جذب مشتریان سالن زیبایی چقدر طول می کشد؟

جذب مشتریان سالن زیبایی چقدر طول می کشد؟

سالن زیبایی


جذب مشتریان سالن زیبایی چقدر طول می کشد؟

مهم ترین عامل برای موفقیت در کسب و کار سالن زیبایی، داشتن مشتری ثابت است. همچنین دلیل اصلی اینکه بسیاری از افراد حرفه ای در زمینه آرایش و زیبایی از راه اندازی یک سالن خودداری می کنند، این است که آنها معتقدند نمی توانند به اندازه کافی و به سرعت مشتری جذب کنند. حال سوال پیش آمده این است که به عنوان یک فرد حرفه ای، جذب مشتریان سالن زیبایی چه مدت طول می کشد؟

جذب مشتریان سودآور حدود 12 ماه طول می کشد و برای دستیابی به مشتریان ایده آل، 24 ماه زمان نیاز است. با این حال، با استراتژی های مناسب در زمینه بازاریابی، می توانید این زمان را به 4 الی 6 ماه کاهش دهید.

مدت زمان مورد نیاز به نوع سالن شما، محل استقرار و نحوه بازاریابی هوشمند شما بستگی دارد. با این وجود، مهم ترین عامل تعیین کننده این بازه زمانی، به هدفی که برای خود تعیین کرده اید و تمایل شما برای رسیدن به آن هدف، وابسته است. در این مقاله به توضیح چگونگی ایجاد یک برنامه، برای افزایش جذب مشتری به سالن زیبایی می پردازیم.

هدف خود را تعریف کنید: چه زمانی می گویید که سالن شما دارای مشتری ثابت است؟

قبل از اینکه برای افزایش جذب مشتری اقدام کنید، باید هدفی را برای خود تعیین کنید. برای این کار باید به این فکر کنید که زمانی که تمام وقت های ملاقات یک سالن توسط مشتریان کاملا رزرو شده، برای شما چه معنی دارد. برای مثال شما فکر می کنید زمانی مشتری ثابت و کافی دارید که:

  • به هدف درآمدی خود دست پیدا می کنید.
  • زمانی که مشتریان می خواهند از خدمات شما استفاده کنند، شما به آنها می گویید باید در لیست انتظار قرار بگیرند.
  • مشتری شما فقط جز مشتری های ایده آل شما باشد. این بدان معنی است که شما فقط مشتریانی را در نظر می گیرید که به طور معمول وقت رزرو می کنند، در طول یک بازدید از بیش از یک خدمات شما استفاده می کنند و کالاهای موجود در سالن شما را خریداری می کند.

هدف شما، یک هدف شخصی و بر اساس آنچه فکر می کنید برای تجارت شما مناسب است، خواهد بود. اکنون یک یا دو دقیقه وقت بگذارید تا بنویسید که هدف شما چیست و چه زمانی می خواهید به آن برسید.

به عنوان مثال: “در طول 8 ماه ، من می خواهم 200 مشتری داشته باشم که به طور مرتب از خدمات سالن من استفاده کنند و به طور متوسط در هر بازدید دو سرویس خریداری کنند”.

سالن زیبایی

برنامه ای برای چگونگی جذب مشتریان جدید و رسیدن به هدف خود طراحی کنید

جذب مشتری، وظیفه ای جالب و هیجان انگیز است اما می تواند دلهره آور نیز باشد. وقتی شما هدف خود را تعیین می کنید، رسیدن به آن در ابتدای کار ممکن است خیلی سخت و دور از دسترس به نظر برسد. همچنین این موضوع، دلیل اصلی عدم موفقیت بسیاری از افراد و بازگشت به کار به عنوان کارمند یک سالن (به جای ایجاد یک سالن) می باشد.

دراین وضعیت شما باید به خودتان ایمان داشته باشید و به کار خود ادامه دهید. این کار به زمان و سخت کوشی نیاز دارد، اما هنگامی که در راستای هدف خود تلاش می کنید، دیر یا زود موفق خواهید شد.

در آغاز کار، به همه مشتری هایی که باید بدست آورید تا به هدف خود برسید، فکر نکنید. در عوض سعی کنید هدف نهایی خود را به اهداف کوچک تر و قابل دستیابی تقسیم کنید که می توانید در طول مسیر به آن برسید. شما به راحتی نمی توانید در یک شب 150 مشتری وفادار به دست آورید (اگر این هدف شماست؟)، این غیر ممکن است. اما کاملاً واقع بینانه است که بتوانید 5 مشتری جدید را در هفته آینده بدست آورید. اگر بتوانید در یک هفته 5 مشتری جدید کسب کنید، می توانید در یک ماه 20 مشتری وفادار داشته باشید.

سالن زیبایی

 

اثر گلوله برفی (Snowball) – وقتی مشتریان شما شروع به رشد می کنند

زمانی که شما شروع به جذب مشتریان وفادار می کنید، با گذشت زمان گروهی از طرفداران خود را به دست می آورید که خدمات شما را به بقیه افراد توصیه می کنند. با گذشت زمان بیشتر، شما همچنین می توانید فعالیت های بازاریابی بیشتری را ایجاد کنید که باعث اعتبار بیشتر و شهرت شما شود و مشتری های بیشتری را جذب کنید. اگر این کار را به درستی انجام دهید، این امر باعث افزایش رشد مشتری می شود، به گونه ای که اگر در ماه اول 20 مشتری جدید وفادار به دست بیاورید، ماه بعد میتوانید 30  مشتری جدید بدست آورید و …

این کار آسانی نیست، اما اگر ثابت قدم باشید و فعالیت های بازاریابی قوی را انجام دهید، به زودی شاهد افزایش جذب مشتریان همانند بزرگ شدن گلوله برفی خواهید بود.

 

متمرکز باشید و در راه هدف به خودتان پاداش دهید

 

متمرکز باشید و در راه هدف به خودتان پاداش دهید

جذب مشتری نیازمند تلاش زیاد می باشد، بنابراین در این راه شما باید اهداف قابل دستیابی برای خود مشخص کنید. رسیدن به آنها بسیار مهم است و شما را به هدف نزدیک تر می کند، بنابراین هنگام به ثمر رسیدن این اهداف، نباید پاداش خود را فراموش کنید.

اکنون نیازی نیست که هدف نهایی خود را دنبال کنید، بلکه بیشتر روی اهداف کوچکتری که در طول مسیر تعیین کرده اید متمرکز شوید. یک قلم و کاغذ تهیه کنید و یادداشت کنید که این دستاوردها چه خواهد بود و هنگام رسیدن به آنها چگونه جشن خواهید گرفت.

در زیر چند نمونه آورده شده است. پیشنهاد می کنم برای رسیدن به هدف جذب مشتری حداقل 10 هدف کوچک تر و پاداش ملموس داشته باشید.

  • اگر تازه در این حوزه شروع به کار کرده اید، اولین هدف شما می تواند این باشد که وقتی 30 مشتری جدید در سالن خود داشتید (به غیر از دوستان یا خانواده)، خودتان را به یک قهوه همراه با یک دوست خوب دعوت کنید.
  • وقتی این 30 مشتری جدید دوباره به سالن شما مراجعه کردند، برای خود یک وسیله غیرضروری را که مدتی است خواهانش هستید، خریداری کنید.
  • وقتی تعداد مراجعین شما به 300 نفر رسید، شام را در رستوران مورد علاقه تان با دوستان خود صرف کنید و جشن بگیرید.

این اهداف مهم هستند و در هر زمان شما باید فقط به یکی از ده هدف توجه داشته باشید. بدین ترتیب خواهید دید که دستیابی به هرکدام امکان پذیر است و با گذشت زمان هر کدام از آنها را از لیست خود حذف می کنید. به زودی خود را در آن افقی که تصور می کردید، پیدا خواهید کرد.

یک سالن متوسط چه میزان مشتری دارد؟

یک سالن متوسط ​​حدودا 500 مشتری دارد اما این تعداد از 200 تا 800 مشتری متغیر است.

عوامل زیادی وجود دارد که بر تعداد مشتری شما تأثیر می گذارد (مانند تعداد پرسنل، کیفیت خدمات ارائه شده،  نوع سالن و غیره) بنابراین این میزان ذکر شده یک میانگین حدودی است.

سالن زیبایی

پرسش های مرتبط

چگونه می توانید مشتریان سالن خود را به سرعت جذب کنید؟

سریع ترین راهکارها برای افزایش جذب مشتری عبارتند از:

  • برای ارزیابی هر راهکار، ابتدا یک پیشنهاد مقدمه ای محدود را اجرا کنید
  • اطمینان حاصل کنید که سالن شما برای افراد حاضر در خیابان و محله قابل مشاهده است
  • در مورد سالن خود با دوستان وآشنایان خود صحبت کنید
  • با سایر مشاغل محلی همکاری کنید
  • برنامه بازاریابی را اجرا کنید
  • کمپین های تبلیغاتی را برای دستیابی به مشتریان جدید اجرا کنید
  • برای ایجاد وفاداری، یک سرویس برتر و شگفت انگیز ارائه دهید
  • برنامه تخفیف برای پیشنهاد به دوستان را فعال کنید
  • همیشه وقت بعدی مشتریان را در زمان حضورشان، رزرو کنید.

 

گردآورنده: مهندس زهرا ترابی – تیم محتوا بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *