطم امروزی نیاز دارید تا مهارت های فردی خود را ارتقا دهید و برای تغییرات خود را آماده کنید.

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *