چگونه وب سایت خود را به گوگل معرفی کنیم؟


امروزه تصور زندگی بدون حضور موتور جستجوگر گوگل بسیار دشوار خواهد بود.
فضایی که گوگل برای کاربرانش فراهم کرده است در جهت جستجوی اطلاعات در مورد افراد مختلف، مکان‌ها و رویدادهای گوناگون استفاده می‌شود.
بنابراین، شما به عنوان صاحب یک کسب و کار باید با فرایند هایی که از طریق آن موتور های جستجو به کاربران اطلاعات ارائه می دهند، آشنا شوید.
سایت‌هایی وجود دارند که رتبه سایت‌های مختلف در گوگل را مشخص می‌کنند.بنابراین برای آن که به جایگاه خوبی در گوگل دست پیدا کنید. و در نتایج زودتر از بقیه سایت‌ها نمایش داده شوید، باید از ابزار های دردسترس نهایت استفاده را بکنید.
در این مقاله قصد داریم تا به بررسی دقیق تمامی منابع موجودی که برای بهتر دیده شدن در گوگل وجود دارند،بپردازیم.

وب سایت خود را در موتور های جستجو ثبت کنید

برای ثبت وب سایت خود در موتور جستجو گوگل باید مراحل زیر را انجام دهید.
۱-معرفی وب سایت به گوگل
۲- بهره مندی از دنباله لینک های مناسب
۳- استفاده از کلمات کلیدی کاربردی
۴-مدیریت متا تگ ها
۵-بهینه سازی وب سایت برای موبایل
۶-بومی سازی وب سایت

سایت خود را به گوگل معرفی کنید

گوگل به صورت مداوم فضای وب را جستجو می‌کند. و احتمال زیادی دارد که وب سایت شما را نیز پیدا کند. برای سرعت بخشیدن به این فرآیند سایت خود را برای گوگل ارسال کرده و اعلام حضور کنید.
با ارسال نقشه سایت خود به سرچ کنسول گوگل ( Search Console) اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما در موتورهای جستجوگر آن نشان داده می‌شود. این کارامکان نمایه ‌سازی وب سایت شما را تسریع خواهد کرد.
برای فهمیدن اینکه آیا سایت شما در فهرست جستجوی گوگل قرار دارد یا خیر، به سادگی با استفاده از URL صفحه اصلی سایت خود به جستجوی سایت در گوگل بپردازید. اگر نتایج جستجو، صفحات وب سایت شما را نشان داد، سایت شما واقعاً در گوگل قرار دارد.

از دنباله لینک های مناسب استفاده کنید

در این مرحله برای بیش تر دیده شدن در فضای وب، لینک‌های مختلفی به سایت خود می دهید تا کاربران را به سمت وب سایت خود بکشانید.زمانی که ربات‌ها به لینک‌های آبی رنگ می‌رسند، در اصل دستورالعمل دریافت مستقیم به وب سایت شما را دریافت می‌کنند. بنابراین لینکی های مفیدی به سایت خود اضافه کنید تا کاربران بتوانند شما را بهتر پیدا کنند. لینک های دنباله دار باعث بهبود دسترسی کاربران به صفحه اصلی کسب و کار شما خواهد شد.

از کلمات کلیدی کاربردی و مناسب استفاده کنید

موتورهای جستجوی از طریق کلمات کلیدی متوجه می شوند که در چه سرچ‌هایی باید سایت شما را در نتایج خود نشان دهد.
اما کلمات کلیدی دارای ویزگی های مشخصی هستند که باید به آن ها توجه کنید؟
بین آنچه که افراد در موتورهای جستجوگر تایپ می‌کنند و اصطلاحاتی که شما در وب سایت خود قرار داده اید باید تطابق وجود داشته باشد.در این صورت به احتمال زیاد سایت شما در نتایج جستجو نشان داده می‌ شود. شما باید تصور کنید که مخاطبان شما چه کلید واژه هایی را در گوگل سرچ می‌کنند و کسب و کار شما برای پاسخگویی به آن ها چه برنامه ای دارد.


استفاده از کلمات کلیدی مناسب یکی از تکنیک‌های سئو به حساب می آید که می‌تواند وب سایت شما را در صفحه اول نتایج گوگل قرار دهد.

متا تگ های خود را مدیریت کنید

پر کردن تگ‌های متا سایت، استراتژی دیگری برای در دسترس قرار دادن وب سایت خود در نتایج گوگل است.

برچسب‌های متا

  • توضیحات متنی هستند که در نتایج جستجوی گوگل نشان داده می‌شوند. تا پیش نمایش محتوای مورد نظر را به کاربران ارائه دهند.

هنگامی که در گوگل چیزی را جستجو می‌کنید، حتما چشمتان به توضیحات متایی که در قالب خاصی نمایش داده می‌شوند افتاده است. برای نشان دادن وب سایت شما در نتایج جستجو

  • عنوان سئو که به رنگ آبی است و توضیح کوتاهی که به رنگ سیاه می‌باشد نمایش داده می‌شود.

به عنوان سئو و توضیح متا در کنار هم متا دیتا می‌گویند.به یاد داشته باشید که دقیقاً همان کاری که با کلمات کلیدی در وب سایت خود انجام می‌دهید را باید به صورت استراتژیک در متا دیتای خود نیز انجام دهید. این کار به گوگل کمک می‌کند تا ارتباط محتوای شما را با سوالات خاص شناسایی کنید. و هم چنین شانس سایتتان را برای بیشتر دیده شدن در گوگل تقویت می‌سازد.

وب سایت خود را برای موبایل بهینه سازی کنید

با توجه به این که تعداد کاربران موبایلی که وارد وب سایت ها می شوند روز به روز درحال افزایش است

  • گوگل هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کدام صفحات برای اولین بار در نتایج جستجو لیست شوند، میزان موبایل پسند بودن سایت شما را نیز در نظر گیرد.

این بدان معناست که هنگام بررسی نحوه دستیابی به وب سایت خود در گوگل، باید آن را برای مرورگرهای تلفن همراه بهینه سازی کنید.وقتی سایت تلفن همراه شما یک راه حل سریع و آسان برای مشکلات کاربران ارائه می‌دهد

  • افراد تمایل خواهند داشت که وقت بیش تری را در وب سایت شما بگذارنند.

در این صورت گوگل متوجه می شود که وب سایت شما مناسبترین پاسخ را برای جستجوی خاص آنها ارائه داده است و در نتیجه سئو شما بهبود می‌یابد.

بومی سازی وب سایت

در دنیای گسترده سئو، قسمتی وجود دارد که به عنوان سئو لوکال شناخته می شود. جایی که گوگل به شما کمک می‌کند کاربران اطراف مکان شما را به جستجوهای منطقه جغرافیایی خود هدایت کنید.معمولا اکثر افراد قبل از خرید، به موتور جستجوی گوگل مراجعه می‌کنند. تا کسب و کار مورد نظر خود را پیدا کنند.مای بیزینس پاسخی به این واقعیت است.این پلتفرم  مخاطب قادر است در محدوده جغرافیایی اطراف خود به دنبال کسب و کار یا خدمات مورد نظرش بگردد.
علاوه بر انتخاب کلمات کلیدی، ایجاد یک حساب گوگل مای بیزینس راه نمایش کسب و کار شما  است.
برای استفاده از این سرویس، ابتدا باید نوع کسب و کار خود را مشخص نمایید.
و مشخصات خود را با تمام اطلاعات مربوطه اساعت کاریتان پر کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *