بازاریابی محتوا چیست ؟

بازاریابی محتوا چیست


بازاریابی محتوا چیست ؟

شاید شما بسیار در مورد عبارت بازاریابی محتوا شنیده باشید. در این مقاله می‌خواهیم در مورد بازاریابی محتوا کمی صحبت کنیم.

یک موسسه بازاریابی محتوایی، یک منبع آنلاین اطلاعاتی برای همه‌چیزهای موردنیاز برای تولید محتواهای بازاریابی است که تعریف آن به شرح ذیل است؛

بازاریابی محتوا یک تکنیک بازاریابی است برای ایجاد، توزیع ارزشمند و مرتبط اطلاعات برای جذب مخاطب تعریف‌شده، با هدفٍ هدایت وی جهت انجام فعالیت هدفمند.

نکته کلیدی در این تعریف “ارزش” است. این همان موضوعی است که بازاریابی محتوا را از بقیه فعالیت‌های بازاریابی تبلیغاتی متفاوت می‌کند. این همان چالش مهمی است که در بازاریابی محتوا با آن روبه‌رو هستیم. دلیل آن این است که مصرف‌کننده تصمیم می‌گیرد محتوا ایجادشده آن‌قدر ارزشمند است که وی ترغیب به دیدن آن شود یا از آن اجتناب نماید. برای مثال وایرال شدن یک محتوای ویدئوئی مناسب می‌تواند یک بازخورد باورنکردنی برای کسب‌وکار داشته باشد. که این مستقیماً به این موضوع برمی‌گردد که آیا مشتری بازخورد مناسبی را دریافت کرده است یا خیر؟

البته که مهم‌ترین هدف بایستی فراهم آوردن هر چه بیشتر ارزش در فعالیت بازاریابی محتوای شما برای مخاطب هدف تا حد امکان باشد. در این نقطه، باوجوداین تعریف و توضیح، شما شاید بپرسید خود واقعاً تعریف بازاریابی محتوایی چیست؟ برای روشن شدن هر چه‌بهتر این مفهوم به چند مثال محتوایی اشاره می‌کنیم.

 

1. اینفوگرافی:

آن‌ها به‌طورمعمول طولانی هستند، از گرافیک عمودی استفاده می‌کنند، شامل اعداد ارقام، نمودار، گراف‌ها و اطاعات دیگر هستند. اینفوگرافی ها می‌توانند تأثیرگذار باشند چراکه به‌راحتی می‌توانند در محیط‌های رسانه اجتماعی وایرال شده در وب‌سایت شما برای مدت‌زمان طولانی قرار بگیرد. شما می‌توانید با استخدام کردن یک گرافیست و طراح حرفه‌ای یک اینفوگرافی طراحی‌شده حرفه‌ای داشته باشید.

2. وب پیج ها:

تفاوت یک وب پیج ساده با یک وب پیج که بازاریابی محتوا روی آن صورت گرفته است چیست؟ زمانی که شما به صورتی کاملاً هدفمند و تعریف‌شده با توجه به راهنمایی ابزارهایی همچون راهنمایی برای سئوی اولیه (The beginner’s guide to SEO) استفاده نمایید می‌توانید با جای گذاری درست و مناسب محتوا بتوانید نه‌تنها یک محتوای ارزشمند برای مخاطب ارائه دهید بلکه بتوانید در موتورهای جستجو نیز رتبه بهتری را کسب نمایید.

3. پادکست‌ها:

پادکست به شما این امکان را می‌دهد به صورتی کاملاً متفاوت دیده شوید. چراکه تعداد زیادی از افرادی را جذب خواهید کرد که مطمئناً شمارا ندیده‌اند ولی می‌توانند از طریق پادکست محتوای شمارا دریافت نمایند.

4. ویدئوها:

ویدئوها به همراه پادکست‌ها یک فرصت استثنایی برای بازاریابی محتوا هستند، چراکه مردم تصور می‌کنند تهیه محتوا به‌صورت ویدئو و پادکست گران و سخت هستند. البته نمی‌توان هزینه‌ی نسبتاً بالایی را که یک ویدئوی باکیفیت عالی و صدایی که در استودیو ضبط می‌شود را کتمان کرد. اما می‌توان ویدئوها و پادکست‌هایی باکیفیت قابل‌قبول برای شروع کار تولید نمود که با هزینه معقول‌تر بتواند تأثیرگذار باشد.

5. مقالات، کتاب‌ها و محتواهای نوشتاری:

محتوای نوشتاری که به‌خوبی تدوین باشد. جذاب، گیرا، کوتاه و تأثیرگذار باشد می‌تواند تأثیر شگرفی بر مخاطب هدف بگذارد. این نوع محتوا تنها هزینه زمانی دارد و می‌توان با وقت گذاشتن مطالعه و تهیه مطالب به‌روز و مناسب به‌خوبی مخاطب را جذب نمود.

گردآورنده: دکتر پدرام بهیار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *