استراتژی قیمت گذاری برای خدمات آموزشی


اگر جزو کسب و کارهایی هستید که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارید و خدمات آموزشی ارائه می دهید،شاید با این مشکل روبرو شده اید که چه طور برای خدماتمون قیمت گذاری کنید؟ یکی از روش های بسیار محبوب در قیمت گذاری خدمات آموزشی، استفاده از بسته های متنوع برای قیمت گذاری است. در این روش برای ارائه محصول به مشتری،از بسته های برنز ، نقره ای و طلایی استفاده می شود. در این مقاله می خواهیم این شیوه قیمت گذاری را مورد بررسی قرار دهیم و مزایای آن را بیان کنیم.

 

اصول اولیه در قیمت گذاری

قیمت گذاری ((PRICING)) عبارت است از فرایند مشخص نمودن ارزش کالا یا خدمات به منظور خرید یا فروش.استراتژی قیمت گذاری بسته های متنوع در واقع یکی از روش های قیمت گذاری مبتنی بر ارزش است. در قیمت گذاری مبتنی بر ارزش، انتقال ارزش به مشتری در درجه اول است. به عبارت بهتر قیمت گذار تلاش می کند تا از طریق قیمت گذاری متنوع  به نیازها و خواسته های متفاوت مشتریان  پاسخ دهد. اما  این نکته را باید در نظر گرفت که در قیمت گذاری اصولی حتما رقابت و یا قوانین را نیز باید در نظر گرفت.

 

آیا برای قیمت گذاری خدمات آموزشی خود نیاز به کمک دارید؟

از روش تعریف بسته های برنز، نقره ای ،طلایی برای خدمات خود استفاده کنید

  • تا این حس رو به مشتری انتقال دهید که او حق انتخاب دارد.

بسته آموزشی برنز(20درصد مردم آن را انتخاب می کنند): در این روش بسته ای  با کم ترین قیمت ممکن ارائه می دهید که شالوده اصلی خدمات شما بدون هیچ گزینه ی اضافی در آن باشد.

بسته نقره ای(60 درصد مردم آن را انتخاب می کنند) : این بسته دارای گزینه های اضافی و جذابی است که در بسته برنز وجود ندارد. معمولا قیمت معقولی برای آن در نظر گرفته می شود. و اکثر مشتریان را برای خرید با توجه به ویژگی های موجود ترغیب می کند.

پک طلایی(20درصد مردم آن را انتخاب می کنند) :این بسته نشان دهنده بالاترین سطح از خدمات شماست که قیمت بسیار زیادی هم دارد. شما تمامی ویژگی های منحصر به فرد و هیجان انگیز خدمات خود را به این بسته اضافه می کنید. کسانی که این بسته را می خرند بدون توجه به قیمت و ویژگی های کلی ،فقط به دنبال بهترین و خاص ترین خدمت ممکن هستند.

بسته های طلایی دقیقا شبیه به یک کالای لوکس و منحصر به فرد می باشد. به عنوان مثال:

سوال: چرا یک هدفون بسیار گران قیمت و لوکس انتخاب می کنید؟

دلیل بیرونی و ظاهری : من به یک هدفون باکیفیت به برای گوش دادن به موزیک نیاز دارم.

دلیل اصلی: من به هدفونی لوکس نیاز دارم تا در جامعه نشان دهم که یک شنوده ی حرفه ای موسیقی هستم و فهم و درک بالایی  در این زمینه  دارم.

بسته های برنز،نقره ای ،طلایی در یک نگاه

شیوه ی قیمت گذاری

پک برنز: مشتریانی که خواهان ارزان ترین گزینه ممکن هستند.

پک نقره ای: مشتریانی که می خواهند گزینه ارزشمندی را با قیمت مناسب انتخاب کنند.

پک طلایی: مشتریانی که به دنبال بهترین ها هستند و به قیمت اهمیتی نمی دهند.

 

استراتزی بسته های قیمتی به شما کمک می کند که طیف مختلفی از مشتریانی که نیاز های متفاوتی دارند را هدف گیری کنید.

  • مردم کم تر احساس فشار می کنند اگر فکر کنند که در انتخاب نوع خدمت اختیار و آزادی عمل دارند. این طوری احساس می کنند که تصمیم نهایی را اون ها گرفته اند نه شما.

اگه مشتریان نسبت قیمت های شما اعتراض کردند شما می تونید بسته برنز را به آن ها پیشنهاد بدهید به جای آنکه که سر قیمت با آن ها چانه بزنید.

چرا باید از این روش استفاده کنید؟

وقتی شما برای قیمت خدمات خود می خواهید تصمیم گیری کنید باید تمام تمرکزتان را روی تجربه مشتریان بگذارید.

روش تعیین بسته های مختلف برای قیمت گذاری صد در صد موفقیت آمیز خواهد بود به شرطی که درست اجرا شود.

بسته های برنز و نقره ای و طلایی ، روش قیمت گذاری بر اساس  قیمت پایین ، متوسط ، بالا می باشد که به دلایل مختلف از آن استفاده می شود .

یکی از دلایل آن برای جلوگیری از چانه زدن مشتریان در باره ی قیمت است. یعنی به جای آنکه شما قیمت های خود را دربرابر اعتراض او به قیمت بشکنید به او گزینه های جایگزینی  پیشنهاد می دهید.

دلیل دوم آن دادن حس آرامش و اعتماد به نفس به مشتریست. وقتی  مشتری حس کند از بین گزینه های موجود حق انتخاب داره راحت تر وارد چرخه خرید می شود.

 

اگر بتوانید نحوه صحیح قیمت گذاری را انتخاب کنید، آنگاه خواهید توانست اهداف خود را عملی کنید. انتخاب اشتباه استراتژی قیمت گذاری باعث می شود که نتوانید برای خدمات خود مشتریان مناسبی را انتخاب کنید.برای تعریف بسته های سه گانه برای خدمات خود در قدم اول باید

  • مخاطبان مورد نظر خود را به خوبی  تجزیه و تحلیل کنید .

و در قدم بعدی استراتژی های قیمت گذاری بسته های خود را با جزئیات کامل تدوین و طراحی کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *