ده استراتژی کارآمد بازاریابی در صنعت مد

بازاریابی در صنعت مد

ده استراتژی کارآمد بازاریابی در صنعت مد

هر برندي در صنعت مد نیاز به یک استراتژی بازاریابی مناسب دارد تا بتواند در این صنعت رقابتی باقی بماند. یک استراتژی بازاريابي  خوب نه تنها به شما  کمک می کند تا در دریای پرتلاطم  تجارت الکترونیکی باقي بمانید در حالی که دیگر رقبا دچار سردرگمی می شوند، بلکه این امکان را به شما می دهد برند خود را توسعه دهید. مهم نیست که شما يك برند جديد در دنیای مد هستید یا یك برند با سابقه، نکته مهم برای شما يك برنامه بازاريابي مناسب برای برندتان است. در اینجا 10 نکته برای شروع يك برنامه بازاريابي براي شما آورده توضیح داده شده است که در ادامه شما می توانید مطالعه کنید؛

وبسایت در صنعت مد

1. طراحی یک وب سایت

Women’s Wear Daily گزارش داد که بیش از 1875 فروشگاه مد در سال گذشته بسته شده است، اما طبق آمار Statista، پیش بینی می شود درآمد در بخش مد از 360.7 بیلیون پوند در سال 2018 به 534.5 بیلیون پوند در سال 2022 افزایش یابد. بسیاری از فروشگاه ها بسته می شوند؟  بله اینترنت باعث تغيير عادات خرید شده  است و مصرف کنندگان به جای مراجعه به یک مکان فیزیکی، به طور فزاینده ترجیح می دهند به خرید آنلاین بپردازند. برای شما به عنوان صاحب يك برند این یعنی؛ مشتريان شما به صورت ٢٤ ساعته و ٧ روز هفته به وب سایت شما دسترسی پیدا مي کنند. در واقع شما با ایجاد یک وب سایت می توانید از یک بویتک ساده به سمت یک تجارت الکترونیک مد حرکت کنید.

وبسایت در صنعت مد

2. مویایل برای دسترسی آسان به نت

اکنون که شما وب سایتی دارید (البته امیدوارم)، برای ورود حرفه ای تر به صنعت مد در زمینه بازاریابی دیجیتال بهتر است وب سایت شما قابلیت دسترسی موبایل را نیز به همراه داشته باشد. چرا که همانطور که افراد خرید فیزیکی را با خرید آنلاین جایگزین می کنند دسترسی آنها به اینترنت نیز روز به روز از طریق موبایل در حال افزایش است.

بازاریابی رسانه اجتماعی

3. رسانه های اجتماعی را فراموش نکنید

بازاریابی رسانه های اجتماعی برای برندهای مد یک امر ضروری است. نه تنها می توانید از آن برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود و ایجاد رابطه با آنها استفاده کنید بلکه می توانید از اپلیکیشن هایی مانند اینستاگرام نیز برای نمایش و تبلیغ محصولات خود استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید فروشگاه خود را با دیگر کانالهای رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک و  پینترست ادغام کنید. این بدان معنا است اگر مخاطبان شما چیزی را که دوست دارند وقتی در صفحه رسانه اجتماعی شما مشاهده کنند، می توانند آن را از همانجا خریداری کنند.

اینفلوئنسر

4. از یك اينفلوئنسر براي معرفي برند خود استفاده کنید

افزایش آگاهی از برند و دیده شدن در رسانه های اجتماعی حول محور اینفلوئنسرها می گردد. برای کسانی که نمی دانند، اینفلوئنسرها افراد تأثیرگذاری هستند که طرفداران زیادی دارند و توانایی این را دارند نگرش طرفداران خود را نسبت به کالا یا خدمت تحت تاثیر قرار دهند. به عنوان مثال، یکی از بهترین راه های ارتقاء برند پوشاک شما این است که از یک اینفلونسر بخواهید لباس ها را پوشیده  در اینستاگرام یا سایر رسانه های اجتماعی عکس آنها را منتشر نماید. اگر شما اینفلوئنسر درست انتخاب کنید که معرف برند شما باشد نتیجه بازاریابی از طریق اینفلونسر ها شگفت انگیز است، یک دبیرستان را تصور کنید؛ بچه های محبوب تا چه اندازه می توانند بر روی پیروان و سایرین که از آنها تقلید می کنند و می خواهند درست مثل آنها باشند تاثیرگذار باشند.

فناوری جدید در صنعت مد

5. استفاده از فناوری های جدید

ما در حال حاضر در میانه یک انقلاب فناوری هستیم که با پیشرفت های سریع در فناوری هایی مانند هوش مصنوعی (Artificial Inteligence) به وضوح قابل رویت است. به عنوان مثال  Chatbots یک فروشگاه ۲۴ ساعته که ۷ روز هفته دایر است می تواند؛ مشتریان را در جریان یک خرید از لحظه ورود به سایت تا زمان خرید راهنمایی می کند. اگر  کاربران سوالی داشته باشند  همواره پشتیبانی آنلاین وجود دارد، و حتی اگر نتوانند از طریق انلاین مشکلی را برطرف سازند شخصی برای پاسخگویی درست و به جا در کوتاهترین زمان ممکن وجود دارد.

بازاریابی در صنعت مد

6. تجربیات افراد را در معرض دید قرار دهید

آمار گزارش شده توسط Shopify نشان می دهد 43٪ از خریدها تحت تأثیر توصیه ها یا تبلیغات شخصی هستند و 75٪ از مصرف کنندگان می خواهند، پیشنهادات و تجربیات را به بقیه منتقل نمایید. نکته مهم اینجاست که؛ جدا از این واقعیت که انتقال تجربیات شخصی به شما، در فروش بیشتر کمک می کند این است که مصرف کنندگان فقط دنبال این نیستند که شما پیام آنها را بشنوید، بلکه آنها می خواهند شما ترجیحات آنها را بشناسید، و اگر می خواهید چیزی را تبلیغ کنید، بهتر است اطمینان حاصل کنید که این چیزی است که آنها دوست دارند.

بازاریابی مجدد

7. بازاریابی مجدد را فراموش نکنید

توجه به این موضوع باعث می شود که شما در گذشته افرادی را که قبلاً از وب سایت شما بازدید کرده اند، هدف قرار می دهید. همچنین شما این فرصت را دارید چیزی را به کاربران سایت خود ارائه دهید که آنها قبلا دنبال کرده اند و نه موردی تصادفی که ممکن است علاقه داشته باشد و یا ممکن است علاقه ای به آن نداشته باشد. قرار گرفتن در معرض بیشتر برند شما، هدفگذاری بهتر مخاطبان، نرخ تبدیل بالاتر و بهبود نرخ بازگشت مشتریان شما از مزیت های این کار خواهد بود.

ویژگی های بصری

8. روی ویژگی های بصری متمرکز شوید

ویژگی های بصری برای همه برندها مهم است، اما برای برند های مد وابسته به زیبایی شناسی برای جذب و نگه داشتن مشتری اهمیت دو چندان پیدا می کند. اگر قصد دارید یک محتوای بصری را به اشتراک بگذارید، خواه یک تصویر باشد یا یک فیلم، مطمئن شوید که از کیفیت بالایی برخوردار است و خوب به نظر برسد. این ممکن است از نظر شما چیز پیش پا افتاده ای باشد، اما شما از برندهایی که دارای تصاویر بی کیفیت یا مبهم که محصولات خود را در یک نور ناخوشایند نمایش می دهند تعجب کنید. همیشه از زوایا به خوبی استفاده کنید، بهترین نور را انتخاب کنید و بگذارید محصولات شما برای خودشان صحبت کنند.

وبلاگ

9. یک وبلاگ راه اندازی کنید

از یک آژانس تبلیغاتی بخواهید تا چند نام تجاری مطرح را به شما معرفی کند، بدون شک برای شروع یک وبلاگ را به شما معرفی خواهند کرد. وبلاگ نویسی به عنوان ویژگی بارز بازاریابی محتوا که از بهبود رتبه بندی جستجوی ارگانیک شما گرفته تا در معرض دید کاربران جدید با برند شما را انجام می دهد، بنابراین مهمترین ابزار بازاریابی است. برای تازه واردان، هر پست وبلاگ صفحه فرود جدیدی را برای مخاطبان شما ایجاد می کند تا شما را با آن پیدا کنند. علاوه بر این، شما می توانید از یک وبلاگ برای انتشار هرگونه اخبار یا به روزرسانی هایی که ممکن است داشته باشید استفاده کنید، سبک های جدیدی را با یک زوج از تصاویر HD معرفی کنید تا آنها را به نمایش بگذارید، یا با تغییر فصل، به مخاطبان خود در انتخاب برخی از سبک ها کمک کنید.

برگزاری مسابقه

10. مسابقه برگزار کنید

سرانجام، آخرین استراتژی بازاریابی برند مد که امروز به آن خواهیم پرداخت، برگزاری مسابقه است. خواه برای ترویج یک محصول جدید، جشن گرفتن تعطیلات، و موارد دیگر، مسابقات و هدیه ها روش های عالی برای دستیابی به مشتریان جدید و تعامل با افراد موجود است. آنها برای ارتقاء سطح آگاهی از برند و رشد مخاطبان و مشاغل شما عالی هستند. به غیر از همهمه و اطلاع رسانی زیادی که در مورد برند و محصولات خود ایجاد می کنید، می توانید با ثبت نام در یک خبرنامه ایمیل، دوست داشتن یا به اشتراک گذاشتن یک صفحه رسانه اجتماعی و غیره، شرکت کنندگان را وارد این تبلیغ کنید، این روش ها می تواند داده های ارزشمندی را برای مصرف کننده در اختیار شما قرار دهد. برای تنظیم استراتژی بازاریابی در صنعت مد این مورد عالی است.

نویسنده: زهرا بیات (MBA)  – تیم محتوا بلوباکس

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *