دیجیتال مارکتینگ از نگاهی دیگر!

دیجیتال مارکتینگ از نگاهی دیگر!

دیجیتال مارکتینگ از نگاهی دیگر!


دیجیتال مارکتینگ از نگاهی دیگر!

دیجیتال مارکتینگ یک بخش بخصوص از صنعت بازاریابی محسوب می‌شود، به همین علت نیازمند صلاحیت‌های خاص خود است که بر پایه استراتژی‌های بازاریابی و مهارت‌های ویژه بناشده است.

اگر شما تصمیم دارید وارد صنعت دیجیتال مارکتینگ شوید، برای شروع بایستی درک صحیحی از مهارت‌های آن دسته باشید و بدانید که بازاریان در این حوزه چه‌کارهایی باید انجام دهند.

تعریف دیجیتال مارکتینگ:

در معنای کلی، یک بازاریاب دیجیتال مسئول است از همه کانال‌های ارتباطی دیجیتالی به‌منظور پیشبرد و آگاهی رساندن برند استفاده کند. کانال‌های دیجیتالی شامل؛

علاوه بر موارد یادشده فوق بازاریابان دیجیتال بایستی از تجزیه‌وتحلیل‌های قابل‌اندازه‌گیری جهت پیدا کردن نقاط ضعف و راه‌های بهبود آن از طریق کانال‌های موجود باشند. در چنین نقشی، شما می‌توانید برای همه جوانب استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ مسئول باشید یا اینکه تنها بر روی یک مورد از آن تمرکز کنید.

شرکت‌های کوچک‌تر تمایل دارند یک متخصص در این زمینه بتواند کلیات موضوع را مدیریت کند و با توجه به توانمندی‌های تیم مسئولیت‌های آن‌ها را تعیین کند.

مهارت‌های موردنیاز برای دیجیتال مارکتینگ

به‌طورکلی مهارت‌های موردنیاز برای زمینه‌های تخصصی دیجیتال مارکتینگ به شرح ذیل است؛

  • ویدئو:

    جلب‌توجه مردم در محیط آنلاین بسیار سخت است. به همین دلیل استفاده از جنبه‌های بصری می‌تواند کمک شایانی به این امر نماید. به همین دلیل شما بایستی تمرکز ویژه‌ای بر روی استفاده از پلتفرم‌های مختلف، نوشتن زیرنویس‌های مشخص، ایجاد یک محتوای جذاب، شروع مناسب و دارای ویژگی‌هایی همسو با فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ داشته باشید.

  • سئو و بازاریابی:

    جستجوهای آنلاین تبلیغات دیجیتال را راهنمایی می‌کند. شما باید نحوه ارتقاء و بهبود محتوایی که تولید می‌کنید را در موتورهای جستجو بدانید، همچنین نحوه استفاده بازاریابی آن را به‌منظور اهداف کاری خود. شما بایستی بدانید که کدام کلیدواژه‌ها در جستجو منجر به خرید می‌شوند و از کدام‌یک از این کلیدواژه‌ها شما می‌توانید نسبت به رقبا بهتر استفاده کنید.

  • بازاریابی محتوا:

    محتوا همان چیزی است که مخاطب نیاز دارد و باعث می‌شود وی جذب شود این می‌تواند؛ وب‌سایت، ویدئو، رسانه‌های اجتماعی یا وبلاگ باشد. این موارد حتی می‌تواند دربردارنده متن یا محتوایی از یک مقاله آنلاین یا حتی مورد درسی (Case Study) باشد. توجه به جنبه‌های مختلف محتوا ازجمله؛ بهترین روش تولید، بهترین روش تأثیرگذاری، باعث می‌شود بهترین روش جذب مخاطب را در زمینه اطلاعات ارائه‌شده به وی در دیجیتال مارکتینگ به دست آورید. شما باید بدانید از چه طریقی با فراهم آوردن محتوای باکیفیت می‌توانید یک کسب‌وکار را به اهداف موردنظرش برسانید.

  • داده و آنالیز:

    گوگل آنالتیکز می‌تواند یکی از بهترین ابزارها در این زمینه باشد. شما می‌توانید گزارش‌ها را دنبال کنید، اما مهم‌تر از دنبال کردن گزارش‌ها این است که شما بتوانید از این اطاعات به نحو احسنت استفاده نمایید. کنترل کردن کمپین‌ها و استفاده از اطلاعات به‌دست‌آمده بر اساس رفتار مصرف‌کننده به شما این فرصت را می‌دهد تا با راه‌حل‌های مناسب بتوانید تعاملات را افزایش داده ترافیک آنلاین کسب‌وکار خود را افزایش دهید. از طرفی جمع‌آوری و استفاده از داده‌ها بسیار حساس برای کسب‌وکارهای امروز امری ضروری و حساس است، چراکه این معدن طلا می‌تواند به ما کمک کند مشتریان خود را نگهداریم و بتوانیم مشتریان جدید بیشتری جذب کنیم.

 

گردآورنده: دکتر پدرام بهیار

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *