استراتژی دیجیتال مارکتینگ سالن زیبایی

استراتژی دیجیتال مارکتینگ سالن زیبایی

امروزه رفتار مشتری به طور کامل دگرگون شده است. به همین دلیل است که شما می بایست استراتژی دیجیتال مارکتینگ سالن زیبایی را کاملا هدفمند و کارا  تعریف کنید تا بتوانید مشتریان سالن زیبایی خود بیش از پیش افزایش دهید.

راه های بسیار زیادی برای تبلیغ سالن زیبایی شما وجود دارد ولی تبلیغات آنلاین یکی از موثرترین و تاثیرگذارترین راه ها برای توسعه و ترویج خدمات کسب و کار شما به عنوان یک سالن زیبایی است.

بگذارید نگاهی به آمار و ارقام بیندازیم؛

  • 61% از مشتریان بالقوه سالن های زیبایی از طریق جستجوهای موتورهای جستجو جذب می شوند.
  • 54% از مشتریان از طریق دیدن وجهه سالن زیبایی در محیط آنلاین جذب می شوند (وب سایت، موتورهای جستجو)

حال بگذارید در مورد استراتژی های دیجیتال مارکتینگ برای سالن های زیبایی صحبت کنیم؛

  1. برندی سازگار و مطمئن ایجاد کنید

برند سازی سالن زیبایی

زمانی که صحبت از موفقیت یک کسب و کار می شود، بخصوص در استراتژی دیجیتال مارکتینگ سالن زیبایی مهمترین عاملی که می تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد مبحث ایجاد برندی سازگار و مطمئن است. ایجاد یک برند قدرتمند در محیط آنلاین تفاوت چندانی با محیط آفلاین ندارد. قوانین ثابت هستند؛ شما می بایست نوع خدمات و سرویسی که ارائه می کنید را به صورتی شفاف و روشن و تعریف کیفیت مناسب در یک قالب تعاملی به مشتری ارائه دهید.

شما از ابتدایی ترین موارد از جمله؛

  • اسم کسب و کار،
  • لوگو،
  • محصولات و خدمات،

موارد کلیدی هستند که می بایست برندی سازگار و مطمئن را ایجاد کنند. به همین دلیل توصیه می شود برای تک به تک فعالیت ها در محیط آنلاین از وب سایت گرفته تا فعالیت در رسانه های اجتماعی سازگاری و اطمینان لازم را ایجاد کنند.

  1. وب سایت

وب سایت سالن زیبایی

 

یکی از مهمترین ابزارها جهت داشتن یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ سالن زیبایی قدرتمند بخصوص برای سالن های زیبایی این است که وب سایتی؛

  • با طراحی سفارشی،
  • خاص،
  • عملگرا و

زیبا از نظر زیبایی شناختی داشته باشیم تا بتوانیم از سایر رقبا در محیط آنلاین خود را متمایز نماییم.

امروزه بیشتر مردم برای دسترسی به اینترنت از گوشی های تلفن همراه استفاده می کنند برای همین اگر شما بخواهید در محیط آنلاین وب سایتی قدرتمند داشته باشید لازمه آن این است که بتواند به درستی در تلفن های همراه نشان داده شود و کارایی مناسبی داشته باشد.

از دیگر ویژگی های وب سایت سالن زیبایی؛

  • به مشتری شما اجازه بدهد که به صورت آنلاین وقت بگیرد.
  • در وب سایت همه خدمات شما به همراه قیمت ها به خوبی در معرض دید مخاطب قرار بگیرد.
  • برای هر کدام از خدمات اصلی سالن زیبایی خود یک برگه با ویژگی های بصری مناسب طراحی کنید.
  • حتما از عکس های خود سالن برای وب سایت خود استفاده کنید.
  • سعی کنید در محیط وب سایت خود اتمسر سالن شما به خوبی نمایش داده شود.
  1. برای سالن زیبایی خود یک وبلاگ ایجاد کنید.

وبلاگ سالن زیبایی

کیفیت محتوا در محیط آنلاین از هر چیز دیگری مهم تر است. اگر شما وب سایتی برای استراتژی دیجیتال مارکتینگ سالن زیبایی خود ایجاد کنید و در وب سایت خود محتوای مناسب و به روز نداشته باشید. الگوریتم های گوگل وب سایت شما را بدون ارزش شناسایی می کند و رتبه شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

  • بنابراین برای حفظ رتبه در گوگل و به روز نگهداشتن محتوا سعی کنید،
  • سعی کنید محتوا وبلاگی خود را در وب سایت خود وحتی وبلاگ های مهمان به اشتراک بگذارید.
  • زیرا موتور جستجوی گوگل تشنه محتوای با کیفیت و به روز است.

بنابراین در حوزه فعالیت خود که با توجه به خدماتی که در سالن خود ارائه می دهید می توانید محتوای مناسب و به روز را تولید کنید تا بتوانید هم در گوگل رتبه بهتری کسب نمایید و هم مخاطبان خود را با مطالب جذاب و به روز جذب کنید.

مورد دیگری که می تواند تولید محتوای وبلاگی به شما کمک کند این است که نشان دهد شما در صنعتی که فعالیت می کنید حرفه ای و به روز هستید و با دانش و مد روز آشنایی کامل دارید که برای اعتماد سازی و جلب مخاطب می تواند بسیار مفید باشد.

  1. در رسانه های اجتماعی حرفه ای عمل کنید

سالن زیبایی رسانه های اجتماعی

اگر نگوییم که همه سالن های زیبایی در رسانه های اجتماعی فعال هستند اغلب آنها فعالیت مداوم و هدفمند دارند. بنابراین شما هم می بایست به این رسانه های توجهی خاص و ویژه داشته باشید. اگر شما می خواهید در رسانه های اجتماعی دیده شوید و مشتریان بیشتری را جذب کنید به چند مورد در زمینه استراتژی دیجیتال مارکتینگ سالن زیبایی که گفته می شود توجه خاص و ویژه داشته باشید؛

  • در رسانه های مختلف اجتماعی (اینستاگرام، پینترست، یوتیوب، آپارات و حتی لینکداین) با تولید محتوای مناسب فعالیت داشته باشید.
  • در هر رسانه با توجه به نیازمندی های موجود تولید محتوا کنید

برای مثال شما در اینستاگرام می توانید هم عکس و هم ویدئو تولید کنید، که برای مخاطب عام است. اما در لینکداین با توجه به تخصصی بودن می بایست یک برنامه تولید محتوای تخصصی که می تواند شما را در این حوزه متخصص نشان دهد به همراه چاشنی های بیشتر آموزشی فعالیت داشته باشید. یا حتی یوتیوب و آپارات ویدئو های جذاب و مرتبط با خدمات خود را به اشتراک بگذارید.

  • حتما به یاد داشته باشید با توجه به توانایی ها و تجربه ای که دارید در این رسانه ها فعالیت کنید.

لزوما هر چه در رسانه اجتماعی بیشتری فعالیت کنید دلیل به کسب موفقیت بیشتر نخواهد شد. اما هر چقدر هدفمند تر و با برنامه تر در تعدادی مشخص از رسانه های اجتماعی با شناسایی مناسب فعالیت کنید موفقیت خود را افزایش خواهید داد.

  • سعی کنید محتوایی که تولید می کنید نشان دهنده برند، نوع خدمات و احساسی باشد که سالن شما به صورت فیزیکی و واقعی به مشتری ارائه می دهد.
  1. سئو را فراموش نکنید

شما می توانید با انتخاب کلید واژه های مناسب با توجه به خدماتی که ارائه می دهید، همچنین تولید محتوای نوشتاری و تصویری به گوگل کمک کنید که شما را در جستجوها بالاتر از سایر رقبا نشان دهد. در این زمینه می توانید از مشاوران و کارشناسان مرتبط استفاده کنید. زیرا یکی از مهمترین بخش های استراتژی دیجیتال مارکتینگ سالن زیبایی شما می شود.

شما می توانید از تبلیغات کلیکی هم استفاده کنید. تا بتوانید رتبه بهتری در جستجوها داشته باشید و مخاطبان بیشتری را به سمت سالن زیبایی خود جذب نمایید.

جمع بندی

شما با داشتن یک استراتژی دیجیتال مارکتینک سالن های زیبایی

  • یک برند سازی قوی،
  • داشتن وب سایتی کارا و مناسب از لحاظ بصری
  • به همراه دارا بودن امکانات و استفاده بهینه از رسانه های اجتماعی
  • همچنین سئو

می توانید بسیار حرفه ای تر و تاثیرگذارتر و قوی تر در محیط آنلاین ظاهر شوید و نه تنها مشتریان جدید را جذب نمایید بلکه مشتریان موجود را راضی تر و خشنودتر نمایید و وفادرای آنها را افزایش دهید.

نویسنده: دکتر پدرام بهیار

مشاوره کسب و کار بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *