افزایش فالوئر در اینستاگرام با استفاده از هفت تکنیک کپشن نویسی

کپشن نویسی در اینستاگرام برای افزایش فالوئر

کپشن


افزایش فالوئر در اینستاگرام با استفاده از هفت تکنیک کپشن نویسی

 

در این مقاله صحبت از افزایش فالوئر در اینستاگرام با استفاده از هفت تکنیک کپشن نویسی خواهیم کرد؛

عکسی که گرفته اید عالی و با کیفیت است؛

از فیلترهای عکس اینستاگرام استفاده می کنید و یه یک شاهکار را خلق نموده اید؛

شما تنها چند ثانیه تا به اشتراک گذاشتن اثر هنری خود با جهان فاصله دارید.

حالا وقت این است که یک کپشن مناسب برای پست خود بنویسید.

این عبارت مناسب است؟ نه می خواهم یک عنوان خاص و جذاب بنویسم …

حتما تا الان برای کپشن نویسی با این حس مواجه شده اید. در واقع کیفیت تصویری که شما خلق کرده اید هر قدر هم عالی باشد بدون یک کپشن خوب هرگز برای افزایش فالوئر موفق نخواهد بود. در این مقاله سعی کرده ایم رازهای مربوط به یک کپشن موفق که باعث اثرگذاری بیشتر روی فالوئرهای شما می شود را بیان کنیم.

برای این منظور باید:

  • اطلاعات مهم را در ابتدای کپشن بنویسید
  • از گزینه تماس آنی برای افزایش نرخ درگیری بیشتر با فالوئرهای خود استفاده کنید
  • از هشتگ های مربوط به منطقه و یا کسب و کاری که در آن فعالیت می کنید استفاده کنید و خود را به کاربران بیشتری معرفی کنید
  • هدف خود از حضور در فضای اینستاگرام را بدانید و با مخاطبان خود در تعامل باشید
  • ماهیت وجودی برند خود را بشناسید و جایگاه خود را پیدا کنید
  • با افراد بیشتری در تعامل باشید از ایموجی های تصویری و صوتی که طنین انداز ماهیت وجودی کسب و کار شماست استفاده کنید
  • برای کپشن نویسی باید ساختار، ویرایش، بازنویسی و برنامه ریزی داشته باشید

کپشن

چرا کپشن  یک پست برای اینستاگرام شما مهم است؟

یک کپشن خوب به طور مستقیم برروی نرخ درگیری، دیده شدن و افزایش فالوئر شما تاثیر می گذارد. وقتی شما آن را به درستی انجام می دهید؛ می بینید که افراد بیشتری شما را لایک می کنند؛ کامنت می گذارند و در نهایت شما را دنبال می کنند.

الگوریتم اینستاگرام طوری تعریف شده که پست هایی که نرخ درگیری بالاتری دارند را نسبت به دیگر پست ها با نرخ درگیری و تعامل کمتر برای افراد بیشتری به نمایش می گذارد. بنابراین در هنگام کپشن نویسی دقت کنید شما با یک عنوان جذاب به راحتی می توانید تعداد فالوئر بیشتری جذب کنید و بیشتر دیده شوید.

 

چه چیزی باعث ایجاد یک کپشن خوب در اینستاگرام می شود؟

برای موفقیت در اینستاگرام و افزایش فالوئر باید برای فالوئرهای خود ارزش قائل باشید. در اینجا به سه روش ارزش گذاری می پردازیم:

  1. محتوای آموزشی ایجاد کنید. شما به عنوان صاحب یک کسب و کار محصول یا خدمتی را برای فروش عرضه می کنید؛ محتوای آموزشی این فرصت را فراهم می سازد تا آنجه را که قصد دارید بفروشید؛ آنچه را که دوست دارید دیگران در مورد کسب و کار شما بدانند؛ و همه آنچه که دیگران در مورد خدمات شما نمی دانند از طریق آموزش سریع تر و با هزینه کمتر تبلیغاتی به طیف وسیعی از کاربران نمایش دهید.
  2. الهام بخش فالورهای خود باشید. از نتایج کار خود؛ از عملکرد خودتان برای فالوئرهای خود عکس بگذارید. شما به عنوان یک فرد که صاحب کسب و کار هستید می توانید الهام بخش افرادی باشید که رویای کسب و کار شما را در سر دارند. عملکرد شما، رفتار شما و نوع برخورد شما می تواند الگوی مناسبی برای فالوئرهای شما باشند. شما به راحتی می توانید روی فالوئرهای خود تاثیر بگذارید و آنها را ترغیب به دنبال کردن خودتان بکنید.
  3. فالورهای خود را سرگرم کنید. به عنوان مثال شما به عنوان صاحب یک کسب و کار می توانید جنبه های دیگر شخصیت خود را که در زندگی غیر کاری خود دارید برای فالوئرهای خود به صورت یک پازل، قطعه به قطعه و مرحله به مرحله به نمایش بگذارید. از محیط کاری خود لایو بگیرید؛ از کارکنان خود حین کار ویدیو تهیه کنید و افراد بیشتری را جذب شخصیت خود کنید.

 

یک کپشن خوب باید فالوئرهای شما را به وجد بیاورد

یک کپشن خوب که دربردارنده متنی مناسب، ایموجی ها، هشتگ گذاری ها و حتی منشن کردن افراد است می تواند به پست شما مفهوم و معنا بخشد. این کار افراد بیشتری را به کسب و کار شما جذب می کند و باعث افزایش فالوئر می شود. عنوانی  که می نویسید حداکثر تا 2200 کاراکتر می تواند داشته باشد، که این عدد شامل ایموجی ها و @ برای منشن کردن دیگران می باشد. به خاطر داشته باشید حداکثر تا 30 هشتگ در هر کپشن می توانید استفاده کنید. اما این به این معنا نیست که همه پست های شما طولانی باشد و از حداکثر ظرفیت هشتگ گذاری ها استفاده کنید. مهترین مسئله این است که توجه دیگران را به خود جلب کنید و در آنها علاقه ای ایجاد کنید تا کاری را انجام دهند که شما می خواهید.

امروزه خیلی از کسب و کار ها برای صرفه جویی در وقت و هزینه از عکس های با کیفیت دیگران استفاده می کنند؛ غافل از اینکه این کار نه تنها به کسب و کار شما ارزش نمی دهد بلکه باعث تخریب و عدم اعتماد کاربران به شما می شود. فالوئرهای شما آنقدر باهوش هستن که بعد از مدتی متوجه شوند که عکس ها متعلق به شما نیست. برای ایجاد حس اعتماد باید:

  1. برای هر کدام از پست هایی که در اینستاگرام گذاشته می شود، کسب و کار شما بایستی زمینه (Theme) مخصوص خود را داشته باشد. این نشان دهنده امضای کسب و کار شما هست.
  2. شخصیت حرفه ای خود را با زبانی که متناسب و درخور کسب و کار شماست به دیگران معرفی کنید
  3. از فالوئرهای خود بخواهید از گزینه تماس آنی برای درخواست های خود استفاده کنند.

کپشن

حالا وقت این است که هفت تکنیک شگفت انگیز برای کپشن نویسی به منظور افزایش فالوئر را به تفضیل توضیح دهیم.

  1. اطلاعات مهم را در ابتدای متن خود بنویسید

اگرچه اینستاگرام به شما اجازه می دهد تا 2200 کاراکتر بنویسید اما متن شما بعد از 125 کلمه قطع می شود و بازدیدکنندگان برای دیدن ادامه متن باید گزینه مشاهده بیشتر را انتخاب کنند. امروزه اینستاگرام پر از پست های جذاب است؛ پس باید مطمئن باشید که عنوان شما در همان 125 کاراکتر اول آنقدر جذاب باشد تا مخاطب را جذب و ترغیب به خواندن ادامه پست شما بکند. در این صورت افزایش فالوئر شما در اینستاگرام محقق می شود.

  1. برای افزایش نرخ درگیری از فالوئرهای خود دعوت به مشارکت کنید

یکی از پر قدرت ترین راه ها برای افزایش نرخ درگیری در پیج اینستاگرام شما این است که در کپشن از فالوئرهای خود بخواهید کاری انجام دهند. مطالعات نشان داده است که پست هایی با محتوای فعال میزان درگیری بالاتری را نسبت به پست های منفعل دارند اما چه چیزی می تواند یک دعوت به عمل را برای کسب و کار شما رقم بزند.

اجازه بدهید با چند مثال توضیح دهیم،

  • از آنها بخواهیم دوستانشان را تگ کنند. تگ کردن افراد مختلف زیر پست شما نه تنها می تواند باعث افزایش نرخ درگیری در پیج شما شود بلکه باعث افزایش کامنت ها نیز خواهد شد. افرادی که زیر پست شما تگ شده اند به صورت رسمی توسط دوستانشان به پیج شما دعوت شده اند. به عنوان مثال اگر شما یک آرایشگر هستید از نتیجه کار خود عکسی پست کنید و از فالوئرهای خود بخواهید افرادی که این مدل مو، مناسب چهره آنها است را تگ کنند. راه اندازی یک مسابقه میان فالوئرهای خود به این ترتیب که هر کس تعداد بیشتری را تگ کند شانس برنده شدن بالاتری را خواهد داشت.
  • تخفیفات کسب و کار خود را در اینستاگرام تبلیغ کنید. قطعا شما می خواهید اکانت اینستاگرامی شما برایتان مشتری بیشتری بیاورد و از آن طریق پیشنهادهای خود را به فالوئرها پیشنهاد دهید. ولی به خاطر داشته باشید این تبلیغات بیش از اندازه نباشد، زیرا که وقتی از اعتدال خارج شود پست ها نه جنبه تبلیغاتی بلکه به اسپم تبدیل می شوند. پس قبل و بعد از پست تبلیغاتی خود فعالیت هایی مجموعه خود را به اشتراک بگذارید.
  • سعی کنید پیشنهادهای تبلیغاتی خود را با رویدادهای فصلی و اتفاقات مهم ترکیب کنید تا باعث دلسردی مشتریان نشوید.
  • سوال بپرسید. از فالورهای خود بخواهید تجریبات خود را در مورد یک موضوع با شما به اشتراک بگذارند. این به شما کمک خواهد کرد تا شما مشتریان خود را بهتر بشناسید و رابطه قوی تری با آنها داشته باشید. دقت داشته باشید اگر پست سوال و جواب می گذارید باید به موقع و با لحنی مناسب به فالوئرهای خود پاسخ دهید. به خاطر داشته باشید که شما به صورت رایگان و تنها با مطرح کردن یک سوال به پایگاه ارزشمندی از اطلاعات دست پیدا خواهید کرد.

کپشن

  1. دسترسی خود را با هشتگ هایی که مخصوص کسب و کار شما هستند یا به صورت مرسوم در فضای مجازی گسترش دارند، توسعه دهید

آیا از استراتژی هشتگ گذاری استفاده می کنید؟ جواب خیلی از شما شاید نه باشد، در این صورت خیلی از شما این فرصت بزرگ را از دست خواهید داد.

هشتگ ها این امکان را فراهم می کنند تا پست هایتان را  برای افرادی که امروز شما را دنبال نمی کنند اما علایق مشترک با شما دارند، به نمایش درآورید.

مطالعات نشان می دهد پست هایی که هشتگ گزاری می شوند تا 12% نرخ درگیری بالاتری را نسبت به پست هایی که از این استراتژی استفاده نمی کنند دارند. ولی به خاطر داشته باشید تعداد زیاد هشتگ ها از نظر مخاطبان ممکن است صورت خوبی نداشته باشد، پس زیاده روی نکنید.

ایجاد یک هشتگ منحصر به فرد مربوط به کسب و کار خود کمک شایانی به دیده شدن شما در فضای اینستاگرام می کند. هشتگ ها بایستی مربوط به رویدادی خاص و یا خدمتی منحصر به فرد که در انحصار شما است، باشد. قدرت هشتگ این است که در انحصار برند شما است و به زودی به عنوان یک محتوای مناسب مربوط به کسب و کار شما عمل خواهد کرد.

هشتگ های محلی مربوط به کسب و کار خود را بیابید (به عنوان مثال # تهران_سالن_زیبایی). از آنها استفاده کنید و مدام خود را به روز کنید.

  1. به موقع به نظرات فالوئرهای خود پاسخ دهید

اینستاگرام یک پایگاه اجتماعی است. اگر فکر می کنید شما و کسب و کارهای دیگر اینجا هستید که خود را معرفی کنید و پست تبلیغاتی بگذارید و بروید، سخت در اشتباه هستید!

شما به عنوان صاحب کسب و کار در مقابل رویکرد خود در فضای مجازی نیز مسئول هستید. رفتار شما نشان گر هویت برند شما است. پس به مشتریان در اسرع وقت پاسخ دهید و حتما نام آنها را در کامنت ذکر کنید.

  1. جایگاه خود را بیابید

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی برای مکالمات غیر رسمی و بیشتر دوستانه است. پس در ابتدا باید هویت وجودی خود و جایگاه برند خود را بیابید و بر مبنای ماهیت کسب و کار خود زبانی متناسب با آن را برای گفتگو طرح ریزی کنید. اگر شما صاحب یک کسب و کار شیک و لوکس هستید، بایستی در مکالمات خود به این موضوع توجه کنید.

ایموجی

  1. ایموجی ها

ایموجی ها یک راه عالی برای انعکاس شخصیت شما در پست های شما هستند. مغز انسان ایموجی های را سریع تر پردازش می کند. بنابراین در هنگام نوشتن متن خود به منظور اثر گذاری بیشتر در ذهن مخاطب از تاثیر ایموجی ها غافل نشوید. به عنوان مثال اگر شما صاحب کسب و کار آرایشگاهی هستید، می توانید برای رنگ موی قرمز از ایموجی آتش استفاده کنید.

واقعیت این است این آیکون های کوچک و سرگرم کننده تا 15% نرخ درگیری را در پست های شما افزایش می دهند.

  1. ساختار ویرایش و بازنویسی

ایجاد یک عنوان خوب بیشتر یک هنر است تا یک علم. تصویر خود را ضبط کنید، یک متن را آماده کنید و قبل از ارسال آن را در پیش نویس بگذارید. به ساختار کلمات، تاثیر کلمات و عنوان متن خود دقت کنید. آنچه را که شما تنها یک متن ساده می پندارید برای پست شما به عنوان محتوا تعریف می شود. محتوای مناسب می تواند مانند یک پلتفرم مناسب نرخ تاثیرگذاری پیج شما را بالا برده افرادی بیشتری را نسبت به پست های شما ترغیب کند. در نتیجه شما به هدف اصلی خود که افزایش فالوئر و فروش بیشتر کالا یا خدمات می باشد، خواهید رسید.

گردآورنده: مهندس زهرا بیات (MBA) – تیم محتوا بلوباکس

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *