راه های کسب درآمد از وبسایت

کسب درآمد از وبسایت

کسب درآمد از وبسایت رویا نیست. هر کسی میتواند این کار را انجام دهد. برای این کار نیاز به کمی سخت کوشی دارید. همچنین کمی سرمایه اولیه لازم است تا بتوانید حداقل هزینه های اصلی دامنه و میزبانی وب خود را تأمین کنید. روش هایی که میتوان استفاده کرد بسیار متنوع هستند. برخی ساده و برخی پیچیده‌تر و نیازمند تلاش و ممارست هستند. در ادامه برخی از کاربردی ترین آنها را شرح خواهیم داد.

  1. بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته یکی از محبوب‌ترین روش های کسب درآمد از وبسایت است. این روش اغلب توسط خرده فروشان آنلاین استفاده میشود. در این روش شما به افرادی که قصد خرید آنلاین دارند پیشنهاد می کنید از یک فروشگاه اینترنتی خاص خرید خود را انجام دهند.  بدین ترتیب اگر فردی با این پیشنهاد شما از آن فروشگاه اینترنتی خریدی انجام دهد، از آن فروشگاه اینترنتی کمیسیون دریافت خواهید کرد.

برای این کار بهتر است محصول یا خدمتی را پیشنهاد دهید که خودتان میپسندید. پس از اینکه آن را در وبسایت خود تبلیغ کردید، اگر بازدیدکننده جذب آن شود، روی لینکی که شما برای آن محصول در نظر گرفته اید کلیک میکند. پورسانت ها در این روش بازاریابی متفاوت است. بسته به نوع کالا یا خدمت از 30% تا 70% متغیر است.

  1. فروش محصول دیجیتال

شما این امکان را دارید که بیشترین درآمد را کسب کنید مشروط به اینکه خودتان محصول خود را به صورت مستقیم بفروشید. به این دلیل که در این میان، واسط (اصطلاحا دلال) وجود ندارد تا بخواهد از شما پورسانت دریافت کند.

این روش کسب درآمد از وبسایت کاملاً ساده به نظر می رسد. در ظاهر به راحتی می توانید محصولات خود را مستقیماً از طریق وب سایت خود بفروشید و بلافاصله پول آن را دریافت کنید. اما متأسفانه در واقعیت به این سادگی نیست.

ارائه ی محصول خوب که به خوبی ساخته شده باشد، به زمان و منابع اضافی نیاز دارد (مانند طراحی ، محتوا و غیره). میبینید که هزینه های پنهان زیادی در این راه صرف میشود. همچنین برای فروش محصولات خود در سایت ممکن است در موارد زیر با مشکلاتی روبرو شوید:

  • درگاه پرداخت
  • حمل و نقل
  • مالیات

اگر فکر میکنید موارد بالا خوب پیش رفته اند اما هنوز به مرحله ای که در نظرتان بوده است نرسیدید، باید به لندینگ پیج خود نیز دقت کنید. طراحی آن باید به قدری خوب باشد که بیننده را جذب خود کند و تبدیل به مشتری شما شود.

کسب درآمد از وبسایت

  1. راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی

وبسایت ها صرفا نباید درمورد محتوای خاصی باشند. بلکه میتوانند حول محصولاتی که در یک فروشگاه اینترنتی به فروش میرسند، راه اندازی شوند.

دقت کنید که:

فروشگاه های اینترنتی بسیاری وجود دارد و روز به روز بر تعداد آنها افزوده میشود. برای موفقیت در این عرصه باید بتوانید تمایز ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که بتوانید با تدوین یک استراتژی دقیق و به کارگیری جدیدترین تکنیک های بازاریابی، یک جایگاه منحصر به فرد در بین رقبا پیدا کنید.

  1. نشر مقاله با حق اشتراک

اگر توانایی این را دارید که مقالاتی فوق العاده و خاص و کاربردی تولید کنید، میتوانید یکی دیگر از راه های کسب درآمد از وبسایت را امتحان کنید.

فرض کنید شما یک وب سایت بازی دارید و می توانید چند استراتژی شناخته شده را در یک مقاله به اشتراک بگذارید. با به اشتراک گذاشتن چند نکته درمورد بازی ها، بازدیدکننده را درگیر کنید. سپس ادامه ی مطلب را در صورتی ارائه دهید که بازدیدکننده حق اشتراک داشته باشد. با عضویت در اشتراک خبرنامه ی شما، آن فرد به اطلاعات ارزشمند دست یافته است. شما نیز توانسته اید از وبسایت خود کسب درآمد کنید.

  1. مشاوره دادن

اگر در زمینه ای متخصص هستید، چرا آن را در ازای دریافت مبلغی با دیگران قسمت نمیکنید؟

از طریق وبسایت خود تبلیغ کنید. تخصص خود را در پلتفرم های مختلف نظیر اینستاگرام، لینکدین، وبینارها، پادکست و … به اطلاع عموم برسانید. هر پلتفرمی که انتخاب میکنید، اگر کسی برای دریافت مشاوره به شما مراجعه کند قطعا باید هزینه‌ی مشاوره های خاص شما را در نظر بگیرد.

علاوه بر آن میتوانید توصیه های خود را در یک وبلاگ به اشتراک بگذارید. به طور مثال  اگر سفر حوزه ی تخصصی شماست، به آنچه میتوانید ارائه دهید بیاندیشید. تخصص شما در حوزه ی سفرهای لوکس است و یا ارزان قیمت؟ آیا میتوانید در حیطه ی برخی از فعالیت ها نظیر پیاده‌روی یا خرید توصیه هایی را به اشتراک بگذارید؟ طبعا هر چه تخصص و مهارت شما بیشتر باشد، جذب مخاطب و نتیجتا کسب درآمد از وبسایت راحت تر خواهد بود.

کسب درآمد از وبسایت

  1. برگزاری دوره های آنلاین ویدئویی، آموزشی و وبینار

برگزاری یک دوره ی ویدیویی آنلاین ممکن است به عنوان یک روش کسب درآمد از وبسایت موفقیت آمیز باشد. کار خود را با این فرض شروع کنید که همه چیز قابل آموزش دادن است. بنابراین می توانید از تخصص و دانش خود در یک زمینه خاص استفاده کنید تا به دیگران آموزش دهید. اگر محتوای خوب ارائه دهید در ازای مبلغی که شما مشخص کرده اید، بازدیدکنندگان با رضایت کامل در دوره های شما شرکت میکنند.

 

 

این 6 روش تنها تعداد محدودی از روش های کسب درآمد از اینترنت است. اگر قصد انجام آنها را دارید، توصیه های زیر میتواند برای شما مفید واقع شود.

  • همین الان شروع کنید، به مرور پیشرفت کنید.

افراد زیادی هستند که وقت خود را صرف کامل شدن میکنند. این افراد کمالگرا معتقد هستند باید در حد اعلا متخصص و متبحر شوند سپس شروع به فعالیت کنند. اما توصیه ی ما این است که همین الان شروع کنید و پیشرفت و یادگیری را در حین عمل فراگیرید. اگر منتظر باشید تا زمانی برسد که بی نقص و کامل شوید، هرگز موفق نخواهید شد.

  • وقتی زندگی به شما فرصت جدید میدهد، به گرمی پذیرا باشید.

محتوا نویسی، کارآفرینی، تجارت، زندگی و… معمولاً طبق برنامه‌ای که شما چیده اید پیش نمی رود. پذیرا باشید. زندگی مجموعه ای از روزهای خوب و بد است. هر آنچه که اتفاق میفتد را پذیرا باشید چرا که افراد موفق، متفاوت فکر میکنند. این افراد چیزهایی را درباره ی شکست و ترس هایشان میدانند که افراد عادی از آن بی بهره اند. پس همین امروز شروع کنید.

 

 

گردآورنده: فاطمه سرلک – تیم محتوانویسی بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *