ویژگی های فردی کارآفرینان موفق

ویژگی های فردی کارآفرینان موفق

خیلی از اوقات ما افراد موفق و کارآفرین را در بخش های مختلف می بینیم و از خودمان می پرسیم؛ چطور آنها توانسته اند به این جایگاه دست پیدا کنند؟ ویژگی های فردی کارآفرینان موفق چیست؟ پاسخ به این سوالات می توانند به ما کمک کنند بتوانیم در زمینه کارآفرینی موفقیت خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم.

عوامل بسیار زیادی وجود دارد که باعث می شود یک کارآفرین به موفقیت دست پیدا کند. برای مثال

  • سخت کوشی،
  • مدیریت زمان و
  • فرصت طلبی و توجه ویژه به نبض بازار و نیازهای موجود.

همه این ها مواردی هستند که در موفقیت کارآفرینان نقش ویژه ای ایفا می کنند.

حال بگذارید در مورد ویژگی های فردی کارآفرینان موفق صحبت کنیم؛

  1. نظم و انضباط

شروع و عملیاتی کردن یک کسب و کار اصلا کار آسانی نیست. بر خلاف یک کار روتین که غالبا اهداف کلی توسط مدیریت تدوین می شود و با تعریف شاخص های مناسب عملکردها به خوبی مورد ارزیابی قرار می گیرد. کارآفرینی نیازمند این است که شما بتوانید با یک

  • نظم،
  • انضباط و

دیسیپلین مناسب خودتان همه این فعالیت ها را انجام دهید. یا به عبارتی رئیس خودتان باشید. دیسیپلین یکی از ویژگی های فردی کارآفرینان موفق است.

افرادی که می توانند برنامه اجرایی خود را داشته باشند بدون اینکه فشار بیرونی وجود داشته باشد به طور معمول از سایرین موفق تر عمل می کنند. به همین جهت افرادی که پا به عرصه کارآفرینی می گذارند وقتی از نظم و انضباط مناسب برخوردار باشند می توانند در زمینه تصمیم گیری و مدیریت کسب و کار بهتر عمل کنند و عملکرد بهتری داشته باشند.

  1. خلاقیت

یکی دیگر از ویژگی های فردی کارآفرینان موفق این است که خلاقیت داشته باشند یا بتوانند به صورتی هنرمندانه و خارج از روال معمول تصمیم گیری کنند و به موفقیت دست یابند.

خلاقیت تنها محدود به ویژگی های بصری و برندینگ نمی شود. بلکه کارآفرینان موفق کسانی هستند که می توانند مسائل و مشکلات را به شیوه ای خلاقانه و خارج از عرف معمول موجود حل کنند. آنها به سرعت می توانند تصمیمات صحیح اتخاذ کنند و باعث شوند کسب و کارشان با سرعت بسیار بیشتری رشد کند.

  1. خودآگاهی

از دیگر ویژگی کارآفرینان موفق خود آگاهی است، کارآفرینانی که این توانایی را دارند می توانند کسب و کار خود را موفق تر مدیریت کنند. زمانی که شما به خودآگاهی رسیده باشید به راحتی از نقاط قوت و ضعف خود آگاه هستید و با وجود آن راحت تر می توانید کسب و کار خود را به موفقیت نزدیک کنید.

با یک آگاهی مناسب، کارآفرین های موفق این توانایی را خواهند داشت تا بتوانند با شناسایی نقاط ضعف خود و به کارگیری نیروها و امکانات مناسب آنها را تبدیل به قوت کنند. از طرفی این خودآگاهی به کارآفرینان کمک می کند در زمینه دریافت بازخورد، همچنین بازخورد دادن بهتر عمل کنند.

  1. با تدبیر بودن

بسیاری از کارآفرینان با وظایف و چالش های رو به رو می شوند که تا به حال تجربه آن را نداشته اند. با تدبیر بودن به کارآفرینان کمک می کند با هزینه کمتر و بهتر به اهدافشان دست پیدا کنند. به همین دلیل با تدبیر بودن یکی دیگر از ویژگی های کارآفرینان موفق است.

با تدبیر کار کردن به کارآفرینان کمک می کند با تاثیرگذاری و توانمندی بیشتری مشکلات را حل کنند. البته تدبیر ویژگی است که نیازمند؛

  • تجربه و
  • خلاقیت

است. این دو عنصر می توانند برای کارآفرینان تدبیر را به همراه بیاورند.

  1. فرآیند محوری

یکی از عوامل موفقیت در کارآفرینی این است که شما بر اساس فرآیند عمل کنید. در دنیای کسب و کار، یک فرآیند دسته های تکرار پذیری از مراحل است که کمک می کند، کاری انجام شود. فرآیندها می توانند بر جنبه های مختلف کسب و کار از جمله؛

  • فروش،
  • اعضای تیم شبانه روزی،
  • تولید،

تاثیرگذار باشد.

زمانی که مالکان کسب و کار دهنیت فرآیند محور داشته باشند، آنها این قابلیت را دارند تا

  • هوشمندانه تر،
  • و چابکتر کار کنند،

تا اینکه سخت تر و بیشتر! پایه ریزی فرآیندها در بخش های مختلف کسب و کار می تواند از ضایعات و حدر رفتن منابع جلوگیری کند. همچنین به کارآفرینان اجازه بدهد تا کسب و کارشان را به رونقی بیشتر برسانند. به طور سنتی، زمانی که صاحبان کسب و کار از فرآیندهای تکرار پذیر استفاده کنند،

باعث می شود؛

  • آموزش کمتری برای پرسنل نیاز داشته باشند،
  • روتین سریع تری ایجاد کنند،
  • در مدت زمان کمتری بتوانند به نتیجه برسند.

کارآفرینان موفق

  1. همدلی

همدلی کردن جز ویژگی های کارآفرینان موفق است. هر زمان که یک کارآفرین تیم بزرگی را مدیریت کند، نیازمند این است که بتواند با اعضای آن یک ارتباط صمیمی و مناسب را داشته باشند تا اعضا بتوانند با عملکرد بالاتری رضایتمندی برای مشتریان ایجاد نمایند.

کارآفرینان موفق این توانمندی را دارند تا خودشان را به جای کارکنان و مشتریان خود بگذارند و با رفتاری مناسب و در شان رضایت آنها را فراهم کرده بتوانند تصمیمات موثرتر و با کارایی بیشتری را اتخاد نمایند.

وجود همدلی در کسب و کار باعث می شود کارآفرینان؛

  • زودتر نیازهای مشتریان خود را پیش بینی کنند و
  • زمان کمتری را صرف کنند تا آن نیازها را برآورده نمایند.

البته در این زمینه مهارت های نرم برای کارآفرینان برای برقراری یک ارتباط بهتر و موثرتر می تواند باعث شود ارتباط بهتری را با مشتری برقرار نمایند و وفاداری مشتری را به میزان قابل توجهی افزایش بدهند. زیرا آنها با برقراری ارتباط بهتر با کارکنان خود می توانند عملکرد آنها را افزایش داده تجربه بهتری برای مشتریان خود ایجاد نمایند.

  1. انگیزه بالا

اگر بخواهیم ساده بگوییم، زمانی که شما رئیس خودتان باشید باید این توانایی را داشته باشید تا بتوانید انگیزه و انرژی زیادی داشته باشید تا بتوانند کارآیی بالاتر و مداوم تری داشته باشید. کارآفرینان می بایست علاوه بر انگیزه بالا این توانایی را داشته باشند تا بتوانند به کارکنان خودشان هم انگیزه بدهند تا کارآیی بیشتری داشته باشند و بتوانند موفق تر عمل کنند.

البته برای داشتن انگیزه بالا می بایست کارآفرینان این توانایی را داشته باشند تا بتوانند عوامل موثر در ایجاد انگیزه را شناسایی نمایند تا بتوانند در زمان مورد نیاز این انگیزه را ایجاد کنند.

نویسنده: دکتر پدرام بهیار

مشاوره کسب و کار بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *