اهمیت ویدئو مارکتینگ در فضای آنلاین


یکی از جدیدترین ابزارهای جذب کاربران در فضای آنلاین بازاریابی از طریق ویدئومی باشد. ویدئو مارکتینگ شکلی از بازاریابی اینترنتی است که از طریق ویدئو به جذب مخاطب می پردازد. امروزه یک ابزار قدرتمند برای افزایش ترافیک سایت می باشد که میتواند توجه تعداد بیش تر از مخاطبان را به خود جلب کند. میزان بازدید از محتوای ویدئویی  کوتاه و جذاب در رسانه های اجتماعی به صورت صعودی در حال افزایش می باشد. استقبال شدید کاربران از ویدئو در رسانه های اجتماعی  باعث شده است موتورهای جستجو همانند گوگل لینکی تحت عنوان ویدئو قرار داده اند و در نتایج جستجو، ویدئوهای مرتبط با کلمه کلیدی را نیز نمایش می دهند.

 جهت افزایش تعداد بازدید از طریق ویدئو مارکتینگ نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • قرار دادن بخش بازخورد یا ارسال نظر و پاسخگویی سریع و به موقع به سوالات و ابهامات
  • با انتخاب تیتر مناسب و جذاب به موتورهای جستجو این امکان را می دهید تا محتوای ویدئوی شما را بهتردرک کنند.
  • استفاده از لینکها خارجی و داخلی که همخوان با ویدئومورد نظر باشد
  • تهیه چندین ویدئو های متنوع قبل از راه اندازی کمپین بازاریابی

تصاویر تامبنیل(thumbnail) ویدیو یک تصویر کوچک سفارشی است که می تواند قبل از اینکه بیننده ای روی ویدیوی شما کلیک کند، در مورد فضا و محتوای ویدئو اطلاعات داشته باشد استفاده از عکس تامبنیل مناسب

  • اشتراک ویدئو در پلتفرم های مختلف شبکه های مجازی
  • استفاده از کلمه کلیدی متناسب با محتوای ویدئویی

فواید ویدئو مارکتینگ

 

1- ویدئو می تواند نیاز شما به داشتن یک محتوا باکیفیت را مرتفع سازد

با ویدئومی توانید زمانی که مشتری شما به مشکلی برخورد کند شما با فرستادن ویدیو از نحوه کارکرد محصول یا خدمتتان به مشتری مشکل را حل می‌کنید.از طرفی ک ویدیوی قانع‌کننده، کاملاً رفتار مشتریان بالقوه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و حتی یک بازدیدکننده‌ی ساده را به یک لید (مخاطب بالقوه) تبدیل می‌کند. اگر تیم بازاریابی بتواند ازطریق یک فیلم تأثیرگذار، احساسات و هیجانات درستی را در بینندگان به وجود آورد، به ابزار بازاریابی قدرتمندی دست‌ یافته است.

2- با محتوا باکیفیت ویدئویی وب سایت خود را بهینه کنید

یوتیوب برند دیگر شرکت گوگل و بزرگترین موتور جستجوی ویدئویی است و در حقیقت می توانیم بگوییم یوتیوب بعد از گوگل دومین موتور جستجوی جهان می باشد، بنابراین وقتی شخصی نمی تواند چیزی را در گوگل پیدا کند برای جستجو به سراغ یوتیوب خواهد رفت. بنابراین اگر ویدئو شما در یوتیوب قرار بگیرد در نتایج جستجوی گوگل نیز خواهد آمد. فقط توجه کافی داشته باشید کلمات کلیدی را در تیتر، توضیحات و تگ ویدئو خود بکار ببرید.

3- امضای برند خود را در محتوای ویدئویی به نمایش بگذارید

ویدئو راهی عالی برای ساخت «شخصیت برند» است و به شما امکان می‌دهد با بینندگان ارتباط برقرار کرده و اعتماد آن‌ها را جلب کنید. ۹۰ درصد از کاربران معتقدند که ویدیوهای محصول، در فرایند‌ی تصمیم‌گیری آن‌ها مفید واقع می‌شوند.  از طرفی ویدئو مارکتینگ از به سرقت رفتن محتوای وب سایت به خوبی جلوگیری می کند. رقبا می توانند ویدئوهای جدید ایجاد کنند اما به طور حتم

نمی توانند سبک ویدئو شما را داشته باشند. بنابراین ویدئو های تبلیغاتی شما مخصوص و متناسب با برند شما طراحی می شود.

4- فروش خود را افزایش دهید

ویدئو مارکتینگ نرخ بازگشت سرمایه بالایی دارد.  ویدئو در طول زمان ارزش و بازدهی عالی برای کسب و کار ها خواهد داشت. از طرف دیگر، ابزارهای آنلاین ویرایش ویدئو، دائماً در حال بهبود هستند و استفاده از آن‌ها بسیار راحت تر شده است. در ویدئو روی ویژگی خاص محصول و خدمات تمرکز کنید و به سوالات اساسی مشتریان پاسخ دهید. با دادن اطلاعات و آموزش محصولات و خدمات خود می توانید افراد بیشتری را به خرید از فروشگاه تشویق کنید.

ویدئو مارکتینگ را جدی بگیرید

امروزه اولویت مصرف کنندگان به دیدن ویدیو است. که این امر باعث می‌شود در آینده‌ای نزدیک، محتوای ویدیویی حرف اول را در بازاریابی محتوا بزند. در آینده ویدیو بیشتر برای نرخ تبدیل و هدایت استفاده خواهد شد. خیلی از خریداران امروزه دیگر نمی‌خواهند با فروشندگان صحبت کنند، به همین دلیل در آینده ویدیو می‌تواند تأثیرگذارترین نوع تبلیغات باشد. امروزه با در اختیار داشتن انواع فرمت‌های ویدیویی مثل پخش زنده، ضبط وبینار و… این امکان به شما داده شده تا بتوانید اعتمادسازی بهتری در دل مخاطبان خود کنید. بنابراین با برقراری ارتباط احساسی از طریق ویدئو در بین مخاطبان خود و تعریف هر کدام از محصولات یا خدمات خود به ‌صورت داستانی در ویدیوهای مختلف می‌توانید به ‌راحتی بر مخاطبان خود تأثیرگذار باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *