بهبود استراتژی فروش اینستاگرام


پرکاربردترین اپلیکیشن هایی که دانلود میشود یوتیوب و اینستاگرام هستند. با داشتن 1 میلیارد کاربر در هر ماه، این پلتفرم های بصری جزء اساسی یک استراتژی فروش آنلاین موفق خواهند بود. برای داشتن یک استراتژی فروش اینستاگرامی باید بدانید که فروش اینستاگرامی چیزی فراتر از پست کردن تصاویر زیبا است. اگر چه این کار مطمئناً بخشی از فرآیند یک فروش موفق است. اگر به تازگی وارد این حرفه شده اید، هیچ هراسی به خود راه ندهید. ما در اینجا هستیم تا در بهبود استراتژی فروش اینستاگرامی به شما کمک کنیم. نکاتی که در ادامه خواهیم گفت را دنبال کنید.

تولید کنید، خودکار کنید، تکرار کنید

اساساً هیچ کس وقت ندارد که روزانه محتوای تازه تولید کند. در عوض نیل پاتل، دیجیتال مارکتر مطرح دنیا، توصیه می کند که حول اهداف بازاریابی خود تولید محتوا کنید. سپس به وسیله نرم افزارهای زمان بندی، جهت انتشار این پست ها زمان بندی را تنظیم کنید. و این روند را تکرار کنید. این فرآیند ساده و در عین حال بسیار موثر به شما امکان می دهد تا زمان خود را صرف تولید محتوای کلیدی ای که میخواهید کنید. سپس از ابزارهای برنامه ریزی متعدد موجود برای انتشار آن محتوا استفاده کنید. توصیه او این است که محتوای یک ماه را برنامه ریزی کرده و آن را در ابزار اتوماسیون بازاریابی بارگذاری کنید.

 

تولید محتوای شما باید طبق مخاطبتان باشد

بنابراین برنامه ریزی برای حجم زیادی از محتوا بسیار خوب است. اما تنها در صورتی که محتوا مربوط به مخاطبان شما باشد. چرا که آخرین به روزرسانی الگوریتم اینستاگرام باعث شده است تا مرتبط ترین محتوا به علایق شما در فید اینستاگرامتان نمایش داده شود. بنابراین یکی از مهمترین استراتژی های فروش اینستاگرام، تولید محتوا مطابق با سلیقه ی مشتری است.

استفاده از هشتگ ها

هشتگ های اینستاگرام هنگام صحبت از استراتژی فروش اینستاگرام می توانند بسیار تأثیرگذار باشند. استفاده صحیح از آنها این امکان را می دهد تا مطالب شما بیشتر دیده شود و باعث افزایش ریچ (reach) میگردد. در حالی که استفاده نادرست از آنها واقعاً می تواند باعث آسیب شود. برای کسانی که نحوه کار آنها مشخص نیست ، هشتگ ها با ایجاد نوعی برچسب برای پست شما ، دسترسی شما را افزایش می دهند. فرض کنید شما پست خود را با هشتگ عنوان می کنید ، سپس آن پست در فید آن هشتگ نشان داده می شود.

برای کسانی که نحوه کار آنها مشخص نیست، هشتگ ها با ایجاد نوعی دسته بندی برای پستها، ریچ را افزایش می دهند. فرض کنید شما برای پست خود کپشن میگذارید و از هشتگ مشخصی استفاده میکنید. در این صورت پست شما در نتیجه ی جست و جوی آن هشتگ، ظاهر خواهد شد. به طور مشابه اگر از هشتگ در استوری خود استفاده می کنید، ممکن است در استوری ها برای آن هشتگ خاص ظاهر شوید. این یک روش واقعاً ساده برای تصاحب فضای درون پلتفرم است. از آنجایی که مخاطبان می توانند هشتگ ها را فالوو کنند، بنابراین حتی اگر اکانت شما را دنبال نکنند، ممکن است پست شما را در فید خود مشاهده کنند.

هشتگ ها نه تنها راهی عالی برای افزایش بازدید شما هستند، بلکه در مخاطبانتان حس برقراری ارتباط را پدید می آورد.

برگزاری مسابقه و اهدای هدایا

این نوع محتوا، محتوایی است که در آن میبینید دنبال کنندگان شانس برد جوایزی نفیس دارند. در ازای چه کاری؟ به عنوان مثال: در ازای تگ کردن سه نفر و استوری کردن این پست، جایزه ی نفیس ما را برنده خواهید شد. این محتوا به عنوان “پیشنهاد به دوستان برای 15 درصد  تخفیف”، نه تنها برای جلب مشارکت مشتریان فعلی بلکه برای افزایش مخاطبان نیز مفید است.

همکاری با اینفلوئنسرها

یکی از بهترین استراتژی های فروش اینستاگرام استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ است. همکاری با آنان رشد درخشانی برای فروش آنلاین شما فراهم میکند. گزینه های زیادی برای اینفلوئنسر مارکتینگ وجود دارد از جمله:

  • حمایت از پست های اینستاگرام
  • حمایت از وبلاگ
  • حمایت از رویدادهای آفلاین

همه این موارد را می توانید در اینستاگرام خود به عنوان بخشی از استراتژی فروش اینستاگرام خود استفاده کنید. شایان ذکر است که اینفلوئنسر مارکتینگ در حال حاضر به طور گسترده ای شناخته شده و درک شده است. مشتریان شما بیش از هر چیز به دنبال اصالت، اعتماد و اقتدار هستند. به قدری نیز باهوش هستند تا متوجه شوند که شما پول هنگفتی را در ازای یک تایید دروغین به اینفلوئنسری پرداخت کرده اید تا تبلیغ شما را انجام دهد.

اینفلوئنسر مارکتینگ زمانی موفقیت آمیز است که همکاری با فردی باشد که واقعا از محصول شما استفاده کرده است. در واقع ارزش های شما را به اشتراک می گذارد. در حقیقت و برخلاف تصور رایج، تحقیق تازه ای نشان داده است که کار با اینفلوئنسرهایی که فالوورهای کمتری دارند با مشارکت بیشتر و بازگشت سرمایه بیشتری همراه هستند. همانطور که ابتدای مقاله گفتیم، یک استراتژی موفق فروش اینستاگرام چیزی فراتر از تهیه تصاویر زیبا است.

از محتوای باکیفیت استفاده کنید

هر چقدر از اهمیت داشتن محتوای با کیفیت بالا در صفحه اینستاگرام بگوییم کم گفته ایم. پس اگر تا کنون محتوای باکیفیت تولید نکرده اید، آن را در اولویت کار خود قرار دهید. این پلتفرم هویت بصری دارد و به همین دلیل باید تا میتوانید عکس و ویدئوی باکیفیت و خلاقانه و جذاب تهیه کنید.

 

کلام آخر

موفق ترین استراتژی فروش اینستاگرام آن مورد است که باعث افزایش تعامل کاربر با شما گردد. در واقع اینستاگرام دارای بالاترین نرخ تبدیل در شبکه های اجتماعی است. بنابراین پلتفرم مناسبی برای فروش آنلاین شما خواهد بود.

 

منبع: digitalagencynetwork.com

گردآورنده: فاطمه سرلک – تیم محتوانویسی بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *