اصول ابتدایی طراحی سایت با وردپرس چیست؟

طراحی سایت وردپرسی

کسب و کارهای اینترنتی توانسته اند جایگاه خوبی در عرصه رقابت کسب و کارها به دست آورند. به همین دلیل راه اندازی وبسایت بیشتر از هر زمان دیگری رواج یافته است. چه کسب و کار کوچکی باشید و چه بزرگ، وبسایت لازمه کار شما محسوب میشود. چرا که میتواند نقطه تمایزی بین شما و رقبا باشد. برخی از صاحبان مشاغل با تصور این که طراحی وبسایت کار پیچیده ای است از انجام آن سر باز میزنند. در ادامه اصول ابتدایی طراحی سایت با وردپرس را خواهیم گفت تا بدانید داشتن وبسایت چند گام بیشتر با شما فاصله ندارد. لذت داشتن وبسایت را زمانی احساس میکنید که پس از جست و جوی موضوعی، وبسایت خود را در نتایج جستجوی گوگل ببینید.

 

ملزومات اولیه ی طراحی سایت

طراحی سایت نیز مانند ساختمان سازی نیازمند پی ریزی های ابتدایی است و به ملزومات اولیه ای نیاز دارد که در ادامه شرح خواهیم داد.

  1. انتخاب زبان برنامه نویسی
  2. نام دامنه و پسوند
  3. هاست یا فضای میزبانی

نام دامنه یا دامین، ابتدایی ترین مرحله ای است که شما برای طراحی سایت باید طی کنید. این مرحله در عین حال که ساده است اما باید به شدت با دقت انجام شود. چرا که این نام همواره معرف برند شما خواهد بود. در مقاله ی “10 معیار انتخاب نام دامنه” توضیحات لازم در باب معرفی این موضوع را داده ایم و در مقاله ی “ابزارهای انتخاب نام دامنه ی وبسایت” راه هایی را معرفی کرده ایم که از آن طریق به سادگی میتوانید نام دامنه ی وبسایت خود را به درستی انتخاب کنید.

هاست (Host) یا میزبانی وب به فضایی گفته می شود که بر روی یک سرور (رایانه قدرتمند) برای میزبانی فایل و نرم افزار وبسایت ها تدارک دیده می شود. بر روی یک سرور می توان چندین وبسایت را میزبانی کرد و به آن ها فضای هاست اختصاص داد.

هر سال زبان‌های برنامه‌نویسی جدیدی به میان می‌آیند. در حال حاضر به دلایل گوناگون، چند زبان برجسته‌تر هستند و افراد معمولا به انتخاب از میان آن‌ها می‌پردازند. آگاهی از این زبان‌ها، لیست گزینه‌های قابل انتخاب به وسیله کاربران را کوتاه‌تر می‌کند. برخی از این زبان ها عبارتند از: پایتون، جاوا، جاوااسکریپت، روبی و…

راه های داشتن وبسایت

همانطور که بالاتر گفتیم، داشتن وبسایت دیگر امری پیچیده و دور از ذهن نیست. به سادگی میتوانید از طریق یکی از موارد زیر وبسایت خود را داشته باشید.

مراجعه به شرکت های طراحی وبسایت

این گزینه ساده ترین روش برای هر کسب و کار محسوب میگردد تا با صرف هزینه و انجام برون سپاری، به راحتی و بدون دردسر طراحی وبسایت انجام شود. متخصصان شرکت های طراحی وبسایت، با استفاده از توان تیمی خود در کمترین زمان ممکن سایت دلخواه شما را تحویل میدهند. البته لازم به ذکر است که طراحی سایت از این طریق هزینه بر است. همچنین شما همواره به این شرکت ها برای پشتیبانی از وبسایت نیاز خواهید داشت.

تیم طراحی سایت بلوباکس با استفاده از تجربیات طراحان مجرب میتواند در این امر یاری رسان شما باشد. در این لینک میتوانید وبسایت های افراد محبوب کشورمان که توسط تیم بلوباکس طراحی شده است را مشاهده کنید.

طراحی سایت از طریق کدنویسی

شاید بتوان سخت ترین روش برای داشتن وبسایت را همین روش دانست. طراحی سایت فقط کدنویسی به زبان های CSS، HTML و JavaScript نیست. بلکه طراح کسی است که بتواند با به کارگیری این زبان ها یک طراحی زیبا و کاربردی را اجرا نماید. برای به دست آوردن زیبایی در طراحی، نیاز به کارگیری اصول طراحی است. در این روش فرد نیاز دارد زمان خیلی زیادی را صرف آموزش کند اما طبیعتا خروج کار باکیفیت تری خواهد داشت.

طراحی سایت وردپرسیطراحی سایت با وردپرس

وردپرس عبارت است از یک سیستم مدیریت محتوای سایت ساز که با استفاده از آن قادر خواهید بود انواع گوناگونی از وبسایت و وبلاگ را راه اندازی کنید. این سیستم به قدری کار طراحان را راحت کرده است که میتوان حتی در کمتر از یک روز سایت خوبی را طراحی و اجرا کرد. ناگفت نماند که این روش محدودیت هایی نیز دارد که باید در نظر گرفته شود. در ادامه به توضیحات بیشتر پیرامون طراحی سایت با وردپرس میپردازیم.

طراحی سایت وردپرسی چه سودی دارد؟

همانطور که گفته شد این روش بسیار ساده است و شما را بدون پیچیدگی به وبسیات میرساند. از مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس:

  • راه اندازی وبسایت بدون نیاز به دانش کدنویسی خاص
  • عدم نیاز به فرد متخصص برای پشتیبانی
  • یادگیری و استفاده در کوتاهترین زمان ممکن
  • رایگان بودن
  • منبع باز (Open Source) یعنی اینکه این سیستم به شما منابع رایگانی را ارائه می­‌کند
  • به روزرسانی ها و امنیت بالا
  • تنوع افزونه ها
  • مقرون به صرفه برای وبسایت های فروشگاهی

قالب های وردپرس

با استفاده از قالب در وردپرس شما میتوانید تعداد بسیاری سایت وردپرسی بسازید که هر کدام از آنها دارای شکل متفاوتی هستند. قالب ها قسمت ظاهر وبسایت شما را سامان میدهند. ظاهر وبسایت نیز امر بسیار مهمی است چرا که اگر ظاهر کاربرپسند نداشته باشد، حتی اگر قابلیت بالا داشته باشد شکست خواهد خورد. این نکته را در نظر بگیرید که قالب انتخابی شما باید متناسب با ماهیت وبسایتتان باشد. قالب های طراحی سایت با وردپرس به شرح زیر است:

  • پیش فرض
  • فروشگاهی
  • شرکتی
  • خبری
  • چندمنظوره
  • ریسپانسیو یا واکنشگرا
  • فرزند و والد

افزونه یا پلاگین

افزونه یا پلاگین وردپرس در واقع امکانات و ویژگی‌های جدیدی را به سایت شما اضافه می‌کند. به بیان ساده پلاگین‌ها یک سری کد هستند که به‌عنوان مکمل یک سایت عمل می‌کنند و باعث کامل‌تر شدن ویژگی‌های یک سایت اینترنتی می‌شوند. در مقاله ی “افزونه های ضروری وردپرس” میتوانید پلاگین های لازم برای راه اندازی وبسایت خود را بیابید. برای مثال یکی از این پلاگین ها، افزونه ی چت آنلاین است که در مقاله ی “بهترین افزونه های چت آنلاین” میتوانید افزونه های چت آنلاین که بسیار پرکاربرد هستند را بیابید.

 

جمع بندی

سایت وردپرسی به سادگی میتواند شما را به هدف وبسایت داشتن برساند. با این روش به سادگی و بدون نیاز به دانش تخصصی میتوانید در کمترین زمان ممکن وبسایت خود را اجرا کنید. در این مقاله مقدمات لازم که نیاز است در این زمینه بدانید را آورده ایم.

 

گردآورنده: فاطمه سرلک – تیم محوانویسی بلوباکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *