مشاور کسب و کار

مشاور کسب و کار

مشاور کسب و کار


مشاور کسب و کار

مشاور کسب و کار تقریباً هرگز از کلمه “مشکل” استفاده نمی کند. در عوض، او در مورد فرصت ها برای افزایش ارزش صحبت می کند. از هر مشاور کسب و کار بپرسید که آنها چه کاری انجام می دهند، آنها به احتمال زیاد می گویند “ما به ارئه راه حل ها می پردازیم”. علیرغم انتقاداتی که بعضی اوقات نسبت به مشاوران کسب و کار وجود دارد، آنها واقعاً می توانند به ارزش شرکت شما اضافه کنند، اما باید بدانید که چه زمانی و چرا باید از آنها استفاده کنید. طیف گسترده ای از موضوعات تجاری وجود دارد که مشاوران می توانند راه حل هایی را برای آنها ارائه دهند و همچنین مشاوران متفاوت ایده های مختلفی بیان می کنند.

 

 

انواع مشاوره

مشاوران کسب و کار معمولاً می توانند در پنج حوزه اصلی فعالیت در بازار شما ارزش افزوده ایجاد کنند:

  • مدیریت و استراتژی

مشاوران نیازمند یک درک عمیق و اساسی از صنعت و حیطه فعالیت شما هستند تا بتوانند بهترین راهکارها را به شما ارائه دهند.  استخدام یک مشاور مدیریت/استراتژی با تجربه می تواند زمانی کاربرد داشته باشد که شما دنبال فعالیت های خاصی باشید.  مثلا اگر شما می خواهید بازارهای خود را از نظر جغرافیایی گسترش هستید، سبد کالای خود را توسعه دهید، شرکت خود را برای ارتقاء کارایی و مقرون به صرفه بودن سازماندهی مجدد کنید، بر رقبای خود غلبه کنید یا قابلیت های کلی خود را افزایش دهید. شرکت هایی مانند McKinsey & Company به دلیل کمک به مشتریان در توسعه و اجرای استراتژی های بهتر مشهور هستند.

مشاوران کسب و کار

  • عملیات

آیا می خواهید کیفیت و کارایی فرایندهای تولید خود را بهبود ببخشید؟ یک مشاور عملیاتی مانند Accenture می تواند به شما در ایجاد و اجرای روش جدیدی برای انجام درست کارها کمک کند. برخی از مشاوران در مهندسی مجدد فرایندهای تجاری تخصص دارند؛ به این معنی که وارد سیستم می شوند و فرایندهای موجود را ترسیم می کنند، فرصت های کاهش تعداد مراحل در آن فرآیند ضمن حفظ کیفیت را تجزیه و تحلیل می کنند و فرآیندها را مجدداً مهندسی می کنند تا مراحل و هزینه ها را کاهش دهند.

سایر مشاوران در سیستم های کنترل کیفیت متخصص هستند و می توانند به شما در ایجاد تغییراتی کمک کنند که ایرادات را کاهش می دهد.

  • تکنولوژی و فناوری اطلاعات

مشاوره در تکنولوژی یک حوزه به شدت در حال رشد می باشد، زیرا تقاضا برای فناوری های جدید هر روز بر شرکت ها تأثیر می گذارد. چه شما نیاز به ایجاد یک سیستم جدید و یا نیاز به اصلاح سیستم های قدیمی خود داشته باشید، یک مشاور تکنولوژی و فناوری اطلاعات می تواند به شما در این زمینه کمک کند. مشاوران فناوری اطلاعات مانند IBM باعث افزایش توانایی های شما می شوند و همچنین فناوری اطلاعات شما را در رفع نیازهای پویا مشتریان داخلی و خارجی انعطاف پذیر تر می کنند.

منابع انسانی

  • منابع انسانی

آیا می خواهید رضایت کلی کارمندان خود را بهبود بخشید، استعدادهای برتر را به خدمت بگیرید و کارمندان برتر خود را حفظ کنید؟ مشاوران منابع انسانی مانند Hay Group در تهیه استراتژی های این حوزه تخصص دارند که با اهداف کلی شما در زمینه های تجاری، آموزش و توسعه افراد در حوزه هایی مانند ارتباطات تجاری و رهبری هماهنگ هستند. آنها می توانند به شما در بهبود بازخورد و ارزیابی مربوط به عملکرد شما با تیم کمک کنند تا کارمندان شما با بازدهی بیشتر کار کنند.

بازاریابی

  • بازاریابی

چه نیاز به یک لوگوی جدید برای شرکت خود داشته باشید، یا یک موقعیت جدید در بازار برای یکی از برند های شما و یا استراتژی جدید رسانه های اجتماعی برای تعامل با مشتریان، مشاوران بازاریابی می توانند کمک کنند. مشاوران مانند گروه مشاوره بوستون (The Boston) می توانند هنگامی که افراد شما ایده ای جدیدی ندارند، یک نوآوری خلاقانه به شما پیشنهاد دهند، و به شما نشان می دهند که سایر شرکت ها برای جذب مشتری بیشتر چه کاری انجام داده اند.

 

دلایل استخدام مشاور

اکنون که شما عمده وظایف مشاوران را می دانید، حالا نوبت آن فرا رسیده است که بدانید چرا به استخدام یک مشاور نیاز دارید؟ در اینجا پنج دلیل رایج آورده شده است:

  • به کارگیری موقت افراد متخصص

شما کارمند مورد نیاز خود را در حال حاضر در اختیار ندارید زیرا برخی از کارکنان از کار کناره گیری کرده اند یا مثلا مدیر یک بخش اخراج شده است. بنابراین استخدام یک مشاور برای یک پروژه یا به طور موقت می تواند این شکاف را تا زمانی که یک فرد تمام وقت پیدا شود، پر کند. نیازی نیست که یک مشاور را به عنوان کارمند تمام وقت استخدام کنید، بنابراین قطعا رابطه با وی بسیار آسان و مقرون به صرفه خواهد بود.

  • مدیریت تغییر

مشاوران در ایجاد تغییر در سازمان ها متخصص هستند، بنابراین اگر شرکت ​​شما با اختلافات داخلی در مورد تغییرات قریب الوقوع روبرو است، آوردن یک مشاور می تواند وضعیت را ساماندهی بخشد. مشاوران می دانند که آنها غالباً برای پوشش همه جانبه و در مورد تغییرات غیرمعمول مانند اقدامات کاهش هزینه استخدام می شوند.

مشاوره کسب و کار

  • آموزش و پیاده سازی بهترین شیوه ها

مشاوران اغلب متخصصان برجسته در زمینه هایی هستند که در آن کار می کنند. آنها نه تنها تخصص علمی و آکادمیک دارند، بلکه آنها به طور مستقیم با شرکت های پیشرو نیز برای اجرای تغییرات کار کرده اند. اگر می خواهید در زمینه هایی مانند فناوری اطلاعات و مدیریت، بهترین روش ها را داشته باشید، مشاوران بهترین منبع در دسترس هستند. چرا به دنبال خلق بهترین راه هستید وقتی مشاوران قبلا چندین راه کاربردی و موثر را برای مشتریان خود استفاده کردند و تجربه زیادی برای کمک به شما دارند؟

  • تزریق خلاقیت

مشاوران چشم انداز تازه ای در مورد کسب و کار شما دارند، بنابراین داشتن چنین فردی که ایده های جدیدی ارائه می دهد، می تواند بسیار کمک کننده باشد. بعضی اوقات کارمندان شما خیلی درگیر کار می شوند و از نزدیک کارها را پیگیری می کنند. از این رو، توانایی بررسی تصویر بزرگتر و چشم انداز بازار شما را ندارند، اما مشاوران می توانند بینش ارزشمندی را با شما به اشتراک بگذارند که باعث تقویت تفکر خلاق درونی شما می شود.

مشاوره کسب و کار

  • ارائه آموزش

می توانید یک مشاور را استخدام کنید تا دانش خود را در مورد تقریباً هر چیزی با شما به اشتراک بگذارد. مشاوران، ذاتا مربی هستند، بنابراین آنها یک انتخاب مناسب برای انجام یک دوره آموزشی یا ارائه یک روزه برای شرکت شما تقریبا در هر زمینه ای هستند. یک مشاور خوب، نظریه و عمل را با هم مخلوط می کند و این می تواند ارزش بالایی را به شرکت شما ارائه دهد.

بدیهی است که مشاوران می توانند گران باشند و شما باید با دقت هزینه ها و مزایای استخدام آنها را ارزیابی کنید. فقط شما هستید که نیازهای خاص شرکت ​​خود را می دانید، اما این شانس وجود دارد که یک مشاور بتواند آن نیازها را به راه حل های بسیار سودمند تبدیل کند. برای داشتن مشاوره برای کسب و کار خود می توانید با مشاوره کسب و کار بلو باکس تماس بگیرید.

گردآورنده: زهرا ترابی – تیم محتوا بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *