درگیر کردن کاربران، یک سئو جدید

درگیر کردن مخاطب

مشارکت و درگیر کردن کاربران، یک سئو جدید است: چگونه می توان با درگیر کردن کاربران، رتبه سئو را افزایش داد

برای بسیاری از کسب و کارها هدف این است که وب سایت هایشان رتبه بالایی در موتورهای جستجو داشته باشند، اما این یک هدف پویا است.

به عنوان مثال گوگل، الگوریتم خود را در سال 2018، 3234 بار برای تأمین نیازهای کاربر (با تأکید بر بخش “بهینه سازی” سئو) به روز کرد.

درگیر کردن کاربران

ممکن است بگویید که توضیحات ویژه گوگل (Google featured snippets) در صفحه اول، سیستم رتبه بندی صفحات جستجو را مختل می کند. از آنجا که هدف این قطعه ارائه یک پاسخ ساده از یک محتوای قوی است، ممکن است به جای محتوای وب سایت اول از محتوای وب سایت دوم یا چهارم لیست شده در صفحه نتیجه موتور جستجو استفاده کند.

در نتیجه، 34٪ از کاربران حتی روی یک صفحه وب کلیک نمی کنند، زیرا سوالات آنها با یک توضیح ویژه در صفحه نتایج جستجو پاسخ داده می شود. این ممکن است یک تاکتیک نامناسب برای کاهش ترافیک به نظر برسد، اما در واقع اینطور نیست. با اولویت بخشیدن به تجربه جستجوگر نسبت به سلسله مراتب صفحات وب، گوگل کاربران را راضی نگه می دارد.

بهینه سازی برای موتورهای جستجو دیگر نباید تمرکز اصلی شما باشد. تغییر مداوم الگوریتم گوگل در دهه گذشته نشانگر تمرکز جدید بازار در برآوردن انتظارات کاربران است. در این مقاله، به شما نشان خواهیم داد که چگونه بهبود تجربه کاربر در سایت شما باعث

  1. بهبود رتبه شما
  2. و افزایش ترافیک می شود.

معیارهای درگیری و تعامل موتور جستجو

قبل از اینکه بیشتر به معیارهایی بپردازیم که احتمالاً با افزایش رتبه در تجربه کاربری مرتبط هستند، لازم به ذکر است که هیچ موتور جستجویی به راحتی قابل شناسایی نیست.

  • گوگل هنگام به روزرسانی الگوریتم اصلی خود، مردم را مطلع می کند،
  • اما در مورد این اطلاعات اختصاصی کاملاً محرمانه عمل می کند.

با توجه به این نکته، در اینجا چند معیار تعامل کاربر وجود دارد که به نظر می رسد گوگل و سایر موتورهای جستجو به عنوان اولویت های آنها ارزش قائل هستند.

بهینه سازی موبایل

در سال 2015، گوگل اعلام کرد که بهینه سازی تلفن همراه به یک عامل موثر در رتبه بندی سئو تبدیل می شود. از آن به بعد نیمی از جستجوها از دستگاه های تلفن همراه انجام گرفت.

گوگل یک طراحی وب واکنشگرا (Responsive) را پیشنهاد می کند که متناسب با صفحه نمایش دسکتاپ، تلفن ها و تبلت ها باشد، و به سایت های دارای بهینه سازی تلفن همراه با رتبه های بالاتر در در صفحه نمایش موتورهای جستجو پاداش می دهد.

درگیر کردن کاربران

این امر مزیت بالقوه دیگری برای شما به وجود می آورد: قرار گرفتن در “قسمت محلی (local)” مورد نظر گوگل. قسمت محلی مجموعه سه کسب و کاری است که در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شوند.

  • پیش از این، گوگل هفت کسب و کار را در آن قسمت نشان می داد،
  • اما برای حفظ طرح مناسب برای موبایل، تعداد آنها کاهش یافته است.

جستجوی معنایی

ما قبلاً اشاره کردیم که الگوریتم گوگل بخصوص از زمان پر کردن کلمات کلیدی به شدت تغییر کرده است. اولین تغییر به گوگل امکان داد تا نه تنها در مورد استفاده از کلمات کلیدی، بلکه در مورد نحوه استفاده از آنها نیز قضاوت کند. در طول این مرحله، کلمات کلیدی و عبارات لازم است که به طور طبیعی ظاهر شوند. اگر آنها از خوانایی یک صفحه کم کنند، گوگل رتبه بندی آن صفحه را کاهش می دهد.

پس از به روزرسانی Hummingbird گوگل در سال 2013، الگوریتم موتور جستجو معنای کلی را در نظر می گیرد، به این صورت که متوجه می شود که یک صفحه بیش از کل کلمات کلیدی آن است. به عنوان مثال، اگر عبارت “سریعترین حیوان چیست؟” را جستجو کردید.

  • قبل از به روزرسانی Hummingbird، یک صفحه باید از کلمات کلیدی “سریعترین حیوان” در چندین مکان استفاده کند تا موضوع را به خزنده های گوگل منتقل کند.
  • اکنون، با جستجوی معنایی، گوگل می تواند هدف جستجو را با محتوای یک صفحه مقایسه کند تا تجربه جستجوی بهتری را ارائه دهد.

اخیراً ، گوگل با ارائه تکنولوژی بِرت (BERT) به جستجوگران کمک کرده است. این فناوری برای کاربرانی طراحی شده است که به طور فزاینده ای با طرح سوالاتی به جستجو می پردازند. این تکنولوژی با تجزیه و تحلیل نحوه ارتباط متنی یک کلمه با کلمات قبل و بعد از آن، هدف جستجو را در نظر می گیرد.

  • بیشتر جستجوهایی که از طریق تشخیص صدا انجام می شود سوالی است،
  • بنابراین این پیشرفت احتمالاً در آینده به نفع گوگل خواهد بود.

زمان توقف (Dwell time)

معیار زمان توقف با توجه به مدت زمانی که کاربر قبل از رفتن به موتور جستجو در یک صفحه می گذراند، تعیین می شود. موتورهای جستجو از این معیار برای قضاوت در مورد ارتباط یک صفحه با درخواست کاربر استفاده می کنند.

  • اگر کاربری قبل از بازگشت به صفحه نتایج موتورهای جستجو برای مدت طولانی در یک صفحه بماند،
  • آن صفحه احتمالاً از دیگر صفحات ارزش بیشتری دارد.

مرورگرهایی مانند Google Chrome، می دانند که هر بازدید کننده چه مدت در یک صفحه حضور داشته است.

  • زمان توقف، شاخص قابل توجهی برای مرتبط بودن و کیفیت است،
  • بنابراین طراحان صفحه وب باید هدف خود را برای حفظ بازدیدکنندگان از یک وب سایت برای بیشترین زمان ممکن انجام دهند.

متأسفانه، زمان توقف یکی از معیارهای بسیاری است که فقط موتورهای جستجو به آن دسترسی دارند. با این حال، هنوز هم می توانید از داده های دیگر برای اندازه گیری میزان تعامل کاربر در سایت خود استفاده کنید. ردیابی معیارها مانند زمان بودن در صفحه، نرخ دفع کاربر و نرخ تبدیل از صفحات فرود شما، می تواند اطلاعات مهمی در مورد ارزشی که کاربران از تجربیات خود با وب سایت شما می گیرند، فراهم کند.

4 راه برای افزایش تعامل کاربر در وب سایت

در واقع، درک اینکه چگونه یک رابط کاربری عالی توانایی افزایش رتبه بندی جستجو را دارد آسان است، اما تحقق آن داستان دیگری است. بیایید نگاهی به چندین روش برتر طراحی کاربری سئو بیندازیم.

واقعیت افزوده

  1. واقعیت افزوده (Augmented Reality)

در سال 2017، فروشگاه آرایشی و زیبایی Sephora به روزرسانی Visual Artist را در اپلیکیشن خود منتشر کرد. کاربران می توانند به راحتی در خانه های خود رژ لب، سایه چشم و سایر محصولات آرایشی را امتحان کنند. این تغییر کوچک متمرکز بر تجربه کاربر، منجر به رشد درآمد ارگانیک 14٪ شرکت مادر LVMH گزارش شده است.

واقعیت افزوده به طور فزاینده ای برای کسب و کارهای کوچکتر قابل دسترسی است.

  • یافتن وب سایت های خرده فروشی عینک بسیار معمول است،
  • به عنوان مثال، افزایش تعامل کاربر با ویژگی های AR که به خریداران امکان می دهد عینک را امتحان کنند.

همچنین می توانید با استفاده از این فناوری مشتریان را در تجربه راه اندازی یک محصول قرار دهید. برند جوردن با انتشار کفش های کتانی Air Jordan III Tinker این کار را انجام داد.

  1. ابزارهای تعاملی

افزایش تعامل کاربر و درگیر کردن کاربر به سادگی یافتن راه هایی برای جلب توجه بازدیدکننده وب سایت است. ابزارها و فعالیت های تعاملی که وقت کاربر را به خود اختصاص می دهند (و ارزش زیادی را فراهم می کنند) هنگام ایجاد یک تجربه جستجوی پیشرفته ضروری هستند.

این امر می تواند چیزی ساده مانند محاسبه هزینه وام در وب سایت اجاره خانه، چت ربات پاسخگو یا ویژگی نظرسنجی کاربر زنده در صفحه فرود وب سایت شما باشد. به عنوان مثال، واربی ​​پارکر با ارائه یک مسابقه آنلاین برای انتخاب فریم های مناسب، تجربه وب در خرده فروشی عینک طبی را بهبود بخشیده است. این مسابقه ساده، مشاوره شخصی مد ارائه می دهد و بازدید کنندگان را در طول مسیرهای فروش خود هدایت می کند.

در واقع،

  • اگر از ابزارهایی مانند SEMrush برای شناسایی صفحات دارای بیشترین ترافیک در یک وب سایت محبوب استفاده کنید،
  • اغلب تعاملی بودن آنها را می یابید.

این ابزارها کاربران را درگیر خود می کند.

  1. محتوای ویدئو

بسیاری از بازاریابان می ترسند که محتوای ویدئویی سرعت بارگزاری صفحات آنها را کند کرده و باعث افزایش سرعتی نرخ پرش شود. این یک نگرانی واضح است، اما ممکن است ارزش خطر را نیز داشته باشد. برقراری ارتباط با فیلم برای افراد آسان تر است و می تواند کسی را ترغیب کند که 2.6 برابر بیشتر در یک صفحه وب بماند. ویدئویی که به خوبی استفاده شده باشد باعث افزایش زمان توقف و افزایش رتبه می شود.

به عنوان مثال، تویوتا از ویدئو در کمپین تعاملی “Choose Your Wild” برای خودروی 4Runner خود استفاده کرد. این ویدئو

  • با درگیر کردن مشتریان بالقوه
  • و اجازه دادن به آنها در تجربه یک سفر جاده ای،

نظر آنها را جلب می کند و در عین حال به شرکت اجازه می دهد تا اطلاعات دلخواه مشتری را به روشی سرگرم کننده و بدون سر و صدا جمع آوری کند.

  1. آهنربای هدایتی (Lead magnet)

با کمال تعجب، بعضی از موثرترین روش ها برای اطمینان از اینکه شما یک تجربه کاربری استثنایی را ارائه می دهید، اصلاً نوآورانه نیستند.

  • Lead magnet ابزاری جدید در فضای دیجیتال مارکتینگ نیستند،
  • اما خواهید فهمید که با درک نیازهای مشتری و تولید محتوای مناسب، مخاطب خود را به خوبی راهنمایی خواهید داد.

از این گذشته، تمایل گوگل به سمت صفحات وب کاربرپسند واقعاً تضمین کننده این است که صفحات با رده بالا دارای منابع محتوای ارزشمندی هستند.

  • شما به طور همزمان تجربه کاربر را بهبود می بخشید
  • و بهینه سازی تبدیل را در اولویت قرار می دهید.

شرکت Bidsketch از این روش استفاده می کند: این شرکت یک نمونه پروپوزال رایگان در ازای آدرس ایمیل مشتری ارائه می دهد. وب سایت های پرمحتوا مانند Oatmeal و BuzzFeed به طور مشابه با ارائه آزمون ها (که همچنین باعث افزایش جذب کاربر و زمان توقف می شوند) آدرس های ایمیل را دریافت می کنند.

سخن آخر:

با درگیر کردن کاربران با محتوای ارزشمند و معنی دار،

  • نه تنها بازدیدکننده های شادتر و راضی تری ایجاد خواهید کرد (و شاید طرفداران برند)،
  • بلکه در گوگل نیز رتبه بالایی خواهید داشت.

این تعامل از

  • واقعیت افزوده،
  • ابزارهای تعاملی،
  • فیلم،
  • Lead magnet
  • یا روش دیگری ناشی شود،

می تواند در موفقیت تجربه کاربر یک شرکت و فعالیت های مرتبط با سئو تفاوت ایجاد کند.

گردآورنده: مهندس زهرا ترابی – تیم محتوا بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *