کمپین های موفق دیجیتال مارکتینگ در صنعت جواهرات

کمپین های موفق دیجیتال مارکتینگ

جواهرات


کمپین های موفق دیجیتال مارکتینگ در صنعت جواهرات

موفق ترین کمپین های دیجیتال مارکتینگ در صنعت جواهرات شامل مواردی هستند که تجملات، محتوای مناسب برای برند و ارتباط عمیق با مشتریان را ایجاد می کنند. اما برای معتبرترین برند های مطرح جواهرات لوکس در جهان، یک چالش اضافی وجود دارد: چگونه می توان یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ به وجود آورد که در راستای نام و پیشینه برند باشد و در عین حال برای نسل های جدید و مصرف کنندگان جوان جذاب باشد.

در این نوشتار ما به چگونگی ایجاد کمپین های دیجیتال مارکتینگ جذاب و ارزنده برای جذب مخاطبان جهانی توسط پنج برند مطرح و لوکس جواهرات، خواهیم پرداخت.

1. دیوید یورمان (David Yurman)

دیوید یورمان برندی است که می داند چگونه جواهرات را به صورت آنلاین با استفاده از رسانه های اجتماعی به بازار عرضه کند.

چند سالی است که این برند با اینفلوئنسرهای مشهور اینستاگرام همکاری می کند تا محتوایی مناسب را در سراسر رسانه های اجتماعی تولید کند. دیوید یورمان همچنین از ویژگی خرید از اینستاگرام برای فروش مستقیم محصولات خود استفاده می کند.

در سال 2017 این برند برای اولین بار با شرکت Elle همکاری کرد. این مشارکت نه تنها به آنها امکان دسترسی به مخاطبان Elle با 4.7 میلیون دنبال کننده در فیس بوک را فراهم کرد، بلکه باعث شد دو اینفلوئنسر معروف در اینستاگرام، اریکا هوودا و لوسی هرناندز با بیش از 880،000 نفر دنبال کننده در آن زمان، را برای برند خود استخدام کند.

کمپین موفق دیجیتال مارکتینگ صنعت جواهرات

بخشی از موفقیت دیوید یورمان مدیون این امر هست که می داند با چه کسی همکاری کند. نکته مهم این است که او فقط اینفلوئنسرهایی را انتخاب می کند که متناسب با تصویر برند هستند و توانایی جذب مخاطبان مورد نظر او را برای رسیدن به هدف دارند. این اینفلوئنسرها کمک می کنند تا به مشتریان جوان نشان دهند چگونه می توان محصولات این برند را پوشید و به بهترین شکل استفاده کرد.

2.  ون کلیف و آرپلز (Van Cleef & Arpels)

جواهرات فرانسوی ون كلیف و آرپلز، به دلیل هنر و طراحی های بی نقص و پیشینه صد ساله خود مشهور هستند. اما این بدان معنی نیست که با وجود تغییر سبک زندگی و علاقه مردم در طی این مدت، آنها نتوانسته اند خود را به روز کنند. در سال های اخیر، آنها دنیای دیجیتال را برای توسعه کسب و کار خود پذیرفته اند. بدین ترتیب که با استفاده از وب سایت خود، کاربران را به دنیای تخیلی و فانتزی که برای هر مجموعه ایجاد کرده اند، جذب کرده اند.

ون کلیف و آرپلز

ون کلیف و آرپلز از رسانه های اجتماعی خود برای نمایش همان دنیا و سرگذشت برند استفاده می کنند و هیجان را برای دنبال کننده های خود ایجاد می کنند. این برند هوشمندانه از استوری های اینستاگرام استفاده می کند، به عنوان مثال، از طریق روایت داستان های تخیلی و انیمیشن نه تنها آخرین مجموعه ها را به روشی بصری و تعاملی به فالوئرها ارائه می دهد بلکه آنها را برای ادامه داستان و دسترسی به اطلاعات بیشتر به وب سایت خود هدایت می کند. از این طریق بازدید سایت نیز افزایش می یابد که به نفع کسب و کار آنها می باشد.

جواهرات

3. بولگاری (Bulgari)

به عنوان یکی از معروف ترین برندهای جواهرات لوکس، بولگاری مدت هاست که در حال ساخت کمپین های دیجیتالی موفق در حوزه جواهرات است که اینفلوئنسرهای صاحب سبک را به خود جذب کند. یکی از بزرگترین درس هایی که می توان از بولگاری یاد گرفت این است که برند های جهانی باید کمپین های خود را با بازارهای محلی مختلف تطبیق دهند.

بولگاری

بولگاری این کار را از طریق همکاری با مجموعه ای از اینفلوئنسرها در بخش های مختلف جغرافیایی انجام می دهد. در سال 2015 بولگاری با پلتفرم مدیریت اینفلوئنسر Launchmetrics ، همکاری کرد تا کمپینی را در آمریکای شمالی راه اندازی کند. برای این کمپین آنها سه استایلیست بلاگر مطرح را برای “تعطیلات رومی” استخدام کردند تا ماهیت خانه لوکس ایتالیایی را برای مصرف کنندگان در ایالات متحده آمریکا به ارمغان آورند.

در سال 2018 این برند با چهار اینفلوئنسر برجسته عرب – تارا عماد (بازیگر)، ریم سعیدی (مدل) و لاما آل آکل و فاطما حسام (اینفلوئنسر)- در یک کمپین خیره کننده در بازار عرب کار کرده است.

بولگاری

کمپین های اجتماعی بولگاری همیشه از هشتگ های تبلیغاتی و همچنین هشتگ های تجاری برند به طور همزمان استفاده می کند که این امر باعث می شود تا دنبال کننده ها برای ایجاد محتوای مورد نظر خود نیز تشویق شوند.

4. بوچلاتی (Buccellati)

بوچلاتی یکی دیگر از برندهای مطرح جواهرات لوکس است که برنده جایزه استراتژی دیجیتال شده است. یکی از جالب ترین کمپین های اخیر آنها همکاری با Noonoouri، یک اینفلوئنسر مجازی با بیش از 86000 دنبال کننده در اینستاگرام بود.

بوچلاتی

این استراتژی مطمئناً برای جذب نسل رسانه های اجتماعی طراحی شده است، که برای آنها یک آیکون مد تولید شده توسط کامپیوتر می تواند به اندازه یک زندگی واقعی تأثیرگذار باشد. از آنجا که Noonoouri به دلیل پوشیدن لباسهای مد روز مشهور است، بوچلاتی تشخیص داد که او نه تنها ارزشمند و جالب، بلکه  برای برند نیز یک گزینه مناسب است.

همچنین بوچلاتی محتوای بازاریابی جوان-پسند خود را با استفاده از تصاویر تبلیغاتی سنتی تر از مدل ها و افراد مشهور تراز می کند تا طیف گسترده تری از مخاطبان را به خود جذب کند.

5. دامیانی (Damiani)

برای یک استراتژی هوشمندانه دیگر برای بازاریابی آنلاین جواهرات، به جواهرات لوکس ایتالیایی دامیانی می پردازیم.

دامیانی، بازاریابی خود را از طریق رویدادهای مهم و همچنین با استفاده از پست کردن محتوا در تمام شبکه های اجتماعی و فروش از طریق وب سایت خود، توسعه می دهد. نمایشگاه معتبر این برند در سال 2017 در Palazzo Reale در میلان نمونه ای عالی بود: دامیانی این رویداد را با میزبانی یک شام اختصاصی برای چهره های شناخته شده در حوزه مد و فشن افتتاح کرد. در میان میهمانان،  اینفلوئنسر های اینستاگرام مانند Eleonora Carisi ، Paolo Stella و Candela نیز حضور داشتند.

با وجود حواشی های ایجاد شده توسط رسانه های اجتماعی ایتالیا، دامیانی فرصتی را برای تولید محتوا توسط کاربران به دست آورد. کلیه مهمانانی که در این نمایشگاه شرکت کرده بودند با استفاده از هشتگ های مربوط به این کمپین، تصاویر و فیلم هایی را به اشتراک گذاشتند که تبلیغی برای این برند محسوب می شد.

دامیانی

نتیجه گیری:

این پنج کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق در حوزه جواهرات می توانند در مورد نحوه ایجاد استراتژی های بازاریابی برای تجارت آنلاین جواهرات به ما درس های زیادی بیاموزند. از جمله:

  1. با اینفلوئنسر های مناسب کار کنید. همانطور که در دیوید یورمان توضیح دادیم، مهم است که اینفلوئنسر هایی را انتخاب کنید که متناسب با تصویر برند شما باشند و توسط مخاطبان هدف مناسبی دنبال می شوند.
  2. سرگذشت برند را به طور منسجم در کانال های متفاوت به اشتراک بگذارید. بین سایت اصلی، میکرو سایت ها و رسانه های اجتماعی ، Van Cleef & Arpels این کار را به خوبی انجام می دهند.
  3. کمپین ها را برای بازارهای مختلف طراحی کنید. برای برند های جهانی، مانند بولگاری، هر بازار بر اساس نیازها و خواسته های خود باید مورد توجه قرار گیرد.
  4. با برندهای دیگر همکاری کنید. برای توسعه کسب و کار خود در زمان مناسب با برندهای مطرح دیگر همکاری کنید. بوچلاتی ظهور اینفلوئنسرهای خاص مجازی مانند Noonoouri را حس کرد و بدون تردید با آنها در کسب و کار خود همکاری کرد.
  5. برای تولید مطالب به صورت آنلاین از رویدادهای واقعی استفاده کنید. راه اندازی رویدادها، نمایشگاه ها، افتتاحیه ها و فرش های قرمز همه فرصت هایی برای ایجاد ارتباط و تولید محتوا بین زندگی واقعی و دنیای دیجیتال است مانند نمایشگاه دامیانی در شهر میلان.

 

گردآورنده: مهندس زهرا ترابی – تیم محتوا بلوباکس

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *