توسعه مجانی کسب و کار در محیط آنلاین

توسعه مجانی کسب و کار آنلاین

امروزه تغییر رفتار مصرف کنندگان و حضور پر رنگ آنان در اینترنت فرصتی را برای کسب و کارها فراهم کرده است که به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست. شما ممکن است به عنوان صاحب کسب و کار برای بخش بازاریابی خود و توسعه کسب و کارتان در مضیغه باشید. زیرا ممکن است تازه یک استارت آپ را شروع کرده باشید و نتوانید در زمینه بازاریابی هزینه کنید. به همین دلیل توسعه مجانی کسب و کار در محیط آنلاین می تواند برای شما بهترین راهکار باشد.

لازم به یادآوری است، قبل از اینترنت، کسب و کارهای کوچک راه های بسیار محدودی برای بازاریابی ارزان قیمت محصولات و خدمات خود داشتند. روش هایی همچون؛

  • تبلیغات چاپی،
  • حمایت از برگزاری رویدادهای محلی،
  • استفاده از بازاریابی ویروسی، و مواردی از این دست.

اما امروزه اینترنت فرصت های بسیار زیاد و قابل توجهی را به وجود آورده است. شما تنها می بایست دقت کنید و از این فرصت ها به خوبی استفاده نمایید.

در این مقاله سعی بر این است در زمینه توسعه مجانی کسب و کار در محیط آنلاین سخن بگوییم،

سعی کنید از لیست های خدماتی رایگان موجود بهره ببرید.

برای مثال شما می توانید بر روی سرویس کسب و کار رایگان گوگل نوع کسب و کار خود را مشخص کنید و مکان خود را تعیین نمایید. همین ثبت نام باعث خواهد شد کسب و کار شما از طریق موتور جستجوی گوگل بهتر و راحت تر در دسترس قرار گیرد. همین یکی از راه های توسعه مجانی کسب و کار آنلاین است.

در این ارتباط توصیه هایی که می توان داشت این است که؛

  • سعی کنید همه مراحل ثبت نام را تکمیل کنید.
  • تایید تکمیل فرآیند خود را دریافت نمایید.
  • حتما از طریق تلفن همراه و ایمیل اطلاعات را کامل کنید.

از سایر موتورهای جستجو بخصوص yahoo و Bing نیر غافل نشوید. این خدمات اغل خدمات رایگان هستند و به شما در زمینه توسعه کسب و کارتان کمک بسیار زیادی خواهند نمود.

استفاده از رسانه های اجتماعی را فراموش نکنید

رسانه های اجتماعی تنها یک ابزار برای توسعه محسوب نمی شوند، این پلتفرم ها ابزارهایی هستند که برای سرمایه گذاری کسب و کار یک اصل و اولویت اساسی است. شما می توانید از طریق ابزارهای تبلیغاتی موجود در این پلتفرم ها بهترین استفاده را ببرید. یا بتوانید با تولید محتوایی جذاب استفاده از اینفلوئنسرهایی با بازدهی بالا و تبلیغات شبکه سازی کنید و کسب و کار خود را در معرض دید تعداد بیشتری از مخاطبان قرار دهید.

در همین ارتباط استفاده از سایت های پر مخاطب داخلی از جمله آپارات را فراموش نکنید چرا این سایت های ویدئویی که همچون یوتیوب با توجه به محتوای ویدئویی فعالیت می کنند و کاربران را به خود جذب می کنند یکی از بهترین پلتفرم ها برای جذب مخاطب به حساب می آیند. به همین دلیل استفاده از رسانه های اجتماعی به عنوان یکی از راه های توسعه مجانی کسب و کار آنلاین محسوب می شود.

شما به عنوان صاحب کسب و کار می توانید با سپردن تبلیغ به این سایت ها و حتی آپلود محتوای ویدئویی مناسب با کیفیت بالا بتوانید مخاطبان مورد نظر خود را جلب کنید و در این زمینه موفق باشید.

یک وبلاگ شروع کنید

شروع یک وبلاگ به شرکت شما کمک خواهد کرد دنبال کنندگان کسب و کار شما با حیطه فعالیت شما و محتوای کسب و کار شما آشنا باشند. و ارتباط مستقیم بهتری را بتوانید با مصرف کننده برقرار نمایید. اما از یاد نبرید یکی از کلیدی ترین نکات برای موفقیت در وبلاگ استفاده از کلید واژه های به روز و مرتبط با فعالیت کسب و کار شما است.

  • نکته بسیار مهم دیگر به روز رسانی وبلاگ است که حتما می بایست مورد توجه قرار گیرد.

از سئو کردن وب سایت خود غفلت نکنید

بهینه سازی موتور جستجو یکی از مهمترین وظایفی است که شما می بایست برای وب سایت خود انجام دهید. بخصوص سئوی داخلی را برای وب سایت خود انجام دهید. سئو یکی از بهترین راه ها برای توسعه مجانی کسب و کار آنلاین است، البته اگر بتوانید خودتان به صورت حداقلی از پس آن بر بیایید!

برای انجام هر چه بهتر بهینه سازی موتورهای جستجو برای وب سایت خود؛

  • دستورالعمل های گوگل را فراموش نکنید.
  • اکثر این دستورالعمل ها در خود گوگل موجود است.
  • بسیاری از آنها نیز به فارسی ترجمه شده است و در اختیار کاربران قرار گرفته است.
  • بنابراین تنها مسئله این است که شما آنها را مطالعه کنید و آنها را مو به مو اجرا کنید.

به جوامع مجازی آنلاین مرتبط بپیوندید

هر بخشی که شما در آن فعالیت می کنید دارای جوامع مجازی آنلاین است که شما می توانید در آن مشغول به فعالیت شوید. اما اینکه شما عضو این جوامع بشوید و صرفا در یک زمان مشخص پست بگذارید چندان شاید خوش آیند به نظر نرسد. اینکه شما به صورت فعال در این جوامع حاضر شوید و بتوانید محتوایی مناسب برای آن تولید کنید می تواند برای جذب مخاطب بسیار راهگشا و مفید باشد. در همین راستا شما می توانید؛

  • لینک هایی از آدرس وب سایت خود در این محیط ها به اشتراک بگذارید.
  • در گفتگوها و تعاملات شرکت داشته باشید.
  • به سوالات مربوطه پاسخ صحیح و کامل بدهید.

از موقعیت ها و توانمندی های خود حداکثر استفاده را ببرید

اگر شما دوستانی دارید که آنها در رسانه های اجتماعی و جوامع مجازی ارتباطات گسترده ای دارند.

  • از آنها نهایت استفاده را ببرید و
  • از آنها بخواهید که محصول یا خدمات شما را معرفی نمایند.
  • این امر باعث می شود محصول یا خدمات شما به تعداد بسیار زیادی از افراد معرفی شود.

راهکار دیگر در همین ارتباط این است که شما در اختیار افرادی که با شما آشنایی چندانی ندارد ولی ارتباطات گسترده و تعداد فالوور های زیادی در محیط آنلاین دارند محصولات یا خدمات خود را قرار دهید و آنها برای شما تبلیغ نمایند. این مسئله باعث می شود که شما بدون پرداخت هزینه و تنها با در اختیار قرار دادن محصولات و خدمات کسب و کار خود را توسعه دهید و به تعداد بیشتری از افراد محصولات و خدمات خود را معرفی نمایید. موارد یاد شده یکی از بهترین راه های توسعه مجانی کسب و کار آنلاین هستند.

نویسنده: دکتر پدرام بهیار

مشاوره کسب و کار بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *